INSTALACIJE

Nikada se nismo zabavljali kao tih nekoliko predratnih godina kad je rat bio opipljivo izvjestan, a naš razum tražio rupe da dokaže suprotno. Apsolutna neizvjesnost, siromaštvo, raspad države i gubljenje ikakvog uporišta tjerali su nas u kafiće, na koncerte i plesnjake, na pričanje viceva i smijeh. Guralo nas u čopor. Slušao se Balašević, Parni valjak i Hari Mata Hari, Ravel i Lepa Brena, punk i Vesna Zmijanac, zapravo sve što je moglo ma i za trenutak zaokupiti osjećaj i misli, i skrenuti ih s neizbježnog: katastrofe.

Trideset godina kasnije nije se mnogo promijenilo: još smo siromašniji, državu imamo kao da i nemamo, neizvjesnost ovog danas izvjesna je za stoljeće ispred, a rat… pa neki kažu da je već otpočeo. Ipak, razlike ima – sada se ne družimo, viceve ne pričano, ne pjevamo, ne plešemo. Dišemo li?
Zatvoreni u turobna staništa, naoružani svojim strahovima, uspješno isključujemo mozak sjedeći pred kompjutorom ili televizorom, pribjegavamo zapošljavanju preostalih energetskih potencijala razmišljanjem o zdravoj prehrani i alternativnom liječenju, slušamo alternativnu glazbu. Tražimo alternativu za spas, ali nje nema.

Turisti i slučajni namjernici u mom gradu zastajkuju pred cvjetnim instalacijama, diveći se velikom paunu, zatvorenom u žicu napunjenu zemljanim supstratom iz čijih rupa vire posađeni cvjetovi, raznobojne fuksije, pelargonije i begonije. Vise one tako nakrivljene a niti su na zemlji, niti mogu k suncu. Vise do kraja ljeta, s korijenom deformiranim dovoljno da prežive i uljepšaju bogatima ljeto. A kada ljeto završi i izmučeno cvijeće napokon uvene, završit će u kompostu. Bogati šetači će, naravno, na nekom drugom mjestu tražiti nove zanimljivosti i diviti se novom paunu s bolje pognojenim cvijećem.

saraivor

filia

10. 07. 2016 ob 07:32

To je bila tudi moja domovina, utopljena v morju krvi, zaradi izpitih koktajlov arzenika, ki so jih mešali ekstremni umi. Bodeče žice, fanatični klavci, taborišča, toliko ognja in v njem prijatelji. Nekoč sem o tem objavila pesem. Tišina zamolčane resnice ... Pa tako je bolelo. Obglavljali so mi mladost. Tako kot vedno, čas počasi briše meje in pesmi, ki so nas družile, nas niso kosile z rafali.

Hvala

saraivor

10. 07. 2016 ob 09:53