Forum

Ekstaza serigala

Pozdravljeni.

Ta link se mi zdi, da ga je že Perorez prilepil.
Za lažje razumevanje ga še enkrat. :)

http://tvslo.si/predvajaj/john-cage-predavanje-o-nicemer/ava2.67495784/

Hkrati bi prosila za mnenja tega poskusa.

Se mi zdi, da naslov pa konec šepata.
Mogoče konec : Imam ritem. ?

Seveda vabim tudi k debati.

K diskusiji. :)


"ničesar nimam povedati" :)

lp S.

Ekstaza. avtor Serigala
 

DUSANN

Poslano:
17. 07. 2010 ob 21:16

Serigala a pričakujemo sedaj pesmi v stilu skladbe 433. Ravno so mi ratale tvoje narečne všeč. Seveda ima on svojo filozofijo in vpliv na današnje razmišljanje, ker je odprl nov pogled na stvari in dojemanje umetnosti kot Maljevič v slikarstvu s praznim belim platnom. Sedaj pa g. Brejc pravi, da že skozi belo platno vidi sliko. Tudi ok. Mislim pa da skrajno radikalni pogled tudi ne vodi nikamor , saj prehaja v totalni nihilizem in namesto pesmi boš imela le še bele liste in ti pravzaprav ne bo treba pisati. Uvedel je pa dosti novotarij, ki pa niso toliko originalne za to kot jih imajo ( razni šumi , pojavi, glasovi i. t. d.) Te stvari, če bereš o drugih kulturah so prevladovala že prej, sploh pa na religijoznem področju. Tudi prosti verz ni izum zahoda. Zahod si rad mnogokrat nekaj prisvaja in prodaja kot svoj izum in originalnost, da imam malce distance pri teh rečeh. Vsekakor pa spreminja pogled na umetnost kot tako in odpira nove poglede in jih uvaja tudi v poezijo. Vse stvari vplivajo na človeka.

Lp. DUSANN

Zastavica

Poslano:
17. 07. 2010 ob 21:28

Ni samo fora belega platna, tišine, belega papirja,...
Po mojem mnenju ima vse skup neko vsebino, ki je povezana s formo. Kako jo napisat, da bi tudi interpretativno ustrezala. Vsaj o tem zadnje čase razmišljam.
Na ta način tudi mavrice ne bi bilo treba, da je. Je bela čisto zadosti. :)
Hm. Prehajajo v nihilizem. Pa saj ni treba, da.
Je pogled, videnje. Po mojem mnenju ima vsaka filozofija luknje in z eno samo ne moreš preživeti. No pa saj s samo filozofijo tudi ne.
Vseeno ostaja realnost, ki je tukaj in zdaj.
Mogoče je namen tišine in beline, da se vračamo tja, od koder smo, so začenjali.

Tudi pesem sama hočem, da ima. Vsebino. Formo.
In kot trdiš, ne morem prikimat, da je to samo bel papir.
Iščem.

lp S.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
17. 07. 2010 ob 21:40

Ti samo išči. Saj to je ustvarjanje. Če te pa bodo razumeli je pa druga stvar in če se boš ti razumela . Štekam tudi stvari, ki si jih zapisala. Schoenberg je bil kot veš zelo radikalen v glasbi v času v katerem je živel. Glasba se je tudi fino poklopila k razmišljanju takratnih intelektualcev. Nekateri izvajalci so ga bolj sledili drugi manj in je počasi postal klasika. Vplival je pa praktično na vse. Ga ne negiram in tudi ne poveličujem. To je del našega življenja.


P. S Če greš v čisto radikalnost razmišljanja postane 433.
Lp. DUSANN

Zastavica

Poslano:
17. 07. 2010 ob 21:52

To je ustvarjanje, kot si napisal. :)
Schoenberg je razširil tonalitete in mogoče kljub svoji racionalnosti je veliko pripomogel k glasbi. Ustvaril je drug pogled in velja za mejnika.
Pa saj tudi Mahler je v svojih simfonijah naredil revolucije.
Vendar ob pomoči Beethovna, Schoenbega, Wagnerja in Wolfa. Od vsakega je vzel drobec njihovih značilnost in jo pretovoril v sebi edinstveno.
Pa o Wagnerjevem življenju in Siegfriedu so polemike, sploh v zvezi s Hitlerjem.
Že v prisotnem času sta Wagner in Brahms tvorila "nasprotna štaba" v glasbi.
Tako kot so Wagnerjeve opere velika dela, so tudi Brahmsove simfonije nekaj najlepšega. Pa mu ni bilo treba nič izumiti, česar svet še ni videl.
Jap, ni vse črnobelo.
Pa tudi rdeče ne. :)

lp S.

p.s. tišina pa ja ne more biti radikalna? :)
potem je tudi barok radikalen. pa ni.

