Forum

ToPoPeRe Na vse možne načine

NA VSE MOŽNE NAČINE avtor Kerstin

Ciklus pesmi (ali pesnitev v štirih enotah) z naslovom Na vse možne načine, je sestavljena iz treh in ene pesmi, pri čemer je treba poudariti, da je odločitev za prve tri prosta volja avtorja, kajti po vsebini bi jih bilo lahko veliko več. Veliko več je namreč načinov za samomor, kot »samo« trije, zato je v tem smislu naslov malo zavajajoč, a po drugi strani, kot se razkrije v zadnji, četrti pesmi, so že trije preveč oziroma, kot je tudi mogoče razumeti pesnitev, bi jih bilo neskončno veliko vseeno premalo za pritegnitev pozornosti, če je hkrati res, da je že brez enega mrtva tukaj in zdaj, med nami hodi, a je ne opazimo.
Ideja se mi zdi izjemno aktualna, za vsak čas, ne le za naš, ki ga bivamo; namreč vedno se v iščočem človeku porajajo dvomi in smisel bivanja, ki postane še posebej vprašljiv, če bivam(o) mrtvi.

Bolj malo pa zvemo o vzrokih za to mrtvost, oziroma za samomor. Zdi se, da je pravi razlog že samo rojstvo, čeprav v prvi vrstici prve kitici »izvemo«, da jo je »on« raztelesil. Kasneje se izkaže, da je obešen(a), torej vzrok, da je mrtva, ni (samo)raztelešenje, ampak je vzrok za samomor to, da jo je on raztelesil? Če bi šlo nato naprej po logiki stvari, seveda hitro nasedemo, saj je tukaj pesniška logika drugačna in je vsaj pri meni potem postalo raztelešenje bolj nevidnost, neopaženost do te mere, da ne vidimo niti tega, da je že mrtva, in je neopažena že do te mere, da je niti mrtve ne zagrebemo in je izključno samo zato še tukaj, med nami, pa se lahko potem poleg obešenja, če obglavi na železniških tirih in tako obglavljena pozoba še (komaj) osem apaurinov za tretjo smrt v tretji kitici.

Nekako se mi zdi, da je bilo porabljeno precej preveč besed za »bistvo«, ki se (seveda) razkrije v zadnji pesmi in sicer zato, ker se z njo (s četrto kitico)j vrne pravzaprav na začetek, če ne celo še pred njega, torej pred raztelešenje samo, ko z verzoma Saj že zdaj stopam med vami / Mrtva in tudi dve kitici, ki se nekako z besednimi igrami vrtita naokrog, (Vendar je vseeno / Vseeno je; Sem se ubila / In se nisem ubila ), nakazujeta, da ne gre za »linearnost« teh pesmi, pač pa za »cikel«, v katerem je »vezni člen« četrta pesem. Vse se pač vrti v našem vesolju, bojda, zato ni ne začetka, ne konca…
Bistvo torej ni skrito v razkritju razloga »mrtvosti« temveč dejstvo, da je mrtva že ves čas in da ni pravzaprav nobene razlike, a je človek / ženska / moški živ ali mrtev.
Kar je, če natančno pomislimo, nenazadnje tudi res.

Je pa tudi tako, kot velja vedno in za vse in sicer, da je lahko tako ali pa drugače.
»Problem« bi lahko obdelali v dveh, treh vrsticah, recimo en malo drugačen haiku bi že ujel ves »štos«, hkrati je ideja seveda tako moča in nenazadnje aktualna, da bi zadostovala za napolnitev ene pesniške zbirke. Prosto po Johnu Cageu bi rekli, da je samo vprašanje, kako velik kozarec bi si izbrali in temu pač prilagodili količino mleka. Ja. Po moje bi se dalo iz tega narediti eno pesniško zbirko. Aktualno in hkrati »večno«…
 

