25. 12. 2011 ob 20:51

Zelo všečna pesem Mensur, ja, glede forme, pesem davi takrat, ko je nerodno zapisana. Moji se to večkrat zgodi.;)

Moje čestitke za še eno čudovito pesem, saj veš, vedno te rada berem.

LP, Lea

25. 12. 2011 ob 20:56
25. 12. 2011 ob 21:32

hvala Lea, jako, jako sam sretan, presretan zbog Tvojih riječi, kao i Lidijine i Tvoje pjesme čitam s iskrenim oduševljenjem i ne vjerujem da čovjek koji piše može doživjeti nešto ljepše od tih prelijepih riječi koje nam na neki način svima daju snagu, govore da nismo sami u tom čudesnom lovu na poetsku divljač, u tom predivnom druženju uz poeziju..moje najiskrenije poštovanje i zahvalnost, čast mi je in veselje..LP

25. 12. 2011 ob 20:57

hvala Legy, čast mi je i radost

25. 12. 2011 ob 23:09

hvala Ida, čast mi je i radost

okto

26. 12. 2011 ob 00:18
26. 12. 2011 ob 08:42

Mensur, verjameš, da mi forma senryuja in haikuja nudi svobodo, da lahko pobegnem in se vrnem nazaj kot pes k zakopani kosti?

Nekoga moraš imeti rad in ko zbežiš stran, se vedno rad vrneš nazaj, ker te počaka.

Lp, okto

26. 12. 2011 ob 08:42
27. 12. 2011 ob 02:09

da,vjerujem i uživam u prelijepim rezultatima i Tvoga i ,,bjekstava" drugih koji me redovno oduševljavate ljepotom svoje poezije, upravo je riječ sloboda koju si pomenuo ključna i ona podrazumijeva ne samo pravo na izlazak iz propisanih stega nego i pravo na korištenje ,,propisa" koji nam odgovaraju..mjesto i eventualni značaj poezije upravo i vidim , između ostalog što rekli političari, i u tome da dohaka situacijama životnim , ljudskim, emocionalnim gdje imamo neku vrst antagonizma između razumljive potrebe da npr definiramo slobodu i činjenice da svako definiranje slobode prije svega znači njeno ograničavanje čime se ponekad ,,bavim" i u svojim pjesmicama kao što je npr,, Poezija ne mora ništa"(u zbirci ,,Eskimska ruža" pjesmica u koju vjerujem upravo zbog različitog prijema kod čitatelja jer npr mnogi je moji prijatelji smatraju jednom od najboljih među mojim skromnim pjesmicama dok je ovdje kad je postavih jako loše ocijenjena..bilo je i obrnutih slučajeva što me naprosto tjera da što šire i sveobuhvatnije shvatim i shvatam pitanja slobode interpretacije, ne samo slobode same nego i npr aristotelovskih i svih drugih ideala lijepog i upravo je Lidija upotrijebila prave riječi pominjući argumente..da, da, da, argumenti, shvaćeni onako kako ja npr kad pročitam neki Tvoj ili nekoga drugog senry, haiku zbog ljepote, zbog argumenta nađene ljepote vidim i shvatam te forme kao jedan od mogućih načina da se jako učinkovito lovi i ulovi neka poetska divljač za kojom svi tragamo..dadaistički ili pankerski kriticizam npr i arogancija prema zateknutom naslijeđu besmisleni su ako nisu argumentirani ljepotom tj ako ne poštuju prelijepu misao Dostojevskog da se ovaj svijet može ljepotom iskupiti..otud insistiram u razgovorima na argumentima iz poezije sugovornika, ne želim npr da u mojoj pjesmici Kip slobode iko vidi i gleda političke i povijesne konotacije premda se one ne mogu izbjeći, nego naprosto u poetskom prostoru promišljano pitanje slobode koja je takva da joj svaki spomenik otkida dio suštine i smisla..hvala okto, čast mi je i radost

26. 12. 2011 ob 12:23

hvala ajda, DUSANN, čast mi je i radost

DUSANN

26. 12. 2011 ob 12:26
26. 12. 2011 ob 12:44

Ko sem bil mlad sem imel rad črne ženske. Sedaj, ko sem starejši nisem tako izbirčen. Odbija pa me ženska pobarvana  v "šargarepa- crvenu boju".  Deluje mi kot "rospija ali harpija".  Dobra "treba" mora izžarevati karakter. Pesem je ok.

