Minute...

Sončnih klasov je prepoln jutranji moj vdih.

In nostalgična je sled lanskega vremena.

Vonj dežja in tihe rose, ki izvira s tvojega temena.

Mala uspavanka in melodija nadaljuje tvoj izdih.

 

Vsaka prazna rima, vsak neznaten pesmi stih,

težko razume, a pomaga nositi del bremena.

Kot majhna iskra, ki postane del živega plamena,

čigar zvok je kamnito gladek, mil in tih.

 

Polna je vinogradov dolina,

med njimi  iščem besedo potepuha.

S potom kmeta prepojena zorana je ledina,

z mojim potom prežeto brlenje bledega lenuha.

In le v grlu trenutek, stisk,  grenka je kislina.

Krik resnice. Zanj tvoja so ušesa mrtva, gluha.

Gasperrr

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
27. 09. 2011 ob 18:14

Gasperr, lep pozdrav. Kar dolgo te ni bilo, zdaj pa si se vrnil (dobrodošel nazaj) in to s sonetom.

Kar dobro si ga zastavil, vendar bi bilo nujno potrebno popraviti stopico in poenotiti število zlogov (tisto prvo je seveda bolj nujno!)

 

 

Naj za ilustracijo poskusim  malo preurediti (za začetek) samo prvo kvartino:

 

prepoln je sončnih klasov jutranji moj  vdih

tu sled nostalgična je lanskega vremena

dežja in rose vonj izvira ti s temena

 uspavanka zdaj mala barva  tvoj izdih

 

...

 

v tem smislu nekaj ...

 sonet zahteva pravo formo, če je ni, tudi še tako popolne rime ne dosežejo željenega učinka.

 Morda sem malo spremenila tvoje besedilo, ampak, kot rečeno, to je le prikaz tega, kako naj bi sonet vpel v formo.

  Boš nadaljeval sam? Sem prepričana, da bo šlo. Lahko pa tole osnovo premaknemo v delavnico in ga tam dodelamo. Odločitev je tvoja, ker je to tvoj sonet!

 

  Poskusi ...

 OK?

  LP, lidija

Zastavica

modricvet

Poslano:
27. 09. 2011 ob 20:28

No ja, Lidija, obstajajo tudi modernistični avtorji, ki se pravil forme tudi pri sonetu ne držijo več. Npr. Veno Taufer, ki je celo besede na koncu vrstic lomil na dvoje - in požel odobravajoče kritike.

 

LP, mcv

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
27. 09. 2011 ob 20:30
Spremenjeno:
27. 09. 2011 ob 20:32

Seveda, seveda, MCV, ampak to je Veno Tufer  :)))

 

Ti pa, ki pišeš dobre sonete pa gotovo veš, o čem govorim.

In vem, da Gašper ne bo užaljen.

  Samo trdim, da rima ne pride do izraza in postane prisiljena, če ni prave stopice :)

  LP, lidija

 

 

PS: in zakaj bi bil potem sploh sonet, če vsega tega ni več? Sicer sem ga pa morda polomila, Gasperrr ni napisal, da je pesem izrecno sonet. No vsekakar po strukturi pesem to poskuša biti.

 

Zastavica

modricvet

Poslano:
27. 09. 2011 ob 20:32

Res je, modernistični sonet tudi rime nima. Če pa je pesem rimana, paše zraven tudi stopica za tekoče branje ;)

 

LP, mcv

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
27. 09. 2011 ob 20:33

no, evo, pa se strinjava, mcv! ;)

 

Zastavica

Gasperrr

Poslano:
20. 05. 2012 ob 12:58

Pozdravljena oba,

ubistvu se najprej opravičujem, ker me tako zelo dolgo ni bilo tu.
Vmes sem imel obdobje z manj pisanja in tudi portala žal nisem spremljal, tako da vajinih komentarjev nisem videl.

Sicer pa lahko povem, da je ta pesem zelo stara, verjetno starejša od večine, ki sem jih tukaj objavil. Ko sem jo spet  našel sem jo objavil.

Ja takrat sem se še nekako trudil zgledovati se po klasičnih oblikah, kot je sonet, vsaj pri rimah.
Nikoli pa nisem imel veselja se ukvarjati s stopicami. 
Včasih se mi zdi da to zasužnji besede.
Tudi popravljanja pesmi se ponavadi ne poslužujem, sem pa vesel vsakega komentarja, če ga razumem, ga upoštevam pri nadaljnem ustvarjanju.
Saj to naj bi bil smisel učenja pisanja poezije, ne?

Sicer se pa zdaj s klasičnimi oblikami ponavadi več ne ukvarjam.
Bom pa poskušal v bližnji prihodnosti, dati na vpogled nekaj novih pesmi,

in seveda bom vesel vsakega komentarja.
Predvsem zato, ker v tem obdobju vanje nisem najbolj prepričan.

Lp,
Gasperr

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
20. 05. 2012 ob 14:41

Pozdravljen, Gasperrr, lepo da si nazaj!

 Sem se že bala, da smo te izgubili ...

 :)))

  Res je, da stopica in rime omejujejo izraz, zato se je tega formalističnega načina vredno lotiti samo takrat, ko se človeku zdi, da temu ni tako (ko besede kjub omejevanju s formo kar same lahkotno sedejo v pesem! - da pa temu ni vedno tako, pa vemo vsi tisti, ki se s tem ukvarjamo).

  Zato pa - živela raznovrstnost pesniškega izraza!

 In seveda, veseli bomo vseh tvojih novih pesmi!

  lp, lidija

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Gasperrr
Napisal/a: Gasperrr

Pesmi

  • 27. 09. 2011 ob 13:04
  • Prebrano 798 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 300.5
  • Število ocen: 7

Zastavica