Izkušenjska

Bolečinski prag je premo sorazmeren z nivojem samopodobe.

okto

 1 2 > 

Y

Y

Poslano:
31. 01. 2012 ob 02:46

Sem hotel nekaj pripomniti, pa sem pobrisal. Tako da veš!

Fajn aforizem.

Zastavica

okto

Poslano:
31. 01. 2012 ob 02:54
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 21:57

Ja, itak da vem! ;)

sem z limono premazal, pa se malo vidi kaj si napisal :)))

ej, hvala, da mi ne namenjaš več po 50 kadar si ne zaslužim.

Lp. okto

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
31. 01. 2012 ob 11:20
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 11:21

najbrž je gnu hotel dodati kaj v smislu matematične logike tega izreka. meni (ki imam btw eno tako samo švoh gimnazijsko znanje matematike ...) se je ob branju zazdelo, da tukaj nekaj manjka , evo dodajam črtico, okto bo pa gor dodal manjkajoče:

Bolečinski prag je premosorazmeren s (z) __________ samopodobe.

 

Upam, da me kdo razume :) :) :)

 

okto? gnu mogoče?

 

Zastavica

Y

Y

Poslano:
31. 01. 2012 ob 14:48

Jaz pravim, da je tudi črta čisto kul kot dodatek ;)

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
31. 01. 2012 ob 14:54

Ja, res se zdi, da nekaj manjka. "merilo". Kot je bolečinski PRAG že sam neko merilo (namreč: stopnja oz. višina oz. količina bolečine, pri kateri nekdo končno vsaj trzne - ali pa klecne ...).

Recimo, brez meril:

Bolečina je premo sorazmerna s samopodobo.

Z merili:

Bolečinski prag je premo sorazmeren z višino samopodobe.

(Višina samopodobe se mi zdi ustrezno, ker govorimo o nizki ali visoki samopodobi.)

Lp,

Kerstin

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
31. 01. 2012 ob 14:56

evo, evo ... saj sem bila očitno kar razumljiva ...

 :) :) :)

 

Zastavica

okto

Poslano:
31. 01. 2012 ob 21:29

Jaz bi na ponujeno črto sicer napisal z nivojem samopodobe, ker je nivo lahko tudi čisti poden, kota 0, višina je pa  vedno neka vrednost.

Kaj mislite?

sem pa tudi z višino zadovoljen ;)

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
31. 01. 2012 ob 21:38

Tudi nivo je v redu. :)

Zastavica

okto

Poslano:
31. 01. 2012 ob 21:48

Hvala, Kerstin.

Zastavica

modricvet

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:03

Ne bi se mogla strinjati, da tisti, ki imajo visoko samopodobo, prenesejo tudi zelo močne bolečine. Tukaj primerjaš jabolko in čevelj med seboj.

Bolečina je fizična, samopodoba pa psihična kategorija. Seveda pa lahko kdo reče, da psihični trening pripomore k temu, da bolje prenesemo bolečino, kar je primer pri športnikih.

Seveda pa imaš prav, okto, če misliš zgolj na psihične "bolečine".

Ali ni možno, da bi bili ljudje z visoko samopodobo zelo občutljivi - torej imajo nizek prag za bolečino oz. je ta obratno sorazmerna s samopodobo (tu govorim o psihični bolečini) in bi burno reagirali na vsak poskus da jih kdo rani - ravno zato, ker se cenijo, si tega ne dovolijo. (primeri medsebojnega obkladanja med politiki)

LP, mcv

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:08

ja, ampak naslov je  "Izkušenjska" torej izhaja iz izkušenj (očitnega) pesniškega subjekta, ki se je izdal (z naslovom) - to je avtor sam. Tako, da se ni kaj strinjat - sprejet al pa pustit :)))

Zastavica

modricvet

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:11

Vi sami (urednice) pravite, da mora biti aforizem splošno veljaven, ne samo za pisca.

LP, mcv

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:13

ja, no, odvisno, kako ga večina sprejme ...

 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:40
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 22:40

Ja, jaz sem se zadeve (po branju začetnih komentarjev) lotila najprej z vidika besedišča (manko "enote" pred pojmom samopodoba).

