Forum

postanek - Brezinbor

http://www.pesem.si/article.php?blog_id=7122

Ko sem začela brati tvoj Postanek, sem se že razveselila, da je to mogoče nadaljevanje tvoje Najine sanje, ali pa kaj podobnega, ker slednja je ena izmed mojih najljubših pesmi tega portala, vsekakor pa tvoja najboljša.

Na začetku lepo zastaviš zgodbo, pripoved se približuje nekemu cilju, ponuja pričakovanje ...
Potem pa me šokiraš s tem verzom:

Sama. Vidim silhueto,
ko vžigalnik vžiga.
Ko prižiga cigareto
izgleda dobra riba …

No, to je negativno presenečenje, ker s tem izrazom razvrednotiš žensko, ki ji na koncu vendarle priznavaš njen lastni svet, v navaden seksualni objekt. Pa še zasmrdi, tale riba. Brez zamere, Igor (saj si Igor?), ampak morala sem to napisat. Že Kerstin ti je nekaj podobnega napisala v komentarju na tvojo pesem Njena usoda. To se mi zdi podobno "pocestno" in totalno razvrednoti vso poetičnost, ki se je gradila do izraza "dobra riba".

Pričakovala sem tudi drugačen zaključek, ampak, saj je prav, mar ne, da pesem preseneti ...

samo dobre želje,
:)

Lidija
 

Brezinbor

Poslano:
14. 08. 2008 ob 17:01

Res je, da v svojih pesmih večinoma ne uporabljam t.i. pocestnega žargona. Izogibam se slengu, držim se pravopisnih pravil, skratka - sem dokaj konzervativen v več ali manj vseh pogledih.
In ker sta tako ti, Lidija, kot Kerstin napisali tisto, kar vama pač ni všeč bom tudi jaz.
Prva asociacija, ki se je v meni porodila ob branju vajinih komentarjev je bila ... Adi Smolar in njegove več ali manj toplo sprejete pesmi s provokativnimi naslovi, ki si jih jaz ne upam tule niti ponoviti. Na primer: F.., Tri majhne k......, da drugih ne naštevam. V APS- ju je razlaga za besedo, ki jo uporablja mnogo ljudi vseh starosti, označuje pa "dobro žensko". Najbrž vemo katera beseda je to. Pa s tem ženska, vsaj v mojih očeh, ni razvrednotena, nasprotno; Morda mi, ki smo med starejšimi tule na portalu te besede težje pogoltnemo in se nam zdijo ponižujoče; a moje mnenje je tu drugačno. Pesem Njena usoda je bila dvakrat objavljena na internetnih straneh s poezijo, bili so komentarji, zanimivo pa, da se nihče ni dotaknil kot sporne besede "dala". Morda res malce tolče iz konteksta, pravzaprav slogovno "pade not" povsem nepričakovano. Moj ubogi otrok, tale pesem, ima očitno hibo. A je žal ali pa ne, še vedno moj. Saj tudi jaz nisem popoln. Bom pa, če bom nameraval še kaj objaviti, zagotovo bolj previden, da koga s tem ne užalim. Razmišljam o korekturi ...

Čist mirno lahk' rečem: posilstvo, umor,
streljanje, obešanje, klanje, zakol.
Če drl se bom: "VOJNA"" bo cenzorjem prav.
če šepnil bom: "...", vik in krik bo nastal!

Adi Smolar


Lep pozdrav!

Igor (ja, Igor)

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
14. 08. 2008 ob 17:12

Igor, saj imaš prav. Moj protest še zdaleč ni bil puritanski ali celo feminističen, samo tako lepo pesem mi je dobra riba malo "zaribala". Seveda, vse se sme, samo paše ne. Ne vem, morda bo pa kdo povedal drugačno mnenje. Končno jaz vedno povem samo, kar mislim, in s tem želim (predvsem Pesmi) samo dobro.

LP, Lidija

PS: Adi pa ni eden izmed mojih najljubših kantavtorjev. Raje imam Mlakarja.

Zastavica

Brezinbor

Poslano:
14. 08. 2008 ob 17:35

Lidija!

