Forum

Od prepletanja podob do plagiatorstva

Dragi pesem.sijevke in pesem.sijevci!

Zametki razprave na sosednji temi so me vzpodbudili, da odprem temo, v kateri lahko izmenjamo mnenja o dilemi, ki očitno prej ali slej ‚dohiti‘ vsakega avtorja, in sicer o včasih precej zabrisani meji med medbesedilnostjo (vključevanje drugih besedil v svoje besedilo) in intermedialnostjo (vključevanje ostalih medijev – aluzija na karkoli, kar ni v pisni obliki) ter po drugi strani plagiatorstvom.

Odkritje plagiatorstva med člani je marsikoga na portalu zelo vznemirilo in prizadelo, kar je povsem razumljivo. Ker sem se doslej bolj malo oglašala in osebno poznam samo nekaj članov, foruma pa tudi nisem redno spremljala, mi je po eni strani lažje, saj ne poznam vseh predzgodb in zapletov, bom pa seveda tudi razumela, če se ta hip nihče ne bo hotel pogovarjati o tej temi ;-)
Vseeno si želim, da bi ta dogodek odprl prostor za konstruktivno razpravo o ‚primerih dobre prakse‘ in mogoče pregnal nekaj strahu pred poigravanjem z aluzijami, po drugi strani pa nas kot kritične bralce spodbudil, da razvijemo senzibilnost za spoštovanje avtorskih pravic in hitreje ugotovimo, kdaj smo (mi ali drugi) v nevarnosti, da bi šli predaleč.
Seveda na tem področju še zdaleč nisem ‚učiteljica‘, učim se, enako kot vsi, in bom vesela vsakršne dopolnitve glede informacij ter konstruktivne izmenjave mnenj.

Mogoče za začetno vzpodbudo:
* seminarska naloga avtorja/ice XY s temeljito razlago pojma medbesedilnosti
* avtorjem ne bi smel biti neznan Zakon o avtorski pravici
* avtor Janez na Biblioblogu v prvem delu lepo razloži, kaj je plagiatorstvo in na kratko povzame, kako se je pojem zgodovinsko razvijal
* če ima kdo dostop do univerzitetne knjižnice FF Lj in bi bil pripravljen navesti kakšen primer iz ali kratek povzetek katere od dveh diplomskih nalog, ki obravnavata medbesedilnost in intermedialnost pri P. Čučniku in U. Zupanu (ker nas pač zanimajo predvsem pesmi), bi bilo prav fino.

Zanimivo pa se mi zdi tudi vprašanje, kdaj najpogosteje prihaja do prepletanja ‚tujih‘ podob z ‚našimi‘ - ali takrat, ko nam zmanjkuje navdiha in lastnih zamisli, ali takrat, ko nas nekaj tako močno nagovori, da imamo občutek, da se bolje res ne bi dalo izraziti, ali takrat, ko … ?

Vam je to v nekem delu všeč ali vas zmoti? Kdaj eno in kdaj drugo?

Lep pozdrav,
Ana J.
 
 < 1 2 3 > 

brezno

Poslano:
04. 04. 2011 ob 13:40

Stereotipiziranje na egotripu ?
Grandomansko posploševanje ?
Sindrom vsevednosti ?
Neutrudljivo blebetalo ?

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
04. 04. 2011 ob 13:54

Brezno ...le lajično posamezni -subjektivni pogled in oprosti, če se tvoje superiodnosti dotika ali morda ne!?
V čem ti izstopaš??? :)))

lp
ac

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
04. 04. 2011 ob 14:01

Brezno ...če ti vsebuješ nekaj, kar nam manjka ... se temu rad odpovem ;)

ac

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
04. 04. 2011 ob 17:30

Gnu! Parafraze in izpeljave:

-Poezija je torej - na svoj (originalen) način povedati nekaj, kar že vsi vemo.
-Poezija je na svoj način povedati nekaj, kar že vsi vemo ali nekaj kar poskusipričarati vzdušje v katerem je pesnik ob nastajanju pesemi (morda pa je že kdo "tam bil") in to je tisto:

potem to -

"je pesem

in nam vzame sapo"


(če avtor brezno)

o plagiatih pa to - že v osnovni šoli se ni smelo plonkat ;)

LP, lidija

Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
04. 04. 2011 ob 17:52

Pri intertekstualnosti ali tudi RM ali kakršnikoli drugi zvrsti, ki se zavedno naslanja na že objavljena besedila, je običajno navajanje primarnega besedila in njegovega avtorja. Prepisovanje (ki je zelo poenostavljeno v dobi kopipejstanja) pa je zavestna kraja besedila.

Branje ni za tiste, ki nič ne doživljajo, prav nasprotno, tisti, ki imajo bogat notranji svet, veliko izkušenj ... se toliko bolj in večplastneje lahko navdušujejo nad pisanji izjemnih avtorjev.

Lp, Ana

Zastavica

DUSANN

Poslano:
04. 04. 2011 ob 18:59

Ne bi se strinjal z Lidijo, da vsi vse vemo. To vsekakor ni res. Spet moram navajati Ruglja, ki se je intenzivno ukvarjal z branjem (imel je eno največjih knjižnic v Sloveniji). Zahodna literatura je prepojena z napačnimi percepcijami življenja, vendar je v klasikih genialno opisana. Tudi če beremo T. Bernharda in nobelovko E. Jelinek, sta sebe zelo slabo poznala, bila sta pa odlična poznavalca družbe in sta svojo patologijo odlično opisovala, (čustva, odnose) in tokrat bi se strinjal z Acotom, da so veliki umetniki čudaki, ki imajo probleme z komunikacijo in vživljanjem v drugega človeka. Nekateri celo zgradijo filozofske sisteme (Niče, Šopenhaver, Sartr) Cankar je o svoji materi in njenem delovanju imel čisto napačne predstave, družbo pa je seciral genialno in opisoval čustva da padeš dol. Tolstoj se je prepiral in tepel z ženo v Ani Karenini se je pa idealiziral. Tip sploh ni znal živeti in tudi ko je igral "krščanstvo" ni mogel iz svoje aristoktatske kože. Pravi tercialec je bil. Kompenzacija je tu prisotna. Ne razumem zakaj bi se nekdo ukvarjal z visoko umetnostjo, če zna "živeti". Ali ni družina, ženska, otroci, narava vredna več od nekakšnega umetnega imaginarnega sveta. Ljudje, ki res ljubijo, ne potrebujejo umetnih svetov, več kot za dekoracijo in estetski užitek. (Dusann). Shizotimiki so prisotni v liričnem pesnenju. Samo poglejmo Rilkeja, Leopardija, Gradnika, Murna, Ketteja U. Zupana naprimer i. t. d ... i. t. d ... Brrr ... Sem se malo odaljil od teme.
Plonkanje je prisotno, pravzaprav je pri nas skoraj legalizirano. Vendar, če boš plonkal nikoli ne boš dosegel "pravih ciljev", lahko pa dobiš diplomo, doktorat in fino službo v državni upravi. Literarno delo bo pa vsekakor bogo. Jaz sem slabo plonkal, eno parkat sem poskušal, pa so me dobili. Sem bil strašljivec.

Lp. DUSANN

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
04. 04. 2011 ob 19:03

Dusann, tega nisem rekla jaz, to je parafraza reka Paula Diraca, ki mi ga je nastavil gnu ;)
Pa še tega ne smeš jemati preveč dobesedno. Gre za občutek, za tisto "nekaj", kar Pesem je ali pa ni.

