Pridevniki so okras jezika. Že beseda sama pove, da jih pridevamo,
torej niso nekaj bistvenega, nekaj, brez česar ne bi mogli
spregovoriti, lahko pa nam označijo pripovedovalca, njegov značaj,
doživljanje, ne nazadnje paleto besed, ki jih nanaša na pesemske
plasti.
Poglejmo primer kratke pesemi:
Tvoji kamni molka
se z mojimi kamni molka
zadevajo v tišino.
V prvem primeru so uporabljeni le svojilni pridevniki, pesem je
kratka in primerna za izražanje ostrine oddaljenosti v partnerstvu.
Če bi uporabili pridevnike, ki so v vsakdanji rabi, bi bila pesem
taka:
Tvoji ostri kamni tihega molka
se z mojimi okroglimi kamni glasnega molka
zadevajo v morečo tišino.
Pesem bi izgubila na ostrini, zazdi se nam nekako kot vsakodnevno,
ponavljajoče (in bolj ali manj neučinkovito) toženje zaradi
nerazumevanja v odnosu. Če bi uporabili pridevnike, ki skušajo
prikazati intimno občutenje tega molka:
Tvoji krempljasti kamni zadirčnega molka
se z mojimi izdolbenimi kamni naveličanega molka
zadevajo v kričečo tišino.
Dobili bi stopnjevano ihto, ki se nagiba v histerijo. Z drugačno
uporabo pridevnikov, ki opisujejo vsakdanje življenje, bi pesem
dobila manj oster, nekako privajen in samokritično vdan
izraz:
Tvoji načitani kamni praktičnega molka
se z mojimi naličenimi kamni parfumiranega molka
zadevajo v masivno urejeno tišino.
Še bi se lahko igrali. To je res zanimiva vaja v pesnenju. Zato naj
ostanem na sredi poti in vas (in sebe) malo podrezam: preden pesem,
ki smo jo napisali, oddamo, se malo poigrajmo in iščimo izraze,
skozi katere bomo res dosegli bistvo sporočila, ki smo ga zapredli
v pesem.
P. S. V pesniški zbirki
Sem se (ZRU, 2005), sem objavila prvo različico te
pesmi.