Preskoki

Verjetno bi se dalo narediti še več -
lahko bi nahranili ptice in počistili okna
zasadili orhideje
in v stene vgradili sonce
ki bi rokah nosilo deklice in dečke
ki sanjajo slone
Lahko bi barvali hlače in srajce
brez gumbov, da bi plahutale
skupaj z lasmi, spetimi v kite
In še več - lahko bi pisali nove črke
klicali galebe v jeziku rib
Lahko bi korakali v ritmu rakovic
Lahko bi peli čisto brez intonacije
plezali na luno
na stene pisali vse neumnosti v svojih glavah

In verjetno bi lahko tudi živeli
skozi pesmi

Helena Zemljič (MalaSenca)

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
09. 10. 2014 ob 18:39

... ali je bolje skozi pesmi ali v pesmih? :P

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
09. 10. 2014 ob 18:45

skozi, z veliko prednostjo

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
09. 10. 2014 ob 18:49

potem sem se odločila pravilno ... hvala ;)


lep večer

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
09. 10. 2014 ob 18:53

če skušam čim bolj objektivno oceniti svoje subjektivno dojemanje in se odločiti, potem da.

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
09. 10. 2014 ob 22:01

tvoje objektivizirano subjektivno mnenje se sklada z mojim - torej ga mogoče to dela še za kanček bolj objektivnega ... :)

Zastavica

Poslano:
10. 10. 2014 ob 00:35

Pozdravljena.

Zanimiva pesem, tematika.

Razmišjam o naslovu - mogoče bi lahko našla boljšega?

Lahko bi. Hm. Kaj pa če bi postalo samo Lahko? Kot lahkotnost. Ker tega se pesem tudi dotika. Lahkotnosti bivanja, ko bi, če bi. Čeprav je zakomplicirano. :)

Pa prvi verz mi zveni precej pogovorno. Kaj misliš?

In v zadnjih dveh verzih se mi ritem malce poruši. To je moj okus, sama presodi. Ali če ga malce obračaš ali kakšno besedo spustiš ali pa pustiš tako kot je. Malo bi se še pomujala. Preberi si na glas.

lp,

Tea

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
10. 10. 2014 ob 11:51

Živjo :)

Se strinjam ... naslov je bil tja postavljen bolj na prvo žogo, ker mi je do naslavljanja že zmanjkalo besed ...  Lahko bi bilo odlično :)

Prvi verz je bil tudi namenoma tak ... kot preprosta misel, ki se razvije v pesem ... rahlo sem ga preuredila, bolje?

Prebrala - večkrat - premetala, sem pa se potrudila obdržati skozi pesem ... se mi zdi, da bi ji v nasprotnem primeru nekaj manjkalo ...


lep pozdrav :)



Zastavica

Poslano:
10. 10. 2014 ob 23:59

Ja, na prvo žogo. :) Mogoče bi še razmislila o njem? Da bi našla takega, ki bi dodal vrednost, ki bi naredil vau. Ki bi bil na drugo žogo? hehe

Ta dalo narediti mi zveni pogovorno. Malo je prelomnica med prvim in kasnejšimi verzi. Kot bi spadal k drugi pesmi. Bi te prosila, če bi lahko objavila še prvo verzijo pesmi? Da vidimo, kje smo bili in kam gremo.

Kakšna sta bila pa prej zadnja dva verza?

Bom tako lažje primerjala kam smo se premaknili. :)

lp,

T.

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
11. 10. 2014 ob 09:18
Spremenjeno:
11. 10. 2014 ob 09:20

lahko bi

verjetno bi se dalo narediti kaj več

tako nekako je bilo prej, potem pa zavzeto in slikovito do lahko bi živeli skozi pesmi

naslov bi lahko bil morda Zakaj ne? sicer se mi Lahko bi ne zdi napačen.

tudi omenjena pogovornost in navidezna brezbrižnost prvega verza sta bili v finem nasprotju s kasnejšim nadaljevanjem.

vedno se mi je zdelo, da je vera v utopije del zdrave pesniške zavesti.
lirski osebek tule ni niti preveč zagrenjen niti slaboviden.  
ni pa čisto prepričan - verjetno bi se dalo ... tudi ta negotovost je ok.

pesem se mi tudi ne zdi taka, da bi bilo treba nevemkako težiti k nekemu poenotenju ritma.

sem pa šibkejše dele videl pri sanjanju slonov in ponovitvi sanjanja pri koncu.
zdaj, po prenovi pa imamo še risanje obrazov, kar pa tudi diši po znucanem -  ker nikamor ni vpeto ali izravnano s kakšnim nasprotjem, npr.
pa tudi skozi zdaj ne deluje preveč prepričljivo.

zdaj ni boljše, kot je bilo.

lp


Lahko

Še več bi se dalo narediti -
lahko bi nahranili ptice in počistili okna
zasadili orhideje
in v stene vgradili sonce
ki bi rokah nosilo deklice in dečke
ki sanjajo slone
Lahko bi barvali hlače in srajce
brez gumbov, da bi plahutale
skupaj z lasmi, spetimi v kite
In še več - lahko bi pisali nove črke
klicali galebe v jeziku rib
Lahko bi korakali v ritmu rakovic
Lahko bi peli čisto brez intonacije
Lahko bi sanjali
na stene pisali vse neumnosti v svojih glavah

In verjetno bi lahko tudi skozi pesmi
narisali svoje obraze




Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
11. 10. 2014 ob 19:16

zadnja dva verza1:

In verjetno bi lahko tudi živeli

skozi pesmi


tukaj se strinjam s Teo, res razbijeta ritem ... druga stvar pa je, če je nujno obdržati ritem vse do konca ...


zadnja dva verza2:


In verjetno bi lahko tudi skozi pesmi

narisali svoje obraze


Polde, narisali svoje obraze sem uporabila, ker je iz mojega vidika to precej podobno živeli - je pa res, da živeli zveni precej bolj  konkretno (torej ne po nepotrebnem znucano) ... hmm... zdaj ko berem (verjetno že stotič ;)) mi tisto z živeli niti ne zveni tako zelo slabo ... kot bi začetni "pogovorni" del in končni "ki ukrade ritem" oukvirjalo vse skupaj, kar lebdi vmes ... kaj praviš, Tea?


začetni verz1:

Verjetno bi se dalo narediti še kaj več -


začetni verz2:

Še kaj več bi se dalo narediti -


res ni velike razlike, tega z da narediti pa ne bi rada spreminjala ... iz mojega vidika so to čisto navadne besede, ki se pač nekomu vrtijo v glavi ... in lahko potem pripeljejo do vseh teh "norih" možnosti ...


Polde, kaj pa praviš na spremembo iz Lahko bi sanjali v plezali na luno? (da pesem preide iz sončne lahkotnosti preko rakovic do temnejiš barv?) Ali se pesem razbije, če ni tretje ponovitve Lahko?



Naslov ... prenavljanja? prenove? koraki (kot pot skozi ideje-spremembe)?

Zakaj ne? mi zveni preveč revolucionarno obarvano, kar pa ni bil moj namen ;)


objavljam različico, ki je meni najbolj blizu - seveda so nadaljnje opombe še več kot zaželjene :)


Lp



Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
11. 10. 2014 ob 20:38
Spremenjeno:
11. 10. 2014 ob 20:44

koraki se zdijo zelo v redu.

prvi in zadnji uokvirjata, se mi zdi.


pesem je pa tekoča,  zato se jo težko uokvirja, tako, da boš sama morala potegniti črto.

meni je ok.

lp



Zastavica

Poslano:
11. 10. 2014 ob 22:34

Pozdravljena.

Sama nočem dajati rešitev, ker si želim, da bi avtor poskusil sam priti do njih.

Glede ritma, razmišljam. Kaj pa če bi izpustila besedo kaj v prvem verzu. Imaš že več in kaj ne rabiš. 

V zadnjih dveh, ja, je boljša ta verzija. Tukaj sem pa razmišljala o besedi tudi. Jo rabiš? Pa živeli, lahko bi bilo oživeli, preživeli ... možnosti imaš več, tudi če hočeš glagol živeti.

V naslovu pa ne vidim te lahkostnosti. Korak ima drugo težo kot skok. Po drugi strani pa vidim, kako ljudje prehodimo/ bi lahko prehodili pot. Seveda s koraki, manjšimi in večjimi.

Včasih ko napišem, da je za premisliti o kakšnem delu sem mogoče premalo jasna. Ker vidim sebi v glavo, potem mislim, da je to jasno tudi drugim. Pa vedno ni. :)

Ko sem govorila za prvi in zadnji verz, sem imela bolj v mislih istih besede, a v drugem vrstnem redu ali pa da bi jih malce premešala med sabo, ker bi s tem seveda dobila drugačen ritem.

lp,

Tea

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
11. 10. 2014 ob 23:07

Pozdrav,

čisto vsi nasveti so dobrodošli ... res pa je, da si preko besed ne moremo videti v glave (pa naj jih še tako obračamo ;)) ...
in te besede sem že tolikokrat premetala, prebrala,  pre-vse ... da se mi hkrati sliši že vse prav in vse narobe ... ;)

Tudi o (pre)skokih sem razmišljala - mogoče bi bilo celo primerneje, glede na to, da gre za miselne preskoke, pa tudi v preskokih se da priti do cilja (sploh če je to pot čez pobarvane srajce brez gumbov) :)

Glede ritma v zadnjih verzih - kaj pa: 

In verjetno tudi zaživeli

skozi pesmi


Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
11. 10. 2014 ob 23:11

Tudi se mi zdi tak, ki pove, da je po vseh teh zamislicah ... možno tudi to ...:P

Zastavica

Poslano:
12. 10. 2014 ob 18:46

Preskoki, super. Ker gre za miselne preskoke, preskočiti samega sebe, preskočiti ovire, iti čez. Še več.

Ja, lahko bi naredili še več.

MalaSenca, v bistvu je zadnji verz najboljši kot je bil v originalu. Najbrž. Mogoče boš kdaj našla kaj boljšega. Mogoče. :)

Oprosti, ker sem na videz tako neodločena, a rada raziskujem. Včasih greš naokrog, da vidiš in končno razumeš, zakaj je bila prva odločitev dobra. :)

Pesem je  zelo močna, LS se v prvi vrsti "bojuje" s svetom, a je v preskoku tudi sam s sabo. Česa vsega še nismo naredili, kaj bi še lahko. Lahko bi, da bi svet bil lepši, da bi preprosto bil.

Čestitke!

lp,

Tea


Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
12. 10. 2014 ob 19:08
Spremenjeno:
12. 10. 2014 ob 19:10

Ostanimo torej pri "prvih zadnjih verzih" in Preskokih ;)

Vse skupaj je bilo tudi zame zanimivo ... nič nimam proti raziskovanju ... tako da ... Tea, hvala tebi in seveda Poldetu za vse premisleke - mislim, da je bila pesem zdaj dodobra prerešetana ... :)


Lep pozdrav,

MSenca


Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Helena Zemljič (MalaSenca)
Napisal/a: Helena Zemljič (MalaSenca) (urednica)

Pesmi

  • 09. 10. 2014 ob 18:38
  • Prebrano 1449 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 497.49
  • Število ocen: 15

Zastavica