S praga

Pred zaprtimi vrati sem našel češnjo.
Počrnelo je zamahovala,
ko je ona z volnenim šalom hodila okoli nje
po podobnih poteh.
Čez nekaj rok sta se ustavili in podrsali
po cestnem robu,
kjer sem si hotel zaslužiti prah.
Lezel je med rjuhe
skupaj z vrvico,
ki je pešačila za njim,
čeprav v tej pesmi ni bilo psa.
Na drugi strani pa je bila Japonka,
vedno nasmejana in kratka.
Za deset centov.

Vrgla mi je jabolko
in rekla, naj še pridem
po sveže dneve.
In bile so take, ki so imele premalo v sebi,
da bi lahko kje živele,
zato so svoje verze vozile naokoli.
V pločevinki brez naslova
sem videl eno z lasmi kot zavese,
z očesom je prodajala torbico
ljudem praznih naročij.
In gledal sem drugo,

ki se je pogajala z vetrom,
da ji ne odnese
tisto malo strahu.
In še eno, ki se je ob mizi brez stolov
s svinčnikom v ustih
napisala stotič.

 
Bile so vsepovsod, a nobena moja.

Vesna Šare

Vesna Šare

Poslano:
05. 01. 2014 ob 20:59

veliko obdelav, končna z ločili in veliko začetnico


Zastavica

modricvet

Poslano:
05. 01. 2014 ob 21:09
Spremenjeno:
05. 01. 2014 ob 21:15

Čudovita, sedaj se še lažje bere.

LP, mcv

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
07. 01. 2014 ob 18:43
Spremenjeno:
07. 01. 2014 ob 18:56

Pripravljam komentar, do takrat pa tole.

Končal sem z urejanjem lani, z lansko zadnjo oceno ravno pri Vesni, danes sem tukaj prvič po novem letu, da malo pogledam novo bero (in po "novem" ocenim) in je bila najstarejša nepregledana pesem ravno Vesnina. Zgolj naklučje, a pesem je za moje taprava.

Bom torej v komentarju pojasnil, zakaj....

Zastavica

Peter Rezman Perorez

Poslano:
07. 01. 2014 ob 18:59
Spremenjeno:
07. 01. 2014 ob 21:25

Vrata, ki iz te pesmi vodijo v – pesem, (kaj pa drugega,) so po svoje nedostopna, saj je pred njimi češnja. Meni se zdi, da je to seveda drevo, ne drobna črnica na prašnih tleh, a lahko bi bilo tudi slednje. In že je pred nami čisto na materialni ravni neverjetna večplastnost te – pesmi.

Seveda je prav mogoče, da je drevo pred vrati jablana, ne češnja in še celo več, v resnici ni nobena ovira, saj ni veliko drevo, ampak skromen bonsai, pod katerim stoji mala Japonka in tako dalje in dalje skozi asociacije, ki jih divje trese iz sebe ta – pesem. Na vse strani, na videz brez logike, a ravno zato – poetično.

Poleg te zapeljive večplastnosti, je zanimivo tudi to, kako se nam, bralcem, ves čas podtika »zgodba«, ki se seveda vedno izmakne, ker je to pač – pesem in je tako prav. In zato se pesem vsaj trikrat neverjetno preusmeri /najmanj pri verzih,: Lezel je med rjuhe, Na drugi strani je bila Japonka ter  V pločevinki brez naslova/ a tudi to je bolj navidezno, kot res, saj pesem kar zdrsne proti svojemu koncu, proti tisti, ki se je stotič napisala sama, proti – pesmi.

In da je konec še poudarjen, čisto za konec naletimo, ne več na eno samo, pač pa na cel gozd – pesmi. Ki seveda nikoli niso ne »moje«, ne »tvoje«, ne od nikogar, ampak preprosto so. Pesmi.

Zastavica

Vesna Šare

Poslano:
07. 01. 2014 ob 19:08

Peter, kaj naj rečem? Hvala za tako poglobljeno branje in podroben komentar k moji pesmi. Presenečena sem in vesela. :-)

Še naprej prijeten pesniški večer,

Vesna.

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Vesna Šare
Napisal/a: Vesna Šare

Pesmi

  • 04. 01. 2014 ob 21:40
  • Prebrano 1157 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 659.73
  • Število ocen: 21

Zastavica