Forum

Utrujena duša moja - ela

Utrujena duša moja... avtor ela dolšak

Tole mi je pa blizu :)
pozdravljena, ela :)
 

MAKI

Poslano:
01. 07. 2009 ob 14:32

"Utrujena duša moja..." upam, glede na tvoja leta, da je to samo v pesmi. :)
Zelo čustvena, pa tudi kvalitetna pesem. Sem kar razočaran, da ni podčrtanka!!!

Moje spoštovanje in lep pozdrav!

MAKI

Zastavica

Sabinca

Poslano:
01. 07. 2009 ob 14:36

MAKI-ja za urednika! :D

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
01. 07. 2009 ob 16:39

Pozdravljeni,

tu bom zapisala nekaj o minusih, zaradi katerih takšna pesem ne postane podčrtanka. Seveda za vse tiste, ki želite pesniško zoreti. Ostali me kar preskočite, nič hudega.

- V pesmi je preveč klišejev, fraz in frazemov, denimo 'starka zgarana', 'miru in spokoja', 'zabriše spomine', 'konec poti', 'ura odbije ji', 'spolzi kot /.../ kaplja'. Vse to že poznamo, gre za stalne, uveljavljene, pogosto rabljene (in zato obrabljene) besedne zveze, ki nas ne presenetijo, ne 'osvežijo', ne začudijo, ne dregnejo pod rebra, češ, opa, kaj pa je to, je tako ali tako ali ... tako? Me razumete? Zelo so enosmerne, ne ponujajo večplastnosti, različnih interpretacij in podobno.

- Tudi rime so šibke, bodisi prav tako že obrabljene, prevečkrat slišane (trpljenja - življenja, bolečine - mine - spomine), bodisi neizdelane, npr. poti - ji, pa tudi nekonsisentne: v drugih dveh kiticah je v prvih štirih verzih zaporedna rima (tista na -i deluje moteče), v prvi pa ne.

- Navsezadnje bi opomnila, čeprav ni odločilnega pomena, je pa vendarle še en minus, da je tropičje nestično ločilo, to pomeni, da mora biti med tropičjem in besedo presledek, takole:
... utrujena duša moja ...

Kljub vsemu naštetemu sem pesem ocenila z dobra, to pa zato, ker sta v njej dva dobra nastavka, to sta
- želi, da izgine v večnost težka hoja
- primerjava duše s kapljo znoja (vendar brez spolzi!)
In pa zato, ker je v pesmi čutiti nekak šansonski pridih, ki ga avtorica doseže s ponavljanjem utrujena duša moja, kar deluje skoraj kot refren. Če bi bila pesem zapeta, bi se me dotaknila prav zato.

Lep pozdrav!
Kerstin

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
01. 07. 2009 ob 17:00

Mene se je dotaknila,
ker ko včasih ali ko 100% duh v duši obnemore,
takrat je tako kot bi dobil veliko gripo in te vse boli in ne moreš iz postelje.
Nič ni drugače. Bil bi dober šanson, šanson o umirajoči duši.
lp,hope

Zastavica

MAKI

Poslano:
01. 07. 2009 ob 17:53

Draga Kerstin,
Spoštujem tvojo strokovnost. ... Klišeji, fraze - vse je odvisno kako se gleda na določeno stvar. A niso že dolgo nazaj povedali, da se o okusih ne razpravlja. Nekaj, kar je meni lepo, mogoče je nekomu drugemu "kar neki".
To razumen; ne razumem pa dejstva, da imamo npr. pesem ki ima 23 besed in od tega 13 istih, 10 pa vseh ostalih. In pesem je podčrtanka!!! Moja profesorica Nada Golob je dejala cveke, če si napisal 3-4 iste besede. Govorila je, da je jezik toliko bogat, da je škoda ne iskoristiti čim več besed.
No, to so, seveda, samo moji pogledi. Rad bi, da bi še kdo povedal kaj na to temo.

Lepo pozdravljeni!

MAKI

Zastavica

Dule Metulj

Poslano:
01. 07. 2009 ob 18:23

hehehe, sm skor 99% sigurn,
da je Maki mislil na tisto Perorezovo Kukalo I ;)

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
01. 07. 2009 ob 18:41

Pozdravljen, Maki,

klišeji so del našega vsakdana in brez njih ne moremo. Vendar pa v poeziji in umetnosti nasploh praviloma niso zaželeni niti učinkoviti. Kliše je pač obrabljena beseda/besedna zveza, to ni stvar okusa. Stvar okusa je to, da je bralcu takšna pesem vseeno všeč, o tem pa tu ne razpravljam(o), kajti okus je pač okus oz. kot pravi pregovor, sto ljudi, sto čudi. :) Razložila sem le, zakaj pesem ni dovolj sveža, izvirna, prepričljiva za podčrtanke. Dejstvo je, da kdaj podčrtam tudi kakšno pesem, ki ni ravno po mojem okusu, vendar je po vseh drugih merilih zelo dobra. Tudi na ta način se skušam izogniti pastem subjektivnosti.

