Jesensko uredniško srečanje, ki se je odvijalo na Koroškem, je
prineslo odločanje med petimi podčrtankami poletnega pesniškega
snovanja na portalu, ki so prišle v ožji izbor. Te so bile:
Nokturno
Andrejke Jereb,
vensova
Ničbeseda,
markova
Čim manj
besed,
Modrice zavesti
Piština Fride
in
NANOOK Mateje J.Hočevar, ki je
naposeld postala
Pesem poletja 2008. Pri Haikujih so bile v
ožjem izboru
adisine Rozine,
ajdin Olupek ter
kočijažin
Haiku
(shinkansen Tokio - Kyoto, 2005). Slednji je postal
Haiku
poletja 2008.
Novo! Utemeljitev odločitve uredništva
glede izbrank.
Novo!
Nanook
Pesem
NANOOK avtorice
Mateje
J.Hočevar lahko razumemo kot metaforo demonskega, nagonskega, a
občutljivega, preračunljivega in pretanjenega. V pesmi je lirični
ženski subjekt v surovosti objektivnega živ, ker se je prekalil in
navadil gledati skoz okna kot gospodar gnezda. Luči, čaja, okna,
hijacinte. Statičnost ujetosti v arktično modro zelenino
podčrtujejo mimohodi. Sprehajajoče žepne ure s pokrovčki, ki
odtiktakajo ob njej svoj čas ob mrzlem čaju. Pesem lahko
transformiramo v scenarij, pravzaprav je zgodba, ki jo izrisuje,
kot bi gledali film s severnega morja, podložen z zavijanjem vetra.
Pesnica se zanimivo poigrava z besedami, išče izvirne besedne
zveze, s katerimi izraža osamo na meji znosnega, kot zasledovana
žepna ura, porogljivo stopanje na senco. Mimobežnost, ki se nikoli
ne prevesi v pravo bližino. Zvestoba do same sebe je edino, kar
varuje njeno duhovno luč. Hkrati pa avtorica ponudi tudi možnost
drznejše interpretacije, v kateri vidimo junakinjo kot gospodarico
ne le svojega hladnega sveta, temveč tudi svojega moškega. Metafore
malopridna deklina, ženski demon, iz usmiljenja zvest, ter
porogljivost v obnašanju protagonistke, vse to da slutiti močno
žensko, »na kateri svet stoji«; kajti tudi če je čaj že mrzel, je
njena sapa še vedno topla.
Shinkasen Tokio - Kyoto
Kočijaž je
avtorica, ki v svojem obsežnem ustvarjanju premore veliko zanimivih
haikujev, v katere zna ujeti drobce sveta, ki skozi svoj odblesk
izrazito prebudijo notranje prostore bralca. Statični pesniški
subjekt, posajen v osamo časa in prostora, strmi v neznano
pokrajino. Kar ga obdaja, prehaja vanj, zazdi se mu živo.
Poosebitev avtorica uporabi za mahajoče drevo in za dež, ki lepi
niti na nočni bežeči vlak. Pokrajine se bodo vselej menjavale, a le
čuječim bodo žive stvari spregovorile.
Urednice pa so dodale tudi tri nove kategorije, ki bodo
izbranke
na letni ravni (od pomladi 08 - pomladi 09), in sicer: za
otroško poezijo so v tem obdobju najbolj opazile
dayine Gumbke, med
tujejezičnimi pesmimi
vidino Evo ter za
Pesem si - mladostna (avtorji pod 15 let) pesem
Če ... avtorice
Ananas.
Vsem članicam in članom portala čestitamo in se vsak dan veselimo
srečevanja z vami prek pesmi in klepetanj na forumu.
Gregor Grešak