Eden iz prihajajoče zbirke ... (baje bo v četrtek zunaj).
Poslano:
26. 09. 2012 ob 00:01
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 20:47
dober, ...
če pa nobenega ne najdeš, si pa svoboden :)
Lp
Poslano:
26. 09. 2012 ob 11:27
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 11:32
Zelo fajn se sliši, ampak če se malo obesim za besede,
ravno zato ni preveč resničen.. oz. je (pre)malokrat resničen.
brihtne glave pravijo tko nekako: kdor išče boga,
bo prej našel nič, kakor da ne bo našel ničesar.
nič se pa rima na hudič. Tako da - iskati boga -
nemalokrat pomeni isto kot najti hudiča.
seveda je v tvojem kontekstu pomen nekaj takega, kot so govorili sveti očetje: v dobrem se je treba odvrniti od zla. Zato se ne samo dobro sliši, ampak je – tako bran, kar v redu.
v bistvu ne ugovarjam sporočilu tvojega af., le besede prestavljam (prestavljati pa se jih da, ker same po sebi nič ne pomenijo (v njih se da zbasati skoraj karkoli)) v nek drug vrtiček, za katerega mislim, da ima večjo težo -
v tak, ki je npr. soroden temu znamenitemu: pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni.
lp
Uh, Pišmeuh :), v tvojem vrtičku (pragozdu?) sem se izgubila ...
Tole: prej našel nič, kakor da ne bo našel nič(esar) - je oksimoron. Razen če vzamemo, da dejansko lahko "najdeš nič" (praznino ...?), da ugotoviš, ne tega, da boga ni, temveč to, da bog je - nič ... ? Ampak to so že besedno-filozofska preigravanja ...
Glede dobrega nauka (svetih očetov :)), o čemer pišeš v drugem odstavku. Neeee. Bohvarji, da bi v svojih aforizmih hotela deliti kakršnekoli, še najmanj pa "dobre, svete, poučne" ipd. nauke. :))
Gre za zbadljivo svarilo tistim, ki tako vneto iščejo boga (oz. dokaze, da obstaja, oz. tako vneto prepričujejo), po drugi strani pa za "kislo grozdje": bolje nekaj srednjega kot resnično slabo. Če torej iščeš boga (za vsako ceno, z ne vem kakšnimi "sredstvi"), pazi, da ne najdeš hudiča (kar je spet metaforično). Pa še naprej se da tole razvijati, ampak ne bi preveč razlagala ... Samo še to: da se obrniti: če iščeš boga, se ti lahko zgodi, da najdeš hudiča (in pol ... ker je spet tu metaforika).
Lp,
Kerstin
Poslano:
26. 09. 2012 ob 15:00
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 15:03
:) zapleveljeni neandertalski pravrtiček.
ja, ni isto. v resnici je težko iskat boga, ne da bi bil obsojen na najdevanje niča -
s tem mislim ravno na basanje čudnih mitov, kamenodobne morale, besednih klobas, (sv. trojica npr.) v pojem/besedo bog
drug vidik tega niča je, da iskanje, ko je cilj že vnaprej določen ( v okviru okostenelih religioznih, novodobnih ali kakršnih koli hokus-pokus njiv), ni nobeno iskanje.
osotnost tega bi bilo potem ničesar ne najti, približek pa stališče, da je bog skrivnost.
nisem mislil, da vpletaš kakšne svete modrosti, le sorodno se mi je zdelo s tvojo razlago o kislem grozdju.
no, po tvoji razlagi vidim, da česa tudi nisem videl.
lp
v resnici je težko iskat boga, ne da bi bil obsojen na najdevanje niča
Tudi to je to, ja. Da je laže najti hudiča kot boga (ne pa tudi prijetneje :)), zato je bolje (večno) iskati kot najti (česar ne želiš) ...
urednica
Poslano:
26. 09. 2012 ob 19:44
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 20:25
samo ... ena dilema je - "iskati" pomeni delati to z NAMENOM
"najti" torej, da nekaj najdeš, je lahko tudi SLUČAJNOST, najdeš lahko, ne da bi iskal - torej na nekaj naletiš, zdi se mi da ni direktne povezave med iskati in najti, če pa slučajno je,
iz tega sledi:
kdor išče boga, lahko najde tudi hudiča
?
Lp, L
PS: "iskati" ni besedna alternativa tistemu "najti", kar nekako ni iz iste "košare", na to sem pomislila ... :)))
torej nikoli ne izbiraš med iščem in najdem, eno je samo posledica drugega in tudi obratno
Poslano:
26. 09. 2012 ob 20:56
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 21:09
"Kdor išče boga, lahko najde tudi hudiča" - to je lahko predhodnik mojega aforizma, ki pa še ne vsebuje podmene, da je "najti hudiča" slabo. Zato je to ubesedeno z "Bolje ...".
Iskati in najti sta v tem aforizmu edini učinkoviti par. Tu pač ni kontrasta (kontrast, ali košara protipomenk, če tako rečemo, bi bil izgubiti : najti), kontrast je le bog : hudič. Pač pa je tu ena druga sovsebnost, meni se zdi očitna: boga iščemo (ker ga je težko, če sploh mogoče, najti; in ker ga želimo (ja, namen) najti), hudiča pa (zlahka, hitro, nehote) najdemo. V tem je tudi poanta tega aforizma. K uvidu pripomorejo tudi aluzije na besedila, ki so obče znana (kot so pravljice, legende, rekla, basni, pregovori), npr. o človeku, ki je šel iskat boga, frazem zdaj boš pa videl hudiča, doma sem našel celega hudiča, ne išči hudiča (ker ga boš še preveč zlahka našel) ipd.
ja, razumem in se strinjam.
Mene je h komentarju vzpodbudila besedna zveza "bolje je"
tukaj se mi je zazdelo, da ni tiste izbire: ne izbiram med iščem in najdem
ampak med
- iskati ali ne iskati-
- iskati ali boga ali hudiča
-najti ali boga ali hudiča:) - samo pri najti ni izbire, je loterija
:)
najti- iskati ali najti
Razumem, kaj misliš, ampak saj v tem je finta: kot rečeno, hudiča (zlahka, nehote) najdemo. Ne da bi ga iskali! Saj ga nočemo najti (no, pustimo pri miru kakšne sataniste ... :)). Recimo, da pri bogu imamo izbiro: lahko ga iščemo - lahko ga tudi ne iščemo. Pri hudiču te izbire ni. Ne iščemo ga (to je naša "izbira" - ni izbira, ampak odločitev ali celo nagon). Najdemo ga pa vendarle (to je pa njegova, hudičeva "izbira", hahaha).
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Aleksandra Kocmut - Kerstin
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!