Začnimo takole:
Pesem je štirivrstičnica. Določimo ji (naprimer ) 11 zlogov za vsak
verz,
čakam na valovih zelene kotanje 12
minute preštevam, pogledi begajo v sanje 14
izrabljam čas, da zaslišim korake 11
tvoj glas me zvabi med kodraste oblake 12
Lotila sem se prve kitice. Ni idealna (stopica se zaradi besed čas
in glas v četrtem in petem verzu podre, ampak ritem kar ostane. In
rima ...) Tole je delavnica, morda kdo najde boljšo rešitev.
:))
sheeba ali kdo drug, evo - naslednja kitica za dodelat:
si moja prva želja, ko zjutraj se palček zbudi
in zadnja, ko moj studenec medi
si mesečev krajec, košara polna zlata
žlahten lonec in čarovnija poslana z neba
si moja prva želja, ko zjutraj se palček zbudi in zadnja, ko moj studenec medi si mesečev krajec, košara polna zlata žlahten lonec in čarovnija poslana z neba
Želim te v jutru, ko se palček zbudi in z večerom, ko moj studenec medi. Si mesečev trik in košara zlata, le žlahten lonec v čarovniji neba.
Ajda, lep poskus, samo zdaj se moramo držati zastavljene stopice - določenega zaporedja menjavanja poudarjenih in nepoudarjenih zlogov (poleg števila zlogov)
Čakam na valih zelene kotanje -uu-uu-uu-u
- je poudarjen zlog u je nepoudarjen zlog
Ti imaš v že prvem verzu takole:
Želim te v jutru, ko se palček zbudi u-u-uuu-uu-
...
Poskusi s poudarjenim zlogom na začetku, kot je svetovala Kerstin, potem bo steklo :)
Naslednja kitica je kar trd oreh, ker se izvorno zaključi s poudarjenim zlogom, na čemer temeljijo tudi rime. Pri tovrstnih rečeh je rahlo (ali celo večje) odstopanje od vsebine neizogibno. Seveda avtor sam, če je vešč 'tehnike', to prilagodi tako, da njemu še vedno štima. Ko v stvar posežejo drugi, se zna precej 'izroditi', pa ne nujno v slabem smislu. Pač oddaljiti od prvotnega namena.
No, poskusimo.
si moja prva želja, ko zjutraj se palček zbudi in zadnja, ko moj studenec medi si mesečev krajec, košara polna zlata žlahten lonec in čarovnija poslana z neba
Prva si želja, ko palček zbudi se, zadnja takrat, ko studenec medi se (ti dve rimi nista kaj prida - di - se, di - se) mesečev rog, zlata polna košara, žlahten vrč, v njem si (sem?) čarobna obara.
No, kam so me zapeljale rime! Vendar! Kot sem že kdaj poudarjala. Rima ne zapira, temveč odpira nove svetove. Nikakor se s tem ne hvalim, vendar je res, da je čarobna obara bolj sveža metafora kot pa čarovnija z neba. Je tako? In do obare me je pripeljala - rima!
Lahko celo pride do novega pomena - on je vrč, v katerem si ti čarobna obara, ali pa je on hkrati vrč in obara, hkrati vse v vsem. :)
Ja, že na začetku vidimo, da tole rimanje ni tako enostavna stvar, če se hočemo držati osnovnega kalupa. Ampak vaja dela mojstra!
Pa imamo že 2:
Čakam na valih zelene kotanje štejem minute, ki begajo v sanje . Čas ta porabim, zaslišim korake, glas tvoj me vabi med kodre, v oblake. :)
Prva si želja, ko palček zbudi se, zadnja takrat, ko studenec medi se, mesečev rog, zlata polna košara, žlahten vrč, v njem sem čarobna obara.
Dajmo tretjo:
si v molčečem krogu moj drugi jaz avtobuse preštevam, v akvarel se prelije obraz uravnavaš frekvence, premikaš nasip ko cerkev zazeha, izkleševa pesnikov kip
Lidija, stopice so meni, malce karikirano sicer, znanstvena fantastika, več kot očitno in ker sem spregledala, da so tudi del te delavnice, sem falila:). No, ne bom se matrala. Kako že gre tisto? Starega psa učit trikov? Ne gre:)))))). Je pa tako ali tako že Kerstin napisala to, drugo kitico.
Tukaj gre vendar samo za delavnico. Za iskanje pravih zlogov, ki bi šli v čisto določeno formo. Gre za stvar obrti, ne z kakšne "umetniške presežke" v smislu spreminjanje Sheebine ideje. Smo se morda narobe razumeli?
Po moje ne. Sheeba, pogrešamo kakšen tvoj komentar ...
naprej:
si v molčečem krogu moj drugi jaz avtobuse preštevam, v akvarel se prelije obraz uravnavaš frekvence, premikaš nasip ko cerkev zazeha, izkleševa pesnikov kip
Si moj drugi jaz v tem krogu molčečem ... ko štejem promet, se z gvašem prevlečem. Frekvence ravnaš, premikaš nasipe, izkleševa pesnika zehave kipe.
Tukaj sem šla precej mimo Sheebinih besed, ampak še vedno ne čisto mimo teme. Še enkrat Abram, Sheebina Nočna je samo okvir, tematsko okostje za tole vajo :))) :)
Popravi tisto rimo, ki ti ni všeč, pa bo! Vabljen v delavnico. Delavnica je namenjena predvsem sodelovanju, prispevkom, od tod ime ( ne samo pripombe. OK, pripombe ja, samo potem še predlogi, lastni prispevki k izboljšavi, samo kritika ni dovolj!) :)))
ja, Sheeba, seveda je to to. V delavnici pa bomo prišli do tega (no, če dobro pomislim, smo že), da ni tako lahko prav vsega, kar nam pride na misel in je bilo uprabljeno v bolj ohlapnem, prostem verzu, kar z lahkoto "stlačiti" v čisto določen okvir. Tvoja Nočna je glede tega zahtevna, zato bo pa manekenka na koncu čisto drugače oblečena, mogoče pa bo peidbila ali pa izgubila kakšen kilogramček ;)