Zastavica

Lea199

Poslano:
17. 07. 2010 ob 22:01

Pozdravljena Tea,
ne bom trdila, da razumem, morda sem začutila ritem, ali pa se mi samo zdi, da je tako. Naslov se kar tekoče nadaljuje v pesem, občutek pa imam, ba se mi tok branja ustavi pri: "Imam posedovanje".
Pesem sem nekajkrat prebrala in se ob tem prijetno počutila.

Želim ti, da bi bilo tvoje iskanje uspešno.:)

Lp, Lea

Zastavica

DUSANN

Poslano:
17. 07. 2010 ob 22:18

Sva že bliže. Cage ni toliko radikalen kot se zdi laikom na prvi pogled. Seveda vsak vzame kar so drugi že naredili in proba narediti nekaj svojega, dodati. Skozi se nekaj prepleta, nasprotuje. Saj imate že tu na portalu kar nekaj dokaj radikalnih zadev, med drugim tudi tvoje nekatere stvari, pa Kočijaž, pa Zalka, Ana i.t. d. ( me bojo križale) Pa tisti recepti in računi, ki sem jih jaz omenil pa jih K. piše pa Tomaž. Samo težko je videti sebe, ker nastajajo stvari skozi ustvarjanje. Se mi zdi, da včasih sebe zakompliciraš. Evo Jesih piše Sonete, A Novak. Sta šla malo nazaj pa malo naprej. Tudi tu so avtorji. Mogoče sem jaz že star jarac - kozel pa tako vidim. Uf, ko ženske začnejo filozofirat, bi rekel moj Babo.

Lp. DUSANN

Zastavica

Poslano:
17. 07. 2010 ob 23:42

Hmmm.
Lea, hvala. :)
Zaključek je pomemben.
Sem ga na hojladri hotela zaključit, čeprav je to tisto, kar je začimba pesmi. :)
Bom še premišljevala. Si poslušala predavanje?
Je zanimivo. :)

Dušan, zdaj pa že sam sebi nasprotuješ. :)
Cage obstaja, tako kot obstajajo Freud, Wagner, Čajkovski itd.
Odvisno kakšne besede so za koga radikalne.
Enkrat sem že rekla. Lahko napišem; dan je sončen.
Lahko pa; dan se umiva v svojem potu svetlobe.
Kaj je zdaj za koga radikalno in kaj ne.
To pa vsak sam ve.
Jaz vidim Cagea tako ti tako.
In tako naj bi bilo lepo. :)

Uf, še rimo sm najdla! :))

O jingu in jangu se pa ne bomo pregovarjali. :)
Oba sta potrebna za celoto. :)

Hvala za komentarje.

lp S.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
18. 07. 2010 ob 05:22

Ok. Vsak gleda s svojimi očmi ...

Pride problem, kaj bralec vidi v pesmi. Ekstaza tebi nekaj pomeni, jaz pa v njej ne vidim ... - kot da bi bila čustva odsotna, skregano z naslovom. Pazi morda je imel Cage probleme s temi stvarmi. (Ni tako neumno, kot se na prvi pogled zdi).

Lp. DUSANN

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
18. 07. 2010 ob 08:40

Serigala, je mogoča varianta vse in nič?

Nič in kljub temu povsod, kjer je ...nič ali nekaj?

Dobro (za 5*).

lepi dan S.
b.hope

Zastavica

Poslano:
18. 07. 2010 ob 09:20

Ja, se mi zdi, da ni čustev. Mogoče je tako celo bolje.
Ker ne trudim se čutiti, ampak razmišljati preko iskanja.
Razvijati.

Imam formo. Obliko. Ni važno kakšno. Nekaj nečesa.
Zdaj iščem vsebino, ljubezensko, socialno,... Mleko ali kakav.
Vseeno.
Vse kar spišem pride in gre. In življenja svojega sploh od drugih ne morem posedovati. Pride in gre. Navdih.

Hope, lahko bi tudi našla nič in vse pomoje. :)
Tega se najde skoraj povsod? :)
Potem pride spet relativno. :) hehe

lp S.

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
18. 07. 2010 ob 09:22

Avtor/ica, s polno mero samozavesti, tudi v trenutkih praznine, občutka pomanjkanja navdiha, ... tudi takrat čuti, da se nekje v njegovi biti kotijo nove raziskave/stvaritve, ki jim potem strokovnjaki rečejo - pesem, podoba, glasba, ... umetnina.
Tako pravzaprav jaz razumem predavanje o ničemer, ko John Cage v bistvu razkriva, da mu je že ta samozavest dovolj, da bo izdelal umetnino. Dovolj je že, da sam sebi v naprej določi strukturo/formo/kozarec in potem to napolni s čimerkoli, v skrajni sili je lahko tudi samo forma, kar pomeni, da neka forma umetnine mora vedno biti, za vsebino pa niti ni nujno! Zato (se mi zdi), je drugi del predavanja praktični dokaz tega, saj v njemu zgolj opisuje strukturo predavanja in (ne) pove nič (vsebinskega).