Tomaž Mahkovic

Poslano:
07. 07. 2010 ob 08:49

Dobr si ti tole Peter, dobr - pravzaprav odlično - pa sej ti si zastopu

Zastavica

DUSANN

Poslano:
07. 07. 2010 ob 09:12

Dovolil bi si nekaj reči kot bralec poezije. Tole Pesem sem enkrat pohvalil Kerstin. Se mi zdi, da je tu ujela jedro svojega bivanja in se v njej zrcali marsikaj, ne samo kot sama tema. Jaz včasih beležim utrinke v glavi, ko berem in probam stvari videti tudi iz psihološke strani. Literatura marsikaj ( seveda tista iskrena) razkrije o človeku . In tu je polno hrepenenja, strahov, razočaranja, se mi zdi, da za tem stoji Kerstin čeprav jo osebno ne poznam. Pesem ima moč v sporočilni vrednosti in ali je predolga ali ne ne zmanjša moči zapisa. Kako se pa pesnik loti pisanja je pa odvisno od posameznika in njegovega pristopa.

Lep pozdrav, DUSANN

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
07. 07. 2010 ob 10:11

Ne vem,, Tomaž... malo "sem v zaostanku" glede na načrt, oziroma z nalogo, ki sem si jo samovšečno zadal. Da treniram kritični razmislek ob pesmih, ki jih kot "najboljše" "določi" bralstvo tega portala.
Bistvo mojega treninga pa je ravno nasprotno od Dusannovih pogledov, ki skozi izdelke skuša pokukati v dušo obrtnika. Želim se osredotočiti na pesem, ne glede na to, kdo jo zapiše. Vesel sem tvoje pozornosti, še posebej ker imam občutek, da sta najina pesniška svetova v nekaterih niansah precej sorodna, nekaj malega okoli tematike, tudi občutka za cinično humornost, predvsem pa se mi zdi, da sva nekako prizemljila svoje umetniške izdelka iz nadsveta blaženstva in izjemnosti, na banalno vsakdanjost v smislu, da ni potrebno ravno božjih strel, da te rukne navdih, če pa se že slučajno zgodi, ga tudi znamo izkoristit... če se nam ravno ljubi. Če ne, nič hudega...

Kako je kaj drugače na Vranskem? So še podgane v tistem potočku... pa majster za auspohe, še funkcionira.
Eto, to so moje asociacije na tvoj domači kraj... ;))

P

Zastavica

Tomaž Mahkovic

Poslano:
07. 07. 2010 ob 10:41

E, viš, saj sem vedu, da boš zastopu; ker ravno to sm mislu, da si dobr zavrtu not, ne da bi gledu na to, da je pesem ravno od Aleksandre in preostala jajca, drugač pa so na Vranskem v tistem potočku (Merinščica) še vedno podgane (pa še kje tudi), le mene ni več tam ob njem, pa auspuhmajster še vedno laufa in je prov fejst tip, pa vedno si dobrodošu pr men na kavico prit; pa kar drž se še tega načrta s kritičnim razmislekom; bo kar nekaj dela na tem odličnem portalu, pa za nas ki te beremo tudi kot kritika boš s tem velk naredu,
fajn bod,
T

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
07. 07. 2010 ob 15:37

Perorez, hvala za poglobljen vpogled v pesem, v kateri si dobro izpostavil vse bistveno in tudi odlično podal svoje razumevanje pesmi. V tem primeru bi lahko rekla, da je vprašanje "kaj je hotel pesnik povedati" izvrstno odgovorjeno (hehe, saj poznaš moj siceršnji odnos do tega vprašanja :)). Lepo je videti, da se pesem nekoga dotakne, prav tako je lepo prebrati, ko vidiš, da so jo bralci razumeli, kot si želel (čeprav so seveda tudi drugačne interpretacije, vsaj zame, vedno zanimive in zaželene).

Pri "raztelesil" bi dodala, čeprav se tudi tvoja razlaga lepo uskladi z ostalim, da je bilo mišljeno, ah ah, "zlomil srce". :)))

Hvala vsem za komentarje!

Kerstin

Zastavica

DUSANN

Poslano:
07. 07. 2010 ob 19:14

Ga. Kerstin tole pa ni v redu. Temu se reče zloraba čustev drugih ljudi, ki se rado uporablja za manipulacijo z bralci, da dosežeš hiter efekt, instant poezijo. Primer tistega dekleta, ki je zlorabljala odvisnike od mamil in njihove muke v svoji kvazi poeziji na katero me je Lidija opozorila. Sedaj bom bolj pazljiv in bom sodil bolj ostro brez prilagajanja portalu in ne bom več stvari bral površno. Pesnik tega ne sme početi, ker je to moralno in etično sporno. Te stvari počnejo politiki, poezija pa naj bi bila iznad politike. S tem ste užalili moja čustva in tudi moje zaupanje v vas, ki se ga ne da popraviti, ker sem izgubil zaupanje v vas.

