Tajna

 

 

Plovim
s tvojom malom rukom
u ruci sve dok jutro 
nezadrživo naraste 
do zvijezda 


Zadrhtim 

jer ne znam
je li stvaran bio poljubac
ili je dječački san 
sve više cvjetao
pred sjajnim licem
Proxime Centauri
u prozoru

mirkopopovic

mirkopopovic

Poslano:
15. 08. 2019 ob 08:54

Nikita, ne znam možeš li ovo pročitati, vidjeti, ali hvala ti u svakom slučaju što si se zadržala na mojoj pjesmici.

Dobro ti jutro i uspješan dan!

lpm

Zastavica

jagodanikacevic

Poslano:
15. 08. 2019 ob 20:02

Lepo. Mada, čini mi se da bi pesma, kao minijatura (bez prve strofe) bila daleko efektnija. Ruka, makovi, talas, more i zvezde (mnogo stvari na malom prostoru...) u prvoj strofi odvode nas nepotrebno od suštine pesme: drhtaj od (nagoveštaja) poljupca kao ostvarenja dečjeg sna i sjajno finale - dohvaćena zvezda Proxima centauri kao divan, crveni cvet buja u prozoru. Šta misliš. Mirko?

lp

Jagoda

Zastavica

mirkopopovic

Poslano:
15. 08. 2019 ob 21:38


Dakle, da ostane samo:

Zadrhtim jer ne znam

je li stvaran bio poljubac
ili je dječački san 
sve više cvjetao
pred sjajnim licem
Proxime Centauri
u prozoru

ili bi u cilju smanjenja "mnogo stvari na malom prostoru" (s čim se slažem) trebalo poboljšati tekst prve strofe?

Hvala na sugestiji i na podršci !

Zastavica

Dean

Poslano:
15. 08. 2019 ob 22:26

The Stanford Prison Experiment


iz Wikipediae:

Zimbardo je shvatio da mora obustaviti eksperiment nakon pregledanja noćnih snimaka na kojima su bili prikazani mnogo gori i ponižavajući načini kažnjavanja i dehumanizacija zatvorenika i kada je Kristina Maslah, student psihologije sa kojom je i kasnije bio u braku, uložila prigovor na uslove u zatvoru nakon što je uvedena u eksperiment da sprovede intervjue. Zimbardo je primetio da, pored više od 50 ljudi koji su posmatrali eksperiment, Maslah je bila jedina koja je ispitivala moral studije. Nakon samo šest dana trajanja od planirane dve nedelje, zatvorski eksperiment u Stanfordskom univerzitetu je prekinut.

Zastavica

mirkopopovic

Poslano:
16. 08. 2019 ob 10:20

Hvala lijepa, Jogoda, za uvrštavanje pjesme u podcrtane. 

Lijep pozdrav,

mp

Zastavica

mirkopopovic

Poslano:
16. 08. 2019 ob 10:26

Hvala, Deane, na izdvojenom vremenu za uspoređivanje, pjesme, ili, najvjerojatnije, nastajanja ove moje pjesme sa The Stanford Prison Experiment.

Ti imaš pravo na svoje mišljenje, a ja imam i pravo i obavezu izmijeniti, u konkretnom slučaju, par riječi u jednom dijelu svoje pjesme nakon sugestije vrhunske pjesnikinje koju izuzetno poštujem i sa oduševljenjem čitam.


Lijep pozdrav i kreativan dan, Deane !

Zastavica

Dean

Poslano:
16. 08. 2019 ob 12:55

Hvala, Deane, na izdvojenom vremenu za uspoređivanje, pjesme, ili, najvjerojatnije, nastajanja ove moje pjesme sa The Stanford Prison Experiment.

Ti imaš pravo na svoje mišljenje, a ja imam i pravo i obavezu izmijeniti, u konkretnom slučaju, par riječi u jednom dijelu svoje pjesme nakon sugestije vrhunske pjesnikinje koju izuzetno poštujem i sa oduševljenjem čitam.

 

Lijep pozdrav i kreativan dan, Deane !

