Hvaljen bodi Gospod (psalm)

Hvaljen bodi Gospod;

ti, ki daješ dih našim ustnicam,

da zmorejo častiti

nedoumljivo veličino tvoje milosti.

 

Nakloni nam svojo blago luč;

naj posveti v to dolino težkih solza,

naj se razlije skozi njih v vseh barvah

in nas ponese v tvoj počitek,

v večni mir,

k tebi.

Amen.

Benjamin

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
21. 05. 2012 ob 16:55

Benjamin, zanimivo. Molitev za pomoč v smrt? Kako Šentflorjansko!

Morda zastavljeno malo preveč patetično, skoraj kot karikatura molitve, morda malo preveč po psalmskem kalupu, drugače pa obetavno drugačna pesem, če smem v njej videti malce sarkazma.

 LP, lidija

Zastavica

Benjamin

Poslano:
21. 05. 2012 ob 17:58

Ne zameri, toda ne razumem tvojega komentarja. Zakaj naj bi bila prošnja za mir nekaj šentflorjanskega? Potem je pol Biblije šentflorjanske in najmanj četrtina evropske književnosti. Samo pomislimo na Danteja in njegov pekel - kakšen patetik! (pa ne primerjam se z njim, da se razumemo.)

Prav tako ne razumem kako je lahko psalm preveč psalmski. To je kot da bi rekel da je sonet preveč sonetni. In ja, psalm je ponavadi molitev in molitev ponavadi ni mišljena sarkastično ...

Recimo en primer klasičnega psalma (SSP, Ps 38,2-3):

GOSPOD, v svojem gnevu me ne kaznuj,

v svoji srditosti me ne karaj!

Zakaj tvoje puščice so me zadele,

tvoja roka se je spustila name.

wink

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
21. 05. 2012 ob 18:15
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 18:41

Mogoče se nisva razumela Benjamin, ampak jaz sem videla v psalmu priprošnjo za pomoč pti samomoru (zato tako "slovensko", šentflorjansko). Nič slabega nisem hotela, le razkriti svoj pogled. Upam, da mi ne zameriš, ampak, ko pesem vržeš na portal, jo vržeš med nas, bralce (volkove:))) in potem ni več samo tvoja DAL si nam jo ;) 

 Vsak si jo sme po svoje predstavljati in razumeti in navrgla sem samo svoj pogled ... tisto "preveč psalmsko" je pomenilo preveč religiozno zaznamovano, pač "po moje" tako, za moje pojme!

   Torej - samo  moja čisto osebna občutja ob branju sem si dovolila podati.

  pa brez zamere :)

  Lp, lidija

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
21. 05. 2012 ob 18:35
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 19:22

Pozdravljen Benjamin,

meni se zdi pesem močno politično anagažirana, saj vemo, da zdaj navadna pesem ni več prava in želena. Umetniki pa smo paraziti družbe. Zato se mi zdi zvito oblikovati pesem na tvoj način, psalmi bodo šli pač skozi.

Lp, Z.

 

 

Zastavica

Benjamin

Poslano:
21. 05. 2012 ob 18:38
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 18:39

@Lidija

Ojej, priprošnja za samomor? Potem se res nisva razumela! haha :))

Drugače se pa zelo strinjam s tabo, da je pesem religiozno zanamovana. Psalmi so v svoji originalni formi pač takšni in zato lahko res povzročijo najrazličnejša občutja. Tudi takšna, ki niso ravno pesniku po godu. :)

Tako da hvala za tvoj pogled in razkrita občutja. To cenim. yes

Lp, Benjamin

Zastavica

Benjamin

Poslano:
21. 05. 2012 ob 18:48

Pozdravljena Zalka.

Sam se sicer nimam za parazita, ampak razumem kaj hočeš reči. ;) Hvala za tvoj komentar. yes

Lp, B.

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
21. 05. 2012 ob 19:07

Normalno Benjamin, parzit se nikoli nima za parazita. Za parazita te vedno določijo drugi.

Je pa Lidijina interpretacija kar na mestu, ker prosiš za večni mir. To se podrazumeva kot smrt. Dokler si živ, ne moreš imeti miru ... Če se ne motim, je tudi ena od kratkih molitev ali pa zaključek daljše: "Bog naj mu da večni mir. Amen.", ko kdo umre. 

