Senryu

V svetli savni

se Martinček greje

ob infrardeči peči.

IŽ-lev

 1 2 > 

igor žuravlev

Poslano:
18. 04. 2012 ob 08:12

smiley

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
18. 04. 2012 ob 08:21

smileysmiley

Lep dan ti želim Igor,

hope

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
18. 04. 2012 ob 17:03

Domiselno preigravanje dvojnosti: svetla savna (je lahko tudi "naravna" - svetel sončen dan), martinček in Martinček, šele zadnji verz pojasni, da gre verjetno res za savno - v nasprotnem primeru bi bila peč ultravijolična. :) Kot celota senryu opominja na oddaljenost človeka od narave, ki jo je zamenjala "umetna potilna skrinja". Je zelo tipični prikaz realnega človekovega bivanja tukaj in zdaj ter iskanja sprostitve na (bolj ali manj) primernem mestu. Duhovito in nabrušeno.

Zastavica

Y

Y

Poslano:
18. 04. 2012 ob 17:10

Kerstin, dodal bi še da je tudi 'pravo' Sonce infrardeča pečka, oziroma večino svoje energije izseva v tem območju. Kar na plaži čutimo kot 'toploto' je ravno IR. Torej v celoti lahko gre za kamen ob morju z martinčkom ali Matinčkom :)

Zastavica

igor žuravlev

Poslano:
18. 04. 2012 ob 17:14

Iskrene čestitke hope!

heart

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
18. 04. 2012 ob 18:52

Hvala Ti, tudi ti čudovito pišeš.

lp,hopekiss

Zastavica

igor žuravlev

Poslano:
18. 04. 2012 ob 19:09

heart

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
18. 04. 2012 ob 22:53

Hvala, Matjaž, no, še nečesa sem se naučila, super. Tem bolje tudi za senryu. Volk še bolj sit in koza še bolj cela. :)

Zastavica

okto

Poslano:
19. 04. 2012 ob 01:10
Spremenjeno:
19. 04. 2012 ob 10:16

Haiku.

Spoštovana Kerstin, meni se ta pesem zdi bolj haiku.

lp, okto

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
19. 04. 2012 ob 11:10
Spremenjeno:
19. 04. 2012 ob 11:11

Okto, če obrazložiš zakaj, boš zelo pomagal. :)

Jaz se recimo strinjam, da je na meji, sploh po Matjaževi fizikalni obrazložitvi.

 

 

LP, lidija

Zastavica

okto

Poslano:
19. 04. 2012 ob 11:58

Pesem ne vsebuje značilnosti senryuja: satira, ... ironija, človeška narava ...

lp, okto

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
19. 04. 2012 ob 14:57

ja, v bistvu, če bi ostal tisti element "umetnih" žarkov, ki to (zdaj vemo) niso, potem bi se približali tudi senryuju ... kaj meniš, Kerstin?

 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
19. 04. 2012 ob 15:56

Kako da niso umetni žarki? Saj menda v savno ne dajo sonca? S tem je le besedna igra še bolj popolna. V savni je umetno ustvarjena infrardeča svetloba/toplota (naj me fiziki popravijo). Satira je v odklonu človeka od narave - namesto da bi "savnal" na plaži ali na hribčku med trtami ali na skalah v hribih ..., skratka pod "bio infrardečo toploto" :), se zapira v leseno gajbo. :)

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
20. 04. 2012 ob 10:51

Sprejemam Kerstinino utemeljitev, tako da - kar se mene tiče, je boljše "senryu".

 Okto, kaj meniš?

  Lp, lidija

Zastavica

IŽ-lev

Poslano:
20. 04. 2012 ob 12:47

Vem, da Oktotu ni prav, verjamem pa tudi da Aleksandra ve, kaj je senryu ali ni.

In če pravi da to je, potem ne vidim razloga da ne bi bil,

mogoče je narobe ker je podčrtan. Za to naprijetnost se opravičujem,

če slučajno koga moti.

Vsem lep pozdrav,

z vsem razumevanjem

hope

Zastavica

Lea199

Poslano:
20. 04. 2012 ob 15:07

Pozdravljena, Hope,

seveda je prav, da je podčrtan, ker je dober:)

moje čestitke:)

Lp, Lea

Zastavica

Y

Y

Poslano:
20. 04. 2012 ob 15:34
Spremenjeno:
20. 04. 2012 ob 15:42

Hope, Haiku/Senryu je dober. 

Tudi Okta je treba prav razumeti; gre samo za to, v katero kategorijo bolj 'paše'. In prav je, da se forma s tem neguje, za kar se moramo zahvaliti včasih ostrim a potrebnim namigom :)

lp, M 

Zastavica

Lea199

Poslano:
20. 04. 2012 ob 15:57
Spremenjeno:
20. 04. 2012 ob 15:59

Ja, se strinjam Matjaž,

razumem tudi Okta:).

Vendar, če bom kdaj izdala zbirko haikujev (in upam, da jo bom), ne bom vsakega posebej naslavljala s "Haiku". Ko smo zadnjič debatirale z Ido in Lidijo o naslovu za tanko je Lidija pripomnila, da je japonski pisci niso naslavljali. (Vsaj tako sem razumela. Sem iskala pri Idi, žal ne najdem tega zapisa, očitno ga je brisala s haikujem ali tanko vred. Tako, da ne morem nalepiti linka.) Zato mislim, da je skoraj brezpredmetno ugotavljati, kaj pravzaprav je haiku/senryu.

Če nimam prav, se opravičujem:)

Lp, Lea

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
20. 04. 2012 ob 16:20

to je sicer res, ampak že zato, ker se tukaj sodelovalno učimo, kar najbolj primerna oznaka nad pesmijo ni odveč. Je pa res, da bi lahko tale hopina super pesem lahko šla v obe izmed zbirk (haiku, senryu;)

 Lp, lidija

Zastavica

Lea199

Poslano:
20. 04. 2012 ob 16:54

potem naj bo oboje, kot je že Matjaž napisal;)

seveda je prav, da se o tem pogovarjamo:)

sama nisem sposobna skup spraviti nekaj, kar bi bilo vsaj približno podobno senryuju (sem sploh prav napisala?)

lp, lea

Zastavica

 1 2 > 

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

IŽ-lev
Napisal/a: IŽ-lev

Pesmi

  • 18. 04. 2012 ob 06:21
  • Prebrano 2277 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 460.7
  • Število ocen: 12

Zastavica