Forum

kača čaka - čakam kačo

Tale pesem KAČJA PREROKBA (ŠSC # 2) avtor Kerstin, je po moje hudo zdrdrana.

Absolutno se strinjam, da je mnogim zelo všeč, vendar ne razumem zakaj točno? A zgolj zaradi nekega horor vzdušja, kot na primer tiste bitke v "Gospodarju prstanov?" Al kaj!?
Al***** (no, na tem mestu sta mi sistem in slaba povezava požrla kar nekaj teksta, ki ga najbrž ni škoda. Ostala je samo še dilema, ki jo bom zapisal še enkrat....)

Vprašanje se mi namreč postavlja, ali je pesem res toliko boljša, ali je vsaj na ravni najboljših avtoričinih pesmi, da dobi oceno "umetniški presežek", ali se zdi umetniški presežek tudi v resnici?
Vse skupaj pa lahko vzamete tudi za retorično vprašanje....

lpp
 
 < 1 2

Zalka Grabnar

Poslano:
01. 09. 2009 ob 11:10

Kerstin , če je tako, da je vse že bilo, potem zavajaš z naslovom. Potem to ni prerokba. Naslov Kačja prerokba diktira, da berem kot prerokbo, če bi dala naslov, poenostavljam, recimo :Bila je prerokba, potem bi pesem brala kot pesem o prerokbi ... Tako pa ne!
Z uporabo različnih časov si zadevo precej zapletla in se ne morem strinjati, da prav zaradi časonih premikov narašča napetost. Menim, da prve tri kitice pesemi K. prerokbe tečejo linearno, a so napete, stopnjevanja pa ni, ni zapleta, na koncu pa ta napetost popusti. Morebiti tudi, ker si izšla iz prvotne forme.

Pa še nekaj o verjeti pesmi. Jasno, da je vse lari fari, ampak govorim o tem, da je napisano tako, da je verjetno (četudi je SF), da zapelje ali pa se ti delajo oblački, ki pomenijo praznino v pesmi. No, meni se na koncu naredi ta oblaček.
Če je tako, kot trdiš, da je apokalipsa, ker niso upoštevali prerokbe, je vredno razmisliti o umeščanju refrena. Potem takem je refren narobe postavljen in bi moral biti pred koncem, zaključek pa je rezultat - nečlovečnost. Refren pa, če že mora biti na koncu, spremenjen, da je zdaj to samo še greh (ampak to je že komentar in je potrebno to zelo previdno oblikovati), predvsem pa skladno z zadnjo kitico. To bi pesem potegnilo skupaj in postala bi verjetna.
Resno, pesem ne zdrži do konca. Upoštevajoč tvoje argumente se podira v eno ali drugo smer.

Lp,
Zalka

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
01. 09. 2009 ob 14:02

Perorez,
res je bila bela in res je imela kronico, kar pove že naslov. Ni pa iz pravljice razvidno (preberemo jo lahko v antologiji Slovenske ljudske pravljice) ali kjer koli v njej omenjeno, da bi bila za kazen spremenjena v kačo. (Seveda pa obstajajo tudi pravljice, kjer je nekdo res uročen v kačo, npr. S kačo se je oženil.)

Rjuti pomeni lahko tudi kričati. Ampak - saj kače tudi kričijo ne, seveda.

Zalka, izbrisala bom kitico, ki te moti, ker verjamem, da ni v škodo pesmi. Ostajam pri razlagi, ki sem jo ponudila, kajti, še enkrat poudarjam, gre za štorijo, za nekaj, kar nekdo (coprnica) pripoveduje. Če ne bi v oklepaju napisala ŠSC, bi lahko bil naslov Štorija o kačji prerokbi. ŠSC je pojasnjen na dnu pesmi, zato ne razumem, zakaj bi zavajala bralca.
Zaključek ni nečlovečnost, ampak to, da na koncu ostane samo še kača (kar lahko razumemo, da preživi ostali svet, človek pa ne, ali pa celo kačo kot bajeslovno bitje, ki na koncu ostane v praznini). Zato je refren kot zaključek pesmi.