DUSANN

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
07. 07. 2010 ob 20:32

Dušan, popolnoma nič te ne razumem.

O tej pesmi sva že pred časom malo debatirala in kakor že tedaj, tako si tudi zdaj v prejšnjem prispevku pokazal ključen uvid v pesem, česar sem bila vesela.

CITIRAM, Dusann:
Se mi zdi, da je tu ujela jedro svojega bivanja in se v njej zrcali marsikaj, ne samo kot sama tema. Jaz včasih beležim utrinke v glavi, ko berem in probam stvari videti tudi iz psihološke strani. Literatura marsikaj ( seveda tista iskrena) razkrije o človeku . In tu je polno hrepenenja, strahov, razočaranja, se mi zdi, da za tem stoji Kerstin čeprav jo osebno ne poznam.


Zdaj, ker sem se zahvalila tudi Perorezu, sem pa postala politična manipulatorka?? Če kdo to razume, prosim za pojasnilo! Na politiko se spoznam kot krava na boben.

Še nekaj, kar sem že velikokrat zapisala tukaj, povedala pa tudi v več radijskih oddajah: jaz pišem iz sebe. Odstotek mojih pesmi, ki nastajajo z motivi od zunaj, je zanemarljiv. (Razen seveda bajž pa kakšne grafitne poezije, ampak vse to predstavlja smešno majhen delček moje poezije.)

Ne glede na to, kaj sama mislim o (ne)avtobiografski umetnosti, pa si ne dovolim očitkov, da s svojimi pesmimi, ki so v resnici odraz mojega najglobljega občutenja, do katerega zavestno še dosežem, kogarkoli manipuliram ali celo zlorabljam njihova čustva!!

Kerstin

Zastavica

DUSANN

Poslano:
07. 07. 2010 ob 21:28

Sami ste tako zapisali med vrsticami Kerstin in he, he, he. In kaj pomeni Tomaževo - ostala jajca. Sicer je pa vseeno. Kaj se sploh vtikam.

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
07. 07. 2010 ob 21:43

Kaj se vtikaš? Ne vem. Zato, da prizadeneš? Če to šteješ za uspeh, si uspel.

Med vrsticami pa običajno razberemo - sebe.

K.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
07. 07. 2010 ob 23:44

Nisem vas hotel prizadeti, samo sem se počutil budalo. Saj sem večkrat prebral vašo pesem in kar sem napisal sem resno mislil in še mislim (o pozitivnosti in da je globoka ) . Jaz verjamem da g. Perorez dosti ve, ni pa treba s cinizmom vse zrušiti, vi pa tudi vse sprejeti. Naj svetuje kaj konstruktivnega.

Lp. DUSANN

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
08. 07. 2010 ob 01:33

No še moj skromni komentar o tej "globoki pesmi" ... razmetana soba in izgovor ( zagovor) v Perorezovem stilu. Če so to globoka čustva pesnika ..?
Perorez je vrinil to formo metalik pesnikovanja, samo trava še nam fali :))
Tomaž je genij v tem stilu ... aforizmično globoko in vsakemu dojemljivo.
Seveda je to samo moje čutenje ob tej Kerstinovi pesmi, mogoče pa izraža ta današnji kaos okoli in v nas ?..

Dušan, se strinjam s tabo, to je že politika ...

lp
aCO

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
08. 07. 2010 ob 07:27

Zlomil srce...
Raztelesil si me
je prvi verz.
"Priznam", da mi je ves čas delal "motnjo", ko sem prebiral cikel, ker je v njemu nedvoumno prisoten ON (TI).
Lahko da še kje, vendar sem spregledal?