 

Mirko,

Da, imam pravo na svoje mišljenje, imaš ga i ti, nesporno prirodno pravo, ali važnije je da imam društveno pravo i izreći svoje mišljenje. Najvažnije je da niko nikoga u društvu ne prisiljava menjati svoje izrečene izjave. (Manipulacije prisilom nisu samo bičem nego i šargarepom/mrkvom.)

 

Kažeš. »a ja imam i pravo i obavezu izmijeniti, u konkretnom slučaju, par riječi u jednom dijelu svoje pjesme«. Pravo imaš, a čime si obavezan meni nije važno.

 

Kad smo već kod »konkretnog slučaja« to je konkretno »par riječi u jednom dijelu« 14 riječi od ukupno »svoje pjesme« 37 riječi, što je 38% pjesme kakva je sada. Kada bismo gledali koliko je riječi izbačeno bi bilo više od 45%.

 

Čestitam Ti podvlačenje (podcrtavanje), a posebno kada to uradi (citiraću Te) vrhunska pjesnikinja, želeći Ti da dosegneš i, zašto da ne, presegneš (ponovo Te citiram) vrhunsku pjesnikinju.

Srdačan pozdrav,

Dean


Zastavica

mirkopopovic

Poslano:
16. 08. 2019 ob 14:16

Nedostatak mi vremena diktira da samo »brzinski« nešto malo napišem. Naime, u svom prvom pasusu govoriš o prisiljavanju... Moram podsjetiti da nije riječ o prisiljavanju, već o ukazivanju stilski i na drugi način boljeg povezivanja dviju strofa. Bez muke sam to uspio i drago mi je, jer, moraš to priznati, pjesma je sada bolja, što ne znači da ovdje želim svoje pjesme nazivati boljim i lošijim. Taj zadatak ima uredništvo.
»Krojeći« prvu strofu nisam brojao koliko sam dodao novih riječi, niti koliko sam ih izbacio iz ranije verzije pjesme, odnosno prve strofe. To mi baš i nije važno. Važno mi je da prihvatiš mogućnost u kojoj se zbog nedovoljne koncentracije dogode neke manjkavosti. E, sad znam što misliš – misliš da pjesma više nije moja. A ja bih rekao sljedeće: Pjesma je od prvog do posljednjeg otkucaja svoje krvi i treptaja duha – upravo moja. Jer, kao što se lako može vidjeti upoređujući dvije verzije, ostaje moja ideja, ostaje realizacija njene težine, izraza i ničim nepomućene njene svjetlosti  od strane urednice, a svjetlost je tek s drugom strofom zaokružila svoje bivanje, svoju tvarnost, temelj na kojem je nastala, ili potrebu ostvarenu kroz moju malenkost.  
Što se tiče moga shvatanja, ili doživljaja poezije, ili vrhunske pjesnikinje, ostavi meni takvu slobodu jer apsolutno ostajem pri gore navedenoj kvalifikaciji (!!!). A imao sam prilike vidjeti i pročitati kakvo mišljenje i uvažavanje imaju neki pjesnici sa ovog portala kad je u pitanju spomenuta (nova) urednica.
Hvala na čestitkama, Deane !
Srdačan pozdrav,

Mirko

 

Zastavica

Dean

Poslano:
16. 08. 2019 ob 15:26

Mirko,

Neću ulaziti u bič/mrkvu – ni ja nemam, kao ni ti, toliko vremena, rekoh šta rekoh, sad ću reći još nešto, probaću što kraće umem.

 

Kako će, šta će, zbog čega će i čega radi će raditi svojoj pesmi (jednina) je stvar autora (množina).

 

Ocenjivanje može uredništvo (čegagod, dakle ne samo ovo ovde Uredništvo) zadati sebi, i može dobrano uticati na ocenu čitateljstva (no ne zadugo), ali ipak život i/ili smrt (sudbina) neke pesme je »u rukama« čitateljstva.

