Resnica

 

Resnica se je razkrila.

Resnica se je predala vsem, ki so je hoteli.

Nekateri iščejo resnico.

Nekateri kupujejo resnico.

Resnice je vedno več.

Resnice je toliko, da ne moreš mimo nje.

Resnici ne moreš ubežati.

Resnice ne moreš premagati.

Prodajajo, dajejo, vsiljujejo resnico.

Resnica naj bi prinesla mir.

Resnica je prinesla vojno.

Borijo se za resnico.

Pobijajo za resnico.

Resnico skrbno skrivajo.

Resnico preoblačijo v laži.

Izdajajo s poljubom za resnico.

Umrejo za resnico.

Gregor Grešak

 1 2 > 

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 08:25
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 08:26

Resnica je samo ena. Ni racionaliziranja. Različni vidiki vodijo do apsolutne resnice. Je apsolut -je kozmos-je eno. Človek je pošten ali ni -ne more biti na pol pošten, malo pošten skoraj pošten. Je ali ni. Včasih vdari tudi z zakasnitvijo.

Lp, DUSANN

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
23. 05. 2012 ob 08:35
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 08:36

Pesem se sploh ne ukvarja s tem ali je resnica ena ali jih je več. To je prepuščeno bralcu. Je pa  "resnica" v tej pesmi zapisano v ednini.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 08:41
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 12:40

Že miljonkrat prezvečeno blebetanje, ki ima s pesmijo bore malo -pravzaprav nič. Pesem ni samo zapis- mora imeti tudi ostale komponente, ki gradijo pesem. Ritem, poetiko, ter duha. Tega pa ni zaznati v tvojih pesmih.

Lp, DUSANN

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
23. 05. 2012 ob 08:51
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 16:22

Dušan, hvala za tvoj pogled.

Bom pa cenil tudi komentar še koga drugega.

Zastavica

MAKI

Poslano:
23. 05. 2012 ob 09:16
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 09:23

Grega, si morda bil včeraj z Makijem na kafici...?

Podpišem - Resnico.

Vsakdo ve, da so jo "nekateri kupili", ter da so daleč zadaj časi, ko si lahko trdil: resnica je samo ena! Tudi za sodišče ni "samo ena" - enkrat je tako, drugič tako... kolikor pač stranka ima pod palcem. Če ti je "Veliki Brat" brat, je eno, če ne, pa drugo...

Lp, Maki

Zastavica

Svit

Poslano:
23. 05. 2012 ob 09:42

Kaže da je resnica jako individualen pojem. Kar je za nekoga res, je za drugega laž, "tigrovci" so za nekatere junaki, za druge pa teroristi. Herod na vprašanje kaj je resnica od Jezusa ne dobi odgovora. Osebno vem, da mi VEST neizbodbitno pove kaj je in kaj ni.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 11:37
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 18:35

Se stinjam s tvojim zapisom Svit. Jezus ni mogel dati odgovora ker obstajajo tudi ljudje brez vesti - vendar je to le ena od komponent zakaj je bil tiho. Tišina pove mnogokrat več kot beseda .Ker se je svet sekulariziral in je Enstein dejal, da je vse relativno - to njegovo misel zlorabljajo. Zahodni svet je brez pravih vrednot, da bi izoblikovali pravilen odnos med morale in etiko. Zeva globoka praznina, ki jo zapolnijo s potrošništvom in pranjem rok.

Lp, DUSANN

Zastavica

Y

Y

Poslano:
23. 05. 2012 ob 13:52
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 18:20

Jaz bi rad nekaj komentiral, 

dostikrat se pogovarjamo o besedah namesto o pojmih in pomenih. To je sicer nujno, ker komunikacija temelji na besedah; a narava in naše razmišljanje pa ne. 

Tako se resnica sprevrže v besedo, ki je morski jež z veliko bodicami kot jih opisuje pesem, ki ne dopuščajo prodreti v bistvo - pomen, privlačna pa nam je zaradi konotacije - resnica naj bi bila nekaj dobrega. 