:)

LP, lidija

Zastavica

Ana Jasmina

Poslano:
04. 04. 2011 ob 21:31

Ne razumem zakaj bi se nekdo ukvarjal z visoko umetnostjo, če zna "živeti"

Če res zna 'živeti', razmišljam, potem najbrž prej ali slej ugotovi, da sta življenje in visoka umetnost (če rečemo tako) neločljiva - ali, z drugimi besedami, da sta eno in isto.
Potem tudi umetnost ne postane nič drugega kot na tisoč in en način raziskane, opazovane in opisane forme življenja.

Sam sem rad bral le, ko se mi je življenje ustavilo

Ni to po svoje pravzaprav zelo lepo? Da celo v trenutkih, ko je zelo težko in se počutiš odrezanega od družbe, čustev, bližine - da se takrat lahko najdeš v besedah, ki jih je zapisal neki avtor ali se potolažiš z njimi - in on ti ponudi 'berglo', pomaga premostiti razdaljo do samega sebe.

Razlike so v spretnostih opisovanj, sukanju čopičev ali udarjanju dlet. Nič novega, toda prebrati kaj dobro opisano je vedno užitek.

Kajne, in tisti občutek, ki te prevzame, ko prebereš ali zagledaš nekaj, kar se te dotakne na zelo poseben način ... ne nujno na vznesen, lahko tudi na zelo prizemljen, celo neusmiljen način.

Zdi se mi, da dojemanje nekakšne ultimativne izvirnosti kot nečesa, kar bi bilo ločeno od človeka, kar je 'tam zunaj' in 'še ni bilo izraženo', neizbežno zdrsne mimo bistva. Saj je povsem logično, da se ne moremo otresti vseh vplivov in podob, s katerimi smo se v življenju že soočili. Iščemo pa nianse, svoje lastno dojemanje teh momentov, jih preobražamo v nekaj 'novega' (ki pravzaprav ni 'novo', ampak je samo nekaj svojstvenega).

Kot če bi rekli - nima se smisla učiti besed, saj že znam abecedo ... ;-)

Lp,
ana j.

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
04. 04. 2011 ob 23:03

; ...Kot če bi rekli - nima se smisla učiti besed, saj že znam abecedo

kaj pa takole;

Daj še dugim abecedo, da boš uveljavil, unovčil svojo ..?

Daj še drugim abecedo, da bodo dojeli svojo bedo?


...me spominja na pridige v Bibliji, ti so bili mojstri besede, mar ne?

V tej naši mali državici je že preveč intelektualnih parazitov, ki zaničujejo nenačitan delavski razred, mu odvzemajo vse pravice do normalnega življenja in umetniki so pri tem tiho, brez besede? Zakaj le?
Kaj pa imamo od teh načitanih nadintelektualcev razen lepih besedičenj ?
Suhe veje ... bi dejal, kdo že?
Intelektualizem se telesno ne razmnožuje ...umsko pa še kako, obrti pa izumirajo?
Sama umetnost sovraži sorazum (sointelekt), ker ga ta zavira, prebira, sortira, kasira...

Preveč je neživljenskega, arogance ... sortirati razum in predalčkati distance.

O tem lačni ne morejo razpravljati in jim tudi ni omogočeno, verjamem pa da jim je dogajanje nerazumno ob povsod polnih policah.

Sem vedno bil netoleranten in kritičen do sebičneg razuma, ki nas klasno pakira in z besedo urinira ...
..pa naj mi ne zameri med vami intelektualec, ki se vidi v tej domeni, kajti če od tega ne živiš in se s tem delom ne preživljaš ... to še nisi.

