Prekoračitev hitrosti

Zagret policaj
skuša oglobiti
divjanje burje.

Srečko Luštrek

 < 1 2

Lea199

Poslano:
13. 05. 2012 ob 23:12
Spremenjeno:
13. 05. 2012 ob 23:14

ni kaj brundo, bi ga rada vidla, policaja namreč;))

Tak je bil moj prvi komentar in tudi ne vem zakaj bi moral biti to senryu;)
Če si Brundo tega ne želi:)
Seveda nimam nič proti komentarju urednice, zakaj le?

Lp, Lea:)

Zastavica

okto

Poslano:
13. 05. 2012 ob 23:26
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 01:15

LEA: ni kaj brundo, bi ga rada vidla, policaja namreč;))

BRUNDO: Lea, videl, prisežem! res pa je to fantazijski senryu, tko da je čist možno, da se policaja ne da videti, ker jo je popihal.

Lea, iz komentarja Brunda ni razbrati, da si ne želi senryuja, saj sam piše, da je to senryju, zato te, sprašujem, zakaj sem po tvoje naredil kaj narobe, ker sem pesem komentiral kot senryu in ker si napisala: in tudi ne vem zakaj bi moral biti to senryu, če si Brundo tega ne želi:)?

Da se bomo razumeli, se moramo tudi prav brati!

lp, okto :)

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
14. 05. 2012 ob 07:14
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 07:23


Ribnik, star in pust –
vanj skoči žaba: zdrami
vibast zvok vode …
.............................................
ribnik, star in pust
vanj skače žaba: zdrami (zdramlja)
vibast zvok vode

evo, če  tole spačim, je zadeva čisto drugačna -
drugi ni več haiku.

če imam skuša zaustaviti, pa po mojem ni dosti drugače, kot če bi pisalo
z loparčkom zaustavlja. (lahko pa da se motim?) oboje predstavlja nek, dokaj poljuben časovni interval (ki ni nujno le en bežen trenutek) med divjanjem burje, dokler se policaj ne ohladi.
skuša mi je sicer ok, ker oriše neuspešno matranje, lahko pa, da še kakšna boljša, bolj smešna možnost obstaja, pa je ne vidim?

kar se tiče tega - ali je, ali ni senryu, mi je pa res čist vseeno, kaj je.
pravzaprav skoraj nikoli ne iščem izraza, ki bi moral povsem slediti strogim predpisanim formam, praviloma za te trivrstičnice tudi iščem konkretne naslove
in jih ne poimenujem s haiku,  senryu ...


lp





 

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
14. 05. 2012 ob 07:48
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 07:49

Moje mnenje: slika policaja, ki z loparčkom zaustavlja je statična.

Kako to počne? Tako, da stoji pri miru in moli loparček v zrak. Zato se mi zdi, da ta formulacija kljub temu, da je slovnično izražena z nedovršenim glagolom v resnici izraža dovršenost.

Tisto, kar se ne zaustavi je namreč burja. (Prav tako kot se pri žabi ne zaustavi vibast zvok vode.) Vendar je ravno nezaustavljivost burje tisto, kar želimo izraziti. Rešitev je torej dobra.

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
14. 05. 2012 ob 09:11
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 11:08

ha, zanimivo, vedno več interpretacij prinaša tale burja. :)
ja, če si policaja predstavljam z loparčkom, ga sam bolj vidim, kot da se vrti, leta vseookrog, skače od jeze, meče kapo ob tla ipd.
tko - statično, kot trenutek, mi ne deluje preveč, medtem ko piha v vse smeri. morda bi šlo, če bi vpletli vzklik  burja stoj, ali kaj podobnega.
ko sem pisal, sem v resnici imel v mislih neko dogajanje - kot smešen fimski prizor.

s tem vzvezi, okto, si preveč zapel za to, da si želim senryuja, ali da mislim, da bi moral slediti formi, ker sem le enkrat bleknil, da je fantazijski senryu. na začetku sem rekel: kaj pa vem, nekaj takšnega je, najbrž?
čisto laično se vprašam - ali mora senryu biti res strogo zaprisežen orisu trenutka?
spet, laično, si odgovarjam, da najbrž ne, ker je v temelju satira, orisovanje človeških slabosti, ki pa so nekaj trajnega in ponavljajočega.
morda primer časovno poljubnega senryuja. redno striženje, ki se dogaja redno
in zahteva čas, četudi na balin, z mašinco.
 

Senryu

redno striženje
v smetišnico pometem
vsakokrat manj las

Yoda

lp



 

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
14. 05. 2012 ob 09:13

eh, našel!

Zastavica

Gregor Grešak

skrbnik

Poslano:
14. 05. 2012 ob 09:54
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 10:23

Tudi v vizualni umetnosti je pogosto manj več.

Meni je prizor v katerem policaj samo trmasto stoji ob cesti pod kotom cca 80 stopinj z dvignjenim loparčkom medtem, ko mu je burja pravkar odpihnila čapko in mimo njega leti listje, veje, tovornjaki, modrčki ... neskončno bolj smešen od policaja, ki se na burjo dere, skače po loparčku od besa ali počne karkoli spektakularnega ...

