Čas je

Popotnik sem,

kam naj bi glavo položil?

Potujem skoz prostor in čas,

sonce in luna mi sije,

srečujem svetlobo in mraz,

stopam čez gore, doline,

v neznano se moja pot vije.

V dolinah so zmaji in kače,

nad mano so ptice vreščeče.

V poslikani skalni votlini

blago studenec šumlja.

Pridi, moj dragi,

želim, da sva dva.

Napočil je čas, da se ljubiva !

1 2 >

07. 01. 2018 ob 20:07

Pesem, ki ima nekaj zelo lepih podob, a predlagam, da jo ponekod malo preoblikuješ. Ne vidim nobene potrebe, da drugi verz začneš z "in", ker gre za trditev "popotnik sem" in pika :). Se pravi: "Popotnik sem./Kam naj bi glavo položil?" Da ne deluje, kakor da so rime preveč zgoščene in prisiljene, bi nekoliko zamenjala vrstni red, se pravi: tretjemu verzu naj sledi predzadnji verz prve kitice, šele potem "srečujem svetlobo in mraz", nato "grem skozi gore, doline", in tu bi nadaljevala "po poti, ki vije se prav do srca".

In od tu naprej bi pesem malo skrajšala: "jasne police" delujejo zelo prisiljeno, kakor da si jih vključila samo zaradi rime; "kam naj naslonim trudno lice" se ponovno pojavi zaradi rime, pomensko pa je odveč, ker si vprašanje že čisto na začetku postavila. Pustila bi torej prvi in drugi verz druge kitice in ga združila še z dvema verzoma, ki ju zdaj v preoblikovani obliki predlagam. Se pravi: "V globeli (ne v globelih!) so kače in zmaji/na nebu so zlobne ptice,/topleje bo, ljubi, če bova dva,/napočil je čas, da se ljubiva". Lahko seveda tudi drugače, to je samo sugestija.

Čas je, da končam, tebi pa naj čim bolj poetično teče, Sara

08. 01. 2018 ob 09:17

Res hvala, hvala -draga Sara-ravnateljica !!! Sem vse upoštevala in se mi zdi, da je res mnogo, mnogo bolje :) . Hvala za trud in lep teden želim, Darja

triglav

08. 01. 2018 ob 10:55
Spremenjeno:
08. 01. 2018 ob 11:15

Spoštovani,

pesem mi je zelo všeč, predlagam pa par sprememb, seveda, če se vama zdijo sprejemljive.

V prvi kitici me malo moti kar trikrat uporabljena beseda "skozi".

Par besed bi se pa dalo odstraniti, da bi pesem pridobila na trdnosti povedanega. Tako jo čutim, prav mogoče pa je, da se motim.

Čas je

Popotnik sem.

Kam naj glavo položim?

Potujem v prostor in čas,

skozi mene: sonce in luna,

srečujem svetlobo in mraz,

grem skozi gore, doline

po poti, ki vije se prav do srca.

V globeli so kače in zmaji,

na nebu zlobne ptice.

Topleje bo, ljubi, če bova dva.

Napočil je čas, da se ljubiva.

ps.: Šele sedaj ugotavljam, da sta najini pesmi, objavljeni 03.01. zelo sorodne vsebine, da ne govorim o naslovih :))

lp

08. 01. 2018 ob 12:18

To je pa res zelo, zelo zanimivo, za katero pesem gre? lpd

triglav

08. 01. 2018 ob 13:29

Še je čas = naslov

08. 01. 2018 ob 13:36

Dragi Triglav

To je pa res zanimivo- vibracije vesolja:) , tudi objavljeni sta obe pesmi skoraj istočasno in tudi naslov je zelo podoben, sklepno dejanje tudi :) , na nek način sporočilo tudi :) , pozdrav !!!!!!!!!!! d

09. 01. 2018 ob 23:00

O, sem zelo vesela te plodne razprave in predvsem, da ste pisci drug drugemu v oporo - res lepo!