Zdaj, če pomisliš, da so te za parazita proglasili drugi, parazite pa človek vedno odstranjuje, je molitev še toliko bolj na mestu wink .

Pri tej pesmi bi veljalo razumeti še nekaj. Ni vseeno, kje se jo objavi. Če jo objaviš na portalu, kjer ni sakralnih vsebin, nosi povsem drugo sporočilo, kot če bi jo objavil v Ognjišču ali Družini.

Lp, Z

Zastavica

Benjamin

Poslano:
21. 05. 2012 ob 19:22

@Zalka

Okej, pa naj bo; sem pač parazit! :))

Večni mir pa v krščanstvu ne pomeni samo smrt, temveč tudi večno življenje (nebesa). Tako, da ima fraza dvojni pomen. Nekdo bo pač videl tisto plat, drugi zopet ono. Vse je odvisno od prepričanj in jaz to dobro razumem. Sem pa drugače že opazil, da so takšne teme na tem portalu lahko zelo občutljive, kar mi je pravzaprav v zabavo glede na to, da je "Hvaljen bodi Gospod" prva in edina sakralna pesem, ki sem jo kdaj napisal.  In po mojem ne bo zadnja. smiley

Lp

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
21. 05. 2012 ob 19:38

Benjamin, ne gre samo za ta portal ... Ne razlagaj si narobe! Enako bi bilo v pesniški zbirki, kjer bi bil psalem med ostalimi pesmimi. Razumeti moraš kontekst objave. Kontekstualna umetnost je prenekateremu težko razumljiva.

Kar se pa tiče večnega miru, res, nisem se dovolj natančno izrazila, ampak kolikor mi je znano, vseeno pridejo nebesa šele po smrti, ne pa v času življenja. Zato še vedno trdim, da je Lidija interpretirala logično in prav.

Če želiš pisati o večnem miru  ( in nebesih) v času življenja, potem moraš pa to drugače spisati. Fraza, ki si jo uporabil, ima drugačno asociacijo, še posebej, ker prosiš za večni mir v prvi osebi, zato se prebere kot želja po čimhitrejši smrti, torej samomoru.

Lp, Z.

Zastavica

Benjamin

Poslano:
21. 05. 2012 ob 20:07
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 20:07

@zalka

Eh, o logiki pa tu res ne bom razpravljal. Že Allan Poe je rekel, da je glavna značilnost poezije subjektivnost. Če bi hotel logičnost in razumsko pravilnost bi objavil kakšno računovodsko knjižbo. Zato se z logičnimi zaključki v poeziji ne strinjam.

Strinjam pa se pri poeziji z občutji, in četudi ta občutek prinese interpretacijo o samomoru mi je v končni fazi čisto OK.

Naj bo z moje strani to dovolj.

Želim vam vsem čim več miru v preostanku tega dneva in še naprej. ;)

Benjamin

 

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
21. 05. 2012 ob 20:33

Se strinjam. Občutki so bistveni pri poeziji. Sprožijo pa jih sklepanja (logična ali  nelogična) in asociacije.

Lp, Z

 

Zastavica

Y

Y

Poslano:
21. 05. 2012 ob 21:08
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 21:09

@Benjamin : Ha, računovodske vknjižbe so vsaj tako nelogične kakor slaba poezija :)

@Zalka : To pa znate samo specialke, nalogično sklepanje ;)

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
21. 05. 2012 ob 21:23
Spremenjeno:
21. 05. 2012 ob 21:37

Ha, ha, Matjaž ... specialke in specialci, da ne bomo šovinistični, a ne! Čin! Ta tvoja slikca me vedno spravi v dobro voljo.

Zastavica

Y

Y

Poslano:
21. 05. 2012 ob 21:37

Čin ;)

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Benjamin
Napisal/a: Benjamin

Pesmi

  • 21. 05. 2012 ob 14:01
  • Prebrano 1248 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 331.08

Zastavica

Imate vsaj eno nujno obvestilo! Želite pregledati obvestila?
Ste prepričani, da želite zapusti stran? Vse spremembe bodo zavržene!