Nameravala sem predlagati še: prag psihične bolečine, vendar se mi ni zdelo tista prava rešitev. (Ker tak, kot je aforizem zdaj, se res ne da posplošiti in vzbudi več nestrinjanja kot strinjanja.)

Po premisleku se mi je prejle utrnilo - prag strpnosti.

To se mi pa že zdi dovolj splošno (veljavno). Kdor ima dobro samopodobo, kdor je primerno samozavesten in nima raznih kompleksov in predsodkov, je do drugačnosti, tujosti ... bolj strpen kot pa tisti, ki mu vsaka drugačnost, vsaka tujost ali nepoznavanje vzbuja strah, občutek ogroženosti, občutek nuje po delitvi na "naše" in "vaše" itd., skratka - mu vzbuja netoleranco, nestrpnost.

 

Zastavica

Y

Y

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:43
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 22:43

jaz bom pa takole komentiral, z aforizmom:

"Aforizem je absolutna resnica. No, vsi ostali so."

Zastavica

okto

Poslano:
31. 01. 2012 ob 22:58
Spremenjeno:
01. 02. 2012 ob 01:02

saj ni kaj razmišljati, tudi ne glede na naslov, če pišem o samopodobi in bolečinskem pragu, je jasno, da gre za psihični in ne fizični bolečinski prag.


mcv, ljudje z visokim nivojem samopodobe niso zelo občutljivi (v smislu, da bi se lahko zlomili), takšni so prej koleriki in sangviniki z visokim nivojem samopodobe, celo pretirane, kot je samovšečnost, ... (primeri medsebojnega obkladanja med politiki). Ljudje z nizkim nivojem samopodobe pa imajo tudi nizek bolečinski prag, ... že malenkosti jih zabolijo, ali pa si domišljajo in "vidijo" zaroto proti sebi tam kjer je ni. Za primer naj omenim bolestno ljubosumnost, ki boli ravno zaradi nizke samopodobe.

Prag strpnosti pa, ... kot sem že omenil, koleriki imajo lahko visoko samopodobo, torej tu ni premega sorazmerja. Kerstin, nestrpnosti ne gre mešati s pragom psihične bolečine, kot sugerira mcv ;):)

 


 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
31. 01. 2012 ob 23:36
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 23:36

Saj imaš po svoje prav, Okto, glede kolerikov (kako je s sangviniki, ne vem, moja najboljša prijateljica je sangvinik in prenese hudiča pa pol, ni pa npr. samovšečna).

Zdaj se mi pa poraja vprašanje: kaj pa je potem premo sorazmerno s strpnostjo?

Strpnost je premo sorazmerna z/s ...?

širino duha?

zenom? :)

Samo razmišljam ...

Lp!

Zastavica

okto

Poslano:
31. 01. 2012 ob 23:45
Spremenjeno:
31. 01. 2012 ob 23:57

Sangvinični tip je hiter, odziven, živahen, podjeten in produktiven. Je bolj stabilen kot kolerični tip.

glej, moj odziv je bil na tvoj in komentar mcv, ki sta se oddaljila od aforizma.;)

S strpnostjo je premo sorazmeren nivo razuma :) ... to mi je najprej padlo na pamet, hehe

Lp, okto

Zastavica

Y

Y

Poslano:
31. 01. 2012 ob 23:57
Spremenjeno:
01. 02. 2012 ob 00:00

Če nisem bil dovolj jasen :)))

Pesem je modrost molka, modrost je pesem molka. Molk je pesem modrih.

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
01. 02. 2012 ob 00:02

Okto, ja, meni tudi ... ampak samo razum tudi še ni dovolj ... oz. hitro prerase v "razumarstvo".

Gnu, vedno si dovolj jasen. Razen kadar nisi. wink

Tale tris je pa super. :)

Upam, da nam Okto ne zameri, ko takole debatiramo in "zahajamo" v komentarjih njegovega aforizma ...

Zastavica

 1 2 > 

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

okto
Napisal/a: okto

Aforizmi

  • 31. 01. 2012 ob 02:42
  • Prebrano 2420 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 362.55
  • Število ocen: 10

Zastavica