Darika, zdaj je res veliko veliko lepše, a ima triglav (ki nima zastonj treh glav:)), prav - triglav, hvala za konstruktivne pripombe! Prej sem bila pozorna na druge stvari, a zdaj vidim, da je to ponavljanje "skozi" res rahlo moteče, ponekod tudi stilistično oporečno. Predlagam torej še zadnje spremembe (v prvem in drugem verzu je druga različica, če se odločiš za spremembo spola subjekta - glede na to, da kasneje nagovarjaš moškega).

Popotnik sem./Popotnica sem

Kam naj bi glavo položil?/Kam naj glavo položim?

Grem skozi prostor in čas,

v katerem zdaj sonce, zdaj luna mi sije,

srečujem svetlobo in mraz;

kjer gora se skloni v doline,

se znana pot nekam se skrije.

V globeli so kače in zmaji,

na nebu so zlobne ptice.

Topleje bo, ljubi, če bova dva,

napočil je čas, da se ljubiva.

Skoz in skoz prisrčne pozdrave obema :), Sara

09. 01. 2018 ob 23:02

Uf, šele zdaj vidim tudi triglavov zgornji predlog ... Pesem.ups - spregledala. Pozdravek, Sara

10. 01. 2018 ob 08:40

Hvala, hvala Sara in hvala, hvala Triglav za pozorno branje, za vse tehtne pripombe. Zdaj sem odpravila tudi dva "skozi". Vse skupaj tudi še malce predelala. Upoštevala dodatne pripombe čim bolj.  Nekatere stavke sem pustila, ker so dvoplastni-npr_ Kam naj bi glavo položil- je v resnici poigravanje s stavkom iz Svetega pisma-ni mišljeno v religioznem smislu- ampak očitno že vprašanje iz davnine...

Pozdravček obema in prijazen dan želim, Darja

10. 01. 2018 ob 12:12

Fino, simpatičen dodatek s studencem, zaradi ritma v prvi kitici predlagam"in pot mi v neznano zavije" in pa "na mene sonce in luna sije", "prek ni najbolj posrečeno"; ali še bolje: "sonce in luna name posije". Zaradi ritma v tretji kitici predlagam: "Glej, v skalni votlini" (brez "a") in "le k meni, le k meni, moj dragi!" (ne ljubi, ker je že "ljubiti" in ne deluje najbolj posrečeno). Pozdravljam spremembe, a bi zdaj izpustila "topleje bo, če sva dva", ker je brez tega bolj skrivnostno, nepričakovano in manj klišejsko. In potem bo prav srčkana pesem. Objeme nazaj, Sara

10. 01. 2018 ob 12:51

Pozdravljena Sara

Zelo, zelo hvala za res velik trud!!!!!!!

Sem maksimalno upoštevala sugerirano ob tem sem bila pazljiva, da se ni spremenilo sporočilo pesmi.  Želim, da da sonce sije in potka se vije-v smislu trajanja-ker skušam povedati, da ta pot je naše življenje, Če bi rekla posije in zavije, bi govorila le o enkratnem dogodku, kar bi preveč vplivalo na vsebino.  In pa Pridi moj ljubi- je namenoma odmev na Visoko pesem, tako, da sem vseeno pustila ljubega :) .

Kar se toplote tiče, čeprav deluje klišejsko, jo puščam, ker po moje gre tu za stopnjevanje. Prvič-krut in zahteven svet, v katerem smo vsi- en kup plenilcev, ki prežijo na nas, na vsakem koraku. Potem (npr pračlovek) najde zavetje v skrivni votlini, in bolj toplo je  v tej votlini, če sva dva (se skupaj grejeta), in iz tega gretja spontano pride do  ljubezni. Tako se meni zdi..

