Forum

Gibran itd. - debatni krožek ;)

Ajda, ko že omenjaš svoj priljubljen verz - ta me malce jezi, kar te poznam (z drugega portala, kjer je to tvoj podpis), ker vsebuje dve grobi slovnični napaki:
"ljubezen ne bo skrila" = ljubezni ne bo skrila
"pred najinimi srci" = pred najinima srcema (domnevajoč seveda, da imava midva vsak po eno srce, skupaj dve) > in ja, čutim, kako se lepota verza s pravilnim sklonom in številom razgubi, a tako pač je. :(


Sicer pa, da ne bo pomote: nikjer nisem zapisala, da mi K. Gibran ni všeč. Sploh kot najstnica sem ga oboževala, že takrat pa teh njegovih misli, utrinkov in tudi naukov nisem jemala kot poezijo. Tovrstna dela (tudi npr. R. Bach, P. Coelho ...) niso poezija, to so razmišljanja, misli, utrinki, "filozofiranje", celo kak aforizem se znajde vmes. Poezija so toliko, kolikor rečeš dobri glasbi ali okusni jedi: "To je pa poezija." Ampak s tem stališčem jim nikakor ne jemljem njihove literarne vrednosti, ki jo do določene mere gotovo imajo! Ne pravim, da je to šund, bog ne daj. Svoj čas sem take misli celo zbirala in imam obsežen dokument z naslovom "Pametne misli za kadarkoli", kjer imam zbrane take in podobne (pa tudi precej drugačne) misli, utrinke, "verze". Ampak ko prebereš tisoč takih misli, vidiš vzorec. Vidiš ponavljanje. In takrat začnejo izgubljati vrednost. Svoje prispevajo še ti verižni e-maili, polni "globokih" misli (marsikdaj prepisanih iz tovrstnih knjig), za krono vsega večinoma katastrofalno prevedeni in s srhljivim pravopisom - in tako sem se teh misli tako zasitila, da jih še videti ne morem več. To je podobno zadevi, ko neka pesem postane hit, potem jo pa vrtijo tako dolgo, da je nihče več ne more poslušati. ;)

Stokrat raje preberem na našem portalu kak tak utrinek, kot so npr. tvoja Buba, adisine Rozine in svitov Furman, ker premorejo izvirnost, ki je iz teh misli (zame) že povsem izginila.

Torej, da povzamem, ajda:
- ni razloga, da bi te moje besede o Gibranu zabolele, ker, če povem še z drugimi besedami, po mojem mnenju obstaja slabša poezija od njegovih misli, nisem mu kratila spoštovanja, le za primer, kaj zame ni poezija (ne pa, kaj je zame slabo), sem ga navedla;
- če je prebiranje Gibrana v tebi vzbudilo ljubezen do poezije, ga je bilo že zaradi tega vredno brati, če ti je segel v dušo, pa prav tako;
- mislim, da se dovolj "poznava", da lahko veš, da ne "pljuvam" po kom kar tako, morda si iz naklonjenosti Gibranu moj post preostro razumela oz. videla nekaj, česar dejansko ni bilo, pa nič za to, saj sva se ponavadi znali kar pomeniti, je tako? ;) Veš, jaz sem se že rodila stara sto let (mislim, da me razumeš) in kakor sem po eni strani večna naivnica, vendarle zadnjih deset let ne verjamem več v srečne konce, vsevedne učitelje (ali preroke ali ...) itd. Lahko pa poenostavim in si preprosto rečem - pesimistka. ;))

Če je še karkoli spornega, kar na dan z besedo.

Lep pozdrav!
Kerstin


P. s. Naj navedem misel, ki mi je še danes všeč:

Tukaj je test,
s katerim ugotoviš,
ali je tvoje poslanstvo na zemlji končano.

Če si živ,
ni.

(Richard Bach)

 

ajda

Poslano:
07. 10. 2008 ob 22:06

Kar je dobro, ni čudež,
kar je lepo niso sanje
(Richard Bach)

Ja, Bachov Most prek večnosti in Ono, zapisano v moji duši, blizu pa seveda Coelho, poleg Alkimista seveda Ob reki Piedri sem sedela in jokala. Sem se kar pomirila ko sem videla, da si omenila meni najljubša. Je pa tako kot si zapisala, da sem morda reagirala preveč čustveno. Seveda se Gibranove misli uporabljajo kot vzorec, poznam to in morda zaradi tega njegove misli skomercializirane, če bi lahko tako rekla. Vem vem, Providence, da nisi človek, ki bi kar na pamet nekaj pisala, jaz sem reagirala, kot radi rečemo, na prvo žogo in tako tudi napisala. Verjamem pa, da nisi imela namena kogarkoli užaliti, kot lahko tudi ti vzameš moj post kot nenapad nate. No, jaz sem še vedno lebdeča tam nekje ... pa še vedno verjamem v drobce, ki jih sestavim v srečo morda nekje ... .
Ja, tisto je pa napaka pri Gibranu samo jaz sem pustila tako kot je v originalu, preberem pa seveda tako kot je prav:), naj mu bo oproščeno:).

lp, ajda

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
07. 10. 2008 ob 22:57

kdor se iz knjig uči življenja
je večni prvošolček.