Jaz sem resnico prvotno spoznal skozi merilo subjektivnosti - kaj vidim jaz / kaj vidijo drugi - ki zahteva od različnih možnosti določitev tiste, ki je (torej resnice). 

Matematična logika uporablja resničnost (truth value) kot centralno vodilo za raziskovanje - z aksiomom da je resnična bodisi izjava P, bodisi negacija ne P. 

Kvantna fizika uvaja koncept sveta kot polja neskončnih možnosti, od katerih se udejani samo ena (resnica); v vmesnih fazah pa lahko obstaja kombinacija (znamenita Schroedingerjeva mačka).

Resnica nam je vcepljena kot absolutno merilo za realnost, ki se nato zmanipulira v povodec - 

v resnici pa je naše razmišljanje mehko in paralelno, kjer različnim variantam pripisujemo različne verjetnosti. Izven matematike resnica ne bi smela imeti svojega absolutnega značaja. Matematika pa seže 'le' v naravoslovje. Vse ostalo bi moralo ostati upogljivo.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 14:39
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 18:33

Vrednostni sistem ti dajo starši v najzgodnejših letih. In če ti ga ne, ga nimaš. Znanost ti nima več kaj dati-le operiraš z možgani in racionaliziraš. Vrednostni sistem se gradi do petega leta starosti. V najbolj občutljivi fazi črpa človek stvari, ki se mu ponavljajo celo življenje. Učitelj je nemočen, če je starš zatajil. Svit je to odlično povedal skozi prispodobo Kristusa in Heroda. Kaj pa naj reče pred Herodom, ki je moralno in etično "poden", niti ga ne bi razumel, vest mu je tuja in moralne vrednote, on bi le racionaliziral da bi ohranjal moč. Herod je tujec sam sebi. Zato je dal usmrtiti preroka, ki ga ni hvalil. Navajen je bil ritolizništva in to mu je ugajalo. Obvladoval jih je, čeprav je bil kralj je bil majhen človek -ništrc. Nikoli ni občuti lepote resnice, ki te oplemeniti. Te zgodbe so res odlične za razumevanje pojma resnice.  

 

Lp, DUSANN

Zastavica

Y

Y

Poslano:
23. 05. 2012 ob 17:19
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 18:21

Se strinjam Dušan, da se vrednostni sistem določi zgodaj in s tem nanj vplivajo starši/skrbniki/pač kdorkoli te že uči v tistem času, se pa sistem morale in etike vse življenje dopolnjuje in spreminja - odvisno precej od tega, koliko je človek zadovoljen z njim. Racionaliziranje in razmišljanje ni eno in isto, prvo žene vnaprej določen rezultat, drugo žene radovednost. Radovednost pa je eden temeljnih gonilnih principov. Nekateri ljudje (to vem iz izkušenj) niso radovedni. Prepoznaš jih po tem, da te nenehno sprašujejo "kaj pa ti bo to" "čemu pa bi zdaj to" "to nima smisla", kadar razmišljaš ali raziskuješ. Težko pa bi rekel, kdo česa nikoli ne občuti, ker so občutki in čustva precej zagonetni za razvozlati od zunaj; nenazadnje obstaja koncept 'filozofskega zombija' ki je mogoč ravno zaradi te ne-zmožnosti. 

Zadnja stvar, ki se mi zdi smiselna, je ljudi obtoževati ne-zmožnosti čutenja.

lp, M.

Zastavica

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 18:00
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 19:34

No vidiš, da se lahko tudi strinjava. Lepo si napisal. Malo sem napisal radikalno. Eni ljudje pa ne premorejo lepih čustev, to je znano ljudem, ki se s tem ukvarjajo. Večina smo pa malo "zabetonirani" -posebej ti, ki se ukvarjamo,  recimo s pisanjem. Čustev imamo še nadpolprečno ampak jih težko izražamo bližnemu. To so ugotovili strokovnjaki in ni moja izmišljotina.

