Forum

Govoriti o izjemnih stvareh

Pozdrav :)

Nisem bila popolnoma prepričana, kam naj se obrnem s to temo (povsem verjetno je, da je bila tukaj že razdelana, pa sem jo zgrešila) ... kakorkoli, slišala sem že za najdeno poezijo in podobne reči, vendar mi še zmeraj ni popolnoma jasno, kako te stvari delujejo, saj ima očitno o tem vsak rahlo drugačno mnenje.

Torej tukaj je moja pesem:

Če nihče ne govori o izjemnih stvareh

 

Pogled usmeri v nebo
Z roko pomaha proti vrsti hiš - to je ta ulica
Fanta imata izpopolnjeni vodni pištoli
iz živopisane plastike
Stari mož se tiho zasmeje

 

Še vedno nisem vedela kam grem

 

Ko sede in se zagleda v ohlajajoči se lonec
se zaveda
A ni hotel da bi sploh moral priznati
Si predstavlja da stopajo počasi in na
prodnatih tleh puščajo nežne sledove
Ko je fotografija nastala ni bil nobeden
od njiju starejši

 

Ga poslušam ko govori
Pomislim kako tam zdaj gleda televizijo

 

... pri kateri, je čisto vsak verz skoraj do potankosti izpisan (izpustila sem ločila in zaimek jo v predzadnjem verzu spremenila v ga) iz istoimenske knjige J. McGregorja. Sicer je pesem nastala na vlaku, medtem ko sem brala to knjigo (ob vsaki ustavitvi na postaji sem izpisala točno tisti stavek, pri katerem sem v tistem trenutku ob branju bila).

Torej - kako označimo takšno poezijo? Je navedba vira dovolj ali je to celo plagiat?

 

Lea199

Poslano:
01. 03. 2015 ob 09:39

Dobra tema, Helena.

Tudi mene zanima, morda ti kdo odgovori, vsaj upam, da bo tako.

Lp, Lea

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
01. 03. 2015 ob 19:25
Spremenjeno:
01. 03. 2015 ob 19:25

takšen način pisanja se pogosto prodaja na  raznih pesniških delavnicah.

taiste delavnice /za/računajo na to, da ste pesnice (in poeti) mahnjeni na besede.

pesem se izjemoma najde, še bolj izjemoma se jo pa lahko najde na delavnici
najdene poezije.

kaj je pesem? morda iztirjenje besed. se to lahko predvidi?

koliko pesmi lahko nekdo napiše, da ne bo izpadel smešen ?

kaj pa je izjemnost - kaj da-je  besedam težo?

morda to, da si priznamo, da se pesmi ne da najti po nekem receptu ..??

--------------

potem pa se ne mudi - kot se želvi ne, a ne ?
















Zastavica

Vesna Šare

Poslano:
01. 03. 2015 ob 21:05
Spremenjeno:
01. 03. 2015 ob 21:05

Citat Petra Semoliča:


"To ni plagiat, to je legitimen pesniški postopek - principe found poetry se učijo študenti v ZDA in Angliji na faksu v okviru študija kreativnega pisanja ... problem je le, da bi te avtor članka tožil, da si brez njegove vednosti uporabil dele njegovega članka ... zato sploh navedba vira."


Drugič kaj več.

Lp, Vesna.


Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
01. 03. 2015 ob 21:32

na kreativni pesniški delavnici, v organizaciji društva Snežnik iz Bistrice, pa smo se učili, da je hotenje na-pisati pesem smrtni greh. morda je kriv katolicizem, bog ve ...?

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
01. 03. 2015 ob 21:52
Spremenjeno:
01. 03. 2015 ob 21:53

Stvar je karseda preprosta - če se pri pisanju poezije zanašamo na postopke, je s poezijo konec. Ustrezna analogija bi bila, kako se je treba zaljubiti. Se to da predvideti? Zato ste pesniki, ki/ko se poslužujete napotil za pisanje, skrajno dolgočasni. Šalamun, ki v spremni besedi Glagoli sonca prikima, da je klasik - kar po njegovem  podrazumeva brezpogojno zasledovanje navdiha, je, zanimivo, v maksimalnem  neskladju s samim sabo, ko zavzeto propagira delanje/učenje pesmi in pesniških postopkov na delavnicah. Francetiziranje TŠ-ja, s strani Debeljaka, ko opeva, da ima veliko oponaševalcev, je isti šmorn. Oponašanje pisanja poezije ...? NO SHIT! Kdor verjame v to ... pa kar srečno! Bo kdo ugovarjal?