 

Timski rad na čemu god bilo da bilo je odavno poznat, čovek je društveno biće, pa je i ravnanje skladno tome već odavno poznato – svi u timu su koautori, a među njima postoje i prvi autor, i vodeći autor, a ponekad i autor za korespodenciju. Lično ne vidim ništa loše u timskom radu, pa ni u poeziji, naprotiv; naprotiv čak i u poeziji. Lektori (popravljači omaški) ne ulaze u tim (među koautore), dok sve ostale prihvaćene sugestije, uvrštavaju one koji sugerišu među koautore - kodeks intelektualca.

 

Iz raznih razloga pojedina stvar nadilazi sposobnosti pojedinca i tada je za društveno biće, što čovek jeste, prirodno kako da nudi tako i da prihvati pomoć, no timski rad je timski rad.

 

Srdačan pozdrav,

Dean

 


Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
16. 08. 2019 ob 18:40
Spremenjeno:
16. 08. 2019 ob 18:48

Dean, naš pesem.si je poseben (in različen od drugih portalov) predvsem po tem, da uredništvo ne le pregleduje objave, ampak tudi svetuje (in ne prisiljuje!) avtorjem. Zakaj? Iz preprostega razloga: ko napišeš pesem, potrebuješ kritičnega bralca in ne le splošnih pohval - če hočeš, nekoga, ki ti včasih pove o tem, kaj misli, čuti, vidi v tvoji pesmi - in če vidi, kako bi tvoja pesem še boljše delovala, zakaj je ne bi premislil (in popravil) še enkrat? Kot rečeno: sam se odločiš in mentorji že od zdavnaj vemo, da je pesem avtorjeva, tudi če smo karkoli pripomogli k njeni izboljšavi. In prepričana sem, da to mnogim avtorjem veliko pomeni. Tudi jaz sem med takimi. In včasih moram zavreči več kot pol napisanega, da pridem do tistega, kar je dobro.

Če avtorji tega ne želijo, lahko tudi povedo (ali pa to zaznamo po njihovem odzivu na naše predloge).

Upam, da sem ti dovolj dobro razložila to plat delovanja pesem.si,

lp, Ana

Zastavica

Dean

Poslano:
17. 08. 2019 ob 10:30

Ana,

Kako deluje pesem.si u okolini u kojoj je, Ti možeš i moraš braniti, ali si u sukobu interesa da bi iko uzeo tvoje objašnjenje za nepristrasno. (Uzgred i iskreno moje mišljenje o delovanju portala je pozitivno, jer ne toleriše šovinizme. To naravno ne znači da treba o mogućim nedostacima, ukoliko ih ima, ćutati.)

Vraćaš me na temu bič-šargarepa/mrkva/korenje, a ja nemam vremena za pretraživanje kako se reaguje na sugestiju člana dok nije Urednik, a kako kad postane Urednik.

I uvodiš novi pojam - pojam mentora. I hvala ti, jer taj pojam verovatno budi prvu asocijaciju svakome, pa i meni na diplomski rad, magistarski rad, doktorski rad. Tamo se obično srećemo sa jasno deklarisanim pojmom mentora.

I mentori su autori, najefikasnije je da dokažem baš na Tvom primeru (jer je javno dostupno, a ne uvlačim treće osobe, uzo bi ja sebe al ja sam svršio samo prva 4 osnovne, ja sam ti đubretar/škovacin, ono visim pozadi na kamionu... ono baš materijal za tvoju osposobljenost), ako pogledamo linkove (COBISS) vidimo da si Ti autor diplomskog


Ustvarjalnost učitelja in učencev pri pouku v prvem razredu osnovne šole

i magistarskog dela

Načini učenja in poučevanja ter gradiva za pouk, ki spodbujajo ustvarjalnost učenja in učencev na elementarni stopnji osnovne šole

a da pod

Drugi avtorji

piše

Razdevšek-Pučko, Cveta,
za diplomski rad

a

Strmčnik, France,
za magistarski rad

koji su bili mentori.

 

Dakle mentor je koautor (soavtor).


