*** 12

Vsebina objave odstranjena na zahtevo avtorja.

Izbrisan uporabnik

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 08:25

bo

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
13. 04. 2012 ob 12:02

te že "taknem"?

se te že dotaknem?

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 12:04
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 12:04

ja, malo je čudno -a želel bi nakazati skorajšnji dotik ... ali pa blag, rahel dotik

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
13. 04. 2012 ob 12:19
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 12:22

aha, razumem, torej namerno uporabiš (predvsem v primorskem jezikovnem bazenu uporabljano) to  besedo. Moraš razumeti, da je recimo za nas " ... ((gorenjce, ljubljančane in podobne kalibre"- za šrajerske nimam pojma ;))) malo težje sprejemljiva v smislu, kot ga hočeš imeti ti. oziroma je ne bi uporabili. 

 

podobno kot če uporabiš "trže" namesto "trga" ;)

Ampak OK, sprejemam :) da ne bom slučajno izpadla nek jezikovni šovinist, ker je to res zadnje kar sem ... Gre za dojemljivost (takojšnjo) pesmi!
  LP, lidija

Zastavica

Lea199

Poslano:
13. 04. 2012 ob 16:42
Spremenjeno:
16. 04. 2012 ob 12:55

Naj pristavim lonček, res gre za primorščino, tudi sama bi rekla "taknem te", "trže me v kosteh" in "tam ob posuti hiši".;))))

Tako malo za hec, za klepet;)))

Bodita lepo:)

Lp, Lea

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
13. 04. 2012 ob 17:09
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 20:51

Naj v kontekstu narečja dodam primer, ko je kolegica Primorka rekla kolegu: Ne tikaj me! - No, on je že razumel, tudi Primorec, ostali del klape (Korošci, Štajerci) smo pa mislili, da punca zahteva, da jo tip začne vikati. :))

Zastavica

Lea199

Poslano:
13. 04. 2012 ob 17:18
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 19:23

Super, Kerstin, ta je bila dobra.

Še huje je pri izgovorjavi g kot h;)))

Primorec se utaplja in kriči: "Pomagajte!"

Slišoči doma iz notranjosti kokoške mu uslužno mahajo.:(

:)))

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 19:29

saj ...

recimo (do)taknem  -  meni ima sama beseda takniti vseeno bolj rahel stik v temu (do)tiku. :) kaj pa vem.

lp

Jure

Zastavica

Lidija Brezavšček - kočijaž

urednica

Poslano:
13. 04. 2012 ob 20:14

dobro, ampak tega mi iz pesmi same ne vidimo.

 meni se zdi dotik taka stvar (kot samostalnik), ki se na lestvici intenzivnosti lahko uvrsti mad 0 do recomo 10000 ;)

  ne vem, če me razumeš, ampak če  je

dotik  iz "dotikanja - doribati se

 

potem je za "takniti se"

 

tik? tikanje

 

 

kje je koren besede?

 

:)

  razumeš? morda sem tečna , ampak, ...

 

upam, da mi ne  zameriš tega mojega vztrajanja, ruj ;)

 :)

 

pa sploh ne trdim, da moraš kaj menjat .... samo to je, da ta beseda nekaterim bralcem ne pove tega, kar bi ti od nje hotel, da pove ... to pove šele razlaga v komentarju (to pa ne velja , heh ;)

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 20:48
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 20:52

vem. da ne pove ... Manjka nam beseda! :) heh, ne. ampak jo moram še najti ...   (vem, tudi mene nekako moti). Me pa nikakor ne moti   tvoje vztrajanje :)

pomoč bom potreboval - koren bi bil tik. a?

kaj naj delam z njim? :)

 

skoraj se

te že  tik

preden ...

- primem bo

 

te že  tik

(do)tika -                     - ali brez ()

 primem bo

 

ali pa

 

te že  tik

ob stiku ...

- primem  bo

 

:) ;)

 

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
13. 04. 2012 ob 21:56

Ok, naj dodam nekaj reči.

Najprej: popraviti je treba zvezo "bolj kot", v obeh primerih. Gre za sorazmernostni odvisnik, katerega veznik je BOLJ KO.

Bolj kot je nekaj drugega. Ti si mi všeč BOLJ KOT on. :)))

Glede tega nesrečnega tikanja, ker še ni konsenza ;), bi rekla takole. Ruj, gre za tvoje (in tvojih sopokrajinarjev ali kako naj temu rečem ;) subjektivno razumevanje nianse med tikati in dotikati, tik in dotik. Kakor koli obračamo, ima tikati svoj, zelo drugačen pomen, kaj šele tik, ki je marsikaj, le dotik ne. Da je slovenščina bolj skopa s sopomenkami in niansami (kot npr. angl.), pa je dejstvo, ki pa ne upravičuje rabe besede z drugim pomenom in obliko namesto ustrezne. Tudi tikati v smislu "govoriti na ti" nima variante dotikati, da bi lahko rekli: Dolgo sem ga vikal, potem sem ga pa enkrat dotikal in odtlej ga tikam.

Dotik je sam po sebi vedno nežen. Prilastki so tisti, ki ga dodatno niansirajo.

Če ni nežen, je prijem. (ali še kaj hujšega)

Lp,

Kerstin

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 22:24
Spremenjeno:
13. 04. 2012 ob 23:10

zdravo Kerstin ... :)

 

ja, hvala - pa sem že hotel zamenjati v ko, pa ne vem zakaj nisem ...blush

glede dotikanja pa imam težavo. rad bi narisal nekaj takega ... Ta tik me je prav zmedel in .... Nekako neulovljivo mi je; tovrstno dotikanje - do katerega pride, a ne pride. Do katerega ne pride v hipu ko pride.. Malo nelogično a vseeno. Dotik se zgodi! a na način da se stik prevrne v palico - bo. To je sled mojega dotika ...

