aforizem (miselnosti)

Vsak pastir lahko svoje ovce vidi vse črne ali bele.

aco ferenc

 1 2 > 

Y

Y

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:13

Aco, kritičen sem do tega, ker pač nekako ne zdrži logike. Ni čisto jasno, kako bi dobesedno videl ovce bele, če so črne?

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:16

... miselnost tako deluje, namerno ali ne. :))  a tvoje so šarene:D:D

lp

ac

Zastavica

Y

Y

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:18

ne, ne deluje tako. Miselnost že, ne pa videnje. Ko gledamo z očmi, se zelo težko prepričamo da je črno belo. Ker tvoj aforizem uporablja tako primero, ta primera ni primerna :)

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:22
Spremenjeno:
24. 01. 2012 ob 23:33

Gnu ... ljudje delajo samomore, ker verjetno vidijo vse svojeovce črne :))

Hitler je vse svoje (niti enega belega) Žide videl črne in še druge je prepričal, da so videli isto in tudi tako počel z njimi :)

V vsakem skrajnem sistemu (totera..?... ne zman besede napisati::) ) ... je tako  :)

lp

ac

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:26
Spremenjeno:
24. 01. 2012 ob 23:27

... sicer pa Gnu nisi dobro prebral aforizma ...  ni absolutna trditev;

Vsak pastir lahko svoje ovce vidi vse črne ali bele.

...namerno ali ne.

lp ac

Zastavica

Y

Y

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:35
Spremenjeno:
24. 01. 2012 ob 23:36

Aco, v prenesenem smislu lahko ti to svojo ovco vidiš tudi belo; jaz pa ti povem da je dobesedno  tak bolj črnikasta :)

Zastavica

Y

Y

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:39
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 03:07

V pomoč še tole http://sl.wikipedia.org/wiki/Primera

Notri boš našel krasno staro dobro "Ponoči je vsaka krava črna."

Zakaj je dobra? Zato, ker dejansko v dobesednem smislu velja (ponoči se ne vidi barva), IN v prenesenem smislu.

Tvoj aforizem pa velja SAMO v prenesenem smislu, torej pravzaprav primera izgubi pomen.

Zastavica

Y

Y

Poslano:
24. 01. 2012 ob 23:50
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 03:41

No, če združim oboje:

V temi si pastir lahko sam izbira barvo svojih ovc.

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:14
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 00:15

 

Razumi, vsak je  pastir svoje miselnosti ...

hehehe ... sedaj tvoja miselnost ne zmore bele ovce :))

lp

ac

Zastavica

Y

Y

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:16

Aco, če misliš s tem da si v temi ne morem predstavljati, da so moje ovce bele, se motiš. Lahko si. Ker ne vidim. :)

Itak si danes izjavil "Gnu .. Še slep vidim da nisi lep." Torej veš, o čem govorim :))

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:24

... Gnu, včasih resnico predelam le  zaradi rime. :D:D ... ne vidim te tk črno:)

lp

ac

Zastavica

Y

Y

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:28

Noja, jaz pa tud nisem Mojmir pa ne bom kolovratil zaradi rime :)

V glavnem, upam da si prečital o primeri in to. Če si slep še ne pomeni, da si gluh :)

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:33
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 00:40

Gnu, tvoja izpeljava je odlična.

Vendar pa - zakaj bi moral aforizem stati tudi v dobesednem pomenu? Od kod ta zamisel? Če se spomnim na enega izvrstnega naše nekd. članice Sabine: Kdor grdo gleda, grdo vidi. Ta tudi dobesedno ne zdrži. Ker lahko zelo grdo (hudo, namrščeno) gledaš, vidiš pa vseeno lepo oz. dobro. V obeh delih tega aforizma gre za metaforo. Ali Petanov: Najprej te slečejo do golega, potem pa zahtevajo, da zategneš pas. Spet oboje metafora.

Smisel Acovega aforizma vidim v tem, da ponazarja zaslepljenost pastirja. Kot lahko npr. človeka, v katerega se zaljubimo, vidimo "belega", ker smo zaslepljeni s hormoni. :) Pa čeprav je morda morilec, posiljevalec, alkoholik ali kaj šestega. Tako si mislim: če se ima "pastir" (ki je lahko marsikdo, npr. politik, vodja kake skupine ali klape, tudi starš) za večvrednega in zaničuje ostale, jih vidi vse črne. In obratno, če je navdušen nad njimi, jih vidi bele ne glede na njihove napake.