Konec dober, vse dobro. Rad imam "Happy End-e", ki so žal vse redkejši.
Mlakar? Roko na srce, tudi meni je njegova poezija všeč. Kaj ni tudi on kdaj kar precej sočen in popopran?

Še pojasnilo: pesem Postanek ni nadaljevanje Najinih sanj. Nastala je ob cesti. V njej sem skušal na nek način prikazati odtujenost ljudi, ki kljub brezštevilnim možnostim komunikacije ostajajo sami v svojih kletkah, ujetniki samih sebe. Pa je le korak stran nekdo. Ravno tako sam, ravno tako "ubog", željan ... Zaskrbljujoče pa je, da to prerašča že v pravo pandemijo. Morda izraz "dobra riba" kaže ravno na plitkost odnosov, ko gledamo samo z očmi in pozabljamo na Malega princa, ki nas je v otroštvu učil drugače.

Pa lep pozdrav!

Igor

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
14. 08. 2008 ob 18:06

In kakor prej v mesnico je prišla,
je zdaj odšla z brezbrižnim "dober dan",
jaz pa sem stal pred vrati kot vkopan,
pretresen s to tragedijo srca.

(Janez Menart: Izgubljeni deček, v: Statve življenja)

"Ne vem, kako je ušlo moji pozornosti, da sem v prvotni obliki prezrl verz je zdaj odšla z brezbrižnim "dober dan". To je v dani zvezi povsem nesprejemljivo, saj ob odhajanju ne rečemo tako."

(Janez Menart, Pojasnila v Statvah življenja)

_________________________________________________________

Toliko glede pesmi s hibo. Namreč - dogaja se vsem. Tudi "ta velikim". Ki hibo prepoznajo, priznajo in popravijo.

Dragi Igor, kar se mene tiče, me niti malo nisi ti oz. tvoja pesem užalil-a. Samo opomnila sem, kaj me je zmotilo - in to sploh ne s kakšnega "osebnega" vidika, temveč pač kot bralko, ki jo pesem potegne v svoj objem, ta pa je takšen, kakršnega zasnuje avtor. In ti si zasnoval takega, da "pocestno" izražanje pač ne spada noter. Kaj pa je že takega, če bi tudi zapisal fuk. Ali pa pizda. Bi bila pač porno-poezija (pornozija ;)). Tudi v tem območju se da najti kaj dobrega. Žal pa res redko. Ker eno je kvantanje in turbo-folk, drugo pa pesem, ki bralcu nekaj da. Zraven je seveda še okus. Ampak tako pač je.

Vsi ga kiksamo. Saj smo samo ljudje! Tu smo (tudi) zato, da se plemenitimo, ali ne? Torej - dobronamerno - kot sem zapisala v prejšnjih postih. Ni govora o kakih "predkorekturah", zakaj neki? Razen če jih seveda izvedeš sam.

Pesem Smolarja pa je drug žanr.

Lepo bodi!
Kerstin

Zastavica

Pištin Frida

Poslano:
15. 08. 2008 ob 00:12

Odprli ste zanimivo debato. Vsekakor vredno branja, razmisleka in odziva.
Po pravici, tale pesem Brezinbora, o kateri je govora, zares ni nič posebnega. Vsaka pesem pač ne more uspeti. Pa ne zaradi tiste »dobre ribe«, čeprav sem se tudi sam ustavil ob tem delu. Vseskozi se ponavljajo ponesrečeno izbrane fraze, prisiljene. Ta verz ni edini, kjer se je pesnik »zapesnil«. Ampak vseeno, prav nič se mi v pesmi ni zdelo pregrobo, plehko ali celo nizkotno. Mogoče tudi zato, ker sem si jo zamišljal precej drugače, kot jo je pozneje obrazložil avtor sam.