Kerstin

Zastavica

abram

Poslano:
01. 09. 2009 ob 15:21

No go!

Cela tale tema z vsemi posti mi ne sede. Že začelo se je slabo in nepravično, vsaj po mojem mnenju.

Tale pesem je po moje hudo zdrdrana.

A ziher?

Če to drži, potem se lahko morda kar izključi strežnik pesem.si. Škoda elektrike za vse stvari, ki te pesmi ne dosegajo. Sledi precej čudno obračunavanje s tem tekstom. Pa mikroskopiranje tistega, česar ni. Zatiskanje oči pred dejstvom, da gre za angažiran, političen tekst, ki je za povrh podan z veliko umetniško močjo. To je rjula kača tam v robéh. In, kot da sporočilo ni jasno, se malo sprenevedamo, če to komu retorično ustreza.

Edini prigovor, ki na prvi pogled stoji, je morda tisti v zvezi s (slovničnimi) časi. Samo v resnici čas ni samo gramatični atribut. Marsikaj je. V slovnici morda še najbolj enostaven. Kot premica, kjer se gre naprej in nazaj. Vsaj v tem jeziku. V analitični fiziki se že zakomplicira. Ni več premica, ampak spirale in krogi, kar je težko razumljivo. Vendar je v svoji resnični naravi čas še bolj kompleksen. Nenavadne lastnosti ima. Povzročajo razna protislovja in paradokse. Tudi semantične (na primer: spomini na prihodnost, srečanje s samim seboj…), brez števila jih je. Zato nima NIHČE pravice avtorici očitati, da se je izgubila v času. Posebno v poeziji ne. Ker je tam, v tistem svetu preveč dimenzij in se jih ne da poenostavljati. Zato trdim, da se prerokba lahko nanaša na prihodnost, sedanjost, preteklost in na vse druge dimenzije ćasa. Ne glede na gramatiko. In ne glede na moje prepričanje, da je treba pisati bolj v sedanjiku in futuru.

Poezija, posebno umetniška, ne potrebuje advokatov. In nobenih avtorjevih pojasnil. Govori sama zase. S svojo močjo. Vendar le tistim, ki razumejo in začutijo. Ali vsaj želijo razumeti.

Pa če se vsi, ki mislite drugače, postavite na trepalnice.

Prosim, da mi ne zamerite!

Lp,

Abram

Zastavica

Ida  Semenič- adisa

Poslano:
01. 09. 2009 ob 15:39

Abram, popolnoma se strinjam s tabo in tale jara kača se vleče že malo predolgo in preveč sika naokrog. Večina, ki nas tole prebira , ne ve kam se plazi , se pa čudno vede. Lp adisa

Zastavica

abram

Poslano:
01. 09. 2009 ob 16:00

adisa

Hvala! Cenim tvoje mnenje. A veš, da nisem čisto sam... Kasneje preberem tvoje pesmi, in Ajdine. Ne grem po abecedi. Sem bolj za naključja. :)

Lp, Abram

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
01. 09. 2009 ob 17:17

Okej!
Ko reče adisa -dost je-, se je treba ustavit.

Samo, ko se je pa tako fajn kregat s Kerstin, ker tako materinsko brani svoje pesmi ... Mi je všeč - taka fajterka ;-)

Pa tud abram mi je všeč in sprejmem njegovo tezo, da gre v bistvu za zvijavi protest proti Križaničevi davčni reformi, če malo konkretiziramo angažiran politični tekst.

Kot tisti tipson, ki se mu je začela zemlja sukat, se ponižno umikam iz polemike (ki po moje ni v takšni slepi ulici, kot se zdi)... in s stisnjenimi zobmi in nasmehom na obrazu za tribunal, zase v redko brado zabrundam - in vendar drdra... -

lpP
;)
(vsem...)

