http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/96396/put_do_pakla_i_nazad
POT DO PEKLA IN NAZAJ
Že dolgo je od tega,
kar sem sklenil pakt
s samim seboj.
Hudiča sploh
nisem potreboval.
Nekoč vsak,
prej ali slej,
spozna
svojo pot do pekla.
Le redkokdo
gre po tej poti.
Jaz pa sem se celo vrnil.
Zdaj dobro vem,
da ni trkanja
na rajska vrata,
da ni rajskih vrat
in ne raja,
ne izgubljenega
ne najdenega.
RAJ je le
drugo ime
za tisti kraj
na koncu poti
po kateri sem
enkrat že šel,
po isti liniji,
v obe smeri.
In bom spet!
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/96818/samo_za_tren_u_vecnosti
LE ZA TRENUTEK V VEČNOSTI
Eno življenje
Ena mladost
Eno stoletje
V ritmu ljubezni
V duhu svobode
V utripu čustva
Vse življenje
In vse ljubezni
Stoletne
Neskončne
Prinešene z vetrom
Nošene s pticami
Neugasljive
Prelepe
Trajne
In vsa življenja
Slavna
Nestalna
Težka
Naša
Vse to
Le za en sam
Trenutek v večnosti
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/96920/prokletstvo_poslednje_reci
PREKLETSTVO POSLEDNJE BESEDE
Včasih se razume tišino,
nekaj se lahko pove s pogledom,
veliko pa z govorico telesa,
kot tudi z barvo, vonjem, glasbo.
Dar govora, bogastvo besed,
je nekaj posebnega,
kar je dano le Človeku
in le on lahko in mora
čuvati ta velik zaklad.
Besede lahko navdušijo,
lahko razveselijo,
toda lahko tudi zabolijo
in prestrašijo.
Vselej je zlasti pomembna
tista prva beseda,
beseda s katero odpiramo vrata,
se predstavljamo,
ponujamo svetu podobo o sebi.
Kot je tudi prav vsakič,
na koncu
ali ob odhodu
vsega kriva tista prekleta,
napisana ali izgovorjena,
poslednja beseda.
Kakršnakoli že je,
vsakič zveni
kot sodba,
nekakšna obsodba
ali odpuščanje.
In to je prekletstvo
poslednje besede.
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/97100/nema_vise_dobrih_kafana
NI VEČ DOBRIH GOSTILN
Nekoč davno sem ti dejal,
da me ne čakaj do poznega,
kajti ob vrnitvi ne bom prebudil jutra
in ne z glasom skalil tišine svita.
Dejal sem, da če ne pridem,
pomeni le to, da se me dotika neka struna
tamburice iz češnjevega lesa
s prašnim zvenom romance.
Pomeni, da vino spominja na kri,
pesem na meglene pomladi,
dež na neka davno pričakujoča okna,
Donava pa, Donava na vse to in na ptice.
Družba, šest ciganov tamburašev,
nekaj ostarelih parov,
dvoje, troje opitih pesnikov,
nič posebnega, prav ničesar. //nič izrecnega?
Pa spet, noč, glasba in vino
ustvarijo neverjeten venec,
nakopičena leta za trenutek izginejo,
razblinijo se v glasbi primaša.
In takrat ni tu ne greha ne posmeha,
je le vino, glasba in noč, posebna in dolga.
Kozarec je in prijatelj in Angel in hudič,
ki priganja k še eni pesmi, pa še eni ...
Vse nekako ostaja tu, ni vetra,
da bi pesem odnesel po reki
ali pa kdovekam in kdovekomu.
Pesem ostaja v noči, v kozarcu, v vinu.
To so bile te noči, svetle noči, rujne noči,
kakršnih je in jih vedno bo,
kot bo tudi pesmi in vina.
In prav tako pesnikov, kozarcev, ciganov.
Le, vse manj je dobrih gostiln ...
Poslano:
07. 08. 2014 ob 03:17
Spremenjeno:
07. 08. 2014 ob 03:22
VIDENJE
če zame
sploh obstajaš
pridem k tebi
s potniškim vlakom
v starih čevljih
in poletnem suknjiču
s seboj bom vzel le nasmeh
in par svojih pesmi
vem da to ni dovolj
in da me morda ne boš
niti želela
videti
ne skrbi
razumel bom
navajen sem
vrnil se bom
z naslednjim vlakom
odnesel tiste pesmi
nasmeh pa bom pustil
na peronu
ali v skodelici kave
v kolodvorski restavraciji
na poti bom malce dremal
spet mislil nate
si predstavljal
barvo tvojega pogleda
zven tvojih korakov
vonj tvojega telesa
v mojem objemu
in to bo
moje videnje tebe
moja mila
TAKO JE BILO, MOJ PROFESOR
Nekajkrat sem ji rekel,
da nisem ne pesnik ne pisatelj,
da le opazujem ljudi,
spremljam njihova dejanja
in si delam zapiske,
nekakšne svoje opazke
o teh ljudeh, teh dejanjih,
njihovem pomenu in namenu.
