.
Potujem po Nilu
Kot Mojzes po vodi
Kot otrok po srcu in telesu
Brez staršev rojen iz vode
Priplavam do obale želja
Na otok
Kjer ogenj prasketa
Uničuje vsako materialno tvarino
Dim jo dviguje v nadzemeljsko dobrino
.
Jesti piti delati in se množiti
Se veseliti
Potovati
Tisoč obrazov tisoč prigod
Se kaj naučiti iz svojih nezgod
Naše enostavno življenje
Nekje čaka entitija Smrti
Njena navzočnost
Izniči vsako lažno vrednost
Slavljena bodi ekvivalenca Smrti!
.
Rodi 33-ega se
Črnolaso dekle lepo
Z zemeljsko energijo prevzeto
Rodi se
Samosvoja
Partizanska kurirka
Že kot otrok nosi
Pošto s seboj v košu s hrano
Smrt ji sledi za petami
Vojna jo utrdi
Nič pretežko se ji ne zdi
Trdo delati za preživetje
Ali
Fantu prebiti glavo v pretepu
Mlada urejena
Komaj polnoletna
Se poroči
Vedno za družino skrbi
Skrbno gospodinjstvo
Je njena ustvarjalnost
Ne glede na prepreke
- ker alkohol je Slovencu vladar -
Zakona ne prelomi
.
Na vrsto pride volilni list za neodvisnost
In nato kot vedno še črni talar
Ona nobenemu ne verjame
Da gradijo boljšo bodočnost domovine
.
V krogih zbrani kličejo
V vseh hramih svobode izrekajo
Pridi novo sonce
Pridi naša luna
Zasleduj
Uniči Troglav ki ne spi
Z lovkami ugrabi te ljudi
.
Daleč stran stari noni
Realna duhovnost
Ji sposobnosti obudi
Ne verjame v boga farjev
Verjame v tisto kar se vidi
In kaj vidi
Vidi mlado žensko z dolgimi lasmi
Vidi jo jasno kot vse druge stvari
Pogumen mladenič jo odganja
Pojdi stran maja
Obsedena in prekleta
Kot brezmadežna in sveta
Zakaj stopaš skozi moja vrata
Nepovabljena
In nato zasliši starce
Ki v krogu stojijo
S praprotjo obdani zamaknjeni govorijo
Pridi k nam Troglav
Obvaruj nas pred besi
.
Ženska postane le še obris
Sedaj je več ni
Nona vidi le meglico
Ki se za njo izgubi
.
Smrt
Med katoliki nezaželena
Med naravoverci del življenja
Samo prehod v spremembo kozmosa
Kot dim dviga se iz jutranje meglice
.
Nona se odloči
Ko se čaše napolnijo
Telesne sile oslabijo
In se življenjski načrti dovršijo
Takrat se zaveš
Da je čas odhoda
Izbereš si šamansko smrt
Izjaviš
“Na lepše grem!”
Morana te počaka
Da se odzemljiš ko sama to želiš
Odpustiš silo
Sprejmeš novo energijo
.
Še priprava zadnjega kosila
Še zadnjič po tej poti
Mimo znanih hiš
S pogledom zadnjič
Po obrazih znancev
Odločena da oddideš
Na svoj cilj
Vedoč da se ne vrneš
V ta prostor XYZ
Vse trpljenje in borbe se stope
Se v koncu porazgube
Vse v ognju izgore
.
Sedaj
V rajskih vrtovih
Kjer se sprehajaš
Med belimi cvetovi
S kitkami čez rame
Obsijana s pravim soncem
V hiši moje prihodnosti
Pred mojim gradom
Ki me sezidan čaka
Hvala mama
Da si pokazala kako živeti in umreti
Zato boš vedno tu
na našem oltarju.
.
—————
(glej opombe in razlago v komentarju)
Poslano:
08. 03. 2020 ob 20:03
Spremenjeno:
08. 03. 2020 ob 20:06
OPOMBE IN RAZLAGA 10. kamna
.
XYZ - koordinate treh dimenzij: smrt v točki prostora
Potujem po Nilu - celotna kitica predstavlja samo-bitnost in samo-samskost vsakega posameznika
Kot Mojzes po vodi - voda: čustva
Brez staršev rojen iz vode - ko premagaš čustva ...
Kjer ogenj prasketa - ogenj: izničenje, transformacija razmišljanja
Dim jo dviguje v nadzemeljsko dobrino - dim: duh
Slavljena bodi ekvivalenca Smrti - poklon izenačenju imenitnih in neznatnih, ki ga prinaša Smrt
Uniči Troglav ki ne spi - nakazuje poteze antiliturgije
S praprotjo obdani zamaknjeni govorijo - praprot naj bi varovala pred besi
Vidi mlado žensko z dolgimi lasmi - se navezuje na že dokončano, a še neizdano Staro dramo, ki obravnava naravoversko obredje
Obvaruj nas pred besi - besi ali črti so bitja, ki ljudem vzamejo dušo
Pojdi stran maja - iluzija: v tem primeru iluzija ženske ki izvaja črno magijo
Kot brezmadežna in sveta - kakor se iluzija kaže v družbi
Pred mojim gradom - podoba drugega sveta pri mačku Čompeju v Medicatije Adama ali Veliko besed za malo denarja. Naslednje vrstice pa so dejansko pogrebni govor.
.
- - - - - - - - - - - SPREMNA BESEDA
Deseti kamen je igra meglic in dima, ples sence smrti in dviganja duha skozi prostor tega sveta treh dimenzij. Iz bogastva motivov naj izluščim le vodilno nit. Kdor ima razvite določene duhovne sposobnosti in celovito dojema okolico in življenje, je pravzaprav šaman; komunicira in sodeluje z nevidnim svetom. Kakor to vidimo pri stari noni, ateistki in partizanski kurirki. Vera tu ne igra nobene vloge, stara nona ne verjame v sistem ali religijo. Prepletanje mističnih bibličnih motivov pa nakazuje obrise zastrtih (in morda prezrtih) naravoverskih skrivnosti. Avtorjeva nona razvija svoje notranje sposobnosti skozi vsakdanja opravila ne glede na zunanji svet in skozi življenje jo spremljajo skrivnostni pripetljaji narodove edinosti in duhovne razklanosti. Vrhunec desetega kamna nam razkriva formulo za šamansko smrt.
Končno avtor sam postavlja nono na oltar vsakdanjega tu-življenja.
Tilen Gregor Urtelj, avtor spremne besede
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Bojan Kuk. (pa pika!)
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!