desno

nad mano zastirajoče listje

lahkotno breztežno

grem

po prhlinah gozdne poti

tod blizu

tja

morda tudi daleč

vse je

mehko jasno lahko

le polzavedno napredovanje

polspanje pollebdenje

brez možnosti za spotik

 za odmik za padec

 

na prvem odcepu

me nekaj pod kožo

(srh nezavedne odločitve

če je ta pogojno možna)

potisne na desno pot:

zdaj!

gladko

vse lepo vse prav

 

veš kaj

nisi mi povedal

da to ni več pot

ampak trenutno izsušena struga hudournika

 

kje boš

ko pridre voda?

Lidija Brezavšček - kočijaž

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
20. 07. 2013 ob 19:46

Pesem se fino stopnjuje in se zaključi odlično, efektivno, tako, da dá težo vsemu prejšnjemu ... Zdi pa se mi, da bi lahko prvo polovico morda malo zgostila. Zlasti prva kitica me nekako moti, ko sprva tako nekako "definira" vse skupaj, kot da se je že zgodilo. Recimo takole:

nad mano zastirajoče listje

lahkotno breztežno

grem

po prhlinah gozdne poti

tukaj blizu >> tod

 

Izpustila bi tudi verza

vse tako določeno

določno

Poskusi, kako ti deluje brez njiju. Se mi zdi, da nekako zmotita filing, ki ga ustvarjaš. (Malo me motita tudi vsebinsko, ker ustvarjaš vzdušje, ko je vse v zraku, vse napol ..., razumem, kako misliš določeno, a vseeno se mi zdi nekako, hm, pregroba opredelitev ...)

Kaj meniš?

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
20. 07. 2013 ob 19:54

menim, da JA!

 hvala.

  Lp, lidija

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
20. 07. 2013 ob 22:49

V prvih dveh tretjinah pesem prikliče pred bralca vzdušje varne naključnosti (ali morda naključne varnosti :)), hoje oz. poti, ki vodi popotnika, tisti občutek, da je vse prav in da ne moreš zgrešiti, da se ti ne more nič zgoditi ... Nato trenutek odločitve, spontan, bazira na šestem čutu, intuiciji - ki pa v zadnji tretjini preide skoraj grobo v "realnost", ko pot postane suha struga hudournika. Take struge pa niso nič kaj prijetne poti, polne so drsečega grušča, ogromnih balvanov, podrtih dreves. In kaj se šele zgodi, ko jih znova napolni deroča voda? O tem sprašuje lirski subjekt njega, tistega, ki ga je "zvabil" ali vsaj zmamil na to pot, hkrati pa s tem postavi pod vprašaj vso prejšnjo pot, vse prejšnje odločitve, tudi samega sebe in svojo intuicijo. Pojavi se motiv izgubljenosti, motiv prevare (nisi mi povedal ...). A subjekt se obrne od sebe, se ne samopomiluje - obrne se k njemu, ki ga nagovarja v 2. osebi. Daje vedeti: jaz bom že nekako, tudi po tej robustni poti - kaj pa ti? Kdo je "ti", je prepuščeno bralcu. Morda je to prav on - bralec sam.

Zastavica

÷

÷

Poslano:
20. 07. 2013 ob 23:25

wuaw Lidija, kot da se nekaj dogaja ;) pogojno si upam reči; da je pesem zelo intimna in zelo na liniji zavedno-nezavednega   pred nami ...

sveže, komaj čakam, da te zalije ;) seveda si ne želim, da te odnese ... predaleč ;)

vse dobro :)

lp,

Jure

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Lidija Brezavšček - kočijaž
Napisal/a: Lidija Brezavšček - kočijaž (urednica)

Pesmi

  • 20. 07. 2013 ob 19:14
  • Prebrano 975 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 608.36
  • Število ocen: 17

Zastavica