Naj rečem še, da mi je beseda raztelesil nekajkrat potegnila na razdevičil... :)
vendar se nisem hotel odzvati tej asociaciji.
Ko zdaj razmišljam, se mi zdi, da je v tej razpoki skrita razlika moškega in ženskega dojemanja (teh) reči.
Najbrž (tudi pod vplivom religij naše civilizacije) je za žensko izguba himna (lahko tudi) nekakšno "raztelesenje"... (morda celo inverzno, he he..., če je duša več(na), kot telo...), med tem ko za moškega izguba (ženskega) himna nikakor ni "izguba", temveč pridobitev. ;)

Zastavica

DUSANN

Poslano:
08. 07. 2010 ob 09:18

Ženske in moški se v nekaterih pogledih in miselnosti vsekakor razlikujemo. S. Freud je v začetni fazi morda malce pretiraval z seksualnostjo na vpliv na naše življenje. Odsotnost falusa pri ženski - to večno travmo ženske oblikuje tudi marsikateri pogled ženskega sveta in navsezadnje je tudi skrita podlaga za emancipacijo. Sodobna ženska "hoče postati moški", kar je čisto zgrešeno. Njegova teorija o vplivu otroštva na dojemanje sveta je vsekakor ideja, ki deluje v praksi še danes in bo še naprej, saj se razvija še naprej in je glavna podlaga zdravljenja naših travm in v praksi deluje. Te stvari je odlično upodobil slikar Salvador Dali v svojih delih v tistih svojih "malih slikah". Religija izredno vpliva na naše razmišljanje, še bolj pa podzavest, ki se je mnogokrat ne zavedamo. Pogled na žensko so zmaličili cerkveni dostojanstveniki in kler kot tak, kajti sama vera ločuje žensko v pogledih od moškega in jo ne zaničuje, ampak njeno funkcijo lepo opredeli skozi njeno naravo in spol. Ženska je ženska in to ni nič slabega, je lahko tudi plus. Dojemanje narave skozi ženske oči je ponavadi močnejše od moškega in se mnogokrat razlikuje od moškega dojemanja, kar je lahko pozitivno. Borba s falusom je lahko pozitivna, če ne gre predaleč in ga hoče nadvladati, potem je to donkihotstvo. Sprijaznjenost z odsotnostjo falusa žensko naredi lepo in privlačno.

Lp. DUSANN

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
08. 07. 2010 ob 09:41

Ženska je ženska in to ni nič slabega, je lahko tudi plus.
Torej je v glavnem le minus.

Vzroki za bistvene življenjske težave se torej stopnjujejo takole:
Ženske so brez falusa.
Moški imajo premajhen falus.
Bog je falus...

Zastavica

DUSANN

Poslano:
08. 07. 2010 ob 09:49

Sedaj ste zapel na besedo in jo butnil izven konteksta. Pozitivnih stvari niste videli.

Ženska je brez falusa
Moški imajo mnogokrat kompleks malega falusa
Bog ni falus, stoji iznad falusa

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
08. 07. 2010 ob 09:53

eh, hecal sem se.
pozabil sem napisati
;)

danes ponujam za dobro voljo tudi Kvintone ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eIYrqCunJMk&feature=related

Zastavica

Tomaž Mahkovic

Poslano:
08. 07. 2010 ob 10:08

Pa, hec gor ali dol - kaj pa lingam in joni?

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
08. 07. 2010 ob 10:13

Dej mal globljo razlago To Maš!
Čeprav nima več veze s pesmijo na začetku, ampak če se ti mal potrudiš, boš koj noter.... ;)

Zastavica

Tomaž Mahkovic

Poslano:
08. 07. 2010 ob 10:42

Ah, Peter, to se veže le bežno na prvi verz pa vse bolj na potlejšnjo razpravo o bogu falusu - lingam = Šivin falus in je po vsej Indiji čaščen, pa to.
Nočem brodit po minusih in plusih, Freudovstvu in žensko-moški ne-en(ak)osti, le preblisk ...

Zastavica

DUSANN

Poslano:
08. 07. 2010 ob 11:20

Različne kulture to urejajo tako ali drugače. Saj ni treba razpravljati. Asociacijo sem dobil, zato sem tisto zapisal. Muzika je ok.

Lp. DUSANN

Zastavica

Komentiranje je zaprto!