Ob poeziji Brezinbora me vedno znova preseneča in navdušuje njegovo mojstrsko izražanje nezavednega, podtalnega sveta. Ni malo pesmi, iz katerih žari veličastna zasanjanost. Pa čeprav z odprtimi očmi. Tudi Postanek mi je deloval kot nekakšne sanje. Predvsem zadnji dve kitici sta me prepričali v tovrstno interpretacijo.
»Zastor pade /…/ Silhueta se razblinja /…/ Dva svetova, dva planeta/ komaj nekaj metrov vstran./ Vsak v svoj tir za vedno vpeta,/ drug ob drugem – a zaman
Kaj lahko deluje bolj odrešujoče ali obremenjujoče kot spoznanje, da so bile samo sanje. Spoznanje, da nas vedno spremljata dva tako drugačna si, ločena svetova, ki sta komaj nekaj metrov vstran. Kaj vstran! Dva svetova na istem mestu. A nezdružljiva.
Tudi zato se mi nekoliko bolj »nagonski« stil pisanja v nekaterih kiticah Postanka ni zdel prav nič sporen. Navsezadnje so po Freudu sanje o goloti, ki spravlja v zadrego ene izmed tipičnih sanj. Torej veliko hujše kot to, o čemer je pisal Brezinbor. Malo za šalo, malo za res :)

In še nekaj. Kerstin, potemtakem je zate tale pesem porno poezija?

všeč mi je kadar imam
vsepovsod po telesu
tvoje odtise
zob rok nohtov
sledi tvojih las stopinj
všeč mi je kadar imam
tvojo razmehčano pičko
odtisnjeno
na svojem srcu

(V. Möderndorfer: Razhajanja)

Lani sem se ukvarjal s pesniško zbirko Jurija Hudolina Govori ženska. Ugotavljal sem, če je zbirka res erotična in zakaj. Takrat sem zapisal tole:

»To ni čisto navadna erotična poezija, kjer bi v vsakem verzu srečevali močno poudarjeno telesnost ter intimo med moškim in žensko. Pesnik nam jo predstavi na zelo zanimiv in edinstven način, tako da vanjo vnaša nasprotja, s katerimi na nek način spodbija pojem erotičnosti. V verzih se pojavljajo »suhoparneži, klošarji, invalidi duha, Judje pred tuširanjem v Auschwitzu«, obenem pa tudi »mehkoba breskvastih prsi, verižni orgazmi, vonj kože«, kontrasti, ki so vsekakor zanimivi, saj nas lahko zavedejo ob presoji, ali beremo erotično poezijo ali ne.«

Mar klošarji, suhoparneži, … naredijo to poezijo pocestno, straniščno, smetiščno in kaj vem, kakšno še? Težko me boste prepričali, da klošar enostavno ne sme česa iskati v erotični poeziji in dobra riba v mehko sanjavi.
Tisti, ki gojijo stališče, da je poezija skupek čim bolj pocukranih, razneženih in mehkih besed, nimajo pojma o literarni umetnosti.

Zbirki, ki sem ju omenil, toplo priporočam v branje prav vsem.

Prisrčen pozdrav

Pištin

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
15. 08. 2008 ob 01:18

Lepo, Pištin, da vprašaš, čeprav mi zveni kot retorično vprašanje. Pa bom vendar odgovorila.

Najprej pa - sama sem se obregnila ob "dala" in sploh ne ob "dobro ribo" iz Postanka. Tukaj sem odgovorila zato, ker je tudi Igor kar tu odgovoril obema, meni in Lidiji.

Sicer pa mi ni vseeno, da vmes ogovoriš mene, nato pa niže zapišeš:
Tisti, ki gojijo stališče, da je poezija skupek čim bolj pocukranih, razneženih in mehkih besed, nimajo pojma o literarni umetnosti. Ker je videti, kot da to leti (tudi) name. Da to sploh ne drži, je razvidno že iz našega foruma (nekoč smo se menda lotili Nuškine pesmi ravno iz teh razlogov). Da mi je pri srcu realistični in črno-humorni, celo cinični slog, tudi.
Morda si spregledal, da sem napisala, da je lahko tudi "pornozija" dobra in zakaj.

