številka mojih čevljev je triinštirideset
rojen sem pod srečno zvezdo
imenujem jo sonce
moje številke so napisane na roko
z njimi označujem kamne
ki jih srečujem po poti
številka mojih srajc je štiriinpetdeset
naj bodo kariraste lisaste ali enobarvne
v omari imam celo tri kravate
nehote sem oštevilčil tudi svoje potomce
zlogov ne znam številčiti
in na blagajni veletrgovin se ne znajdem najbolje
rojen sem pod srečno zvezdo
imenujem jo sonce
ko sem stopil v novo stoletje
sem slučajno vstopil tudi v novo tisočletje
z matematiko se ne razumem najbolje
ločim sicer enokaličnice od dvokaličnic
in znam prešteti prste ene roke
moje številke so vedno točne
ob prvi priliki bom pozobal tri koruzna zrna
koruza je enokaličnica in spada v družino trav
dali so nam jo indijanci
mi smo jim dali viruse in jim prinesli civilizacijo
v zameno pa vzeli krompir
ta se je na evropskih tleh dobro prijel
da smo se lahko plodili in množili
vendar nas nikoli ne bo več kot je zvezd na nebu
in luna čaka tisti trenutek
ko bo število vseh živih preseglo število vseh umrlih
da se zareži v brk
da se obarva rdeče
Igra malih i velikih brojeva, kroz kratku ljudsku istoriju ... sa sramnom razmenom dobara između naroda odnosno civilizacija, uništavajući se neprekidno... Ali, Kosmos je bez granica i Mesec na dohvat ruke. Možda se već naredna generacija njime prošeta? Treba te cipele za Mesec pripremiti :)
dolgo bo čakala Luna ^_^
Ta mi je pa res Super.
Malo me spominja na cepivo Astra Zeneca...predvčerajšnjim smo se morali cepiti, včeraj se nismo smeli cepiti, danes se pa kar naj cepimo.
Predvsem pa je važen krompir...in to dober.
Hvala
Andreja
dali so nam jo indijanci
mi smo jim dali viruse in jim prinesli civilizacijo
v zameno pa vzeli krompir
Čestitke
Omenil si zanimivo misel. Da nas ne bo toliko kot zvezd. Bog je to sicer Abrahamu obljubil, a kaj je lažnivec.
Jagoda, hvala, veš da rabim čevlje za luno, ker sem za luno. In, ok, naprimerjanez, se mi zdi, da ima luna dovolj časa, naj čaka. krompir je pa kul, pa je tudi sodil med hudičeve iznajdbe, kot premog. mogoče je pa res, preprosta hudičeva iznajdba. indijanci, se mi svita, imajo lahko precej zamere do laži, ki se ji reče prost tok blaga in ljudi. ni mišljena iskreno. ah, bog pa abraham, za drugega se mi zdi, da je le eden od vplivnih šizofrenikov. ironija te živalske vrste je res brezmejna kot vesolje, to je fact pa naj bo še totum.
glej, da bodo čevlji taki, da se bodo ujemali z rdečo barvo lune, človek. Takrat.
In mi, vsi, ki smo za luno, na nekaj čakamo z njo, morda nam naša srečna zvezda razodene, kaj je to ... Bog in Abraham nekako ne obvladati didaktike ...
Čestitke za pesem, ki našo neumnost/naivnost/brezbrižnos tako nežno postavlja v nedoumljive sfere kozmosa.
Čestitke k izboru pesmi zime 2020/21 z utemeljitvijo uredništva:
Čevlji
za na luno je zelo topla in osebna pesem. Moški lirski subjekt nam z
iskrivostjo pripoveduje o sebi: pove nam, koliko kravat ima v garderobni
omari in številko svojih čevljev. Razkrije, da je rojen pod srečno
zvezdo (ki ji pravi: sonce) pa da se ne znajde v matematiki in na
blagajni veletrgovin. Vseeno se znajde, ko je treba: "ločim sicer
enokaličnice od dvokaličnic / in znam prešteti prste ene roke / moje
številke so vedno točne". Z radovednostjo se srečuje s stvarmi, s
katerimi rokuje. Pripoveduje jih tako, da jih lahko razume vsak: "koruza
je enokaličnica in spada v družino trav / dali so nam jo indijanci / mi
smo jim dali viruse in jim prinesli civilizacijo". S takšnimi
redukcionizmi pa ne naredi škode ne zgodovini ne pesmi, saj nas uvaja
nazaj v čas, ko smo prvič srkali znanje o svetu -- resnično ali ne -- in
pletli svoje lastne mite o življenju. Pesem torej tematizira Zemljo na
način, ki nam je morda tuj, a ga vseeno intimno doživljamo. Podobno, kot
doživljamo prezenco naše Lune. Čevlje za na luno lahko beremo kot
metaforo: tako, kot pravljica za lahko noč pospremi otroka (in pogosto
tudi starša) na oddaljene planete, je pričujoča pesem povabilo na nov
pogled na zgodovino in (meta)dejanskost našega planeta in življenja na
njem. Ta zor, čeprav se razlikuje od teh, ki jih narekujejo zgodovinski
učbeniki in druge narative odraslih ljudi, se občuti otroški. Pesem pa
ne izpade infantilna, prej nasprotno; njen vtis je igriv in -- z
opozarjanjem na marsikaj, čemur se z leti nehamo čuditi - - modrosten. V
istem tonu se pesem sklene v zaključek, ki prikliče prastari in obenem
-- pazite paradoks! -- otroški, kozmični animizem: "in luna čaka tisti
trenutek / ko bo število vseh živih preseglo število vseh umrlih / da se
zareži v brk // da se obarva rdeče". (Luka B.)
Na še veliko imenitnih!
Poslano:
20. 04. 2021 ob 22:50
Spremenjeno:
20. 04. 2021 ob 22:51
Jure,
lepo, in kot vedno odličen prevod. Hvala!
Lep pozdrav, B.
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: brezno
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!