Lp, DUSANN

26. 12. 2011 ob 12:44
26. 12. 2011 ob 22:54

hvala DUSANN, čast mi je i radost ..ja opet u svojoj smušenosti nikad nisam stigao da ih volim tipski i po boji i jednom sam imao takvu sreću da me je jedna nekad davno pitala kakve žene zapravo volim i ja sam rekao: volim takve kao što si ti ali ih nema..(bila je stvarno jedini preostali primjerak)..no, padoše mi na pamet Miloševi stihovi:ima tako istrajnih da daj im nekoliko kamenova/i jestivih korenčića i izgradiće svijet...hoću da kažem mrkva je jestiv korjenčić i siguran sam da bi i u ženi sa šargarepa crvenom kosom moglo se naći nešto predivno za voljeti..ako niko drugi, mislim da su pjesnici nekako dužni da nađu te stvari..LP

kjk

kjk

26. 12. 2011 ob 23:05

gledaj Mensure,  recimo u prvom čitanu ove tvoje pesme ja nisam  gotovo ni videla plavušu, meni je recimo ovo:kao u čaši
zubna proteza poginulog
na pokretnoj traci
betonjerke
što kada zaspim
izjeda planetu,

ovaj  središnji deo  nekako mi se najviše dojmio,  i pravo da ti kažem  nekako  mi izmedju prve i druge strofe "dodje" ugrižena ova strofa , nekako najbolnija , sad me strah nešto i za tu strofu, a strah me  i da   ona gornje i donja   ne  prelome od  ove u sredini ,kao od  najtvrdjeg straha i najtvrdjeh oraha... ali gle , pesma je zapravo  o plavuši , zar ne, o jednoj  običnoj  divljoj plavuši  koja krije oči  iza naočara..Šta ti je PAco RAbanne , čudo jedno  modno.

DUSANN

26. 12. 2011 ob 23:06

Hecam se Mensur. Je pa res, da psihologi (recimor: Zoran Milivojević) pravijo, da pesniki kvarimo ljudi, ker idealiziramo predstave o ženskah. Jaz nislim, da je vsak sam dolžan presoditi kaj bo konzumiral in kako bo v realnosti deloval. Ženske so bile vedno navdih pesnikov. Vidim, da se zadnje čase posvečajo bolj stolom in pisoarjem (Šteger: Knjiga reči), posebno moški. Sicer pa tudi iz tega materiala lahko rata dobra pesem.

Lp, DUSANN

26. 12. 2011 ob 23:34

hvala Katarina, hvala za divan komentar..da, slažem se da je metaforičko značenje plavuše jako široko..hvala DUSANNE za divan komentar..ako već trebamo pogledati stvari iz tog kuta, premda je u ovoj pjesmi isključivo riječ o poeziji i lovu na poetsku divljač tj slavljenje poezije kao jedine istinite povijesti čovjekove..onda evo, razmislio sam i onak na prvi pogled izgleda mi da kad su žene u pitanju koje dakle, kako reče Andrić , u svojim očima nose komadić jednog ljepšeg neba, ja ne želim i ne prenosim nikakve idealizirane slike nikome, ako ikome išta i ovako nehotice imam i mogu što prenijeti to je moje čuđenje, neznanje i zbunjenost ..dakle za razliku od mudraca koji prenose svoje znanje ja na druge prenosim svoje neznanje i zbunjenost ženama, njihovom pojavom i ljepotom

DUSANN

27. 12. 2011 ob 00:04

Hvala Mensur za tvoj odgovor in mnenje. Poezija raziskuje ali išče tudi tiste plasti na katere nam ne zna dati odgovora: psiholgija, filozofija, zgodovina in druge vede. V tem je tudi draž pisanja in predvsem v odkrivanju nekega notranjega sveta, ki ti je dostikrat neznanka in včasih prodreš do tistih stvari, ki jih sploh nisi poznal in se ti o njih ni niti sanjalo. Že same besede in metafore ti odkrivajo nove svetove. Psihologi poznajo delovanje človeka, v tem je njihova moč in pomoč, ne morejo pa videti kaj se dogaja v naših glavah, v tem pa nam je umetnost v pomoč, ki nam razvija estetske čute in občutljivosti za nianse globjega pogleda v stvarstvo, človeka in bistva vesolja. In eno od teh čudes je tudi ženska.