Zastavica

Vesna Šare

Poslano:
01. 03. 2015 ob 22:01
Spremenjeno:
01. 03. 2015 ob 22:32

    http://www.poets.org/poetsorg/text/poetic-form-found-poem

Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
02. 03. 2015 ob 19:05

Vesna hvala za link in citat, to sem iskala. :)

polde ... glede učenja pisanja poezije - očitno je, da nisem strokovnjak (nekaj let pisanja mi še manjka) - se deloma strinjam s tabo, oponašanje pisanja poezije ne gre skozi, sploh če je oponašanje prisiljeno in je to le način, kako reproducirati čim več verzov. Po drugi strani pa nimam nič proti raziskovanju drugih, že znanih načinov. Ne z namenom, da bi ga vzeli za svojega (in se ne premaknili za centimeter stran od Šalamuna), ampak iz čiste radovednosti. Ni treba, da iz tega nastane oh-in-sploh poezija (je lahko samo vaja - samemu sebi na ogled), poleg tega zagotovila za dobro poezijo prav tako ni, če le brezpogojno sledimo navdihu. Če uporabim tvojo analogijo - tudi če pri ljubezni slepo slediš čustvom, ljubezen ni nujno srečna ;)

Če torej vzamemo najdeno poezijo le kot "formo", v katero vstavljamo svoj navdih, ne vidim razlike med tako pesmijo in med že izdelano obliko soneta. Besede so v vsakem primeru že napisane, sonet se včasih zdi še celo bolj okoren, sploh če se z njim spopadaš prvič.

Ampak to je spet samo moje mnenje ... kot sem rekla, nisem strokovnjak. Znam se le igrati, prekladati to in ono, preizkušati, se učiti, nič drugega ;)

in polde, popravi me, če te razumem narobe :)


Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
03. 03. 2015 ob 10:02

jaz se z vsem tvojim mnenjem strinjam. tudi o tem, da je lahko to dobra vaja in da ni nujno, da bo nastal oh in sploh. strinjam se tudi s tem, da so tovrstni postopki redimejdi in podobno  upravičeni, pa vaja in radovednost.

navdih je precej zlorabljena beseda. če v omenjenem viru Glagoli s. odštejemo pesnikov patos, ki meji na megalomanijo (ali pa niti ne meji), je razlaga fajna.

vseeno pa mislim, da na železniških postajah nisi našla pesmi, čeprav jo tako imenuješ.
pri komentiranju me je gnal ravno ta odpor do oponašanja, ki je tako razpasen med pesniki. v bistvu odpor do pretiranega hotenja najti pesem. glede najdene poezije pa mislim, da je ni nič lažje najti kot ostalo. druga pomisel je bila, da znaš pisati brez tega.
bodi vesela, da nisi strokovnjakinja. pesmi niso mašine, niti pa pesniki nismo roboti, ki naj bi pisali, kot da se gumbe stistka. 

gobice gobice, gobice so fanj, ta link, ki so ga izvalili strokovnjaki, je pa zame škandalozen. 
http://gradiva.txt.si/slovenscina/slovenscina-za-gimnazije-srednje-sole/4-letnik/sodobno-slovensko-pesnistvo-2/tomaz-salamun-gobice/2-115/




 


Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
04. 03. 2015 ob 18:26
Spremenjeno:
04. 03. 2015 ob 18:28

Hm, posnemanje ... ko sama vodim lit. delavnice, vidim take in podobne vaje bolj kot izzive in trnke, drobna nedefinirana jedrca, okrog katerih se lahko (tudi z navdihom, če se zgane) pojavi pesem. Raje imam seveda bolj odprte "vaje" kot take z recepturo, kako naj bi se nekaj sestavilo (temu rečem besedne igre, ki so čisto fajn za miselno prožnost in za razgibavanje orodja, ki bo prišel prav v fazi kreacije) ...

V bistvu se oglašam zaradi posredovanega linka - zgrožena sem nad rešitvami - ubogi gimnazijci, taka interpretacija Gobic je pa res katastrofa, ne vem, kdo to piše, ima pa blazno omejeno domišljijo in interpretativno sposobnost. Grem stavit, da vsak  dijak v Gobicah vidi zanimivejše reči.

Lp, Ana


Zastavica

Helena Zemljič (MalaSenca)

urednica

Poslano:
05. 03. 2015 ob 11:22

Ja, polde, Ana, se strinjam - po navadi ne posegam po takih in drugačnih "bližnjicah" do "pesmi", me je tukaj predvsem zanimalo, kakšna so druga mnenja ... :)

Mogoče komu takšni že narejeni okvirji pristajajo, osebno se raje držim čim večje odprtosti, mi je "Sartrovska svoboda" ljubša od na-silo narejenih okvirjev in robotskega premikanja ;)


Glede Gobic ... ojoj, zato pa tak odpor do poezije v šolah, če pa je še linolej primer nevednosti ...

Zastavica

Komentiranje je zaprto!