kako naj vem da dotik je res dotik?
kako naj vem da pravilni poti sledim,
ko ni kompasa?
ni severa
ni juga
maj ugasne luči
junij razžari vse sledi
kam?
ujeti melodijo drugega
postrgati prah vseh let nakopičen v dB spomina in strun
vsaka melodija ni ubran duet
ne želim trgati drugih melodij
ne želijm zadušiti zvoka
da našel bi pravi objem
zato zaprem se v škatlico brez zraka
kjer ni melodij
kjer ni zvokov
kjer ni upanja za duet
ker hiram
umiram
sam
Poslano:
22. 01. 2014 ob 23:04
Spremenjeno:
23. 01. 2014 ob 04:59
<!--[if gte mso 9]><xml>
lep pozdrav Tea,
najprej bi se ti rad zahvalil za komentar in nasvete, vendar se z njimi popolnoma ne strinjam. Vprašanja v pesmih jaz začutim kot dvom, ne vem kako naj vem da je ta ljubezen resnična,... to le pripomore, po mojem mnenju k toku pesmi, poveča strah, zaradi tega ker ne vem in se bojim,....
glede uporabe pesmi in melodije se pa strinjam, da bi lahko uporabil še kaj drugega, bom še premislil pa popravil,
še enkrat hvala
lp,
Nobody
Poslano:
24. 01. 2014 ob 00:41
Spremenjeno:
24. 01. 2014 ob 17:30
Čer.
Nisem mislila, da so vprašanja prepovedana. :)
Govorim o tem, da so vprašanja zelo delikatna stvar. V poeziji. Z njimi lahko porušiš vse, kar si gradil ali pa so ti dejansko v pomoč oz. pripomorejo k dramaturgiji pesmi. Ne bi jih jemala tako samoumevno. Ko se sprašujemo - sledi vprašanje. Hm. Ni nujno. Lahko že s trditvijo ustvarimo dvom - konflikt.
Pa tudi pri izbiri vprašanja ... kako se ti zdi?
Kako naj vem, da dotik je res dotik?
pa razlika:
Dotik je res dotik?
Ko ni kompasa, ni severa, ni juga. itd.
Mogoče preveč razlagalno deluješ v pesmi. Bom napisala - ne podcenjevati bralca. :) V konkretnem primeru, kakšna je razlika v napisanem? V pomenu napisanega? Se spremeni?
Izzivam z vprašanji. :)
lahko noč,
T
lepo pozdravljena Tea
hvala še za natančnejša pojasnila (čeprav se popolnoma še ne strinjam) moram pa temeljito razmisliti,... vendar mi je bolj jasno to kar si mi predlagala. Edino zakaj bi me motila trditev " Dotik je res dotik?" v tej pesmi, je ravno to, da je to še vedno trditev, ni toliko dvoma kot pri vprašanju, ta pesem pa predstavlja tolikšen strah, dvom, da nekako ne morem začutit brez vprašanja... Ne vem, ali se motim? - moram še razmislit
in še enkrat hvala, pri drugih pesmih bom z velikim veseljem uporabljal tvoje nasvete, poleg tega pa tudi hvala zato, da si mi dala nekaj o čemer bom lahko veliko razmišljal...
lp,
Nobody
Pozdravljen!
Jaz sem Teine opombe razumela tako:
Kako naj vem, da dotik je res dotik? - tukaj je avtorjeva opomba (kako naj vem), ki je v bistvu nepotrebna. Ko bralec bere, se vprašanje pojavi v njegovi glavi.
pa razlika:
Dotik je res dotik? - deluje bolj prečiščeno, zgoščeno, brez balasta.
Enako naprej, ko se avtor sprašuje po smeri.
LP, mcv
(pa nisem tako pametna, da bi sama to pogruntala. Naučili so me na pesniških delavnicah.)
lepo pozdravljeni Tea in Modricvet,
zelo sem vama hvaležen za to dodatno razlago, ki mi je še bolj razjasnila vajine nasvete, vendar še vedno nisem prepričan, oz. bolje rečeno, kako vem, kdaj je preveč, in kdaj premalo osebno?... Pri tej pesmi ne vidim da bi bilo preveč, mogoče ravno zato ker sem jo sam napisal, ne vem?... ampak a ne ko bere bralec to vprašanje, se on sprašuje, ne sprašujem se jaz,... ker je on ta prva oseba ednine, ko jaz berem pa sem jaz ta oseba,... meni se zdi da to ravno približa pesem bralcu,... nevem,...
res je da sem mlad pesnik, mogoče svojeglav, vendar res želim razumet zakaj je nekaj tako kot je, oz. zakaj je bolje, ker samo tako bom lahko to tudi pravilno uporabljal,...
hvala, še enkrat
in lep pozdrav,
Nobody
Poslano:
25. 01. 2014 ob 20:36
Spremenjeno:
25. 01. 2014 ob 22:51
Hm.
Bom poskusila drugače.
Pesem je vedno osebno izpovedna. Tudi če ni v prvi osebi, tudi če ni o nas samih oz. lahko pišemo o nekom drugem, a so tudi naša opažanja vedno prisotna.
Gre se za patetiko (pretiranega čustvovanja).
Recimo pesmi z ljubezensko tematiko. Hitro lahko preidemo v kliše. - Kako te ljubim, že ptički žvrgolijo. Čemu si vsa hladna do mene? Tvoja ljubezen me je ubila itd. Besedne zveze, ki so že prežvečene. In ne delujejo sveže. - Tak se mi zdi tudi začetek tvoje pesmi.
Vse zgodbe so bojda že napisane. Kako jih povemo, je pa druga stvar. Vsak doživlja ljubezen drugače, strah, smrt ... Torej nam je to lahko v korist. Naša čustva in doživljanja so nam lahko super orodje za ustvarjanje.
No, nisem te hotela v ničesar prepričati. Pesem je tvoja in lahko počneš z njo karkoli hočeš. :)
Če ti ne klapa z mojim videnjem, ni nič narobe. Vsak bi najbrž komentiral drugače. Na tebi je, da vzameš, kar misliš, da je dobro. In če misliš, da ni dobro, potem ovrzi. :)
lp, Tea
Tea,
hvala, bom premislil
lp,
Nobody
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: nobody
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!