Rekel sem ji tudi, da nisem
nikakršen slikar življenja
in da se trenutki ne morejo
ustaviti na platnu, na traku,
na tiskanem ali narisanem zemljevidu.
Ne obstaja takšen material
na katerega bi lahko prenesli
nekaj takega kot je življenje.
Profesor, ni me poslušala,
ko sem ji govoril to,
kar sem se na prvih urah
naučil od vas.
Da vseh stvari ni potrebno razlagati,
da se vsega ne more pojasniti
in spraviti pod stroge in bistvene,
matematične, fizikalne
in logične zakone.
Pomembna je razlika med gledati in videti.
Še pomembnejša je med čutiti in občutiti.
Zahtevala je, da ji razložim svet,
da ji pojasnim sebe, njo, vesolje.
Tega, seveda, nisem znal,
tudi nisem mogel naslikati
njenega portreta v želenih barvah.
O tem me niste učili, profesor,
takrat, pri mojih petindvajsetih.
In bolje je, da niste.
Ni razumela, da se barv
ne more dodati ali odvzeti,
one enostavno so ali pa jih ni,
včasih jih ni niti v cinemaskopu,
včasih pa so prevladujoč dejavnik
navadnega črno-belega filma.
Želela je"dvornega" književnika,
lastnega slikarja po naročilu,
pisca njene namišljene biografije,
kičaste, okrašene z modrimi mislimi,
humanimi dejanji, občudovanjem.
Kar tako, hladno, načrtno, ošabno.
Odšel sem, moj profesor,
v povsem drugačen svet,
morda bolj surov, močnejši, bolj boleč,
v vsakem primeru bolj pisan, bolj realen,
poln bojev in opotekanj, vzponov, padcev,
svet v katerem ni zmagovalca,
so pa resnice jasne, vsakomur svoja,
svet v katerem ni popravkov
ne ponavljajočih se poskusov ...
Nje, v tem svetu, nisem srečal nikoli.
Evo, tako je bilo, dobri moj profesor.
Poslano:
16. 08. 2014 ob 09:35
Spremenjeno:
16. 08. 2014 ob 10:30
VSI POJEJO, ORFEJ JOČE
Pretresen od neupravičenega
klicanja svojega imena
tujega zbora ali horde
samozvanih stihotvorcev,
je Orfej zajokal.
Solza je padla na Apolonovo liro
in izvabila komaj slišen zvok,
podoben ihtenju metulja v jantarju,
vendar tega žalostni Orfej ni slišal,
zasmehovan in prestrašen
zaradi nenehnega odmeva svojega imena.
Iz njega se utrga težek vzdih,
namesto z besedami pesmi se ovije
z molkom kot s plaščem,
neprosojnim in temnim,
ostane nem pred hruščem
tolikšne množice brezdelnežev.
Kaj pa naj bi storil ubogi Orfej,
razžaloščen zaradi nespoštovanja,
ponižan in užaljen
zaradi nemilozvočne pesmi,
baje odpete njemu.
Nežno je objel Apolonovo darilo,
kot da ga ščiti pred nesmislom,
se še enkrat ozrl
na prodajalce pesniške megle,
ki neusmiljeno in neprizanesljivo
vlečejo njegovo ime
po blatu lastnega neumevanja.
Spet je spustil solzo otožnico,
tako bistro kot je njegova pesem,
jim odpustil
in odšel.
Izvirnik:
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/98924/grlica
GRLICA
slutil sem belino
veliko
prazno
nepojmljivo
belino
obarvano le s svetlobo
vem da je grlico prinesel
zahodnik
in vem da je takrat
tu bilo njeno mesto
skušam dojeti
pomen
hotel sem si jo predstavljati
primerjati
z lastno podobo
in jo opisati
v snu
neuspešno
nisem je videl
predčasno je odletela
nekje med svitom
in svitanjem
neznanokam
izvirnik:
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/97455/videti_most
VIDETI MOST
Živeti svoje življenje
Sanjati svoje sanje
Poslušati svojo glasbo
Slišati glasove iz vesolja
Spoznati sebe v njih
Začutiti trepet mavrice
Premišljevati o njem
Prisluškovati sebi
Ne šteti utripov
Gledati z vsemi čutili
Videti most
Videti most ...