Kakšna čustva ima človek, ki je dal sežigal ljudi v krematoriju, človek, ki  je dal pobijati ljudi v Srebrenici. ki je dal zakopavati ljudi v rudnike, ki vodi firmo in grozi delavcem, človek ki maltretira in pretepa družino, ki prodaja kemične strupe, ki deli mamila ljudem, ki posiljuje svojo hčer, ki nateguje otroke ...  Je to človek s čustvi. A ni kripel? Teh ljudi pa ni malo- vedno več jih je. Kaj boš našel dobrega v takšnem človeku.

Svetovno zgodovino so oblikovali krvniki, morilci. Oni pišejo zgodovino -ne pa zreli ljudje, ki so oblikovani in nam naj bi služili za vzor.

Ta Svitova zgodba se mi zdi še vedno zelo v redu in poučna. Polno je takšnih navidezno enostavnih zgodb, ki so zelo močne in večne. Zato sem priporočal tudi zgodbe Jorga Bucaya ker so res odlične -vzete iz talmuda, korana, svetega pisma in podobno.

Lp, DUSANN

Zastavica

Y

Y

Poslano:
23. 05. 2012 ob 19:48

Dušan, jaz se strinjam z mislijo. Vseeno mi je, kdo jo je izrekel - vzeti celega človeka je poroka, to se redko primeri. 

Ljudje se od čustev lahko distanciramo. Nekateri se takih ljudi bojijo - a je to precej zmotno :) Čustva nas silijo v dejanja v razponu od ubijanja do žrtvovanja. Jaz nočem 'zaščitnika' ki bi iz tega naslova pobijal druge. Če se lahko na kaj zanesem je to odprtost razuma in razumevanje širše perspektive. Strah in omejenost v kombinaciji s silnimi čustvi = nič dobrega. Nočem čustvenih voditeljev, hočem razumne in razumevajoče, take, ki jim je jasen svet.

Žal kot praviš zgodovino oblikujejo morilci. Verjetnost, da boš naletel na osebo v enciklopediji, je povezana s številom udeleženih trupel. Zato me zgodovina ni nikdar posebej zanimala, vsaj tista v učbenikih ne. Sami cesarji, generali in konkvistadorji, letnice vojn. 

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
23. 05. 2012 ob 19:50

Jaz pa sem si takoo želel, da bi kdo komentiral mojo pesem :(

Vseeno hvala za komentarje vsebine.

Diskusija med Dušanom in Matjažem je sicer strašansko zanimiva a z mojo pesmijo nima prav nič za opraviti. Je pa res, da jo precej dobro ilustrira: drug drugemu skušata prodati resnico :) Spogajati jo hočeta, to moram v pesem še dodat.

Bom pač pesem komentiral sam.

Slabost pesmi vidim v tem, da se ukvarja s tematiko, ki je že precej izrabljena, čeprav (kot je razvidno iz komentarjev) vedno aktualna. Zaradi tega izpade pesem nekoliko klišejsko in tukaj se moram delno strinjati z Dušanovo kritiko, da je to "že miljonkrat prežvečeno blebetanje" (čeprav on sam hkrati miljon in prvič temo razpreda naprej v komentarjih).

Po drugi strani se mi zdi pesem posrečena zaradi izdelanega dramaturškega loka in ritma, s katerim sem si dal precej opravka.

Razmišljam torej, kaj bi se zgodilo, če bi besedo resnica zamenjal s čim bolj originalnim. Imeti mora tri zloge in biti ženskega spola, da se obdrži ritem.

Prasica je morda preveč cinično. Kakšni predlogi?

Zastavica

Y

Y

Poslano:
23. 05. 2012 ob 19:55

Gregor, jaz sem komentiral pesem

"dostikrat se pogovarjamo o besedah namesto o pojmih in pomenih. To je sicer nujno, ker komunikacija temelji na besedah; a narava in naše razmišljanje pa ne. 