Ob veliki glavni stvari (prosto po Kafki), tega Cageovega predavanja je torej postransko sporočilo, da pravi umetnik/umetnica izpričuje svojo pravo naravo iz samozavesti tako, da tudi takrat, ko ne ustvarja, vseeno ustvarja.
Za ilustracijo te misli naj spomnim na pojasnilo enega največjih slovenskih pisateljev, Cirila Kosmača, ki je v očitni visoki pisatlejski kondiciji povedal, da ne bo več pisal, ker so pač honorarji (za njegovo pisanje) prenizki...

Kvaliteta pesmi Ekstaza. pa je po moje v tem, da je pesem pravzaprav, kot navzdol obrnjeni kozarec Johna Cagea in dobi z novo "deklaracija" umetnice, novo vrednost, saj ne ostane zgolj posoda za nekaj/karkoli, kar lahko vanj nalijemo, temveč se kot znameniti pisoar, spremni v skulpturo/umetnino. Kozarec postane skulptura in ni mogoče, da bi vanj nalili karkoli drugega.
Tako ta pesem dokaže uresničljivost teze, da je lahko zgolj forma tudi enkratna in neponovljiva vsebina.
Tudi s praznimi vrsticami v tej pesmi je tako, ali kot nekje v debati nakazuje Serigala, tudi nič v umetnosti, postavljen v neko formo ni in ne more biti nič. Tudi skladba popolne tišine, s katero je na tem portalu pravzaprav Serigala odprla tole zanimivo debato že pred meseci, ima svoj formo. Tista tišina ni enaka tišini ptičjega petja, ali tišini rudnika, ali kakršnikoli drugi tišini. Za začetek je vsaj to, da se zavemo, da absolutne tišine ni. Torej ni ničesar...
Vedno je nekaj.

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
18. 07. 2010 ob 09:59

Serigala,
veš kdaj so čustva?
Ko te zagrabi in ne veš najprej sploh vzroka...ne razumno...pa drži.
lp,bhope

Zastavica

Poslano:
18. 07. 2010 ob 10:16

Hope, verjetno so čustva vedno.
Ker človek brez čustev bi verjetno težko deloval.
Kot je hotel se mi zdi Nietzsche v teoriji o nadčloveku.
Da naj bi človek uporabljal samo razum.
Ne vem, mogoče se motim.
Mislim pa, da so vedno. Včasih bolj drugič manj prisotna. :)

Hvala, Perorez. :)
Absolutne tišine verjetno res ni.
Tudi, če je, je verjetno sama po sebi grozna?
Smo navajeni na zvoke...
Bi bilo treba probati. :)

lp S.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
18. 07. 2010 ob 11:07

Serigala oprosti Nietzsche ni to nikoli mislil. On je eden največjih mislecev zahoda in ni bil banalen v svojem razmišljanju. Ravno nasprotno on je povzdigoval (opozarjal) na iracionalnost v človeku.

Lp. DUSANN

Zastavica

Poslano:
18. 07. 2010 ob 11:20

Se opravičujem, volja do moči. :)
Povzdigoval iracionalnost?
Nekaj, kar sem našla.

Teorija o dveh vrstah morale:
- Gosposka morala je morala močnih ljudi in nadljudi. Glavna zapoved: gojitev in stopnjevanje volje do moči, življenjske radosti in razmaha. Kdor čuti v sebi voljo do moči, mu je vse dovoljeno; uveljavlja jo lahko na račun slabotnejših.
- Čredna morala je morala šibkih. Nastala je v njihovem interesu, zato oznanja usmiljenje, sočutje, dobroto, ljubezen do bližnjega in enakost. Izmislili so si jo šibki, da bi z njo ukrotili močne in jih podvrgli povprečju. Npr. v krščanstvu, moderni demokraciji, socialističnem gibanju.

In naprej:
- Krščanstvo, demokracija in socializem so po Nietzscheju krivi za propad sodobnega človeka, češ da so s svojimi moralnimi vrednotami oslabili njegovo voljo do moči.
- S svojo filozofijo je Nietzsche hotel pripomoči k priznavanju volje do moči, prvi pogoj za to priznanje je bilo prevrednotenje vseh vrednot, to je razvrednotenje moralnih načel evropskega humanizma od antike do 19. stoletja.