Navsezadnje pa se dejansko zgodi, da "narobe" vidimo (dobesedno). Ko sem hodila v avtošolo, sem imela (bog vedi, od kod?!) idejo, da je moj inštruktor blondinec. Na dan izpita sem ga zagledala s temnimi, skoraj črnimi lasmi. In ga vprašala, ali se je pobarval. (Najbrž se je ustrašil, da sem za pomiritev pred izpitom kaj spila. :)) Hja, tako se to zgodi živemu človeku ... Spomnim se tudi primera, o katerem sem brala v neki strokovni knjigi, kako človeka vidimo takega, kot si ga zamišljamo ali kakršnega smo spoznali, čeprav se potem zelo spremeni. Primer je šel tako, da so bili otroci sošolci 5 let in so se norčevali iz debele Sharon. Ta je med počitnicami shujšala 20 kil in prišla v naslednji razred vitka ko šiba. A vsi so še vedno govorili: "A veš, ona bajsa ..." ali "A ne veš, katera je Sharon? Tista debelajsa!" In ko so dobili novega sošolca, ki je Sharon prvič videl, je revež debelo gledal, kje neki je debelajsa Sharon ...

Ampak vse to je v bistvu beside the point, ker aforizem in prispodoba pač nista eno in isto, kar pomeni, da ni nujno, da aforizem velja samo v dobesednem pomenu, samo v prenesenem pomenu ali nujno v obeh. Prispodoba je ponazoritev bistvene lastnosti neke stvari ali živega s stvarjo, ki ima podobne lastnosti. Aforizem pa se pogosto iz prispodob ponorčuje, jih združuje v oksimorone (z bodico), prenaša abstraktne na konkretno (vendar ne izvorno) raven ipd.

Lp,

Kerstin

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:33

... sem, pa se motiš, očitno nimaš svojih ovčic in si odvisen od drugih:))

Mojmir je na trenutek videl eno črno, ki tudi k meni zahaja :))

Imam ravno novi aforizem v glavi.

lp

ac

 

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:36

 

Mojmir je na trenutek videl eno črno, ki tudi k meni zahaja :))

Imam ravno novi aforizem v glavi.

lp

ac

 

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:40
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 00:42

Hvala Kerstin za komentar.Res sem se tudi sam spraševal, kako ga naj imenujem, ker je bolj  prispodoba miselnosti ...

... tvoj primer je moj izrek :) ... včasih se nam vrine vse črnogledo in drugič belo ... v ljubezni  so vse ovčice bele, čiste in nedolžne :D:D ... čustva, emocije, odnosi (hormoni, kot omenjaš) ... močno vplivajo na miselne  barve.

lp

aco

Zastavica

Y

Y

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:47
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 03:09

Kerstin, se strinjam. Vendar gre v primerih, ki jih omenjaš za satiro - torej projekcijo iz metaforičnega na konkretno, ki doseže učinek absurda (kdor grdo gleda grdo vidi je odličen primer). Noja, saj do neke mere je Acov aforizem dober (sem rekel črnikasta), bi bil pa lahko boljši.

Kar opisuješ (da si vidla blondinca pa to :) je pa tudi moja izkušnja :) Vem da so na nekiem faksu v ZDA delali eksperiment: v polni predavalnici so uprizorili "krajo" in potem študente spraševali kako je zgledal "storilec". Ne moreš verjet..

Všeč mi je vic o ovcah:

Pride k pastirju novinar, delat reportažo.

Novinar: Koliko pa kaj popasejo tele vaše ovce na dan?

Pastir: Katere pa? Črne ali bele?

 

Novinar: ja, recimo črne?

Pastir: Aha, ja črne tam nekje 5 kil trave.

 

Novinar: in bele?

Pastir:  ja bele pa tam nekje 5 kil trave.

Novinar ??

Novinar: In kje je fora črne al bele?

Pastir: Aja! Ja črne so moje..

Novinar: Aha .. kaj pa bele?

Pastir: ja bele so pa .. tudi moje.

 

Zastavica

Y

Y

Poslano:
25. 01. 2012 ob 00:59

Pravzaprav je Petanov "Najprej te slečejo do golega, potem pa zahtevajo, da zategneš pas." idealen primer delovanja z absurdom, ki useka nazaj v metaforični svet. Ta je res res hudo dober!

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
25. 01. 2012 ob 03:45

Ja, Petan je car. :)

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
25. 01. 2012 ob 12:50
Spremenjeno:
25. 01. 2012 ob 12:51

Gnu ...pravzaprav gre še globlje ... recimo pastir ima v glavi vse črne ali bele ... potem pa ena sama kontra ... to ga vrže iz tira .. to so miselno omejeni  paradoksi, ki so v naši družbi značilnost ... recimo župan v na obali, pa Jnkovič v vladi :)

lp

ac

Zastavica

 1 2 > 

Komentiranje je zaprto!

aco ferenc
Napisal/a: aco ferenc

Aforizmi

  • 24. 01. 2012 ob 22:56
  • Prebrano 1757 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 76.3
  • Število ocen: 2

Zastavica