Gre tudi za hkraten dotik obojega; nje (- sonca - *** 11) in palice. Moj edini dokaz za skorajšnji dotik je palica in tudi občutka dotika samega sonca ... ni več(?).

Palica se znajde v mojih rokah v hipu preskoka iskre (ta žarek bi lahko bil nit za dotik). Ko gresta čas in razdalja proti nič (a je ne dosežeta, se zgodi to - palica v roki, celo držim jo, sem jo prijel torej - v "hipu iskre" - začuden obstanem ... - primem bo.

Ne bi niti govoril o iskrah, nitih, preskokih, stikih ... Je pa to osrednji moment v pesmi. Pomemben - zelo, zato pesem sploh še ni zadela - niti mene.

predloga vsakega tvojega, pa bi bil vesel

hvala ... :)

lp

Jure

 

Zastavica

Lea199

Poslano:
13. 04. 2012 ob 22:45

res si me prislil v razmišljanje: skoraj dotik in skoraj (ne)dotik in vendar to ni to:)

lp, lea

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 22:48

ja ...??? (sebe tudi - že dlje časa...  hmhmhm :)

lp, jure

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
13. 04. 2012 ob 23:30

Približek dotika, nihaj med dotikoma, vdih skorajšnjega dotika, preddotik, porajajoči se dotik, daljava se krči v dotik, ... Možnosti je kar precej, seveda pa je treba malo "odpreti" pesem (za več možnosti, različic ...).

Lp,

Kerstin

Zastavica

÷

÷

Poslano:
13. 04. 2012 ob 23:48

jupiii, material. hvala Kerstin - grem iskat ... :)

lp

Jure

Zastavica

÷

÷

Poslano:
14. 04. 2012 ob 00:38

pesem sem "odprl" ;)

ni bilo potrebno veliko. Hvala Kerstin!

lp J

Zastavica

Aleksandra Kocmut - Kerstin

Poslano:
14. 04. 2012 ob 02:24

Ni za kaj, Jure.

Pač pa sem spregledala še eno napako, ker sem se osredotočila predvsem na tisti del z dotikom. Tole:

 bolj so tla okoli mene

višje  ugreznjena

Namreč, ne moremo stopnjevati opisno (bolj) in hkrati obrazilno (-je, višje). Npr. ne rečemo: Ti si bolj lepša kot jaz. :)

Se pravi, dve možnosti:

a) višje so tla okoli mene
ugreznjena (tu pa je zdaj zelo zaznamovan bes. red >>

višje so ugreznjena
tla okoli mene

b) bolj so tla okoli mene
visoko ugreznjena

Druga varianta je boljša, ne? Tudi manjši poseg v besedilo - le nujen popravek.

Še nekaj (sem tečka, a ne?): ali so lahko tla VISOKO ugreznjena? Ali vendarle - globoko? Pa še ponovitvi prislova visoko se izogneš.

Lp,

Kerstin
 

Zastavica

÷

÷

Poslano:
14. 04. 2012 ob 10:54
Spremenjeno:
14. 04. 2012 ob 11:30

ja,

jezik v tej pesmi hlapi ... Nalašč sem uporabljal bolj ohlapne zveze do besed ... (celo nepravilne - ne mislim tisti kot... vem pa da ta višje in tla visoko ugreznjena ... ne gre.- strogo slovnično. Se pa strinjam ... bom dal visoko?, čeprav niso tla višje in ugreznjena, ampak so višje ugreznjena, kot bi rekel lepše, mehko, kakorkoli ugreznjena. Višje tukaj išče moment v besedi: visoko -ki se dviga, raste, gre višje - nakazuje dvigovanje tal... Nakazuje tudi dinamiko višin. Proti soncu grem počasneje, kot se dvigajo tla ob meni :)

Višje, oziroma visoko ugreznjena - ja globina je v ugrezu. vendar tu ne delam jaz ugreza, ga ne globim, tla se ob meni dvigajo - tla postajajo visoko ;) ugrez - moja stopala stojijo na mestu (na dnu) - ta manira, odnos, drža ... privzdigne tla.

kaj svetuješ  :)

nekaj sem ...

- kaj pa:    višje v tleh okoli mene sem pogreznjen? hm

Zastavica

Poslano:
14. 04. 2012 ob 13:00

Ne da se vtikam. Samo predlog. Kako bi stvari zvenele, če bi kake stvari izpustil? Mogoče en ko izpustit? Oba? Nobenega?

bolj (ko) grem visoko

(bližje (ko) si mi)

višje so tla (okoli mene) (tu)

ugreznjena

...

kako naj se ustavim

 skoraj (se)

 že 

v meddotiku  (skoraj že v tipu?)

(z)raste   bō.

(tukaj nekaj zmanjka?)

(zdaj se lahko izvlečem)

hvala

 

Kost za grizk grizk :)

Lp S.

 

 

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Izbrisan uporabnik
Napisal/a: Izbrisan uporabnik

Pesmi

  • 13. 04. 2012 ob 08:24
  • Prebrano 2590 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 304.1

Zastavica

Imate vsaj eno nujno obvestilo! Želite pregledati obvestila?
Ste prepričani, da želite zapusti stran? Vse spremembe bodo zavržene!