Aforizem

Bolje je iskati boga kot najti hudiča.

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
25. 09. 2012 ob 22:58

Eden iz prihajajoče zbirke ... (baje bo v četrtek zunaj).

Zastavica

okto

Poslano:
26. 09. 2012 ob 00:01
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 20:47

dober, ...

če pa nobenega ne najdeš, si pa svoboden :)

Lp

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
26. 09. 2012 ob 11:27
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 11:32


Zelo fajn se sliši, ampak če se malo obesim za besede,
ravno zato ni preveč resničen.. oz. je (pre)malokrat resničen.
brihtne glave pravijo tko nekako: kdor išče boga,
bo prej našel nič, kakor da ne bo našel ničesar
.
nič se pa rima na hudič. Tako da  - iskati boga -
nemalokrat pomeni isto kot najti hudiča.

seveda je v tvojem kontekstu pomen nekaj takega, kot so govorili sveti očetje: v dobrem se je treba odvrniti od zla. Zato se ne samo dobro sliši, ampak je – tako bran, kar v redu.

v bistvu ne ugovarjam sporočilu tvojega af., le besede prestavljam (prestavljati pa se jih da, ker same po sebi nič ne pomenijo (v njih se da zbasati skoraj karkoli)) v nek  drug vrtiček, za katerega mislim, da ima večjo težo -
v tak, ki je npr. soroden temu znamenitemu: pot v pekel je tlakovana z dobrimi nameni.

lp



 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
26. 09. 2012 ob 13:27

Uh, Pišmeuh :), v tvojem vrtičku (pragozdu?) sem se izgubila ...

Tole: prej našel nič, kakor da ne bo našel nič(esar) - je oksimoron. Razen če vzamemo, da dejansko lahko "najdeš nič" (praznino ...?), da ugotoviš, ne tega, da boga ni, temveč to, da bog je - nič ... ? Ampak to so že besedno-filozofska preigravanja ...

Glede dobrega nauka (svetih očetov :)), o čemer pišeš v drugem odstavku. Neeee. Bohvarji, da bi v svojih aforizmih hotela deliti kakršnekoli, še najmanj pa "dobre, svete, poučne" ipd. nauke. :))

Gre za zbadljivo svarilo tistim, ki tako vneto iščejo boga (oz. dokaze, da obstaja, oz. tako vneto prepričujejo), po drugi strani pa za "kislo grozdje": bolje nekaj srednjega kot resnično slabo. Če torej iščeš boga (za vsako ceno, z ne vem kakšnimi "sredstvi"), pazi, da ne najdeš hudiča (kar je spet metaforično). Pa še naprej se da tole razvijati, ampak ne bi preveč razlagala ... Samo še to: da se obrniti: če iščeš boga, se ti lahko zgodi, da najdeš hudiča (in pol ... ker je spet tu metaforika).

Lp,

Kerstin

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
26. 09. 2012 ob 15:00
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 15:03

:) zapleveljeni neandertalski pravrtiček.
ja, ni isto. v resnici je težko iskat boga, ne da bi bil obsojen na najdevanje niča -
s tem mislim ravno na basanje čudnih mitov, kamenodobne morale,  besednih klobas,   (sv. trojica npr.) v pojem/besedo bog
drug vidik tega niča je, da iskanje, ko je cilj že vnaprej določen ( v okviru okostenelih religioznih, novodobnih   ali kakršnih koli hokus-pokus njiv), ni nobeno iskanje.
osotnost tega bi bilo potem ničesar ne najti, približek pa stališče, da je bog skrivnost.

nisem mislil, da vpletaš kakšne svete modrosti, le sorodno se mi je zdelo s tvojo razlago o kislem grozdju.
no, po tvoji razlagi vidim, da česa tudi nisem videl.


lp

 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
26. 09. 2012 ob 16:27

v resnici je težko iskat boga, ne da bi bil obsojen na najdevanje niča

Tudi to je to, ja. Da je laže najti hudiča kot boga (ne pa tudi prijetneje :)), zato je bolje (večno) iskati kot najti (česar ne želiš) ...

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
26. 09. 2012 ob 19:44
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 20:25

samo ... ena dilema je - "iskati" pomeni delati to z NAMENOM

"najti"  torej, da nekaj najdeš,  je lahko tudi SLUČAJNOST, najdeš lahko, ne da bi iskal - torej na nekaj naletiš, zdi se mi da ni direktne povezave med iskati in najti, če pa slučajno je,

 

iz tega sledi:

 

kdor išče boga, lahko najde tudi hudiča

 

?

  Lp, L

 

PS:  "iskati" ni besedna alternativa  tistemu "najti", kar nekako ni iz iste "košare", na to sem pomislila ... :)))

torej nikoli ne izbiraš med iščem in najdem,  eno je samo posledica drugega in tudi obratno

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
26. 09. 2012 ob 20:56
Spremenjeno:
26. 09. 2012 ob 21:09

"Kdor išče boga, lahko najde tudi hudiča" - to je lahko predhodnik mojega aforizma, ki pa še ne vsebuje podmene, da je "najti hudiča" slabo. Zato je to ubesedeno z "Bolje ...".

Iskati in najti sta v tem aforizmu edini učinkoviti par. Tu pač ni kontrasta (kontrast, ali košara protipomenk, če tako rečemo, bi bil izgubiti : najti), kontrast je le bog : hudič. Pač pa je tu ena druga sovsebnost, meni se zdi očitna: boga iščemo (ker ga je težko, če sploh mogoče, najti; in ker ga želimo (ja, namen) najti), hudiča pa (zlahka, hitro, nehote) najdemo. V tem je tudi poanta tega aforizma. K uvidu pripomorejo tudi aluzije na besedila, ki so obče znana (kot so pravljice, legende, rekla, basni, pregovori), npr. o človeku, ki je šel iskat boga, frazem zdaj boš pa videl hudiča, doma sem našel celega hudiča, ne išči hudiča (ker ga boš še preveč zlahka našel) ipd.

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
26. 09. 2012 ob 21:16

ja, razumem in se strinjam.

Mene je h komentarju vzpodbudila besedna zveza "bolje je"

  tukaj se mi je zazdelo, da ni tiste izbire:  ne izbiram med iščem in najdem

ampak med

- iskati ali ne iskati-

- iskati ali  boga ali hudiča

 -najti ali boga ali hudiča:)  - samo pri najti ni izbire, je loterija

:)

 najti- iskati ali najti

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
26. 09. 2012 ob 21:23

Razumem, kaj misliš, ampak saj v tem je finta: kot rečeno, hudiča (zlahka, nehote) najdemo. Ne da bi ga iskali! Saj ga nočemo najti (no, pustimo pri miru kakšne sataniste ... :)). Recimo, da pri bogu imamo izbiro: lahko ga iščemo - lahko ga tudi ne iščemo. Pri hudiču te izbire ni. Ne iščemo ga (to je naša "izbira" - ni izbira, ampak odločitev ali celo nagon). Najdemo ga pa vendarle (to je pa njegova, hudičeva "izbira", hahaha).

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Aleksandra Kocmut - Kerstin
Napisal/a: Aleksandra Kocmut - Kerstin

Aforizmi

  • 25. 09. 2012 ob 22:57
  • Prebrano 1026 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 192.02
  • Število ocen: 6

Zastavica