Tak sem in nikoli nisem znal drugače ...
Brez zamer, sem le nihče, ki ima svoje mnenje!

lp
ac







lp
ac

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
04. 04. 2011 ob 23:27

aco, posploševanje ne pelje nikamor :)
najboljši je : punk!
( za te potrebe - jeze in razočaranja nad "preintelektualnim" svetom ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00

Lahko noč.
Lidija


pismu! uh, a ni to že Sinatra enkrat prej pel?
plagiatorji.
:)

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
04. 04. 2011 ob 23:32

...maš prav;)
Hvala

tudi lahko noč
ac

Zastavica

DUSANN

Poslano:
05. 04. 2011 ob 10:29

Morda si domišljam, da je Acotova opazka letela name. Če ni, se opravičujem. Jaz nisem intelektualec, sem samo delavec, ki dela za minimalno plačo in se vsak dan trese za službo. Nekatere stvari zapišem, morda okorno , črnobelo. Nisem retorik, a vem, da ne poizkušam prodajati buče, vsaj trudim se. Morda imam čisto zgrešene poglede. Trudim pa se, da stvari prej preberem. Berem rad biografije velikih ustvarjalcev, ki so nam lahko za vzor, spremljam kulturni tisk in po možnosti literarne revije. Ovira me finančno stanje. Revije na srečo dobim v galeriji, kjer imajo bogato knjižnico in si jih sposodim. Morda ste prebrali v Dialogih intervju akademika Janka Kosa. Vse spoštovanje do njegovega znanja in prevajanja. Mislim, da večina ste, saj se ukvarjate z literaturo. Kot veste je on eden vodilnih na tem področju. Če dobro preberete njegov intervju, boste videli, kaj je nadutost in cinični pristop erudita, ki je prisilno konvertiral in zavrgel prejšnje marksistične poglede. Spravljanje name, pa res nima nobenega smisla. Najprej moraš videti svet okoli sebe, se informirati in ga spremljati, ne pa se pred njim skrivati in zaostajati, potem šele lahko sodiš drugega in lahko enakovredno nastopaš.

Hvala za razumevanje, DUSANN

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
05. 04. 2011 ob 11:04

Dušan: Čeprav ne verjamem, da Acova opazka ni letela specifično nate, pa tvoj prispevek veliko pove o tem da se "načitanost" in delavski razred ne izključujeta. Načitanost sem dal med navednice, ker bi jaz temu raje rekel razgledanost.
Izhajamo iz političnega sistema, ki je vrnil ponos kmečkemu in delavskemu ljudstvu in mu omogočil dostop do pismenosti in vključevanja v družbene sfere hkrati pa ostati zvest svojim osnovnim dejavnostim. Zato se mi debata o razlikovanju med intelektualci in delavci zdi povsem odveč.
Vprašanje je samo v kolikšni meri si nekdo razgledanosti želi. Znanje je na razpolago, če ne drugje v splošno izobraževalnih knjižnicah.

Vendar se tem spet oddaljujemo od teme, zato bom vesel, če se ji znova približamo, seveda če ima kdo o tem še kaj povedati.

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
05. 04. 2011 ob 12:19

Ne, sigurno nisem na nikogar cikal direktno in že v prevod pesmi zato navedel, da intelekt ne povezujem samo z izobrazbo in umetnostjo.
...Vsak osebek vsebuje že naravno dano vsebino in tudi Vsako delo vsebuje določen intelekt, že v socialnem smislu osnovnega varstva in odgovornosti do življenja vseh in vsega.
Sam vidim in kritiziram intelekt predvsem, kot čisti razum.
Je drevo, ki ima močno razraščene veje v različna različna intelektualna dela, neglede na izobrazbo ... se skriva in vsega dotika v večih oblika, sferah in ga tudi najvišja izobrazba, znanje z izjemnimi diplomami ne dosega - zaman, če ne vsebuje še osnove človeških norm, morale, načel, odgovornost, homogenost in nasploh radikalnost do vseh ... drugačnih sobitij.
Plodovi na takšnem drevesu se odražajo predvsem v koreninah tega, zato je tradicionalno nuja forme podobnosti - plagijatorstva za vsak narod, kljub stalno novim težnjam zvrsti umetnosti ... da se obdrži v svoji manjšini (narodna glasba)...
Nič od tega ne daje, oziroma pogosto se umetno ustvarjajo kompleksi o nenačitanosti, ki se z umetnostjo retorike politično lažno skoraj posod predstavljajo in zavajo "neuke" odvisnike njihovih del ... potem pa niso več upoštevani in zaman nergajo o šikaniranju.Tudi v umetnosti.
Ta scena je povsod ... vse revolucije so bile vzrok nenačitanosti, da so mase sledile načitanim za nove ideje načitanih...
No tokrat smo pritegnili nenačitane mase ljudstev, ki težijo k naši načitanosti in bi plagiatirali naša življenja..