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
01. 09. 2009 ob 17:38

Aja,
še mentorsko priporočilo za uk pesniškega reda, stroge forme in apokaliptičnih prerokb:
Gregor Strniša, Oko, CZ, 1974.

Bi se upal staviti, da je (bil) to tudi brevir Svetlane M.

Zastavica

sheeba

Poslano:
01. 09. 2009 ob 18:08

kerstin ...

nisem vešča pisanja dolgih in "učenih" komentarjev, še manj pa tako dobre poezije, kot jo ustvarjaš, kerstin

pesem me je dosegla ... takšna kot je ... dovršena ... (ne potrebuje ničesar ... nobenih popravkov ..., no, le bralca, ki ima rad poezijo ... )

lep dan ti želim, sheeba

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
01. 09. 2009 ob 20:45

Uh, vidim, da drugi padate ...

Malce poglejte, kako se sučemo. Vse je okoli pesmi. Kerstin je pesnica in ženska, ki je trdna in jo tako prerekanje okoli pesmi gotovo ne omaje. Če bi mislila, da jo zdaj osebnostno rušim, ji ne bi toliko utemeljevala svojih argumentov. Ne vem, kako in koliko berete poezijo pa tudi drugo literaturo, ampak tako pregovarjanje in gnetenje možganov je prava literarna delavnica. Mislim, a bi bilo bolje, da fliknem oceno (ali pa sploh ne) in si mislim svoje? Bi to zagotavljalo kakšen premik, pogled na lastno ustvarjanje? Usajanje nad komentiranjem, ki vrta globoko v pesem mi je nerazumljivo! A bi imela Kerstin kaj koristi, če je rečem : "Iiiiiiii, kako je lepa!" za hrbtom bi pa pljuvala in razlagala pomanjkljivosti? Raje berite to, kar sva si pisalui. Kerstin ve in se zaveda, da lahko reče: "Dosti te imam, nehaj vrtat, te pesmi ne bom več spreminjala, zame je končana!" Če ostaneš brez sogovornika potem je vse končano. Ali ni tako? Prekleto dobro vem, da lahko delam napake, sem pa pesem toliko obračala in si razlagala, da tudi vem, kje so za kritičnega in natančnega bralca pomankljivosti. Kerstin je že toliko zrela pesenica, da ve, da dela tudi napake, ki so na prvi, včasih tudi na drugi pogled skrite. Je pa izvrstna v svoji zvrsti, tega ji nihče ne oporeka. Ampak ko prestopiš tisto mejo, da hočeš več od dobrega, so take debate v veliko pomoč in veliko boljše kot javna slaba kritika.

Ja, to kar sem pisala in to kar pišem v ta forum je še vedno samo komentiranje, večkrat mentoriranje. Ni pa trganje in uničevanje avtorja!!!

Tudi Kestin večkrat sama piše, da je potrebno ustvariti distanco. Distanco pa zato, da lahko svoje delo kritično prebereš. Kritično pa si želiš svoje delo prebrati zato, da boš lahko svoje delo izboljšal in res segal po umetniški besedi. Te stvari zgledajo neusmiljene, ampak niso. So dobronamerne in avtorju pomagajo, da se mu odprejo še drugi aspekti, ki jih sam ni videl v procesu pisanja.

