Z največjim slovenskim gledališkim festivalom Borštnikovim
srečanjem je sovpadal izid knjige:
Petra Rezmana, BESEDA TE GLEDA, Študentska založba
Litera, 2009
Avtor je dramska besedila razdelil na tri sklope:
1.Kratke
2. Daljši
3. (Pre)dolga
Naše založništvo redko poskrbi, da so objavljena tudi dramska dela.
Tokrat pa je Litera poskrbela za poslastico. No, Litera že, a brez
avtorja seveda ne bi šlo. Peter Rezman, pesemsijevski Perorez , je
tokrat zarezal v današnjico z dramskimi besedili v knjigi Beseda te
gleda. Knjiga je naravnost poslastica (Kar ne preseneti, saj je
isti avtor že slavil svojo prejšnjo knjigo Skok iz kože z nagrado
Fabula.) Že naslov je pomenljiv, namiguje na gledališče. Vendar pa
je naslov šele začetek, saj že takoj po uvodniku Roka Vevarja (ki
je priznan in visoko cenjen strokovnjak in kritik) in ga je vredno
prebrati, pade prvo presenečneje pred bralca. Harmsovke, kot jih je
imenoval avtor. Duhovite, zelo kratke dramske igre. Ali je to sploh
možno? Rezman dokazuje, da je! Uprizarjanje sicer zahteva zelo
iznajdljivega in pronicljivega režiserja, kasting pa je … (no, je
že bil v gledališču Glej na unikatni uprizoritvi 24. februarja
2008) originalen, točno tisti liki, ki jih zahteva, takrat izbrani
skupek kratkih tekstov. Ne glede na to, da so nekateri prepričani,
da je treba dramsko pisavo gledati in ne brati, pa Peter dokazuje
tudi nasprotno. Harmsovke so naravnost prvovrstne za branje (tudi
zato, ker ne verjamem, da se bo kdaj tak kasting (še) zbral.)
Zraven teh odličnih skupkov harmsovk pa Peter postreže še z ready
made teksoma, ki sta pečat časa in s tem zadetek v polno. Ravno
prav pripravljene na resne namige, da se morate (na)smejati.
Če bi rekla, da je vse, kar je zbrano v knjigi smešno, bi delala
Petru krivico. Dejstvo je, da je vse zapisano tako večplastno, da
se zraven lahko tudi jočete ali pa se vsaj zresnite.
Igra Preživetje vleče črno sled premogovniškega prahu, ki ga Rezman
stresa s sebe, a je zgodba neznana tudi tistim, ki so brali njegovo
zbirko.
Drugi od daljših dramskih tekstov, ki je pravzaprav dramatizacija s
precej svobode, Skok iz kože, naslovna zgodba iz nagrajene zbirke
kratkih zgodb. No, to slednjo pa si boste lahko ogledali, saj že
tečejo vaje v Mestnem gledališču v Ljubljani.
Knjiga za sladokusce in za tiste, ki bi to radi postali. Knjiga, ki
mora biti večkrat pri roki.
Peter, čestitam! Neskončno sem uživala ob branju, prvi sklop pa je
sploh za neprestano listanje in prebiranje. Še naprej z istim
tempom, prosim. Čakam novo knjigo!
No. Zalka s tabo se v vsem strinjam. Govoril sem le o tem kako večina folka gleda na dramatiko kot berljivo.
Kar se pa kavarniških večerov v Grižah tiče, pa bi rad, da se tudi drugi Pesemsijevci zvrstite kot gostje. Kdor je za to, naj se mi javi na e-naslov: [email protected], da se dogovoriva o vsem.
Tomaž, kar se tiče nastopa v Grižah me ti kr pripiš v prvi fraj mesec.
Zalka, a veš, kaj bi mi morali načrtno širiti. Ne to, da naj ljudje berejo, pač pa bi morali govoriti, da literarna umetnost ni ravno za vsakega bedaka, zato je ne morejo vsi prebirati. Kar je seveda res. A če to resnico razširimo, bodo tudi vsi bedaki tekli po (naše) knjige.
Pozdravljen, Peter, a veš, ti imaš en tak poseben nos, ki zavoha ideje preden se obelodanijo: že od jan naprej načrtujemo pesem.si avtorske večere (v smislu predstavitve posameznih (parov?) avtorjev- dokončno bomo naredili "bojni plan" na uredniškem sestanku decembra, in upam, da boš še ZA. OK?
Peter, govoril sem s Simono, ki ima seznam za te Kavarniške večere čez in pravi, da lahko že decembra (4. 12. 09) vskočiš, ker je eden uvihnil. Če ne, pa si na vrsti aprila. Pa povej, če imaš kakšnega muskontarja v rezervi, da ga lahko angažiraš, če ne bomo pa našega Bedrača spet naprosili, ker vedno malce z glasbo kombiniramo.
Peter, no evo. Sem že ena, sem tekla danes po tvojo knjigo na Matico, po Wolfovi sem se prebijala med skakajočimi SLOvenci (kdor ne skače, no ..., no ... glih tista ura je bila - fuzbalerji pod Pesnikom))