Kar se tiče Vinkove pesmi, je pa (to je seveda le moje MNENJE) krasna ponazoritev oz. že kar karikatura tega, kar sem zapisala pri Igorjevi pesmi. Nikakor ne gledam na svet in ne na umetnost črno-belo, res pa je, da sem toliko "zadrta", da me "predivji miksi" (lahko bi jim rekla tudi "ultranasprotja") ne prepričajo, da mi taki inserti pokvarijo okus pesmi. Pri tem sploh ni nujno, da gre za vulgarizme. Lahko je čisto drugačna mešanica, recimo poezije in proze (primer: http://www.pesem.si/article.php?blog_id=4802 ).

To bi lahko primerjala s situacijo, ko ti servirajo božanski divjačinski golaž (recimo, no! ;) in na vso moč zagrizeš v meso. Zame sprejemljivo oz. celo pohvale vredno nasprotje: oho, v omako so dodali pomaranče, zanimivo. Zame nesprejemljivo nasprotje: griiic - škrc. Zagriznila sem v šibro in si zlomila zob. Pička! Ja, takšna je tale pička zame v Vinkovi pesmi.

Je zaradi šibre meso lovec? Ne. Tudi ta pesem ni porno poezija. Zame je ta pesem (naj povem s prispodobo, ker izraza ni) povprečno dekle, ki je obleklo ultra minico brez spodnjih hlačk in se v družbi sklonilo, da bi pobralo s tal kovanec - da bi pritegnilo pozornost. Gotovo ji je uspelo. Verjetno pa tudi pesmi. Veljalo bi se vprašati, zakaj ni raje zapisal, da je njeno razmehčano (hm, še en razlog, da se mi ne zdi porno) spolovilo odtisnjeno na njegovi dvoprekatni krvavi mišici.

To je, naj še enkrat poudarim, pač moje osebno mnenje in doživljanje pesmi. Kar se tiče Igorjeve Njene usode, še vedno ostajam pri tem, kar sem zapisala v tisti komentar, hkrati pa, Igor, si štejem v čast, da si upošteval moje mnenje.

Dejstvo pa je, da je Vinkova pesem brez rime. Pička je notri iz drugih razlogov. "Dala" pa je rima na "spoznala" in še prej sproži v bralcu asociacijo na grafitno umetnost, straniščno poezijo ali kaj podobnega.

Klošar, suhoparnež (??? - suhoparna poezija? ;), smetar, cestar, vlačuga (tudi kurba, če hočeš) itd. niso izrazi, ki bi neko poezijo "naredili" straniščno ali še kakšno. Izrazi, ki imajo to moč, so precej krepkejši. Še vedno pa so tu tudi sam stil pisanja, slog, sporočilo pesmi ... - in so lahko v njej same nedolžne besede, pa bo vseeno prej spadala na zid kot v "resno" pesniško zbirko.

Kerstin

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
15. 08. 2008 ob 11:02

Ja, Pištin, res, to, kar sem povedala jaz o "dobri ribi", nima nibene zveze s Kerstin in njenim komentarjem, komentirala je nekaj drugega.
He, očitno nisem samo jaz med površnimi ...

Tudi jaz bi rada rekla samo to, da tudi proti porno poeziji nimam nič. Je pa to ločen žanr, nekaj daleč od tega, kar beremo izpod Brezinborovega peresa. In rekla sem samo, da me je "zbodel", moj občutek pač, izraz, ki noter ne paše. Ni "lep", ker če mene vprašaš, pesem JE lepa, Pištin, vsaj zame, tebi se pač ne zdi nič posebnega.
Vsak po svoje.

Tudi jaz nočem soditi v kategorijo ljubiteljev pocukranih, razneženih in mehkih besed, ki nimajo pojma o literarni umetnosti. Če si mislil mene, priznam, da gotovo nimam toliko pojma o literarni teoriji kot ti, ki se najbrž s tem na kakšen način ukvarjaš. Cuker se pa trudim preraščati, saj se vsi učimo. Tudi zato sem na tem portalu.