Lp, Dušan

27. 12. 2011 ob 00:16
27. 12. 2011 ob 00:17

DUSANNE, ako Vas mogu pitati..prva pjesmica koju sam ovdje postavio je Virgo in šahta koja je ovdje pročitana preko trista puta, ocijenjena najvišim ocjenama i pohvalama, Matjaž, jedan vrhunski pjesnik , svrstao ju je među najbolje pjesme ove godine, na mnogim drugim sajtovima ova je pjesma prenešena, objavljena, naišla na oduševljenje (http://rukopis.artija.net/poezija/mensur-catic-virgo-in-sahta/)..i ne samo tu, sjećam se komentara ugledne pjesnikinje Marjance Kočevar na facebooku dok sam tamo bio a koji se odnosio na tu pjesmu, Vi ste u svemu tome pitali što je to šahta..jel Vam se pjesma stvarno ne sviđa i jel stvarno ne znate..ako kažete da ne znate ja ću Vam objasniti koliko samo naslov te pjesme ima značenja, slika i metafora u sebi, premda su Vam značenje riječi odmah ovdje uz tu pjesmu u svojim komentarima objasnile kolege naše pjesnici iz Slovenije..hajde malo da pričamo o tome naslovu, da odgovorim i na to Vaše pitanje, ako još uvijek ostajete pri njemu

DUSANN

27. 12. 2011 ob 01:01

Razumem odlično metafore, mnogokrat vidim tudi druge slike, ki jih mnogi ne opazijo, znam brati med vrsticami. V zgornjem zapisu nisem omenjal te pesmi. Intenzivno berem več dvajset let. Kar nekaj ton knjig je za mano. Polprečno sem bral po pet knjig mesečno. Prebral sem zbirko: Sto romanov, vse Ruske klasike po večkrat, celega Cankarja, Krležo, večino Nobelovcev, Liriko, Antologije svetovnega pesništva, zbirko XX stoletje, Večino monografij slikarjev, traktate od Vasarija, Leonarda da Vincia do modernistov. Imam veliko zbirko klasične glasbe in rad berem o zgodovini glasbe. Včasih ne razumem kakšne preproste reči ker vidim toliko pomenov in simbolov že v sami črki ali besedi. Včasih se naredim malo nor, ker mislim, da me mnogokrat ne razumejo in človek zna biti utrujajoč. S tem sem imel težave, zato sem malo klovn. Veliko podatkov tudi škoduje, zato jih čistim z glave.

Lp, DUSANN

27. 12. 2011 ob 01:22
27. 12. 2011 ob 09:44

raduje me da ste toliko pročitali, Miloš je također nobelovac i u jednoj pjesmi je rekao kako je u rodnoj Litvi naučio da ne valja pljuvati u vatru, ali naravno, kako rekoste, ne mogu se svi podaci držati u glavi..vidite , za razliku od Vas ima onih koji koliko god čitali i imali podataka u glavi nikad npr ne mogu pročitati Dostojevskog, Miloša niti bilo kojeg velikog pisca jer je za čitanje kao i za pisanje potrebno imati ljubav prema čovjeku i njegovom pokušaju da nešto stvara, neki dobrohotni ljudi opet samo glupacima izgledaju naivni jer njihovu ljubav i dobro koje nose u srcu ne mogu razumjeti, oni koji umjesto viška podataka izbacuju višak otrova koji se u njima skuplja..bila mi je čast i radost da smo popričali i malo bolje se upoznali

1 2 >

Napisal/a: Mensur Ćatić

• 25. 12. 2011 ob 13:39