Abram,
ko govoriš, da se ji očita, da se je izgubila v času (me prav zanima, kje si to prebral? A pazi, sem zelo dlakocpska v izrazih!), ti lahko samo povem, da Kerstin še daleč ni izgubljena! Tudi tega, kar si ti napisal, nisem trdila! Trdila sem, da ni logike v pripovedovanju zaradi sedanjika in preteklika, samega naslova itd. Ne da se mi še enkrat razlagat, ker lahko vse prebereš. Na tem delu je (bila) pesem nedovršena. In če jemlješ za zlato tisto, kar napišejo ljudje, ki jih občuduješ, jim delaš medvedjo uslugo, še posebej, če jih poznaš. Nekritičnega bralca, noben pisoči z ambicijami ne potrebuje pred (Z MZK priznano) objavo! S tem ga samo zazibaš v egotrip, ki je škodljiv za razvijanje v umetniški širini. In neglede na to, da si poezijo oklical za literaturo brez meja, moraš vedeti, da ima svojo logiko in pravila.
Menim, da sem vsa svoja stališča dovolj utemeljila, da me je lahko Kerstin negirala ali pa upoštevala in da sem bila v komentarjih korektna. In tudi vem, da je Kerstin dovolj trdna, da pesmi ne bo spreminjala, če se ji zdi vse do fundamenta izdelano. Nisem niti rekla, da je pesem slaba, jasno je, da preseže večino, ni pa brezhibna. In ali ni bolje, da se o tem pregovarjamo tu kot da se blamira pred kakšnim usodnim urednikom? Si že kdaj doživel javno literarno kritiko v resnih medijih priznanih literarnih kritikov? Jaz sem!
No, toliko, da boš razumel, pa zamera gor ali dol, elektrika gor ali dol, serverji pesem.si in ne vem kaj še vse si naštel. Moj čas tudi šteje, tega si pozabil omeniti. Vzamem si ga, če menim, da je pesnik tega vreden. Ok?

Daš roko ali boš izklopil? ;-)

Lp,
Zalka

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
01. 09. 2009 ob 21:21

:))

Huh, Zalka, ditto.
Take rab'mo :))

Povedati z argumenti..

Ja , abram, tukaj smo za podajanje rok in ... nihče se ne bo metal na trepalnice. Imamo drugega dela dosti.
;)

LP, Lidija

Zastavica

Tomaž Mahkovic

Poslano:
01. 09. 2009 ob 21:58

Hehe. Morje se je razburkalo. :))) Gora je v nevarnosti. :D

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
02. 09. 2009 ob 01:18

No, tole bi še dodala ob rob Zalkinim pogledom glede kritike. Kritika je - če je konstruktivna - vedno dobrodošla oz. lahko pesmi (in pesniku) koristna. Lahko recimo pelje v brušenje, piljenje forme, besedišča, sloga. Ali v zastavitev pesmi na novo. Lahko samo osvetli pesem z drugega zornega kota, ki bi ji morda celo bolj pristajal in bi se dal z različnimi 'osenčenji' brez posebnih 'pesniških muk' doseči. Ali pa predstavi nek zunanji pogled na pesem kot nekaj čisto novega, drugačnega. Kritiki biti odprt ni vedno lahko, sama pa menim, da je v nas (in tudi v pesmih lahko) dovolj prostora, da jo sprejemamo, četudi je ne sprejmemo v neki konkretni pesmi ali verzu ali besedi. Hkrati s tem tudi vidimo, kako nekdo drug gleda na pesmi, naše ali pesmi na splošno. In s tem morda tudi z učinkom 'kontrasta' vidimo, kako sami gledamo na to, kaj pravzaprav iščemo v pesmih kot bralci in kot avtorji. Iz tega lahko marsikaj izpeljemo (ali pa tudi ne, he he).

V konkretnem primeru se seveda vsaj delni subjektivnosti ne morem izogniti, saj gre za mojo pesem. V njej sedi stara čarovnica in kleplje svoj refren, kakor ji paše. :) Kakorkoli, pesem ima zdaj 'dvojnico' in če je taka bolj smiselna, prav. Zalka, hvala, da si si vzela čas. Različni smo in prav je tako.

Hvala vsem, ki vas je kača iz ŠSC 'nagovorila'. :)
Kerstin

Zastavica

abram

Poslano:
02. 09. 2009 ob 10:15

Zalka

Seveda ti dam roko. Rad! Kljub temu pa o tej temi ne želim več razpravljati. Želel sem samo soočiti svoja ljubiteljska stališča z vašimi strokovnimi. Ker sta to dva povsem različna pogleda.