Linkovi kojim podupirem su:

https://plus.si.cobiss.net/opac7/bib/7011913

https://plus.si.cobiss.net/opac7/bib/21037666

Srdačan pozdrav,
Dean

Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
17. 08. 2019 ob 11:42
Spremenjeno:
17. 08. 2019 ob 11:49

Se strinjam, Dean, tako je pri strokovnih delih,

vendar ti lahko povem, da že več kot desetletje delam z vsemi generacijami (tako mladimi kot starejšimi pišočimi) literarne delavnice v živo. Tudi sama sem bila deležna dobrega mentoriranja, če omenim tisto, ki me je najbolj zaznamovalo - obiskovala sem skupino, ki jo je vodil Lojze Kovačič. Mentorstvo pri pisanju razumem kot pokazati smer, postavljati vprašanja, odpirati poglede na napisano in na tisto, kar bi lahko še nastalo iz tega, na delo z besedilom kot živo snovjo, ki nikakor ni sveta stvar navdiha ali stvar svetega navdiha, ampak mora poleg tega (in običajno za tem, ko je besedilo zapisano v "surovem" stanju) vsebovati tudi razmislek, krajšave ali izboljšave, nadomeščanje besed z ustreznejšimi, branje podobnih besedil ... da ne pletem dalje: mentor morda vidi v nekem določenem trenutku dlje od avtorja, ampak tudi avtor razvije svoj notranji mehanizem ustvarjanja, in lahko je, če je tudi dovolj empatičen, sčasoma lahko tudi on mentor .. No, zaenkrat uporabljamo to besedo, na JSKD, kjer opravljam podobno delo, rečejo temu strokovni spremljevalec. Je pa vedno tako: avtor na koncu sam izbere, kaj in koga bo upošteval (pa četudi je v ozadju motivacija na osnovi korenček / palica), lahko pa si seveda kadarkoli po tem, ko je že izbral, premisli in najde neko svojo, tretjo rešitev, ki bo tudi menotrja prijetno presenetila - taki avtorji so najbolj obetavni, če mene vprašaš.

Tudi jaz bi zdaj to temo zaključila, ker tudi jaz nimam časa za razpisovanje o tem in onem - glej, pesmi so tu, da se jim posvetimo in jih zares globoko prebiramo ...

lp, Ana

Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
17. 08. 2019 ob 11:48
Spremenjeno:
17. 08. 2019 ob 11:50

Naj še dodam, imenitno delo na pesmi, Jagoda in Mirko, čestitke,

(že tako smo prelomili pravilo in zašli v širše vode, kot je komentiranje dotične pesmi),

lp vsem,

Ana

Zastavica

Dean

Poslano:
17. 08. 2019 ob 12:13
Spremenjeno:
17. 08. 2019 ob 12:30

Ana,

Već sam se "uplašio" da si zaključala, ne dajući meni mogućnost da se odazovem - jbga iskustvo.

Ja sam hrišćanin, musliman, ateist, šta god i meni je lepo pa je to dobro i za te i za sve! Ne ide to tako, ne može se iskustvom "i moju babu je deda šamarao, pa nek i mene moj" - Kako si Ti prošla sa Tvojim mentorima, nije tema, još manje argument da je ovde mentorisanje TAKVO, kako pričaš da je Tvoje, a i da jeste, nije argument ZA, nikako nije dovoljan argument ZA.

Niko se neće osvrtati šta Ti misliš da je mentorstvo, a strane su javno čitljive, svako će se pre ravnati po tome šta je on saznao da je mentorstvo, a to važi još od Telemaha, sina Odisejeva. ;-)

Mentor jeste i koautor!


Tako i treba, jer: Svakome bi bila čast da mu je dobitnik Nobelove nagrade (recimo prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj) koautor, ali ako mu nije, a očite su njegove, dobitnika Nobelove nagrade, sugestije, pomisli bismo sažalio se na jadnika i pomogao jadniku, ali za samo delo ne smatra da je dostojno njegovog koautorstva.


I ja čestitam Mirku i Jagodi.

Srdačan pozdrav,

Dean


Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

mirkopopovic
Napisal/a: mirkopopovic

Pesmi

  • 15. 08. 2019 ob 07:29
  • Prebrano 909 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 126.36
  • Število ocen: 8

Zastavica