Forum

11. PESNIŠKI TURNIR

Pozdravljeni, posredujemo vam razpis za
11. NAGRADNI NATEČAJ ZA NEOBJAVLJENO IZVIRNO PESEM IN NASLOV »VITEZ/VITEZINJA PESNIŠKEGA TURNIRJA«

Založba Pivec razpisuje natečaj za najboljšo izvirno neobjavljeno pesem, na njem lahko s po eno pesmijo, ki ne sme biti daljša od 60-ih verzov, sodelujejo vsi v slovenščini pišoči pesniki, stari vsaj 16 let. Avtor, ki bo poslal več pesmi ali predolgo pesem, bo izločen. Žirija, v kateri bodo poznavalci sodobne slovenske poezije, bo izmed sodelujočih izbrala štiriindvajset najbolj uspešnih avtorjev. Ti se bodo konec marca 2011 pomerili na dveh polfinalnih Pesniških turnirjih predvidoma v Celju in Novi Gorici. In sicer tako, da se bo polovica od izbrane štiriindvajseterice pomerila v enem, druga polovica pa v drugem kraju. Na obeh polfinalnih turnirjih bo strokovna komisija izmed dvanajstih pesmi izbrala štiri, dve pa občinstvo z glasovanjem, kar pomeni, da bosta tisti dve pesmi, ki bosta prejeli največ glasov občinstva ob štirih izbranih s strani komisije, napredovali v finale. Dvanajst izbranih pesnikov bo v soboto, 16. aprila 2011, s svojimi pesmimi, ki jih bodo sami interpretirali, sodelovalo na »11. PESNIŠKEM TURNIRJU« v Mariboru. Strokovna komisija bo izbrala VITEZA/VITEZINJO PESNIŠKEGA TURNIRJA 2011, ki bo prejel(a) diplomo, knjigo in denarno nagrado v znesku 500 €. Svojega nagrajenca pa bo izbralo tudi občinstvo. Vseh 12 finalnih pesmi bo objavljenih v zborniku in literarni reviji Rp./Lirikon21.
Avtorji naj svojo pesem pošljejo na naslov Založba Pivec, Krekova 13, 2000 Maribor, s pripisom PESNIŠKI TURNIR 2011, najkasneje do 15. februarja 2011. Pesmi naj bodo podpisane le s šifro, v posebni kuverti, prav tako označeni s šifro, pa naj bodo avtorjevo ime, priimek, naslov, elektronski naslov in telefonska številka. Strokovna komisija bo 10. marca 2011 objavila imena štiriindvajsetih izbranih avtorjev na spletni strani Založbe Pivec (http://www.zalozba-pivec.com) in v nekaterih tiskanih medijih. Dodatna pojasnila dobite na [email protected] ali po telefonu 02 250 08 28.

Založba Pivec

‹ Prva   < 2 3 4 5 6 >

ajda

17. 04. 2011 ob 10:04

Tudi z moje strani čestitke, Nemo in kot je že zapisala Lea199 tudi en velik bravo Idi in Alenki.

lp, ajda

17. 04. 2011 ob 10:59

Čestitke Nemo! In seveda tudi ostalima dvema!

Desetnica avtor Nemo

KRI MOJEGA RUJA avtor adisa

Mimogrede, kdo pa je letošnji vitez?

Lp, Legy

Joakim

17. 04. 2011 ob 11:01

Vitez je Rok Vahter, moj someščan iz Slov. Konjic.

lp, Joakim

17. 04. 2011 ob 11:38

Hvala, Joakim.

Lepo nedeljo vsem,

legy

Ida  Semenič- adisa

17. 04. 2011 ob 12:16

No, pa je mimo, vesela sem in hvala vsem.Bila je prijetna izkušnja, čeprav z veliko treme.Glede na to, kako pridna sem zadnji čas, jo bom težko ponovila;))).Nemo, tebi pa sem že v Kopru rekla, da si moj favorit, prepričana sem bila v Desetnico, da bo osvojila poslušalce in res sem vesela zate.Prijetno je bilo spoznati tudi mezapotamskya, še eno primorsko dušo:), pa tudi širingol.,lepo vas je bilo videti, saj ste mi odvzeli kar nekaj treme.Na mladih svet stoji in prav je tako, to se je pokazalo tudi sinoči.Mislim , da sem bila najstarejša, nona pač, hehe , ma sem se v vaši družbi počutila takoj mlajšo. Škoda le, da se nisem več časa ustavila, tako je, če si odvisen od drugih in pot je dolga, ura pa je bila pozna, pa tudi navajena nisem tega. Še 1x hvala vsem, lepo nedeljo in pozdrav,
adisa

Srečko Plahutnik

17. 04. 2011 ob 12:52

Čestitke vsem trem, še posebej vitezinji občinstva.