Tale varianta "skuša oglobiti" je ok, čeprav pričara nekoliko drugačen prizor, ki pa je tudi hecen: policaj z beležko in kemikom zdaj že (resno) piše zapisnik medtem ko mimo njega leti listje, veje, tovornjaki, modrčki ...

V obeh primerih bi zapis lahko spremenil v karikaturo, kar pomeni da verjetno vsaj po duši je senryu.

Zastavica

Lea199

Poslano:
14. 05. 2012 ob 10:01

Takole, dragi moji, Brundo naj ima tisto kar on hoče. Okto, lahko uprabi lopatrček, saj je njegova ideja. Jaz pa ocenim s čisto petico. Ida je razmišljala o davku, tudi ona ima povsem prav. Verjetno je o burji pisal še kdo, ki ga nisem utegnila prebrati..

Moje mnenje je, le da; svetujmo, a ne rinimo z glavo skozi zid, če avtor tega noče.

Hvala vsem vam za dozdajšnje nasvete, ki sem jih z veseljem sprejela in jih bom še, če mi jih boste napisali. To vem:)

Bodite nadvse lepo!

Lp, Lea

Zastavica

Lea199

Poslano:
14. 05. 2012 ob 10:05
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 10:05

Gregor, se povsem strinjam s tvojim zadnjim zapisom:)

Sedaj grem popravljat svoj sinočnji haiku:)

Lp, Lea

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
14. 05. 2012 ob 10:23
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 10:29

hehe, evo, tko kot si zapisal, da mu odpihne čepico, na loparček pa se mu ujame modrček, je tudi meni zelo smešno.
saj pravim, tudi z loparčkom bi šlo, se mi je pa zdela morda malo preveč določena, medtem ko  je skuša zaustaviti res preveč svobodna.
to tretjo varianto sem izbral, ker je še bolj neverjetna - dovolj si je že predstavljati policaja, kako živčno razmišlja, kako bi oglobil burjo,
hkrati pa je pesmica prispodoba, da nam skušajo pobrati denar na vsakem koraku.

lp


aja, saj kakšnega nasilja nisem občutil, je bila pa zmota, da hočem, da mora tale pesmica ustrezati nekim strogim zapovedim, ni pa panike

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
14. 05. 2012 ob 11:30
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 13:55

sploh ni debate, da je "skuša zaustaviti" ok rešitev in sploh ni dvoma v tem, da je raba glagola pravilna. ("Skuša zaustaviti ZDAJ", ko ga gledam.)   Bistvo je prav poskušanje iz trme. :)))Kdo pa pravi, da mu bo uspelo!  Itak ne bo, tako da je Brundova rešitev idealna in namenska, mislim.

V bistvu je prišlo do nesporazuma, nisem brala vseh komentarjev, ampak , ko berem senryu, nimam pomisleka, da bi bilo lahko kaj narobe. :)

 LP, lidija

Zastavica

okto

Poslano:
14. 05. 2012 ob 22:28
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 23:27

Opravičujem se vsem, ki sem vas s svojim zmotnim prepričanjem razburil, saj ste vsi, ki ste nasprotovali mojemu predlogu, med mojimi najljubšimi pesniki tukaj.

Drži, da več ljudi več ve :))

Lp, okto

Zastavica

Srečko Luštrek

Poslano:
14. 05. 2012 ob 23:04
Spremenjeno:
14. 05. 2012 ob 23:29

eh, saj ni bilo nevemkaj, meni je debata koristila, da sem si malo  razjasnil  rabo teh glagolov v haikujih in podobnih oblikah, ko sem šel gledat prejšnje primere in uredniške razlage.

nekak, še vedno bolj po občutku in s pomanjklivo slovnico, se mi je ugotovilo, da je zelo pomembno, kako pri tem opredelimo trenutek. oz. njegovo trajanje.
v kakšnem skrajnem primeru bi se morda lahko žaba le pripravljala na odriv,
pa bi iz tega še vedno lahko nastal haiku... no, bom raje nehal :)

lp

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
14. 05. 2012 ob 23:30
Spremenjeno:
22. 05. 2012 ob 18:22

ja, hej - "nismo dosti pametni". Saj ne gre za "pamet".  Kar dajmo lovit te trenutke še naprej!

 

Včasih potem pride ven kaj res dobrega. In zato se izplača.

 

LP, Lidija

Zastavica

Lea199

Poslano:
15. 05. 2012 ob 09:52

Okto, ni za kaj, vsak med nami se kdaj zmoti. Saj veš, da te imam rada in da sem ti hvaležna za marikateri popravek.:)

Morda še to, včeraj je delovalo name kot lonec kropa in sama sem si kriva.

Lp, Lea

Zastavica

 < 1 2

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Srečko Luštrek
Napisal/a: Srečko Luštrek

Pesmi

  • 13. 05. 2012 ob 17:14
  • Prebrano 3030 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 698.6
  • Število ocen: 17

Zastavica