Igor, upam, da si me vsaj ti razumel. Tole sem sprožila, ker sem hotela omehčati, ne pocukrati lepo pesem. Je pa TVOJA, pesem, seveda. Ti izbiraš, določaš!

pozdrav vsem,
Lidija, Kočijaž :))

Zastavica

Pištin Frida

Poslano:
15. 08. 2008 ob 11:39

Kerstin, se opravičujem, če sem te užalil. Moja objava ni imela niti najmanjšega namena koga užaliti. Posebej pa ne tebe. Tega ti še nisem naravnost povedal, ampak tvoje delo na portalu spoštujem bolj od koga drugega, predvsem strokovno. Pa tudi po ustvarjalni plati prav nič ne zaostajaš. Žalitve pač ne spadajo na tako stran. Če pa se odpre diskusija z različnimi pogledi na stvar, pa mislim, da ne bi smelo biti zamer.

Tista misel pa bi lahko stala kjer koli. Najprej sem jo hotel napisati čisto na začetku, kot iztočnico mojemu komentarju. Splošna misel. Ravno zato, ker na tem portalu vse prevečkrat ugotavljam klanjanje do tal prav takim pesmim, pocukranim, razneženim, mehkim. Pa naj je kvalitetna ali zanič.
Težko, zares težko je ocenjevati pesem, ki ti ni všeč. Toda, če ti pesem ni všeč, še ne pomeni, da je tudi zanič. Ogromno je vrhunskih pesmi, ki niso tipične, so drugačne, nenavadne, svojstvene pa naletijo na negativen odziv, ker večini bralcev enostavno ne ugajajo. In potem jo zavržejo kot smet. Koliko takih pesmi nosi v sebi globoka spoznanja…

Kot primer bom navedel pesem Jana Šmarčana, ki je brez naslova:

http://www.pesem.si/article.php?blog_id=6834

Tale pesem ima pet ocen in povprečno oceno 2.60. Vse to ob dejstvu, da sem ji sam podelil najvišjo oceno. Me prav zanima s čim bi me lahko ostali štirje prepričali, da je pesem nedodelana. Najverjetneje zaradi »zaklanega zajca« in »penisa«, ob katerih so vsi spregledali kakšno spoznavno moč nosi tale pesem. Pomanjšan Zločin in kazen. Vrnitev na mesto gnusnega dejanja in neprijetna blodnja ob spominu nanj. Pesem drži na dlani mehka čustva, obžalovanje in pekočino vesti. Hkrati pa opozarja na pereč problem mučenja živali. Tudi slogovno v tej poeziji ne najdem kakšnih nedopustnih pomanjkljivosti. Po mojem mnenju je neupravičeno ostala neopažena. Zavoljo drugačnosti in odsotnosti »mehkega«.
Po tem ključu take pesmi prej odvračajo pozornost bralca, kot pa vzbujajo.

Si sanjal
šepajoče babure ki se jim
je od črne magije že
zdavnaj strgalo

Si sanjal
veselico, kjer smo zatripani
polivali vlačuge s šampanjcem
in jim zatem subtilno

Zasajali prazne steklenice
v mednožja
si sanjal
da nesramno zabitemu študentu

S pestjo preurejaš obraz in kričiš:
»sto kurcev ostrih kot
žiletke naj razsuje slovensko poezijo.«

(J. Hudolin: Prividi nemirnega čudaka)

Poezija spada na papirje in police, nikakor pa na keramične ploščice in straniščne kotličke. Zato se mi zdi neprimerno katerokoli poezijo s takega kulturnega območja, kot je tale portal, uvrščati med pocestno in straniščno poezijo.

