Forum

OD TE SVETE KRIŽEVE POTI

                                                                            Ahacij stržinar (1729)                                                     

 I.

 Ta prvi križ nam pomeni

 Pilatušovo hišo,

 ker on čez Jezusa sklene

 to sodbo tega križa.

 Ker Jezus na to sodbo molči

 o svoji nedolžnosti,

 nas veliko vrlin uči -

 največ o potrpežljivosti. 

 

 II.

 Do kosti so gole rame

 po tem velikem bičanju,

 vendar Jezus nase vzame

 ta težki križ z veseljem.

 To je pač storil iz ljubezni

 našega zveličanja,

 da bi ta svet skoz križ bil rešen

 prekletstva.

 

 III.

 Jezus s križem prvič pade

 od velike slabosti,

 križ pobije ude slabe,

 na kolenih do kosti.

 Ker pade, pa spet vstane,

 križ ga udari v glavo;

 se mu ponovijo rane

 s krono trnovo.

 

 IV.

 Ker Jezus križ naprej vleče

 v tej veliki bridkosti,

 svojo ljubo mater sreča

 v največji žalosti.

 Nikdar ni nobena mati

 sina tako ljubila,

 v takem ga trpljenju ni

 nikdar videla.

 

 V.

 Ker Jezus s križem ne zmore

 iti hitro po cesti, 

 Simon iz Cirene mora

 ta križ pomagat nesti.

 To niso iz pravega usmiljenja

 Jezusu pomagali,

 ampak iz nevoščljivosti,

 da bi prej ga križali.

 

 VI.

 Sveta Veronika srčno

 Jezusu poda ruto,

 zato je dobila srečno

 to veliko dobroto.

 Dokler je Jezus svoj obraz

 s to ruto obrisal,

 krvavo obličje ta čas

 na to ruto zarisal.

 

 VII.

 Jezus s križem drugič pade,

 kdo je tega najbolj kriv?

 Prav te grešne navade,

 ker je grešnik spet grešil:

 te so storile težavo,

 na tej žalostni cesti,

 da je Jezus tolikokrat padel,

 pa vendar hotel križ nesti.

 

 VIII.

 Čez Jezusa se plakajo

 te hčere jeruzalemske,

 milo nad njim se jokajo,

 ker je tako razžaljen.

 Jezus da odgovor tak:

 nad mano se ne jokajte,

 nad sabo in nad grehi vaših

 otrok se jokajte.

 

 IX.

 Jezus s križem tretjič pade

 pri Kalvarije začetku,

 brez vse milosi in gnade

 ne dajo mu počitka ne miru.

 Spet ga postavijo na noge,

 križ oprtajo na rame,

 na rami po dolgi poti

 zazeva mu globoka rana.

 

 X.

 Ker Jezusa privedejo

 gor na hrib Kalvarijo,

 njegov gvant mu slečejo,

 žolč in jesih za piti dajo.

 Da je Jezus nag, kdo je kriv,

 če ne naša nesramnost,

 da je žolč in jesih pil,

 kriva je ta požrešnost.

 

 XI. 

 Ker je križ predolg

 bo Jezus na križ razpet

 s telesom ves raztegnjen,

 kakor struna napet.

 V takem grozovitem stanju

 skoz roke in skoz noge,

 prebit in razpet na križu

 trpi smrtne nadloge.

 

 XII.

 To bo s križem pokonci postavljen

 Jezus križano jagnje,

 na križu zadnjič spregovori,

 umre, pa glavo nagne.

 Tukaj očitno spoznamo

 Jezusovo ljubezen,

 ki tako muko nase vzame,

 da bil ta svet bi odrešen.

 

 XIII.

 Po smrti Jezus ne čuti

 sulice na desni strani,

 materino srce pa težijo

 sulica, meč in vse rane;

 še zlasti, ker so njej v naročje 

 mrtvega ji položili:

 čudno, da srce ne poči

 od žalosti in sile.

 

 XIV.

 Ker so Jezusovo telo

 noter v grob položili,

 tudi skozi to zadnje delo

 zadnjo žalost storili:

 žalostno mater prosimo

 skozi njeno veliko žalost,

 da odpustke dobimo

 in večno Božjo milost.

 

Komentiranje je zaprto!