Sem zdaj tudi prestavila nekatere kitice, tako da je pravzaprav vse spet na  novo.. :)  :) , Kar povej, kaj se ti zdaj v prenovljeni verziji deluje neskladno. Pozdrav d

10. 01. 2018 ob 12:57

Skratka, čeprav je svet neznan in nevaren in  prostor, kljub temu je treba hoditi  naprej (smo popotniki celo življenje), čeprav ne vemo, kam v resnici vodi pot-kam nas bo pripeljala.

Se pa kljub temu najde -mora se najti kakšno zavetje.

In, bolj varni smo, če nismo sami, če nas je več- je bolj toplo in bolj varno. Potrebujemo bližino. Zato povabilo-Pridi.

Iz bližine se razvije ljubezen. Kljub pretečemu svetu ali pa prav zato, ostaja skrivni, intimni prostor za vznik ljubezni :) .

10. 01. 2018 ob 13:07

Hm, zanimivo, ampak osebno mi je bil prejšnji dramaturški lok bliže - najprej popisuješ stanje, potem se pojavi nevarnost in kot kontrast temu bližina in ljubezen. Bolj všeč mi je bila tvoja prejšnja formulacija s studencem (upam, da jo še imaš), ker to "v najdeni itd." deluje bolj prisiljeno.

O.k., ritmično predlagam: "v neznano se moja pot vije"; najbrž misliš "mi sije" - "me sije" ni v redu. "Bolj varno, bolj toplo je ..." se mi še vedno zdi nepotrebno, ker ljubljenje vsebuje vse to; v tem primeru stopnjevanje ni ne vsebinsko potrebno in ne stilistično učinkovito.

Razmisli še malo po poti/med potjo/pred njo :), Sara

10. 01. 2018 ob 13:42

Živijo Sara

"v neznano se moja pot vije" mi je super všeč. Tudi vrstni red sem dala nazaj, imaš prav, bolje. Votlina ni več najdena, ampak poslikana- sugerira na umetnost-na francoske poslikane votline.., in varnost in toploto sem dala  ven-dvojina ostaja, ker me iritira ha ha-ampak zdaj je ženska tista, ki vabi in izreka svoje želje kot povelja ha ha.. zdaj mi je vse skupaj mnogo bolj všeč :)   :) , pa tebi? Pozdravček d

10. 01. 2018 ob 14:26

Superca, in še moje zadnje oglašanje:): "ljubi-ljubiva" je malo moteče, res predlagam, da napišeš raje "dragi"; in še: pomensko bi bilo bolje, da "Pridi, moj ljubi" itd. ločiš v zadnjo, tretjo kitico, studenec pa priključiš prejšnji. Ali pa samo zadnji verz ločiš od ostalega - in potem obmolknem, pozdravek, Sara

10. 01. 2018 ob 14:41

Draga Sara, mislim, da si zdaj soavtorica !! Pozdravček, d

10. 01. 2018 ob 16:09

Draga Darika, prisrčno - nisem, nisem, sem le zunanji svetovalec, čigar nasvete si ponotranjila in jih prepesnila v svoj jezik.

Skratka: prisrčna popotniška slika, v kateri protagonistka z otroško radovednostjo zre v svet okrog sebe, dokler po popotniški iniciaciji ne dozori za dvojino in "glavo položi" v naročje drugega. Čas je za podčrtanko, Sara

10. 01. 2018 ob 16:50

Draga Sara, hvala ti za vse tvoje delo in za odločitev o Podčrtanki, ki sem jo seveda zelo vesela.  :) .  :)

Zelo, zelo pa sem vesela tudi, da si odgovorila na moje izvorno vprašanje, ki je bilo položeno v pesem in sama sploh nisem videla, da sva prišli tudi do odgovora, kam naj bi človek glavo položil- v naročje svojega dragega seveda. Nirvana.  :)  :)

Hvala in spočij se, danes sva se res nadelali. :) . D

10. 01. 2018 ob 22:27

Hvala tudi tebi, Triglav !!