Saj sem vnaprej opozorila :) - kdor je odprt, naj bere, ostali pa, kot želijo. Vse to, na kar sem v konkretnem primeru opozorila, tudi meni ni bilo a priori dano, temveč sem se tega morala naučiti (za primer lahko pogledaš ciklus mojih pesmi Mojemu morakvarju, kjer boš našel številne ravno takšne pomanjkljivosti, kot jih navajam; ciklus je star več kot 10 let). In najbrž so komu Morakvarji precej bliže in bolj všeč kot, kaj vem, npr. Čuti do nezavesti ljubkovani, ampak to nima zveze s tem, na kar sem želela opozoriti, zato sklicevanje na okus v danem primeru nima smisla.

Sprašujem se tudi, ali ima smisel razlagati razliko med ponavljanjem besed v podčrtanki, ki jo omenjaš, in ponavljanjem besed v stilu:
Moja mama je medicinska sestra. Mamo imam zelo rad. Mama in oče sta se spoznala v Ljubljani itd., če malo banalno povem. Mislim, da premoreš širino razumevanja takih razlik, samo malo volje je treba.

Na našem portalu so dobrodošle vse pesmi in okusi, ne morejo pa biti vse enako kakovostne. Prav tako ne more biti merilo kakovosti ne okus, ne masovna priljubljenost, ne osebne preference, ne to, da je pesem razumljiva čisto vsem in se dotakne čisto vseh. Mislim, da se tega vsi zavedamo. Najlepše pa je, ko smo vsi tukaj priča, kako nek avtor pesniško zori in nas preseneča s svojo rastjo.

Vse dobro!

Kerstin

Zastavica

ela dolšak

Poslano:
01. 07. 2009 ob 19:22

najprej hvala vsem za komentarje, bi pa dodala samo to, da je pesem že dobila melodijo in se zelo dobro sliši

Zastavica

MAKI

Poslano:
01. 07. 2009 ob 20:01

Kerstin,

Tvoje reference so vsekakor spoštljive, vendar ostajem pri svojem mnenju, glede nekaterih podčrtank. Dala si strokovno razlago, ni kaj dodati; mogoče to, da en del ni primeren (ali sem užaljen?!): "Moja mama... Mamo ... Mama in oče..." To me spominja, na razlago osnovnošolcu. Upam, da ne misliš tako...

S spoštovanjem,

MAKI

Zastavica

Dule Metulj

Poslano:
01. 07. 2009 ob 20:31

Maki, zagotavljam ti , da Kerstin niti malo ni mislila tebe ponižati v osnovnošolčka, njena prispodoba izhaja verjetno iz njenega trenutnega konteksta, ko je obremenjena z boleznijo svojega očeta ... poglej koliko se Čarovnička Margot Kerstin trudi za nas, koliko napiše, kako zavzeto nam razlaga ... je zelo dobrega srca in te bo z ljubeznijo začarala v rdeč MAK , če ne boš nehal tako romantično čustvovati in trpeti za usodo pesmi, ki sploh ni tvoja in je avtorica čisto zadovoljna s komentarji...Maki, brate, važno je, da te imamo radi in imamo radi tvoje pesmi in jih vvisoko cenimo ... pozabi na uredniško politiko in uživaj v pesnenju, to znaš tako dobro, da imaš že zagarantirano častno mesto na Parnasu :)))

Zastavica

MAKI

Poslano:
01. 07. 2009 ob 21:57

Hvala za tolažbo,
ne vem če je tolk potrebno, saj nisem nevem kolk užaljen, imam pač vedno svoje mnenje o vsem na zemeljski obli.