Vem, da sem preširoko zajemaln (kot pravi Lidija; posploševanje) glede na sam koncept teme.Ne znam gledati na stvari tako ozko, čeprav delujem egovsko sebično, vendar vedno odreagiram populacijsko širše-altruizno ...

lp
ac

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
05. 04. 2011 ob 16:23

Aco, piši preprosteje. To je moj prijazen nasvet. Ma, jaz polovice stavkov, ki jih ti napišeš, ne razumem.
Najbrž posledica moje "nenačitanosti"? ;)

Saj se da s preprostimi besedami vse povedat, zakaj uporabljaš tujke, ki jih samo napol prav napišeš ali pa besedne zveze, ki na koncu izpadejo, kot da ne veš čisto, kje si začel?

Preprost izraz je zakon! Tudi "načitani" so bolj efektivni, če ne uporabljajo tujk. Če tujke uporabljajo nenačitani, velikokrat izpade, da hočejo le narediti dober vtis. A ni to paradoks? (ups, pardon, tujka!)
LP, lidija

Zastavica

Y

Y

Poslano:
05. 04. 2011 ob 16:47

Vsi tacamo po tej isti stepi,
lulamo eden čez drugega in se mamo fajn.
Tu in tam kdo odkrije skrito mlako ali pa nov grm, kakšen pa gre pogledat čez rob kaj leži onkraj.
Jasno je, da se stari kakci tudi razdrobijo in jih spere dež, pa je potem spet frišna zaplata kjer lahko pobarvaš po svoje.
Pri 7 miljardah ljudi menda ne pričakujemo biti vsi originalni .. itak pa je to nemogoče že preverjati, kaj šele razglabljati o Aleksandrijski izgubljeni dediščini, pa o pesmih neandertalcev, ki so jih prepevali ob ognju..

Že tam, ko originalnost res šteje - v naravoslovnih znanostih - imajo s tem težave. Pač kamenčki pa mozaik pa to.

in pa punk!!!

lp, gnu

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
05. 04. 2011 ob 17:05

Lidija ... sorodne duše se vedno razumemo-te:)
Nisem drobičkar in če bi ne uporabljal metafor, oziroma "tujk" bi bilo nakladanje preveč dolgo.Sploh pa, kar je nekomu tuje je najbolje izraziti v tujkah, itak domače že redko koga zanima, le še za praznike;)
OK Bom upodobil zlato:)

lp
ac

Zastavica

Y

Y

Poslano:
05. 04. 2011 ob 17:24

Če si preveč jasen, dobiš občutek, da te nihče ne bere, ker ni nobenih pripomb. Če pa pršiš meglo, vsakogar zanima, kaj si s tem mislil in si 'dviguješ popularnost'.
Itak nakladanje v preprostih besedah brez tujk itd. zgleda takole:

Bwlah,
blah blablabla, bla,
bwlah bla blabla ba bla.


lp, gnu

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
05. 04. 2011 ob 17:37

uh, gnu, kako uporabno!

:)

RM copy paste plagiat avtor kočijaž

thx!

LP, Lidija

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
05. 04. 2011 ob 18:32

...nima smisla, vedno se tako začne, da že sumim, da ste v dogovoru...jaz izgubim razsodnost in Grega odreagira, stara komunistična taktika šikaniranja.
...
ac

Zastavica

 < 1 2 3 > 

Komentiranje je zaprto!