oče je v sanjah požrl nekaj
prevelikega
kar je bilo trdo
in speto iz ostrih kosti
nekatere koščice
so se mu zataknile v grlu
da je v snu pokašljeval
in hlastal za zrakom
ostale so predrle sluznico
in počasi potovale
skozi meso njegovega telesa
sčasoma jih je meso
obraslo kot bršljan
starikavo kožo so napele
kot šotorsko ponjavo
pojile so se s lepko krvjo
in množile besede
onstran sna je sin menil
da je bila bolečina neznosna
zveži mi roke je rekel
in stori kar ti je storiti
še prej se je zgodilo
da je senca sodoprstega kopitarja
kot morasta prikazen zdrsnila
preko gole skalne stene
za ovnom se je vila
sled krvi
kjer je ta pojila kamen
je kamen počil
kot lupina pretrdo vkuhanega jajca
oče in sin sta
še leta zatem
zbijala šale
ob spominu na ta dogodek
urednica
Poslano:
07. 05. 2012 ob 22:48
Spremenjeno:
08. 05. 2012 ob 18:42
Pripoved, ki se začne kot naturalistična grozljivka na ravni trganja zavesti. Oče, ki je tudi sin. Zlo, ki je vraščeno, ki podpira obstajajočega, ga razteza in ohranja. Sin opazuje bolečino ima bianko dovoljenje da po svoje rešuje očeta. Ovnova senca s krvavimi sledmi, od katerih poka kamenje, je njuna skrivnost, njuna zgodba.
Bralec na koncu ne ve, ali se dvojica smeje tretjemu (sodoprstemu) ali svoji zgodbi. Vsekakor je oboje (krvavo) povezano.
Močna pesem z neštetimi podpomeni (meni "razlage" pesmi niso všeč, važen je vtis, ki ga pesem naredi in tale me je - podrla.) Iz nje vre moč, ki temelji na povezanosti življenja in grozljivih preskokov v naprej ali v nič, neka nedoumljiva srhljiva zgodba, ki s svojim zaključkom (navideznim) "happy endom" - prepriča bralca v to, da nič na svetu ni tako preprosto kot se zdi.
Lp, L
Poslano:
08. 05. 2012 ob 20:29
Spremenjeno:
08. 05. 2012 ob 22:50
Lidija hvala za komentar. No, kljub temu, da se to ne spodobi, lahko namignem nekaj o ozadju te ekspresije. Delovni naslov je bil Ibrahim ali uvod v monoteizem, v ozadju pa je absurdna zgodba iz semitske mitologije. Ta je le ena izmed številnih krvavih in krvoločnih prilik na kateri temeljijo vse tri prevladujoče religije miru in ki, skupaj z ostalimi zgodbami iz teh [krvavo-svetih-maščevanje-boga-je-sladko] spisov tudi določajo ljubezniv način delovanja teh blodnjavih totalitarnih sistemov. No, ker imajo pesmi, sploh če so provokacije (in moje, glede na besede uveljavljenega literarnega kritika, to vedno so ), tudi svoje življenje, je le ta odplavala od osnovne teme in se poplastila z zdravilnim blatom. Toliko v pojasnilo.
Lp, b.
Hvala, zdaj vem več in to koristi, čeprav zgodba stoji tudi brez podlage.
Lp, L
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: brezno
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!