I N U S M E R T
Nashiga Gospuda Ie-
susa Christusa v en
sonetni krancel shloshil
Matej Krevs
Martra Kristusova
se je pričela.
Zrečena je obsodba
nevesela.
Ven bo treba stopiti, na pot,
brez apostolov in učencev,
na rame si zadati hlod,
težak sto centov.
Na to strmo goro
se povzpeti
v štirinajstih slikah.
In tam, za pokoro
vseh, trpeti in umreti.
Ah, ti bridkust velika!
Ah, ti bridkust velika,
glej, že nosi Kristus
sam svoj križ, brez pomočnikov,
iz ust
nobena mu beseda
žala ne privre,
le žalost, beda
zastruplja mu srce.
In z vsakim je korakom
bolj težak ta les,
kot da vsa zemlja stala
bi mu na ramah, res
trda je ta krvava tlaka
tega našiga krala.
Tega našiga krala,
ki zdajci se pod križem
prvič zgrudi, ki že
utrujen od kravala,
na ustnicah okuša
svoj krvavi pot,
nihče od judov ne poskuša
odrešiti spon;
vsak le kriči nanj in ga psuje,
pljuva ga in zasmehuje;
a med to množico
je nekaj teh, ki vedo resnico,
da zdaj se kri preliva
edinega Božiga sina.
Edinega Božiga sina
na poti sreča bleda mati.
Neznosna je tišina,
ki sili jo molčati,
ker rada zakričala bi,
a ve, da sin njen zlati
se mora darovati
za vse ljudi.
Da ji usoda dana
je: prestati toliko gorja,
ker Bog jo je izbral
izmed vseh žena,
in da je sina daroval,
je narvečja Božja gnada.
Je narvečja Božja gnada
tudi ta nemilost,
to trpljenje, ta nasilnost,
ti udarci, kri in rana?
Je. Blagor njemu,
ki se muči
kakor Simon iz Cirene
z njim pod križem, ko vsi upi
zdijo se brez veze,
ko življenja gnus prevlada
in razpase se bridkost,
saj po smrti kot nagrada
mu zasije zarje večne
ena neizgruntana milost.
Ena neizgruntana milost
je ta bridki križev pot,
je preizkušnja, boj je, most,
ki, ves svetal, vodi tja v svod
neba, čez brezna
brezdanja,
kjer sije pekla
bolečina trajna.
Na poti tej, kakor skrivnost,
stoji Veronika
in beli potni prt poda
mu za obličje, polno ran.
Svoj lik trpeči vtisne vanj,
v kterem kaže se ponižnost.
V kterih kaže se ponižnost,
tiste bo Gospod povišal.
Le navidezna brezbrižnost
seva zdaj z neba višav
nanj, ki je že v drugo pal
pod križem,
ki, ves zverižen,
leži na tleh, umazan in krvav.
Tako kdaj človek obleži;
od udarcev podlih strt
in slep si na tihem zaželi,
da prišla bi ponj že Smrt,
a nad njim je luč, je gnada,
pa lubezen, vera, nada.
Pa lubezen, vera, nada,
glej, to troje nam ostane.
K ženam, ki so tamkaj stale
in solzile se od jada,
Krist obrne se iznenada
in spregovori takole:
»Ne nad mano, le nad sabo,
jokajte se, hčere božje,
in nad svojimi otroki,
kajti, kakor pišejo preroki,
blagor vsem nerodovitnim,
kadar tisti čas napoči.«
Tako jim Jezus up budi,
a tudi trošt, de smrti ni.
A tudi trošt, de bomo vsi
odrešeni od spon trpljenja
in v luči večnega življenja
deležni rajske radosti, –
če vsak zadal si bo svoj križ,
kakor Krist, na svoje rame
in šel skoz stiske in težave
po strmi poti v Paradiž.
O človek, kadar obležiš
od viharjev zlih spodrezan,
spomni se takrat, da tudi
On je trikrat pal pod križ,
da bi s tem bil ti odvezan
sojih grehov hudih.
