Danes smo v Tomaževem tretjem delu eseja o haikuju prebrali tudi tole:
..."VERIŽNI HAIKU, ki se imenuje tudi haiku verižica ali haiku pentlja. Zamisel zanj je povzeta po rengi – verižni pesmi, ki smo jo spoznali prej. Tudi verižni haiku namreč piše več haidžinov, to pa tako, da eden napiše haiku in ga preda naslednjemu, ki napiše nov haiku s tem, da uporabi zadnji verz predhodnjega kot prvi verz svojega haikuja. Pesem se gradi tako dolgo, dokler nekdo ne zaključi pentlje s prvim verzom prvega haikuja."
NO, zdaj pa veselo na delo. Odpiram začetek našega verižnega haikuja kar z zadnjo Sigijevo podčrtanko:
V modrini teme lačen komar poljubi svojo usodo.
in nadaljujem:
Svojo usodo prepuščam hladovini mokrega vetra.
Lidija
PS: DODATEK. Zmeraj bo obstal haiku tistega, ki ga bo prvi napisal. Zgodilo se bo namreč, da bosta dva člana (ali celo več) hkrati napisala prispevek, izhajamo pa lahko samo iz enega haikuja. Torej, prvi obstane!
novorojenček oživi v njeni duši obris lotosa (Davorina)
obris lotosa kaže pot brodolomcem podaljšuje utrip (Helena)
Podaljšuje utrip. Zrkla zrejo v nebo. Srce je toplo. (silvy S. Langenfus)
srce je toplo veter prinaša jesen s pljuskanjem dežja (coprnica z barja)
Tako, to je 7. pentljica. Ja, me pridemo sem, ko utegnemo, ker smo take prostočasne urednice. Ampak vedno naredimo, če ne prej, kasneje in če pozabimo, nas pa kdo spomni.
Tud ve ste super, vse in vsaka posebej in tko kot smo mi "part time" pesniki :), nam je jasno, da z vso predanostjo urejate portal oziroma pesmi, ko le uspete.
Pentljo 7 sem sicer že objavila, ker sem vse že uredila, vso kurzivo in centriranje in sploh :), preden sem opazila pomanjkljivost. In to je, da drugi haiku ni samostojen:
drhti na pragu zvodenelih spominov hiše brez duše (ajda)
Predlagam takle popravek, če se strinjaš, ajda: drhti na pragu zvodenel spomin neke hiše brez duše
Ali pa boš ti našla drugačno rešitev. Pazi le, da ohraniš nespremenjen zadnji verz zaradi veriženja in da imaš nekje osebek (kot zdaj spomin), da je haiku samostojen, da se glagol drhti nanaša na tale haiku, ne na prejšnjega.
Hja, morda pa res nismo posebej poudarjali, da mora biti vsah del haikujske pentje čisto samostojen haiku. Torej, če ga "iztrgaš" iz pentlje, naj govori sam zase.
Bodimo od zdaj najprej pozorni na to, stari in novi Pentljaši! ;) :) Lidija
Kerstin, seveda se strinjam s popravkom: zvodenel spomin neke hiše vendar mi ni čisto jasno, v čem je point:). Morda je ura ravno pravšnja, da ne razumem oz. neprebujenost vpliva na bukavost:)))))))).
ajda, v prvi verziji si navezala svojo trivrstičnico na mojo:
s pljuskanjem dežja oklofutano ščene drhti na pragu
drhti na pragu zvodenelih spominov hiše brez duše
in to deluje kot nadaljevanje, če pa uporabiš Kerstinino verzijo (ali napraviš svojo), pa se ne navezuje več na prejšnjega ščeneta, temveč postane povsem samostojen haiku, kot naj bi v pentlji bilo: povezava več samostojnih delcev, ki tvorijo celoto in dajo še več razmisleka in zgodb.
adisa, prav imaš, ne bo v redu. prvi haiku je malo nerazumljiv, če ga osamosvojiš, pa tudi drugače ... :) Zato sem poskusila iz obeh tvojih (drugič prispevaj samo po enega naenkrat) narediti enega , da ostane ista istočnica za coprnico, ki je že posvojila tvoj zadnji verz :)))
Vzdušju jeseni meglice nataknejo goram klobuke.
Goram klobuke veter dvigne vse više v pramene sonca.
Vzdušju jeseni veter dviga klobuke v pramene sonca.
Kaj praviš? Adisa, napiši pripombe, če najdeš drugo rešitev, popravimo! :))?