No, vidiš, Ajda, prejle sem branila tvoj zor, zdajle bom "sesula" tvojo Strast ... ;) Ravno o tem sem pisala v temi Kriteriji ocenjevanja. Isti avtor ima lahko zelo različen razpon kakovosti pesmi, zlasti če je vključen še časovni moment, kar v tem primeru drži, saj je ta pesem med starejšimi (kolikor si jih objavila tu). Tako je še bolj očitno, kako si v času od izida zbirke pa do danes napredovala kot pesnica.
Zakaj torej ocena nedodelana?
Če pogledamo vsebinsko plat, pesem ne govori o čem novem. To sicer ni minus, saj je, če tako pogledamo, bilo že vse povedano in ne moremo več odkrivati Amerike. Lahko pa po njej potujemo na drugačen, svež način, tega pa v tvoji pesmi ni. Nasprotno, pesem je nasičena s klišeji, z znanimi besednimi zvezami in podobami, ki segajo od romantičnih predstav do mehkoerotičnih zgodbic iz revij. Primeri:
"Romantika":
- besede nežne šepetaš mi na uho.
- Rad bi ljubil se s teboj
- s poljubom ustnice okušal,
"Erotična zgodbica":
- Z ustnicami prebudil bradavičke speče,
- otrdele bi grizljal,
- Začutila mojo bi trdoto,
- Razmakneš bedra vroča,
- z roko božaš muco vročo,
Naj bo dovolj, se pa to vleče skozi vso pesem.
Ustnice, drhtenje, muca, gumbek, trdota ... to se ponavlja v pomanjkanju originalnejših izrazov.
Preprosto mi pesem ne zveni kot pesem, pač pa kot mlačna, postana mehka erotika iz kakšne tretjerazredne revije. Oprosti tem besedam, ajda, niso zapisane zato, da bi te žalile ali da bi žalile tvojo pesem. To je moje iskreno mnenje in naj še tolikokrat preberem to pesem, nič ne pomaga, vsakič več stvari me zmoti. Nesporno dejstvo je, in v tem se gotovo marsikdo strinja z mano, da danes premoreš veliko boljšo pesniško formo in da je ta pesem (kot še katera iz zbirke Zate bom) bolj kot nekakšna vaja, začetek, ki je seveda pri vsakem pesniku nujen, da lahko potem raste, napreduje, nadgrajuje svoje "delo".
Kar se tiče same "pesniškosti", torej umetniškega gledišča na pesem, je stvar podobna. Pesem nima nekega ritma (niti notranjega), hkrati pa ni pripovedna in niti je ne moremo uvrstiti v prozo, ker se trudi z zamenjanim besednim redom, ki pa ob pomanjkanju ritma zveni oglato in nenaravno. Ni izvirnih metafor, pesem pa je tudi predolga - nikjer pravzaprav nima izrazitega viška, zastavi sicer zelo stopnjujoče, a potem se vse nekako razblini. Ob vrhuncu bi se morala tresti tla (povedano seveda na izvirnejši način), ne pa glas (čeprav razumem, da se glas lahko zatrese tudi takrat, vendar v pesmi nekako ne "prime").
Kot zelo originalno erotično pesnico moram izpostaviti Majo Visinski. Vzorec njenih pesmi lahko preberete tu:
http://www.bajta.si/leposlovje/maja-visinki-izbrane-pesmiLep pozdrav!
Kerstin