V MENI OSTANE PRAZNINA
v dobrih dneh
in v slabih dneh
ostaneta dve stvari
kot prisega
in kot prekletstvo
ujet
v času
v ptici
v nekih
bolj ali manj
uspelih pesmih
živim svobodno
ljubim iskreno
dajem brez vprašanj
in brez jemanj
vsakokrat
se odtrga košček srca
ki
tli do konca
jaz pa
počakam na večer
se usedem sam s seboj
naročim liter črnega
in imam
nemi pogovor
s samoto
in ko se
vino in noč
pretakata
drug v drugega
v meni
ostane le praznina
EFEKT BLODEČEGA VALA
Stoječ na mostu
nad naraščajočo reko
se sam sebi zdim igrača
nastala po lastni volji
ali vsaj s soglasjem ...
... dežuje ko čakam
vnaprej brezuspešno
in dež
in jaz
in čakanje
verjetno tudi most ...
mimo mene pospešeno hitijo
neke sive brezoblične podobe
v dežnih plaščih in pelerinah
delujejo preplašeno zaradi dežja
ali hudournika pod mostom
ne opažajo me nič bolj
kot jih opažam sam
le hitijo mimo in izginjajo
kot da se jih moje čakanje ne tiče
kot da ne obstajam
kot da se bodo na koncu mostu
razrešila njihova neznatna dolgočasna življenja ...
... še naprej stojim na mostu
od strani verjetno delujem
kot nekakšna straža
ali nekaj podobnega
ne moti me ne enoličen dež
ne vse močnejši hudournik
ko se spominjam sebe
iz nekega drugega časa
ko nisem bil podoben igrači
in ko ni bilo soglasja
ob somraku se nekje v ozadju kulis
tu pa tam prižge zamolkla luč
kar tako
da bi dala občasen odsev dežnim kapljam
ali služila kot lažen signal
precej zapoznelim ladjam ...
... sem tudi jaz nekakšna zapoznela ladja ...?
ali sem igrača podobna straži brez zamenjave
na tem odročnem mostu
ki povezuje dva popolnoma enaka bregova ...?
mar čakam odgovore
od koga pa?
zmanjkuje mi spominov ...
Izvirnik:
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/97249/devet_i_sedamnaest
DEVET IN SEDEMNAJST
Žarek mesečine se je razpočil
nad strehami in bulvarji,
ki so kot da bi plavali v svetlobi
oddajali nenavadne odseve,
odseve
tvoje podobe v mojih pesmih,
tvoje toplote v mojih nočeh,
tvoje sledi v mojem spominu.
Vino je dišalo po cimetu,
imelo je okus
kot nepoljubljene ustne,
na začetku skrivnosten in blag,
kasneje zanosen in opojen,
na koncu oster in močan,
omamljajoč.
Čakanje se je spremenilo v noč,
prekratko, da se preživi,
predolgo, da se pretrpi,
prekleto (ne)gotovo čakanje,
prekleta lažniva noč,
preklet stolp iz obrabljenih kart ...
Zarja, svitanje, jutro, dan,
popolnoma nov in bel dan
dan ki vabi s kričečo belino,
pa spet
odganja z nekakšnim hladnim valom,
istočasno vabi in odganja,
odganja in vabi ...
Vrtavka se ne ustavi,
nikoli se ne ustavi,
včasih pospeši,
včasih upočasni,
občasno zaniha,
tako znova
in znova ...
Do konca.
Nisem bil pozoren na čas,
dneve, stoletja, letne čase.
A to je bilo, nekega leta,
pozimi, mislim da januarja,
točno ob devetih in sedemnajst.