Lep pozdrav. srečko :)

Zalka Grabnar

17. 04. 2011 ob 16:10

Bravo, bravo, bravo! Vsem. Vem, da si nadeti te težke viteške oklepe in brati pesmi ni lahko! Zato čestitke prav vsem! Nemo, na tebi se pa sploh meči lomijo!

Ampak res, prav vsem iskrene čestitke! Me prav požene, ko preberem take lepe reči. Pa 4x nona tudi ni kar tako ... madonca, kakšne korenine so to!

Še veliko uspeha vsem!

Lp,
Zalka

Ana Porenta

urednica

17. 04. 2011 ob 17:16

Naj dopolnim Legyijeva linka še z enim:
Čakanje avtor Luna.
Gregor pa že pripravlja fotke, da si boste lahko ogledali, kako je bilo sinoči.

Lp, Ana

širin.gol

17. 04. 2011 ob 17:30

Bil je res prijeten večer, nabit s čustvi. Naše finalistke so bile odlične!
Še posebej pa sem vesela, da sem nekatere spoznala tudi osebno.

Lep pozdrav,

širin.gol

Marko Skok - Mezopotamsky

17. 04. 2011 ob 22:38

Res je bil nepozaben večer in naše tri gracije Nemo, adisa in Lunaso se odlično odrezale, vse so mi segle globoko v srce s svojimi pesmimi. Poklon vsem trem in BRAVO NEMO!
Adisa tudi tebe je bilo prijetno spoznati, prav tako Nemo, širin.gol, Ano Porento, Serigalo, Gregorja, Francija Novaka.
V drugo pa smo se srečali z Luno, Danijem, Milanom Novakom in Gregorjem Grešakom, ki je bil spet moj prevoznik do doma. Hvala Gregor!
Spoznavanje družinskih članov pesem.si se širi in vseh sem vesel :))

Nedeljski pozdrav, Marko Skok-mezopotamsky

murka

18. 04. 2011 ob 09:17

Čestitam, Nada!!! Nič ne dvomim, da boš na svojem viteškem konju pojezdila do še bolj zelenih travnikov!

lp, murka

Jure Drljepan (JUR)

18. 04. 2011 ob 18:25

Čestitke vsem udeležencem Viteškega turnirja.
Še posebno naši Vitezinji.
Naj bo to vzpodbuda za
nadaljnje pisanje, da jo / jih
bomo še bolj pogosto brali
na našem portalu.

Lp

JUR

Čestitka

18. 04. 2011 ob 19:31

Vir: http://www.zalozba-pivec.com/index.php

VITEZ PESNIŠKEGA TURNIRJA 2011 JE ROK VAHTER

Na velikem finalu je pred polno Kazinsko dvorano SNG Maribor strokovno žirijo s pesmijo Žeparji najbolj prepričal dijak iz Slovenskih Konjic, občinstvo pa je za najboljšo izbralo pesem Desetnica Nade Kavčič. Pesniški turnir je natečajna prireditev, na kateri se tradicionalno izbira najboljša izvirna slovenska neobjavljena pesem v tekočem letu. Na letošnjem 11. natečaju je s po eno pesmijo sodelovalo 157 pesnikov, strokovna žirija je najprej izbrala 24 polfinalistov, ki so se pomerili na dveh polfinalih turnirjih, v Kopru in Celju. Na vsakem je žirija izbrala 4 finaliste, dva pa občinstvo z glasovanjem. Na pesniško viteštvo je tako upala še dvanajsterica pesnikov: Tanja Alkvaič (Ljubljana), Nina Bizjak (Velenje), Nada Kavčič (Kranj), Iztok Kodrič (Rogatec), Ksenija Krstić (Maribor), Alenka Kveder (Celje), Ida Semenič (Podnanos), Vesna Spreitzer (Maribor), Mitja Šegina (Domžale), Denis Škofič (Dolnja Bistrica), Rok Vahter (Slovenske Konjice) in Martin Vouk (Ljubljana). Organizator prireditve Založba Pivec je Pesniški turnir razvila v eno najpomembnejših in najbolje obiskanih slovenskih pesniških prireditev, obenem pa je to eden osrednjih dogodkov Slovenskih dni knjige v Mariboru. Naziv vitez poezije pa je edina vseslovenska literarna nagrada, ki se podeljuje v Mariboru.