Ne poznam ga.
Zato tudi prilepila.

lp S.

Zastavica

Lea199

Poslano:
18. 07. 2010 ob 18:12

Tea,
ja zanimivo predavanje ... sem že sinoči poslušala.

Naj ti še napišem, da je tvoja Ekstaza prijetno branje, rada bi jo imela nekega dne med platnicami, ... in verjemi, pogosto bi jih odpirala.:)

lp, Lea

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
18. 07. 2010 ob 18:27

Intermezzo:

O človeku s pomanjkljivim čustvovanjem je napisal Miha Maziini odlično dramo - Let v Rim. Pred parimi leti uprizorjena v MGL, sicer pa objavljena v zbirkidramskih tekstov Daj dramo!. Odličen tekst.

Umanjko je vedno zanimiv. Če veš, da nekaj manjka, tišina, prazen prostor, mrak/tema ipd v primerni formi je veš, kot bi tja noter vtikali vsakorazna pojasnila. Se popolnoma strinjam s Perorezom, čeprav bi težko sama napisala tako artikulirano.

Konec zapolnjenjega intermezza :-)

Lp,
Z.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
18. 07. 2010 ob 20:22

Serigala v človeku so tudi iracionalne sile, ki prevladujejo predvsem ob močnih krizah. Vojna v Bosni je tipičen negativen dokaz teh sil. Volja do moči ni Ničejeva knjiga ampak so zbrani spisi posthumno iz zapuščine njegove sestre. Za razumevanje njegovega dela je treba prebrati vse knjige. Pisal je dostikrat provokativno in radikalno - treba je videti tudi kontekst časa. Če bereš recimo Evangelij radikalno je zapis norca in megalomana. Socializem (boljševizem) je propadel že v temeljih s tem se strinja tudi mislec Fromm, ki je bil marksistično orientiran in je to zapisal že med drugo svetovno vojni v svoji knjigi Beg od Svobode, ko je videl kam pes taco moli. Demokracija ljubi polprečje, ne mara odstopanja, socializem dela uravnilovko, kar je skregano z naravo človeka. Evropski humanizem je v krizi saj je pozabil na duhovno plat človeka. Hitler je bil eden največjih psihopatov v zgodovini premerljiv le še z boljševiškimi diktatorji. Beri študijo psihoanalitika Fromma, ki jo še nobeden ni ovrgel. Bili so pa hudičevo "sposobni" manipulatorji. Svet je v krizi, počasi se odkriva tudi ozadje katoliške cerkve ( pedofilske afere, denarne mahinacije, nivelacija i. t. d.) Moramo se znebiti iluzij, če hočemo napredovati. Morda si brala klasiko knjigo Turgenjeva: Očetje in sinovi, kjer je odlično napisano kdo so izredni ljudje in kdo čredni in kaj se zgodi z izrednim človekom , če ne udejanji svojo moč in kakšno je življenje, če ne upoštevaš duhovne dimenzije človeka.

Lp. DUSANN

Zastavica

Poslano:
18. 07. 2010 ob 21:40

Lea, vesela, da si poslušala! :)
Jaz sem si malo izpisovala... Povezala še nekatere misli. :)
Uf, glede slednjega... nimam kaj reči kot hvala!
Mi veliko pomeni. Upam, da bom tudi sama lahko kdaj videla svoje platnice.
Tvojih haikujev in ostalih stvaritev pa tudi ne bi rada spregledala! ;)

Intermezzo tišine. hehe :)
Včasih so pojasnila res odveč.
Ljudje se bojimo tišine.
Vsaj med pogovori. :)

Dušan, sama ne vem, kako bi reagirala na krizne situacije.
Nisem prebrala in ne poznam toliko avtorjev, kot jih sam opisuješ.
Hvala za namige. Če jih ne bom sama, mi jih bo že nekaj postavilo na pot.
Včasih si raje rečem, manj kot vem, boljš se mam.
Ne vem.

lp S.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
18. 07. 2010 ob 22:12

Ok. Saj ni treba tega brati. Napisal sem zato, ker stvari prej preverim in ne pišem kar nekaj na pamet, kot mnogi mislijo. Te stvari me zanimajo. Ne morem pa komentirati tvoje pesmi, ker ne obvladam teh stvari toliko in da bi nekaj prazno nakladal se mi ne zdi pošteno do tebe kot avtorice. Jaz stvari v glavnem merim predvsem po čustveni plati. V enem obdobju sem poslušal Lutoslawskega in sem ugotovil, da negativno vpliva name. Sedaj pazim tudi pri glasbi kaj konzumiram. Zato imam tudi distanco do Cagea. Njegova filozofija teorije pa je lahko ok.

Lp. DUSANN

Zastavica

Komentiranje je zaprto!