Sojih grehov hudih
bo odrešen vsak kristjan,
saj se Kristus tretji dan
je od mrtvih zbudil.
A še prej je bil izdan,
mučen od vojščakov krutih,
slečen in zasramovan
od ljudi brezčutnih.
Zato slecimo tudi mi
naših grehov cunje stare,
da ne pademo v skušnjave.
Saj če bomo čistih misli,
bomo s tem pri Bogu v čislih
ino smrti rešeni.
Ino smrti rešeni
bodo narodi Evrope,
Azije, Amerike,
afriške celine vroče;
kar nas duš po svetu blodi,
je obsojeno na večnost,
a le kdor za Kristom hodi,
upati sme v rajsko srečo.
To besede so resnice
evangelija,
ki držijo, kot pribit je
z žeblji bil zveličar sam;
a dojeti nam jih možno
je le skozi martro Božjo.
Jeno skus ta martra Božja
smejo duše v rajski vrt,
kar sam Bog je skusil smrt.
Tistikrat se je stemnilo,
kakor da je sončni mrk,
zemljo streslo je z vso silo,
grob premnog je bil odprt.
In pretrgalo na dvoje
se je v templju zagrinjalo,
vse, kar tam ljudi bilo je,
se je v hipu razbezhalo;
le Marija, mati uboga,
s svojim sinom je ostala,
odrešena večniga ogna.
Odrešeni večniga ogna
ti pač ne bodo, ki so stali
križem rok in se smejali,
ko se je vršila groza
Kristusovega trpljenja,
čeprav usmiljenost Njegova
je brezmejna.
A nek žid, bogat ostudno,
Jožef iz Arimateje,
ki zaprosil je pogumno,
da se sname truplo s križa
in Mariji izroči ga,
bo kljub bogatiji hudi
najdel v raji platz per Bugi.
Najdli v raji platz per Bugi
bodo dobri in pravični,
tam v nebesih zasijali
soncu slični.
Tako vsaj piše v Svetem pismu,
pa tudi
to, da je Jezus Kristus
pokopan bil v tuji
grob, vsekan v skalo,
kamor je Pilat postavil stražo.
S tem se je končala zgodba
o trpljenju našega Gospoda,
ta prebridka, kruta in surova
martra Kristusova.
MAGISTRALE
Martra Kristusova,
Ah, ti bridkust velika
Tega našiga krala,
Edinega Božiga sina,
Je narvečja Božja gnada,
Ena neizgruntana milost,
V kteri kaže se ponižnost,
Pa lubezen, vera, nada,
A tudi trošt, de bomo vsi
Sojih grehov hudih
Ino smrti rešeni
Jeno skuz ta martra Božja
Odrešeni večniga ogna
Najdli v raji platz per Bugi.
Poslano:
18. 04. 2014 ob 19:15
Spremenjeno:
21. 04. 2014 ob 10:50
ta Passio Domini Nostri J.C. Secundum Evangelistam Matthaeum
ali Pasijon našega gospoda Jezusa Kristusa po evangelistu Mateju
ali Matejev pasijon
objavljam danes, na veliki petek leta gospodovega MMXIV v pisavi, imenovani bohoričica (po Adamu Bohoriču 1520-1598)
Za lažje branje. (Z sem pustil običajen, Z se izgovori kot z)
velika črka | mala črka | izgovorjava |
---|---|---|
Z | z | c |
ZH | zh | č |
S | ſ | s |
SH | ſh | š |
S | s | z |
SH | sh | ž |
Poslano:
19. 04. 2014 ob 12:35
Spremenjeno:
21. 04. 2014 ob 10:50
hvala valjo, za izbor,
čast mi je in radost :-)
http://www.revijasrp.si/knrevsrp/revsrp117/matkre117/mateje117.htm
Poslano:
21. 04. 2014 ob 10:45
Spremenjeno:
21. 04. 2014 ob 10:50
hvala, Adisa, čast mi je in radost
Poslano:
03. 04. 2015 ob 22:46
Spremenjeno:
04. 04. 2015 ob 00:28
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Matej Krevs
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!