VRNITEV NA PARNAS

Sprašuješ me, če sem napisal kakšno

pesem odkar sva se razšla...

Ne, odkar sva se razšla nisem

napisal niti enega samega stiha!

Ovit v molk, kakor menih sem molil,

da bi najina ljubezen vstala iz groba.

Bil sem podoben duhovniku, ki ga muči

spovedna molčečnost, ker mu je nek grešnik

priznal gnusen umor.

Toda po več mesecih strogega posta

in številnih odrekanj sem bil nepričakovano uslišan;

znova si se vrnila k meni,

kakor se vrne izgubljena ovčica

k svojemu pastirju.

In zdaj smem, veseli pastir,

spet peti, ukati in jodlati od sreče

na tem svojem bednem Parnasu,

sredi teh mokrocvetečih rožic poezije.

Matej Krevs

modricvet

Poslano:
30. 01. 2014 ob 11:30

Ne razumem te logike: L. S. najprej pove, da zaradi nesrečne (prekinjene) ljubezni ni napisal nobenega stiha. Potem naj bi se stihi vrnili po srečni obnovitvi odnosa, vendar jih imenuje 'mokrocveteče rožce poezije'. Ta fraza iz Prešernove malhe naj bi označevala ravno dejstvo, da se stihi rojevajo zaradi nesrečne ljubezni (rožce so mokre zaradi solz), torej je žalost navdih. Potemtakem bi moral največ pisati takrat, ko je bil zaradi ločitve nesrečen.

LP, mcv

Zastavica

Matej Krevs

Poslano:
30. 01. 2014 ob 16:07
Spremenjeno:
30. 01. 2014 ob 16:55

Ja se strinjam, ta pesem ni ravno ful iskrena izpoved, napisana je bolj zaradi pisanja samega, tako da mi je na koncu zmanjkalo moči (in volje) za logičen razplet pesmi. Pravzaprav pa ti lahko zaupam, da je vendar delno resnična pesem, s tem da se je zgodila prekinitev (ločitev) in več mesecev po ločitvi se je stik spet vspostavil, toda ne pred ločitvijo ne zdaj nisem svoji izbranki napisal nobene pesmi, in tudi med najino več mesečno pavzo nisem nehal pisati poezije. Tako sem iz potrebe da bi nekaj napisal predrugačil svojo osebno ljubezensko zgodbo, rezultat pa je prav ta pesem, ki je za koga morda neprepričljiva, meni osebno pa se zdi, da je, če ne drugega, vsaj naslov resnično genialen.

Hvala za komentar mcv 

LP, Mk

Zastavica

modricvet

Poslano:
30. 01. 2014 ob 22:49

Matej, nikakor ni potrebno, da se pesnik enači z lirskim subjektom (L. S.)!

Niti da se je opisano dogajanje dogajalo v resničnem življenju - za božjo voljo, pesem je literatura (umetnost), ne reportaža. Čeprav je res, da najboljše stvari nastanejo 'iz resničnega sebe'.

A na moj pomislek o logiki nisi nič odgovoril. Ker je pisanje dokaj 'realistično' in ne metaforično, je treba misliti na to, da bo pesem imela neko logiko, da bo bralec kupil, kar prodaja pesnik. Torej, če je pastir vesel, ne more pisati 'mokrocvetečih' (kot jih jaz razumem), ampak kvečjemu vznesene pesmi, ki odražajo njegovo srečo.

LP, mcv

Zastavica

Matej Krevs

Poslano:
30. 01. 2014 ob 23:46
Spremenjeno:
31. 01. 2014 ob 07:18

no sej to sem mislil s tem ko sem rekel da se strinjam, strinjam se da ne bi smela na koncu biti mokrocveteče rožce če je vesel.

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Matej Krevs
Napisal/a: Matej Krevs

Pesmi

  • 29. 01. 2014 ob 22:46
  • Prebrano 642 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 147.37
  • Število ocen: 7

Zastavica