Zapredek avtor
Legy
Ko preberem pesem, me nehote dohiti vprašanje, kaj ostane ko se
sname oziroma ko kdo
sname noč z neba. Že sama ideja je
meni precej originalna – da je noč obešena na nebo, pod njo pa je -
kaj? Svetloba, dan … precej zagonetno, če skušam dobesedno
ustvariti podobo pesmi.
Preneseno pa je seveda nedvoumna prošnja, da se
»lirski
subjekt« otrese zoprne noči, ki se mu tako rada zaprede pod
veke… in torej noč ni samo stanje brez svetlobe – svetlosti … ampak
dobi materialno gostoto, (zoprno) muckasto zapredenino,
pajčevino, volno, lan, stekleno volno, ali kaj bognedaj
lepljivega….
Res imenitno ujet strah pred neobvladljivim zapredkom (noči), ki se
je navesila na nebo.
Od tu naprej pesem vstopa vsakemu (sodobnemu) bralcu intenzivno
naproti in namesto slehernika (bralca) išče to redko »vrednoto« –
zanesljivost, ki ji lahko v celoti zaupa vse, vključno s prošnjo,
naj ga odreši zapredkov teme in zadušljivosti preje, ki se izpod
vek prav lahko razseli po drugih vitalnih delih bivanja…
In še… sam tega očitno ne more in je, kako resnično, prepuščen
uresničitvi prošnje, ki bo, ali pa ne... uslišana.
Jep, stiska, da je kaj.
Forma pesmi je precej čista za moj okus, ustrezna in zgovorna, tudi
ali predvsem s tretjo (prazno) vrstico. V tej pesmi meni namreč ni
»zapela« zgolj kot odmor med dvema kiticama, ampak sem dobil
občutek, da je v njej nekaj zmanjkalo. Da nekaj ni bilo izrečeno in
sem nehote začel vstavljati »
manjkajoče« besede. Seveda je
šlo za oseb(k)e…, najprej iz polja možnosti prijaznih, naklonjenih
oseb… a je kasneje pesem izzvenela zelo groteskno, ko sem prišel na
drugi pol in do besede
»satan«..., ki (zdi se) bolj sodi v
kontekst.