kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, misel umetnosti

morda ga je ustvaril jaz ...

(simon)

 < 1 2

(simon)

Poslano:
24. 08. 2014 ob 03:36
Spremenjeno:
24. 08. 2014 ob 06:23

hvala, MalaSenca, povsem se strinjam s tabo!


Jupiter,

zanimivo raziskavo si opravila, ko si pogugljala! ...

tvoji poudarki na:

(Kdo ali) kaj je ustvarilo vesolje?

(Koga ali) kaj je ustvarilo vesolje?

so, želim, oboji pravilni.

"pred tem" je oznaka za časovno dimenzijo, ki res da prehaja do vedno globljega prabistva, a vse se lahko ponavlja oz. ciklično vrti ... hkrati dodaja gibanje mišljenju pesmi ...

gre za ustvarjanje vesolja, v katerem se rodi življenje ali preprosto rečeno, za ljubezen. brez spoznanja človeka svet ne obstaja ...

pravijo, da naj bi naše vesolje bilo sin večjega matere vesolja.

torej, ustvarjanje nečesa ali nekoga, za kar sta potrebna oče in mati. oče izreče svoj orgazem, mati ga čuva ... moški zakriči, ženska poje, otrok to sliši ...

morda pri tem "umetnost" ni potrebna in je za kontrast zvoku boljša "tišina". (umetnost je zavzeta že v pesmi matere)

misel tišine, ko tišina postane osebek, je veliki pok, torej - želja po izražanju, "umetnost".

čeprav otrok ni vedel, kaj počne, je s svojim smehom ali jokom ali če je prdnil, ustvaril vesolje.(malce banalno ali smešno)

torej, če vzamemo, da Bethoven ni vedel kaj počne, ustvarjal je glasbo, a ustvaril je vesolje.(prispodoba)

nekdo ali nekaj mora ustvariti zvok, ta se je porazdelil med vse nas in potem je nastalo vesolje ...

zato vprašanje kdo ali kaj ni na mestu dvoma, je oboje, tako kot koga ali kaj.

pesem se pa res sprašuje tudi o tem in ne samo o samem predmetu vesolja.


dodal sem tišino in besedo, preden objavim ...


kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, tišina, misel umetnosti

morda beseda, morda jaz ...


(morda ga je ustvaril jaz ... se mi zdi spektakularno)?

hm, če se napiše "morda beseda, morda jaz ..." se preveč ukvarja s pesmijo samo in s tem izgubi pomen univerzalnosti? ... ne vem


"veliki pok, misel tišine"


kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, tišina, misel, beseda

morda ga je ustvaril jaz ...

Zastavica

Jupiter! Silvana Orel Kos

Poslano:
24. 08. 2014 ob 14:54

Za moj pesniški (ne nujno vesoljnonazorski) okus si v zadnjo verzijo natrpal preveč različnih pogledov na stvarjenje vesolja, samo še Boga/boga nisi omenil z neposrednim poimenovanjem.

Praviš: »če se napiše "morda beseda, morda jaz ..." se preveč ukvarja s pesmijo samo in s tem izgubi pomen univerzalnosti?« Če jaz postavljaš ob »morda«, zakaj bi bila »pesem matere« univerzalnejša?  Zarodek verjetno misliš v  prenesenem pomenu, ker (etično)biološko definirani zarodek še nima razvitih čutov. Dalo bi se sicer razmišljati (raziskovati?), da je človeški organizem že do 16. tedna sposoben občutiti (prijetne) vibracije materine pesmi. Vendar se še o tem se ne morejo zediniti, od katere faze dalje govorimo o »človeškem bitju«. Meni je posebej zanimiv Aristotel , ki je trdil, da se animacija organizma moškega spola zgodi  40. dan (proti koncu 6. tedna), animacija ženskega pa 90. dan (konec 13. tedna).

Nekaj o sinku vesolju in materi vesoljnici in o nadaljnji možnosti, da vesolje "morda" ustvarja samo sebe, najdeš na tej povezavi iz dela britanskega fizika Paula Daviesa (1992). LPJ!

Zastavica

(simon)

Poslano:
26. 08. 2014 ob 00:22
Spremenjeno:
26. 08. 2014 ob 00:39

hvala za link o vesolju! upam, da to nima nobene veze s poezijo, kajti potem ne bi bilo vesolja! :)

vse je lahko prispodoba in tako je večinoma mišljena pesem. (prispodoba rojstva)

strinjam se, v tretji verziji je preveč podatkov (nakladanje), a nič manj kot v drugi. prva od druge pa ni tako daleč.

v prvi mi nekaj manjka, kar nadomesti ali nadgradi druga (vsebinsko), sama spevnost pa je v prvi bolj jedrnata in mistična (neposredna) ... zato še nisem nič spremenil. prva je prvinska, v drugi je že lepotičenje, kaj je bolje?

sprašujem za mnenje, katero naj objavim:

kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, misel umetnosti

morda ga je ustvaril jaz ...

kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, tišina, misel umetnosti

morda beseda, morda jaz ...


nova mešanica? ...ali naj še iščem, olepšav je lahko mnogo mnogo, mene zanima kratko, jedrnato in prodorno.?

in če odpravim umetnost, zopet nekaj manjka:

kaj je ustvarilo vesolje?

pesem matere, ki jo zarodek sliši

zvok in krč orgazma pred tem

veliki pok, misel tišine

beseda, morda jaz ...

(veliki pok, misel tišine

morda jaz ...)

(veliki pok, misel umetnosti

tišina, morda jaz ...)

zdaj se mi zadnja najbolj poda, a bom objavil, ko dobim kak odziv,

(morda ga je ustvaril jaz ...) gre za ponovitev ali nov začetek, čeprav je verz precej nenavaden.

(morda se je ustvaril sam ...) ni konca pri nebulozah.

lpS

Zastavica

Jupiter! Silvana Orel Kos

Poslano:
26. 08. 2014 ob 19:15

Simon, dobro bi bilo, da se sam odločiš. V teh različnih variantah ne vidim toliko dileme glede pesniškega izraza (pri katerem bi ti pomagala), ampak gre bolj za tvoj idejni pogled:) LPJ.

Zastavica

(simon)

Poslano:
05. 09. 2014 ob 03:35

vsaj zaenkrat bom ostal pri prvotnem zapisu, kajti pri vseh varjantah, komentarjih in oh in sploh ... še najmanj razlaga in najbolj pesnikuje.

hvala vsem,

lpS

Zastavica

 < 1 2

Komentiranje je zaprto!

(simon)
Napisal/a: (simon)

Pesmi

  • 21. 08. 2014 ob 04:23
  • Prebrano 2380 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 259.5
  • Število ocen: 8

Zastavica