Lep pozdrav Dule,

MAKI

Zastavica

ela dolšak

Poslano:
01. 07. 2009 ob 21:58

hvala Maki za vse lepe besede in pohvale, nikar biti razočaran...povsem se zavedam, da sem začetnik v pisanju in mi tako pohvale, kot tudi pripombe še kako koristijo , iz vsega se nekaj naučimo, mar ne?

lep pozdrav in prijeten večer naprej želim, ela

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
01. 07. 2009 ob 22:29

MAKI, misliš da moraš biti optično podčrtan, da imaš v pisanju pesmi
svojo dobro vrednost???
Prav in lepo se je boriti za svoje, a so za mene veliko več podčrtanih,
ampak je tko.
Lp, MAKI (vse kar si napisal je podčrtano*!!!)
lepo nočko,
h

Zastavica

aco ferenc

Poslano:
01. 07. 2009 ob 23:07

Ker je pravov več je edino možno, da nekdo podaja enega, kar seveda spet ne more vse zadovoljit. Se strinjam s Kerstin, da je pesem dobra in obenem preslaba iz njenih navedenih razlogov, pa tudi z Makijem da so nekatere tudi slabše bile izbrane. Se pa tudi strinjam, da je 75% izbranega res neoporečnih in to zadostuje, ker itak več ni mogoče glede na okolnosti samega potenciala pesmi, ki je masiven, naporen in v povprečju izredno kvaliteten.
Problem je, ker je od vsega napisanega 80% pesmi kvalitetnih, kar pomeni samo 5% kiksa uredniških ocen, kar je nadpovprečna sploh možna ocena glede na samo nehvaležno ocenjevanje pesmi, ki nimajo slike, zvoka, okusa...
Ocenjuje se predvsem s čutili in ta so tudi časovno spremenljiva in odvisna od trenutnega počutja ocenjevalca. Sam sem imel replike le na dve in priznam da sem preveč agresivno reagiral.

Hope ...točno tako . Vsi v sebi še vodimo podčrtanke in tudi sami sebi, kar je najbolj pomembno. Če sam veš, da si napisal dobro pesem (kar v sebi za sebe itak vedno veš) ...ti je ne more nihče skritizirati, ker itak pišemo za sebe, da bi prepričali še druge..?

LP
aco

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
02. 07. 2009 ob 02:19

No, pa smo se prav lepo zmenili, da še duša ni več utrujena, kajne? :)

Morda le še to, Maki, naj citiram samo sebe:
Moja mama je medicinska sestra. Mamo imam zelo rad. Mama in oče sta se spoznala v Ljubljani itd., če malo banalno povem. Mislim, da premoreš širino razumevanja takih razlik, samo malo volje je treba.

In tako še vedno mislim. Saj vemo, kako je videti piljenje. Vzameš pilo in potegneš sem - pa tja - pa sem - pa tja - pa piliš in piliš in piliš in ... :) In vemo tudi, da tole ponavljanje besede pilim ponazarja natančno to, ironizira mehanizem piljenja, ker ga prenaša iz njegovega 'naravnega okolja' tako 'tehnično' v poezijo; prav zaradi ponavljanja doseže tudi vizualni ali vsaj slišni učinek (rip-rip-rip ali kakor bi že onomatopejsko zapisali zvok piljenja), in seveda ni znak pomanjkljivega besedišča. Ni nujno, da ti je pesem všeč, ampak tole razliko pa gotovo razumeš, sploh ne dvomim vate.

Med podčrtankami se pesem lahko znajde tudi zaradi izvirne ideje, kar se je že kdaj prej zgodilo. In če smo pri zgodbah o prof. slavistkah, poznam eno, ki je dijakom dala pisat spis z naslovom Kaj je pogum, eden je napisal: TO!!! in oddal - in dobil odlično oceno. Seveda pa takšne 'fore' večinoma delujejo le enkrat. :)

Nočni pozdravček!
Kerstin

Zastavica

Sabinca

Poslano:
02. 07. 2009 ob 08:13

Juhuhu za take slavistke!
Meni je moja dala oceno odlično, ko sem "do amena" spljuvala Samorastnike in še bolj Trpljenje mladega Wertherja.
Samo zato, ker nisem ponavljala spremnih besed in sem upala napisat svoje mnenje in ga tudi argumentirat ter stat za njim.

Sicer pa..
Uredniki ste kot strokovna žirija, mi ostali pa smo pač tele-voting :D

Meni se zdi edino en vidik ocenjevanja sporen...
in sicer - uredniki bi morali imeti ocenjevanje povsem ločeno, še bolj kot to:
razbito na več vidikov:
- vsebinsko je pesem taka in taka (morda tudi klišeji itd)
- oblikovno...

medtem ko mi ostali (ovce, po domače :D) bi pa bolj ocenjevali s čustvenega vidika oziroma kako se nas pesem dotakne...

Ideja pač... in po njej bi lahko rasli in se pilili. Tako pa vse, kar vem o moji pesmi je, da je recimo že uredniško pregledana. Nimam pa pojma, kaj si urednik/-ca misli o njej, oziroma kje je pesem slaba...
Tako bi vsaj vedela, ali mi fali ritem, ali je preveč klišejska, ali kaj...

Lp, S

Zastavica

Komentiranje je zaprto!