Finalni turnir se je odvil v soboto,16. aprila 2011, ob 19. uri v do zadnjega kotička napolnjeni Kazinski dvorani SNG Maribor. Tradicionalno se je začel z odlomkom iz romana Zlate Vokač Medic Marpurgi, po katerem je pobudnica turnirja, Zora A. Jurič, povzela idejo za pesniško viteško tekmovanje. Za tem se je, kot to veleva protokol, z zmagovalno pesmijo Januarski dnevi predstavil lanskoletni vitez – Franci Novak. Nato pa se je zvrstilo 12 finalistov, razdeljenih v trojice, ki so se najprej predstavili v sproščenih pogovorih z moderatorjema, Zoro A. Jurič in Ninom Flisarjem, nato pa doživeto interpretirali svoje pesmi. Ob poeziji je prireditev zaokroževala glasba; dramski igralec in glasbenik Janez Škof se je predstavil z uglasbljeno poezijo Daneta Zajca in Milana Jesih. Osrednji literarni gost turnirja je bil Vinko Möderndorfer, iskren »vernik« poezije, ki je navdušil s svojo iskrenostjo, iskrivostjo in neposrednostjo in humorjem. Častna gostja turnirja pesnica Erika Vouk, vitezinja 2002, je ob koncu vsem finalistom podarila knjigo svojih zbranih pesmi Z zamahom ptice neka roka slika.

Vrhunec večera pa je bila seveda podelitev obeh nagrad. Občinstvo je največ glasov namenilo pesmi Desetnica Nade Kavčič. Vitez Pesniškega turnirja 2011 je po izboru strokovne žirije v sestavi Lidija Gačnik Gombač, Josip Osti, Barbara Korun in Danica Križanič Müller, postal Rok Vahter s pesmijo Žeparji. Kovano vrtnico, simbol pesniškega viteštva mu je predala Erika Vouk, knjižno nagrado – antologijo Orfejev spev – mu je podelil lanskoletni vitez, Franci Novak, denarno nagrado v višini 500 evrov pa Milena Pivec, direktorica Založbe Pivec. Vseh 12 finalnih pesmi so pri Založbi Pivec izdali v zborniku, ki ga je prejelo občinstvo na finalu, objavljene pa bodo tudi v literarni reviji RP./Lirikon21.

Pesniški turnir 2011 bo čez nekaj dni v sodelovanju z Društvom slovenskih pisateljev izveden tudi v Ljubljani, in sicer 21. aprila ob 20.00 v kavarni SEM v Slovenskem etnografskem muzeju na Slovenskih dnevih knjige. Organizatorji Pesniškega turnirja pa že tudi najavljajo za novembrski Evropski pesniški turnir 2011, na katerem bo sodelovalo 6 pesnikov iz 6 držav in ki bo poizkusni turnir za veliki Evropski pesniški turnir, ki bo ena osrednjih literarnih prireditev Evropske prestolnice kulture 2012 in na katerem naj bi se predstavilo 9–12 pesnikov iz prav toliko držav.
ZMAGOVALNA PESEM PESNIŠKEGA TURNIRJA 2011

ŽEPARJI

Kaj vse nosijo ljudje po svojih žepih,
frnikole iz otroštva in šivanke za krpanje šivov,
zlomljene šibice, pajčevino, stare račune,
koščke mila, drobtino kruha. Tu je tak ozek
žep le za stare svinčnike in tak za okras,
tak z zadrgo in oni na lepe črne gumbe.
V najglobljih žepih pa ljudje nosijo sebe,
zasukane navznoter.