Izvirnik:
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/99302/ime_konacne_pesme
IME KONČNE PESMI
vem da pravila
že zdavnaj ne obstajajo
še od trenutka
brezčasnosti
ki je prišel
in ostal
nobena pesem
nobena zapisana
ali živa beseda
ne more opisati
trenutka
v katerem je
nastala ona
pred tem
je bila zamegljen
negotov sen
v eni sapi
se je zgodilo vse
od tedaj
je čas prenehal
obstajati
obstaja le moment
ki je izpolnjen z njo
in ki je ona
zaradi tega
ne obstajajo pravila
ne obstajajo leta
ne obstajajo stoletja
zaradi tega
vse
prav vse
zveni kot ona
diši kot ona
zgleda kot ona
zaradi tega bo
tudi tista končna
usojena
življenjska
edina prava pesem
nosila njeno ime
Izvirnik:http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/99327/nepodeljivost
NEDELJIVOST
neodvisno od deževij
letnih časov
ali števila letnic
obstaja nekaj
nekaj za kar je vredno
živeti večno
dati vse
vložiti v to
zadnji atom moči
zaradi česar je vredno
celo svoje pesmi
prepustiti vetru
v očeh nekoga
pa nikoli umreti
biti
hoteti
umeti
ponesti in prenesti
nedeljivo občutenje
vzajemne pripadnosti
občutenje z vsemi čuti
kot z enim samim
občutenje vala
ne prihajajočega in odhajajočega
ampak stalnega
neminljivega
svetega in svetlega
občutenje
ki ima lahko
različna imena
a le eno je pravo
in midva poznava to ime
ČE POJDEŠ PO MOJIH SLEDEH
Ne verjamem več,
da bom za seboj
pustil kakršnokoli sled.
Vendar,
če bo nekdo poskušal
vrniti desetletja
in po fragmentih
razmetanih pesmi
poskušal kreniti
po ulicah, kjer sem hodil,
sledil zaporedju odkrivanj
nekaj ključnih stvari
v življenju,
bo zašel v slepo ulico.
Zato,
menim, da ne puščam sledi.
Vsekakor pa ostanejo
lilije,
ptice,
rečni bregovi,
daljna topla morja,
jutranja zarja na vzhodu,
spomin na Auroro Borealis
in le par
nepopisanih strani.
To niso sledi.
Še manj pričevanje o obstoju.
Vse to so samo odlomki doživetega
ali odlomki davno prebujenih sanj.
Če pojdeš
po tistem za kar meniš,
da so moje sledi,
me prav gotovo ne boš našel.
Le sebe boš izgubil.
Nekaj pa moraš vedeti.
Ni sledi v času.
Poslano:
23. 07. 2015 ob 04:45
Spremenjeno:
23. 07. 2015 ob 04:47
PTICA, LILIJA IN TRENUTEK, KI JE ZASTAL V ČASU
Skoraj vedno
je prihajala ptica,
priletavala,
se vračala ...
Prihajala je
zbelimi lilijami.
v sebi noseč magijo
tistega enega in edinega,
drobnega trenutka,
neskončnega v trajanju
in obenem
ne daljšega od trena očesa
ali zamaha kril
navadnega nočnega metulja.
Lilije so, obvezno,
bile rpolnoma bele,
z rahlim pridihom
biserovine
ali škrlata,
odvisno do dobe dneva
in od tega ali je
v tistem trenutku
tišini vladal
soul ali blues.
Če bi, po naključju,
na bel cvetni listič
padla kapljica dobrega,
rdečega vina,
bi se na njem bleščala
kot kaplja plemenite
samorogove krvi,
s tistim nenavadnim
lesketom rubina
v neresnični svetlobi
sončnega zahoda,
nekje na južnih morjih.
En cel svet,
eno celotno vesolje
bi šlo le v tisto kapljo,
le na tisti bel cvetni listič
in le
v tisti neminljiv,
brezčasni trenutek,
v katerem je ptica,
prinašajoč dih ljubezni,
kdovekaterič
zletela v moje sanje.
kdovekaterič
zletela v moje sanje.
Poslano:
31. 07. 2015 ob 07:40
Spremenjeno:
08. 08. 2015 ob 19:10
PORAJANJE BISERA
biserovina ne nastane z odbleskom
sončnih žarkov od morskega dna
in školjka tudi ne razmišlja o biseru
ne razmišlja niti o velikosti morja
ona ne razmišlja o ničemer
ali vsaj o ničemer pomembnem
to da ji je dano biti
zibelka čiste lepote
je ne dela nič pomembnejše
od mladiča tasmanskega vraga
ali od najvišjega poganjka
na deblu sekvoje
enostavno
tako je določeno po zakonih Narave
in občem zakonu Vesolja
če bi lahko
nekaj takega spremenili
bi bili Bogovi
vendar
tega ne moremo
in verjemite
tudi ne želimo poskusiti
to kar lahko
je to da smo nedotakljivi gospodarji
v svojem lastnem mikrokozmosu
če ga ustvarimo zase
tu smo lahko neskončno
svobodni
tu lahko brezmejno
ljubimo
in tu lahko predpišemo
da mora biser nastati
iz ene samcate srebrne dlake
v repu
male puščavske lisice
Poslano:
08. 08. 2015 ob 18:58
Spremenjeno:
08. 08. 2015 ob 19:03
Komentiranje je zaprto!