Temnolasa ženska v beli poletni obleki z moškim
sede na klop. Njun pes skoči v ribnik, gledam črno,
k meni radovedno pogledujočo gmoto, ki pljuska
v temni vodi. Ženska si sezuje sandale, objame kolena
in položi stopala na rob klopi. Sonce je nizko, valovi se
počasi, a gibko prelivajo, kot da prihajajo iz nevidnih
točk na gladini. Moški in ženska se polglasno pogovarjata
v tujem jeziku, ko se goli prsti na njenih nogah oklepajo
toplega, razgretega lesa; nekoč sem sanjal, da sem
v daljnem mestu in da ne razumem jezika, spomnim se,
toliko odprte telesnosti je bilo v nerazumljivih, pojočih
besedah tujcev – valovi se pomikajo v ritmu, kot da gre
za neprestano rojevanje vode. Ostanki rib, ki so jih otroci
lovili dopoldne in jih z vso silo drobnih rok metali v ribnik,
so še vidni v vodi; koščki njihovih teles se zibajo
med ločjem. Senca ogromnega amurja spolzi pod gladino,
veliko bitje se ne pusti ujeti. Nekoč mi je nekdo, ko smo jedli,
rekel: »Zakaj odrežeš ribam glavo – najboljša so njihova lica ...«
Šepetanje ženske – ta tuji, blagi glas – se kot tančica
razliva nad ujetostjo vode, kot da nekaj združuje,
kos za kosom, plast za plastjo, kot tolažba vsem ali nobenim
bitjem. Spomnim se fanta, ki je nekoč čakal na avtobus
pred osnovno šolo, ločen od drugih, na njegovem licu
je bil velik madež, znamenje neke prirojene bolezni,
kot da je nekaj odvzeto z njegovega obraza, in neki drugi otrok
ga je dolgo, dolgo gledal.
Pogled, ki ga po čudežu ohranjaš (morda ga nisi nikoli izgubil ali pa si ga obudil s pesnenjem), odkriva pogosto nezaznano, obrobno, skrito ... v jeziku pesmi stopi v prvi plan, ki se zazdi kot svetlikanje ribjih teles v temni vodi, kot organska melodija človeških jezikov, kot svetloba, ki obsije samo reže ... in ki me preseneti in navduši, čestitke,
Ana
"Pogled, ki ga po čudežu ohranjaš (morda ga nisi nikoli izgubil ali pa si ga obudil s pesnenjem) ..."
Ja, težko je, sploh zdaj, ko smo (sem) starejši :) Ohranjati ta včasih otroški, "naivni" pogled. Sem ga pa večkrat izgubil in ga še izgubljam. Poskušam si ga vrniti, ne vem, če pesnjenje samo po sebi pomaga, bolj gre za stanje neke psihološke kondicije, za - hm - konfiguracijo uma, da je naštelan na tak "pesniški", vseobsegajoči, mistični pogled. Upam, da mi bo uspelo spet kdaj s tako intenziviteto gledati stvari, kot sem jih gledal v času pisanja Otroštva neba. Delam na tem, neprestano.
lp
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Franci Novak
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!