Osebno ne poznam prav nikogar na tem portalu. Kljub temu pa so mi teksti nekaterih posameznikov zelo blizu, Aleksandrini, Adisini in Brezini še posebno, če grem po abecedi. Kar se tiče tistih časov imaš morda prav. Ko bom utegnil, bom s poizkusi preveril, kako je s prerokbami za preteklost in objavil, če se izkaže kaj zanimivega. Ni namreč povsem zagotovo, da je vse čisto tako, kot se presodi na prvi pogled, po nekem klišeju, kot tu pravite.

Lp ,
Abram

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
02. 09. 2009 ob 10:37

Abram,
kar se časov tiče, nisi razumel, kaj sem pisala in vidim, da še vedno ne. Morda nisem bila dovolj razumljiva. Prerokba je lahko v vseh časih, vendar pa mora imeti te čase konsistentne, prav tako morajo biti časovni preskoki razumljivi - konsistentni in ne smejo "rušiti" strukture pripovedi - pesmi, ki jo je sama zastavila. Ko pesem bereš,(nezavedno) pokapiraš logiko preskokov in pesem teče. Če je ta logika na nek način prekinjena, potem se na tem delu sesuje. Kerstin piše na visokem nivoju, vendar sem prepričana, da lahko seže še dlje. Ne gre za nobene klišeje in še zdaleč ne za prvi pogled niti za prvi pregled.

Vse skupaj je zdaj res skrenilo v neko čudno smer. Meni se tudi ne da več razglabljati in razlagati. Midve s Kerstin veva o čem je tekla beseda. O okusih pa ne bom razpravljala , razen, da bi bilo neokusno, da bi kot urednica izpostavljala imena avtorjev, ki so mi blizu.


Lepo bodi na našem serverju :-) Si fajn!

Lp,
Zalka

Zastavica

Dani Bedrač

Poslano:
03. 09. 2009 ob 08:50

bogve, v katerem tiču pravzaprav grmi zajec, kadar pride do takšnih in podobnih debat, ki dvigujejo adrenalin ...
jaz gledam na zadevo nadvse barbarsko, oz. preprosto: forum je zato, da se pokomentiramo, pošalimo, pohvalimo ... se pa tule velikokrat dogaja, da neka pripomba izzove hud naval emocij in tehtnih in "tehtnih" objav, ki se vlečejo kot ponedeljek (ali kurje črevo) okoli enega samega verza, okoli ene pesmi, celo okoli ene same opombe.
menim da zato, ker se mnogi investirajo in najdejo v polemiki. v tem specifičnem primeru (KAČJA PREROKBA (ŠSC # 2)) gre najbrž za dejstvo, da je kerstin, ki je dejansko odlična pesnica, tule nekakšna ikona, ikone pa s(m)o nekako nedotakljive in svete (kot seveda pritiče ikonam), ker nas take naredijo bralci in malikovalci, oz. tisti segment nekritičnih konzumentov poezije, ki pade na famo, ime, ... torej sloves posameznega avtorja. nismo pa nezmotljive.
in ravno za to gre tu: ko se perorez obregne (svobodno, neobremenjeno in v tem primeru utemeljeno, cit.: Tale pesem KAČJA PREROKBA (ŠSC # 2) avtor Kerstin, je po moje hudo zdrdrana) ob pesem eminentne avtorice, razpolovi občestvo na tiste, ki so nekako pod vplivom ikonske nedotakljivosti, in tiste, ki razmišljamo svobodno, neobremenjeno s slovesom posameznega avtorja ... in odpre se polje možnosti za investiranje v adrenalinsko - emocionalno polemiko, ki preseže svoj prvotni namen.
huh. samo moje mnenje. ne jemljite ga povsem zares, ker je še zgodaj ...

bedrun koštrun

Zastavica

abram

Poslano:
03. 09. 2009 ob 12:39

Dani Bedrač

...ne jemljite ga povsem zares...

Saj ga ne. Nič bat. :))))))))))

Lp

Abram

Zastavica

 < 1 2

Komentiranje je zaprto!