....ne vem kdo je to napisal ...Ne, priznam, pravkar sem si izmislila :)))

ampak, ej, ljudje, zbiranje misli, tistih "najpametnejših", je isto kot v roza prebarvati svet. Ali gledati latino limonado. Ali prisegati ma "modrost" v stilu: "Hej, pa točno tako sem jaz mislil, pa se nisem znal izraziti"!
Vzeti misel za svojo, čeprav ti bi bila še včeraj tuja ..., se ti zdi, da si jo sam izumil, no, skoraj ...
Ah, ubogi ljudje! Se kar pustimo voditi v veri, da smo pametni. Mojstrom Veram. Sektam. Mojstrom. Učiteljem. Politiki. Mojstrom. Bankam. Trgovinam. Mojstrom. Športnim komentatorjem. Reklamam. Medijem. Mojstrom, skratka. Človeka trgajo iz nas, ker se hranijo z njegovim mesom. In dušo.
Mi pa ...sledimo.
He, kam pa ???


Lidija

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
08. 10. 2008 ob 20:12

če prebereš jedilni list, še nisi sit

To si nisem jaz izmislil. Prebral sem v eni izmed "teh" knjig.

Moje mnenje je, da imajo te misli svoje mesto in obdobje, ko jih potrebujemo. Kasneje jih prerastemo in, kar je še lepše, ponotranjimo.

Če pa jih postavimo v okvir na ogledi sebi in drugim (da vidijo, kako smo mi modri), če jih znova in znova prebiramo, potem blokiramo njihov pomen, ki je onkraj besed in ostanejo le črke na papirju, jedilni list izbranih jedi, sami pa ostajamo lačni.

Občasno še potrebujem kako tako knjigo. To vem zato, ker se preprosto pojavi v mojih rokah. Preberem in pustim, da deluje. Prav tako kot vaša poezija ...

Brati in pisati je premalo. Treba je tudi živeti.

Zastavica

Svit

Poslano:
08. 10. 2008 ob 20:31

Dobro povedano, Gregor !

Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
08. 10. 2008 ob 21:37

V nekem razmišljanju ob prebiranju številnih pesmi in spremljanju seniorskih avtorjev, sem skušala definirati, kaj pa je tisto, kar je poezija - oz. kar loči dobro pesem od povprečne, prežvečene ali neprebavljive. Takole sem zastavila:

"Pesem zame ni le črkovna, besedna tvarina in ni le dobeseden pomen, ki se pesniku izpiše. Pesem se hrani z medprostori, s tistim, kar je ujeto med pomene, kar tiči v njej kot občutek, čustvo, energija, ki je pesem ustvarila. Kar skupaj z besedami živi v sporočilu, ko se dotakne bralca. Po teh posebnih medprostorih se pesmi najbolj ločijo med seboj. Besede so včasih celo na podobne načine zložene v pesem, a se lahko razlikujejo v sporočilu, imajo drugačen karakter. O pesmi govorim kot bi bila živo bitje. To živost ustvarja s posebno atmosfero, v katero je zavita in ki jo oddaja. Pesem prinaša odkrita in skrita sporočila. Lahko je zelo intimna, pa se bo zmožna dvigniti nad izkušnjo posameznika, saj jo bo bralec doživel skozi svoj spoznavni, čustveni, razumski svet.

Vsak bralec ima drugačna vrata, skozi katera dovoli pesmi ali zgodbi vstopiti. Kadar nas pesem ali zgodba preplavi, zagotovo vstopi skozi mnoga vrata."

Itd.

Skratka: pesem, ki je enoznačna, klišejska in šablonska bo najbrž povzročila tresk z vrati. Pesem, ki prinaša vsem poznane vsebinske registre, mora imeti jezikovna, stilska, presenetljiva orodja, s katerimi se bo zmožna ločiti od grmade drugih podobnih.
Lahko se pojavi tudi semantična prezasičenost - ko beseda postane izpraznjena (ljubezen, modrost, mavrica itd.) ker je bila tolikokrat uporabljena in potrebuje sobesedišče, iz katerega se bo povzdignila kot zanimiva nova bleščica.

Malo sem zašla, ampak navdihnil me je tisti itd. v naslovu teme.

Lep večer vsem,

Ana

Zastavica

Komentiranje je zaprto!