Prijazen pozdrav

Pištin

Zastavica

Brezinbor

Poslano:
15. 08. 2008 ob 11:50

Vidim, da se je okoli pesmi razvila živahna debata. Če bi hotel izzveneti samovšečno bi lahko uporabil znan rek, da se za dobrim konjem praši. Zakaj se praši pa nikoli nihče ne vpraša in v tem je poanta.
Lidija, ker si ti odprla debato, na tem mestu odgovarjam (komentiram) predvsem tebi pa tudi drugim, ki so s svojimi pogledi (d)osvetljevali problem imenovan kar "Dobra riba".
Priznam, da sem "dobro ribo" potegnil za lase, ker mi tisti trenutek, ko sem pisal pesem ni padlo na misel nič uporabnejšega ali primernejšega. Vedel sem, da slog ne bo tipično moj, nisem pa pričakoval revolta, ki se je s tem sprožil. Odkrito rečeno bi to pesem zase ocenil s slabo trojko. Zamišljena je bila drugače. A kar je, je. Otrok se je rodil s hibo. Lepotna napaka? Mongoloidnost? To, slednje zagotovo ne. Toda danes lepotna kirurgija zmore že marsikaj in iz grdega račka se lahko razvije celo povprečen labod.
Žal, ali pa tudi ne, pišem pesmi na "prima visto" kar zna biti dvorezen meč. Lahko zelo uspe ali pa nastane skropucalo, ki ga z backspace-om lepo zbrišem še preden bi me premamil skušnjavec (po Cankarju!) in bi tvegal z objavo.
A, ker sem že na nek način izzvan - slaba trojka; čeprav pesmi ne ocenjujem, ne lastnih in ne drugih, kar lahko potrdi sourednica Kerstin, ki ima vpogled v zakulisje Pesmi.si.

Prijazen pozdrav vsem!

Igor

Zastavica

ajda

Poslano:
15. 08. 2008 ob 12:12

Nisem mislila čivknit, samo ne vem, Igor, zakaj iz tvojega posta diha za ovratnik prizadetost in celo poudarjanje, da ne ocenjuješ ne svojih, ne pesmi drugih kot da je to pohvalno. Jaz pravim, imej jajca kot se temu reče, oceni tudi sebe, nenazadnje, kako te lahko cenijo drugi, če se ne ceniš sam in roko na srce, nihče ali pa morda bore malo bi objavljali pesmi na portalih, če ne bi pričakovali odziva, seveda lahko točkovanega ali pa v obliki komentarjev. Kot je Kerstin poudarila v enem izmed postov, bi se morali izprsiti pri komentiranju tisti, ki limajo, če se ne motim, kar standardne podpoprečne priokuse v ustih ob branju pesmi in ne napišejo niti pikice, zakaj pesmi ne zazveni in jim ne da tistega, kar pričakujejo. A je v pesmi vedno tako, da ti izpolni pričakovanje? Ne vem ... ja, malo me je zaneslo ven iz komentarja na pesem in se oproščam, ker to ne spada v to rubriko, kar se pa tiče pesmi, tudi zame lebdi nekje med poprečjem, pa ne zaradi tiste ribe, ker to je splošen izraz za žensko, ki ti zdrampa spodnje nadstropje:))). OK, ne bom o tem, ampak tako je. In zakaj bi nekoga potiskali na oltar deviškosti in sramežljivosti, on pa že ne bi tako rekel, napisal, izustil in celo presenetil s kakšnim sočnim izrazom, tudi dobra pička npr.. Pust'mo zdaj pičke, ribe, mrhe, je pa seveda lahko vsak avtor, ki objavlja na tem portalu srečen, da malo vneseno napišem, če kdo muksne in napiše par vrstic o pesmi, ki se ga je dotaknila na tak ali drugačen način, če pa povzroči diskusijo, seveda argumentirano in plodno, kot to znata Kerstin, Prištin, pa morda tudi Lidija, se lahko počuti kot na oltarju. No, morda sem malo naravnana na strel na gol, energije nabrala na dopustu in kaj drugega kot, brez zamere komurkoli, še posebaj pa tebi, dragi Igor. Peace kot mislim da reče Svit:).

lp, ajda

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
15. 08. 2008 ob 14:34

Prav vesela sem, da je razvila živahnejša debata, saj nam teh tukaj kar manjka. Igorjev "konj" je dvignil prah, z njim vred pa še marsikaj, ne le "dobre ribe". ;) Razprava je segla precej dlje - do točke, kjer se pogosto krešejo mnenja. In prav je tako, seveda utemeljena.

Igor, glede "ribe" sem imela ob branju občutek, da je šlo točno za to, kar si sam navedel. ;) Bolj me je zmotila v tem okviru kot pa zaradi "pogovornosti", saj ta pesem ponuja drugačno konotacijo kot Njena usoda - v Postanku sta tudi mašina, čik in še kaj. Zato sem to prešla in pesem vzela kot celoto - malce nerodno (zaradi sloga), a vendar zanimivo mešanico "nežnega" in "grobega".

