HAIKU 15

Spomladanska noč,
zvezde in luno ziblje
morska gladina.

Majda Žvokelj

RAjko      Jerama

Poslano:
23. 03. 2023 ob 21:05

Dober je, pa tudi razumljiv.

vcasih kdo napiše kaj takega, da se komaj razvozla.

lp Ra.j.

Zastavica

triglav

Poslano:
23. 03. 2023 ob 23:38

Zelo lepoooo!


Lp, Marija

Zastavica

miko

Poslano:
24. 03. 2023 ob 03:07

zaziba ...

lp, m

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
27. 03. 2023 ob 12:14
Spremenjeno:
27. 03. 2023 ob 12:14

ja, tehnično  ok haiku, temetsko pa  - odsev zvezd in lune v vodi je že prevečkrat ujet v raznih haiku slikah ;)

Zastavica

Majda Žvokelj

Poslano:
27. 03. 2023 ob 12:47

Se strinjam, Lidija. Malo prenajedeno, sem tudi sama bila od začetka takega mnenja, a kaj, ko pa se mi je vse lepo izšlo ... Zaplavam malo v druge vode, aja, potapljam se,  zelo rada opazujem morsko dno in življe - a spodaj ni letnih časov, se jih ne opazi, no, edino toplovodne ribe se vračajo, meduze itd. Nasvet? Hvala. Majda

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
27. 03. 2023 ob 20:52

Nasvet? Išči haikuje, ki jih po največji verjetnosti ni "naslikal" še nihče ... 

Potapljanje pa - to je tudi moja strast - apnea ;)

 Lp, lidija

Zastavica

Milan Žniderič - Jošt Š.

urednik

Poslano:
28. 03. 2023 ob 23:15

Majda, všeč mi je tvoje približevanje haikujem.

Dobro je, da nosi ta haiku letni čas, saj naj bi bil letni čas eden od temeljev haikuja. Vendar (eh, ta vendar!) je navedba "spomladanska noč" morda preveč direktna, pa verjetno že velikokrat zapisana! "Enakonočje" je že bolj posredno, vendar morda tudi že prevečkrat uporabljeno. Se mi pa zdi enakonočje zanimivo, ker se niti ne prepozna ali spomladansko ali jesensko. In tudi zato, ker se dvojnost nato pojavi še v "zvezde in luno ...", čeprav manjka povezava z razkrivanjem dvojnosti enakonočja. Zato bi bilo morda boljše, da je drugi verz bolj približan pravilu haikuja, npr. "zvezdno nebo zaziblje", ker s tem močneje opišemo trenutek (ampak tudi tak zapis verza verjetno ni preveč originalen ...). 

Naj še dodam, da mi je "morska gladina" čisto kul in bi jo pustil pri miru, da ziblje .... (čisto kul ..., pustil pri miru, da ziblje - no, take povezave so mi všeč v verzih ... :). Ampak (eh, ta ampak!), če bi bilo uporabljeno "zaziblje", potem bi pričakoval, da to naredi val(ček) na (lepi črni) Donavi ... :)

Pustiš haiku naj se zaziblje v naše misli ...

Ti pa potem lahko pišeš variacije znova in znova ...


Lp!

Jošt Š.    


Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
30. 03. 2023 ob 11:01
Spremenjeno:
30. 03. 2023 ob 13:15

majčkena poprava, pripomba glede tegale, kar je napisal Jošt:


 "Zato bi bilo morda boljše, da je drugi verz bolj približan pravilu haikuja, npr. "zvezdno nebo zaziblje", ker s tem močneje opišemo trenutek (ampak tudi tak zapis verza verjetno ni preveč originalen ...). "


 Ni čisto tako, namreč, če uporabimo obliko "zaziblje", imamo glagol dogajanja, ki ga lahko "vidimo" v katerem koli času, ne samo v danem trenutku  ( ... vsako spomladansko noč, ob vsakem enakonočju) - mi pa iščemo trenutek TUKAJ in ZDAJ. Izključno ta trenutek. Zato je oblika manj primerna. 

 Še najbolje je uporabiti neglagolski način ( zazibane zvezde). Le da potem izgubiš pravo število zlogov ... Hm, ja, kdo pa je rekel, da je dober haiku -  a)po vseh formalističnih pravilih,  in  b) še nikoli slišan in s tematiko, ki res sede v misel -  lahko napisati !



Pusti ta haiku tak kot je, veliko navdiha ob upoštevanju pravil ti želim v bodoče.

 lp, Lidija





Zastavica

Majda Žvokelj

Poslano:
30. 03. 2023 ob 15:16

Hvala obema, zares rada preberem mnenja in predloge, popravke, dosti mi pomeni. Vendar - zaziblje, to ni, kar se dogaja pred našimi očmi in ne neha. Se strinjam z Lidijo. 

Vendar pa se ne strinjam z besedo "zazibane". Zame je ta beseda pridevnik. Kot npt valovanje in vzvalovano. Ah, dejte še kašnu mnenje. Lohku, de se motim. Pej lejp pozdrav iz Wajdusne. Majda 


Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
30. 03. 2023 ob 17:23

ja, Majda, seveda je pridevnik ... če hočeš uporabiti neglagolsko obliko haikuja, potem namesto glagola daš pridevnik, samostalnik, glagolnik ... včasih drugače ne gre.

Na ta način se izognemo "trajanju", ki presega trenutek. 

lp, Lidija

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Majda Žvokelj
Napisal/a: Majda Žvokelj

Pesmi

  • 23. 03. 2023 ob 11:09
  • Prebrano 345 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 241.29
  • Število ocen: 10

Zastavica