Rok Vahter, vitez poezije 2011

Obrazložitev strokovne žirije:
Pesem Žeparji je kratka, jedrnata in večpomenska pesem. Lahko bi bila neskončno dolga, če njen avtor, Rok Vahter, ne bi imel občutka za mero in ne bi pravočasno nehal naštevati, kaj vse nosimo v žepih, pogosto tudi ne vedoč, ali pozabljajoč tisto, kar smo vedeli. Njen naslov je zavajajoč, kajti v njej ne gre za krajo, temveč za darove spomina. Predvsem pa za dar prebliska, da v lastnih žepih pravzaprav nosimo ob takšnih in drugačnih drobtinah lastnega življenja tudi oziroma predvsem sebe. Tovrstna zavest, da pesmi močno eksistencialno težo. Ampak pesnik se ne zadovolji s to, sicer dobro poanto, temveč nas še enkrat preseneti z njenim obratom v nepričakovano, kajti v žepih nosimo sebe zasukane navznoter.
ZMAGOVALNA PESEM PO IZBORU OBČINSTVA

DESETNICA

Ta pesem nima matere,
le zapolnjena usta pestunj.
Le begajoče ladje in strgana jadra
v družinskih praznovanjih.
In nima kluba za starše
ali peticije za spomladanski
sadovnjak sester in bratov.
In v njenih gredicah
se togotijo kamni z zlatimi črkami.
Tudi rože veter ljubkuje tako,
da k vosku sveč
prilivajo slan nektar.
Ta pesem ne trepeta,
ampak z rumenim očesom vrane
izžge materina znamenja
in počasi potone v njihove brazde
iskat deseto hčer.

Nada Kavčič

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

18. 04. 2011 ob 19:55

Bravo vsi naši! Seveda še posebne čestitke NEMO! Že ko sem te prvič poslušala (mozaik), sem v tebi videla VITEZA! :)
Lidija B.

Nemo

19. 04. 2011 ob 17:46

Vsem hvala za čestitke =) Še posebej lepo je blo spoznat ostale pesemsijevce, ki ste prišli na finale - markota, širingol, luno in danija.
Hvala tud vsem, ki ste držali pesti =)
Aa - morm pa še dodat da sm bla presenečena in imela malo mejn treme, ko sm zagledala serigalo in ano v zaodrju =) Pa Grega tisočkrat hvala za fotke!!

LP
Nemo

19. 04. 2011 ob 17:49

P.s. Adisa - ah pa kaj če si bila najstarejša - upam pa da kdaj prideš na mlade rime, vsaj pogledat, če ne brat. Drugače se pa upam da vidimo na Rašici =)

MOMO

19. 04. 2011 ob 18:45

Čestitke, čestitke, čestitke!!! :)
Zdaj pa proslavljanje ;)

sheeba

19. 04. 2011 ob 21:25

ČESTITKE vsem iz srca ... ČESTITKE NEMO ...

ENKRATNI STE :)))

Aleksandra Kocmut - Kerstin

21. 04. 2011 ob 03:03

Čestitke z zamudo, bila sem blizu vas (20 km) in mislila na vas in navijala!
Kerstin

Marko Skok - Mezopotamsky

22. 04. 2011 ob 23:41

Na forumu nisem opazil še novice o včerajšnjem večeru, ko se je v kavarni SEM v Slovenskem etnografskem muzeju odvijal pesniški turnir v Ljubljani, kjer se je predstavilo osem finalistov, štiri mesta pa smo zasedli polfinalisti.
Zmagovalka ljubljanskega večera po izbiri butične publike je postala naša Alenka Kveder-Luna s svojim Čakanjem. Nastopila je še mariborska ljubljenka Nemo in moja malenkost, Mateja J. Hočevar je bila prav tako na seznamu, pa je potem ni bilo. Glasbeni gost je bil Boštjan Narat. Od pesemsijevcev nam so družbo delali le Dani, Gregor in dežurni fotograf Gregor Geršak. Škoda, ker se nam ni še kdo pridružil.