Poglejte ga, norca, naslonjenega na drevo,
katerega nihče ne pozna, ker res je tako nenavadno,
čudne rasti in tuje.
Deblo se čisto na dnu vzpenja skoraj normalno navpično,
potem vodoravno
in nato poševno.
Moti parkiranje pred trgovinico. Kdo ve od kod se je priteplo
njegovo seme. Zasadil ga gotovo ni nihče namenoma,
nobenega sadu ni od njega, nobenega rezultata.
Vedno bolj razmišljajo, da bi ga obsekali,
norec pa sloni na njem, dobiva asociacije
in primerja sebe z drevesom
ter opazuje veseljaško družbo, ki se je zbrala pred trgovino,
da bi si izmenjali praznino, kakor jo on vidi,
praznino, ki je tako prazna, da ni nobene tesnobe,
ko se krog praznine oži – le neka čudna, srečna bebasta bližina ljudi,
ki so se naključno zbližali po ključih medsebojne privlačnosti
njihovih višjih teles in temu prilagodili svoje
miselne predstave o drug drugem.
Norcu gre na smeh, ko pomišlja, kako redko je razumevanje
med povsem različnimi ljudmi.
Smeji se na videz brez razloga, in res je videti kot bebček,
in ve, da so vse njegove misli o drugih morda
le prividi domišljije, uteha, da je videti kot drevo.
Dovolj, ali pa preveč jim je bilo, da so ga enkrat samkrat pogledali
in že jim je bilo jasno vse o njem,
takoj se jim je zdelo, da se ga od nekod spomnijo,
znan bi jim bil, četudi bi ga prvič videli,
in tudi on se zave, da je naletel na simptom
svoje zaznamovane pozicije, da njega vsi poznajo, medtem ko on nikogar.
In vsi mislijo, da ga vidijo bolje, kot se sam,
toda nikomur od njih, ki se mu smejijo v obraz
in ga zrejo kakor predmet (čeprav se vidi, da ni navdušen),
nikomur se ne zdi vredno, da bi z njim izmenjal besedo,
noben v njem ne sluti misli, ki jim v resnici
ne bi mogel slediti.
Lažje si je med seboj štirinožno ovohavati višja telesa,
kakor sprehajati se po svetu s prostornim nahrbtnikom sanj.
Predstavljajmo si – ignoranca je popolna, gladka kot kamni
v gorskih rekah – brez sovraštva in jeze,
le z veliko očmi zavijajočega posmeha.
Kakor norec nikogar ne zanima, tako tudi njemu ni do tega
da bi skušal prodreti v to praznino -
da bi med njimi iskal ali čakal na kakšno misel, ki ni ploščata,
kakšen brezosladni izraz, ki izda človeka, ki je za hip izginil
in zaslutil nekaj več.
Poslano:
21. 10. 2020 ob 10:30
Spremenjeno:
21. 10. 2020 ob 12:43
Kje pa ti smučaš Magnezij? :)
Jaz sem bil lani v Kronplacu, na kronplacu?
kako se reče:"voda", v vodnjak
Pljunek: "ne vem."
Ampak: to je slina,
Že: "v redu, tres bien"
vodnjaki brez dedne zasnove.
namiguješ na kralje... zakaj voda ni zdravilo slepoti?
Čakam, da Kekec eno kravo za rep dvigne
zabavno pa je tole
Vrhunsko pisanje, saj sicer na sredi vodnjaka ... padeš skozi,
kar je bolje kot mimo :)
https://www.youtube.com/watch?v=BilaShsQphM&list=RDBilaShsQphM&start_radio=1
Poslano:
21. 10. 2020 ob 11:02
Spremenjeno:
21. 10. 2020 ob 13:02
ne padejo skozi, ampak pade skozi njih.
na kralja ulic, ja, ki nastopi v tej pesmi.
mam napihljivo bob stezo.
Poslano:
21. 10. 2020 ob 11:09
Spremenjeno:
21. 10. 2020 ob 13:49
TO!
(Ne prema gljivi)
Trojec brez vrtnarja
Poslano:
21. 10. 2020 ob 14:28
Spremenjeno:
21. 10. 2020 ob 16:28
Kaj je pravzaprav tisto, kar je ljudem ob pogledu na norost ali brezdomca tako strašljivo? Je to zares norost in beda drugega?
V Kraljih sem prebrala: Na ulici je dovolj prostora za vse! ;)
Poslano:
21. 10. 2020 ob 17:15
Spremenjeno:
21. 10. 2020 ob 19:15
če jim je strašljivo v smislu, da so pretreseni, zgroženi ipd.,
je to lahko odraz pristnega sočutja.
v tej pesmi sicer govorim o drugačnih, prav nasprotnih odzivih -
prazni vodnjaki ('jastogi') se naslajajo, z užitkom zadržujejo pogled, in s tem nekako 'po plazilsko' utrjujejo status na hierarhiji dominance.
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Srečko Luštrek
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!