Pištin, hvala za pojasnilo in za pohvale. Zamere ni, kot rečeno, uživam v debatah, le krivica me neznosno boli - zdaj vidim, da je ni bilo, zato se tudi jaz oproščam, če sem te narobe razumela.

Glede ocenjevanja pesmi, ki bralcu niso všeč, se spet strinjam s tabo. Primer je tudi ena mojih najslabše ocenjenih pesmi: KAKO SEM POSTALA VEGETARIJANKA avtor Kerstin.

Ampak pri ocenjevanju smo slej ko prej subjektivni - včasih oz. nekateri bolj, drugič oz. drugi manj. Kaj pa, če ti je pesem zelo všeč, ker recimo opisuje nekaj podobnega, kar si sam doživel in občutil - hkrati pa se zavedaš, da slogovno in izrazno ni kaj posebnega? Tudi to se kdaj zgodi in takoj se pojavi dilema, saj srce pravi "da", razum pa "niti ne". Zaradi tega smo v uredništvu že razpravljali o morebitni uvedbi še ene ocene med "dobra" in "ni me prepričala", med katerima je vsaj po mojem mnenju prehud razmik. So pesmi, ki so "pola - pola", ki vsebujejo dovolj dobrega, da prepričajo, a hkrati so mestoma toliko nedodelane, da jim že ne moremo reči dobre.

Glede Janove pesmi: Nihče je ni ocenil z najslabšo oceno, prejela pa je res štiri "dvojke". Torej - ni prepričala. Zakaj? Ne vem. Verjetno res zaradi tega, kar si zapisal. Sama lahko povem le, zakaj mene ni prepričala. Hja, ravno zaradi tega, o čemer sem že pisala - ultranasprotje. Šibra med zobmi. Avtor zastavi pesem v nekakšnem mrakobnem, morbidnem vzdušju, že kar srhljivem (zalaja pokopan pes), metafora mačke še pripomore k "nadnaravnemu" vzdušju ali vtisu časovne zanke (ki je seveda lahko le zanka - bolečina - v spominu). Ves ta krasno grajeni suspenz pa se podre v zadnjih treh vrsticah. In sploh ne zaradi penisa. Zaradi sloga, ki se tako drastično spremeni. "Tebi pa postane jasno" - tako vsakdanja, trda oz. plitva besedna zveza. In nadalje takšen neposreden opis vzroka tega "potovanja v času oz. zavesti". Glede na prejšnji slog ta hud realizem nekako ne vzdrži. Spomnim se, da sem precej časa oklevala pri oceni - in ravno tu bi mi spet manjkala tista vmesna. Ne dobra in ne neprepričljiva. Morda "ima nekaj v sebi". ;) Nerodno, vem; za začetek bi se morali domisliti neke ustrezne "nominacije" takšne ocene.

In še replika na tvoj zadnji odstavek, Pištin: nisem govorila o kakšnem razvrščanju, pač pa sem navajala primere oz. posamezne besedne zveze/izraze, ki bi sodili "na zid". No ja, navsezadnje - kaj je z zidom narobe? Gotovo tako pesem prebere več ljudi kot tisto med platnicami (žal!!). Saj so že davne civilizacije pisale na zidove. In to pomembne stvari. Ja ja, takrat še ni bilo papirja in računalnika in ... Tako se je začelo. Sicer imam pa sama peščico pesmic, ki jim ne rečem drugače kot straniščna poezija, najdeš pa jih na drugem portalu v posebni delavnici, namenjeni le tovrstni poeziji: http://www.pesnik.net/component/option,com_fireboard/Itemid,157/func,view/id,26123/ca tid,10/

Tudi taka poezija (lahko) ima svojo vrednost, saj bralca recimo razvedri, spravi v smeh ipd. Je pa le toliko drugačna od ostalih zvrsti, da si zasluži svojo lastno - steno. ;)

Lep pozdrav vsem!
Kerstin

Zastavica

Komentiranje je zaprto!