Tako se resnica sprevrže v besedo, ki je morski jež z veliko bodicami kot jih opisuje pesem, ki ne dopuščajo prodreti v bistvo - pomen, privlačna pa nam je zaradi konotacije - resnica naj bi bila nekaj dobrega. "

 

Če iščeš alternativo resnici (besedi:) poskusi z besedo "absolutno". Predlog:)

lp, M

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:05

Hvala Matjaž! Ja, tvoj komentar sem spregledal, ker sem imel občutek, da je že replika na diskusijo. Zanimiva obrazložitev in moram reči, kar posrečena.

Beseda absolutno ne ustreza, ker podre ritem pesmi.

Pravica pa je preveč blizu resnice. Iščem nekaj, kar bi pesem vsebinsko postavilo na glavo, hkrati pa pri bralcu povzročilo podobne asociacije.

Zastavica

Y

Y

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:14

ha, lahko poskusiš z levico desnico, lahko mešano, zanimiv efekt je uporabiti kontra samo v zadnji vrstici.

kaj pa pravljica?

lp, M.

 

Zastavica

DUSANN

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:21
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 20:59

Branje literature odpira razne plasti življenja in razmišljanja. Res, da nismo kaj dosti komentirali tvojo pesem. Sicer si pa ti sam to opravil. Jaz sem zjutraj lopnil v kandelaber z avtom in sem bil bolj oster.

 Je pa zanimivo, ko človek  pride v tok zavesti, lahko tudi v debati.  Debatiranje je lahko tudi na takšen način. Jaz sem včasih strašno rad debatiral. Koliko lucidnih stavkov je bilo, ki so se razpršeli in jih nismo nikoli zapisali. Smo se pa dotikali z besedami in mislimi. Cele noči v kleti Drame, Kolovratu, Sokolu ... Enkrat bom napisal esej o Kolovratu. Je pa bilo prijetno kramljati s teboj Matjaž. Včasih preveč zamoriš z znanostjo. Meni je lepše, če so stavki jasni in nekaj povedo jasno.  Tudi jaz delam včasih napake. Midva misliva, da nam vsi lahko sledijo, ko skrajšujeva. Imava zelo iskrive možgane -če me razumeš. Sicer te osebno ne poznam. Meni pravijo, da prehitevam čas. Včasih naredim korak nazaj, da stopim naprej z večjo jasnino pogleda.Tudi Svit je sprožil zanimivo misel, ki je odprla neke čakre v nas. Ima dosti modrosti in umirjenosti.

Upam, da nisem bil preveč dolgočasen.

Lp, DUSANN

Zastavica

Evelina

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:26

Kaj pa lisica? V basnih ima vedno svojo resnico :)

Pa še za Dušana, glede privzgajanja vrednot. Sem mama in sem vzgojiteljica že 20 let in lahko rečem, da prinesejo otroci s sabo na svet veliko več, kot si mislimo.

Zastavica

Lea199

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:30

Najprej, pesmi niti slučajno nisem sposobna oceniti. To se dogaja babam, ki pojma nimajo (tokrat o poeziji). Torej ostane, kot še nekatere druge pesmi brez ocene z moje strani, kar ne bo ravno velika škoda.

Moj predlog je tigrica (zakaj? kar tako, zveri iz rodu mačk so mi všeč in mislim, da pesmi ostane ritem):)

Ne, jemlji me preveč zares, klepetulja ostaja klepetulja;)

Lp, Lea

Zastavica

Ana Porenta

urednica

Poslano:
23. 05. 2012 ob 20:37
Spremenjeno:
23. 05. 2012 ob 20:59

Naj te spomnim na staro "finto": SSKJ, naključna stran, naključna beseda ... uporaben je tudi kak drug slovar ;-)

Zna priti ven kaj zanimivega, morda celo postavi reč na glavo in v drug kontekst.

Lp, Ana

Zastavica

 1 2 > 

Komentiranje je zaprto!

Gregor Grešak
Napisal/a: Gregor Grešak (skrbnik)

Pesmi

  • 23. 05. 2012 ob 07:52
  • Prebrano 3094 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 600.65
  • Število ocen: 17

Zastavica