na plisé

Vsebina objave odstranjena na zahtevo avtorja.

÷

 1 2 > 

÷

÷

Poslano:
06. 04. 2012 ob 18:23
Spremenjeno:
06. 04. 2012 ob 21:11

.

Zastavica

Y

Y

Poslano:
06. 04. 2012 ob 21:46
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 02:12

Jure, fajn filozofija, simbolika. Morda malenkost preveč malenkosti, ne vem če znam pojasnit - preveč vsega in - . Sproščen 'dnevniški' zapis z veliko vsebine, ki mu ne manjka lahkotnosti, distrakcij in globine, manjka mu -- ostrine morda. Vsaj tako jaz doživljam. A veš, da pritisne še na emocije po svoji poti mimo frontalnega režnja. 

Morda bi lahko bolj eksplicitno 'nabral' v plisejasto formo. Ne vem, samo razmišljam :)

lp, Matjaž

Zastavica

Lucija Lotus Mlinarič

Poslano:
06. 04. 2012 ob 22:05
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 02:11

Ruj,

morda sem pristranska, ampak ja, tako nekako diši faks. :) Res močen opis, v katerem, vsaj tako menim, se bo našlo veliko študentov ... in ostalih ... :)

Lp,

Lucija

Zastavica

÷

÷

Poslano:
07. 04. 2012 ob 00:20

ja,

te malenkosti so mi nekako zgradile zgodbo (pa ne da bi jih prav izrecno iskal). Kaj pa vem, pesem je res dnevniški zapis in, stekel je brez posebne uzde za besede. (nisem mislil, da je za podčrtat :). Glede ostrine (rad jo imam, a) tokrat se ni pokazala, ni bila oblikovalka sporočila, ki je res bolj za hec. Moral sem ostati na tej, lahki strani, da ohranim ta plise. Naslov pesmi je nastal na koncu in sprva je bil drugačen, ponesrečen. Ko so se mi narisali volančki na kikli pod katero kukam(o), sem vedel, da je pravi naslov! S tem plisejem imam v glavi bolj to lastnost, da ko se že malo zasukaš se krilo prav lepo in prikupno dvigne :) To lahkotnost v pesmi nekako poskušam obdržati skozi sprejemanje sporočila, zgodbe ... Tisti prepogibki niso toliko pomembni, zato glede forme nisem iskal vzporednic. Pesem pa je itak že nastala.

bi pa bilo lahko to nabiranje zabavno ...

hvala za komentar, Matjaž

 

 

Lucija,

ja, tako je bilo, ne vem kako je danes s kajenjem (...), ampak mi smo v kleti pri Zoretu redno izvajali aromaterapije ( še danes mi je čudno, da ni nikogar - niti profesorjev, to zmotilo )

bilo je ludo i nezaboravno,

 

hvala za mnenje o moči vtisa:)

 

lp

Jure

 

 

Zastavica

Y

Y

Poslano:
07. 04. 2012 ob 00:34
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 00:35

Ja, lahkotnost, posebnost teh trenutkov v kleti je čutiti .. morda ste klapa s filofaksa bolj dovzetni za ta spomin :=)

Jaz sem omenil ostrino v tem smislu, da morda pesem prelahkotno zdrsne mimo bralca, ki ne deli izkušenj te vrste (uh, moji spomini na faks so tudi odštekani). Je pa res, da se te katerakoli pesem lahko dotakne le, če nekaj stegneš iz sebe (roko ali oko ali ledvico) kot bralec. Prepričan sem v to. Zato tudi takšna segmentacija publike ;)

Meni je pesem všeč, da ne bo pomote. Če me pripravi do razmišljanja je že v moji coni gravitacije.

lp, Matjaž

Zastavica

÷

÷

Poslano:
07. 04. 2012 ob 00:50
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 01:01

ja res je, (te ostrine in širine ni) nisem se oziral na študentske izkušnje-(nasploh). Gre za čisto osebno podoživljanje ... To sem lahko napisal (ne znam biti pameten; za vse;)

 

Nisem se pomotil ;)

 

lp, Jure

Zastavica

Svit

Poslano:
07. 04. 2012 ob 01:48
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 12:02

Nisem slikar, rišem mandale, delam skice kako bom eno od teh vrezal v glino svetilke. SKICA je predpodoba, kdor gleda risbe mojstrov se lahko le čudi potezam poznavalca, tudi tvoja pesem ponuja videnje...nemara boš čez čas naredil še bolje, kar je danes odlično, bo jutri nekoliko manj, to pa je sijajen motiv za nadaljevanje, mar ne ?

Zastavica

÷

÷

Poslano:
07. 04. 2012 ob 02:10
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 12:49

Svit, zanimivo znaš opisati svoj pogled in videnje. Na tvoje komentarje se človek ne more odzvati kar tako ...

Ta slika je v meni živa kot film, pisanje pesmi pa mi dela težave; to sem želel napisati na podlagi spomina, z namero - napisati to pesem; jo zgraditi in sestaviti (toliko točk je v njej, da se nisem poglabljal v (pretirano) raziskovanje in dopolnjevanje besed, da je ne bi okičil.).  - Tega ne delam pogosto

drugače je veliko bolje (mislim moje  počutje), če se mi pesem kar zgodi (v hipu, tudi nekako sestavi, poveže), in jo nato le prepišem. Zato je tudi dobro, imeti dober spomin;)

 

trudim(o) se ...

poezija me je vzela celega (niti prstana nisem rabil;)

bodi lepo in hvala za obisk:)

lp, Jure

Zastavica

modricvet

Poslano:
07. 04. 2012 ob 11:22

Pohvalno!

Vendar: plise, ki ga poznam jaz, nikakor ni lahkoten, ampak strogo / togo zalikano blago v ravne črte, ki ga vetrič nikakor ne upogne (razen pri zelo tanki vrsti blaga, kakršnega pred 20 leti pri nas nismo poznali). Le širi in oži se kot harmonikin meh.

LP, mcv

 

Zastavica

÷

÷

Poslano:
07. 04. 2012 ob 11:57
Spremenjeno:
07. 04. 2012 ob 11:59

pozdravljena mcv,

res je bilo vse skupaj bolj težko, a z lahkimi materiali je šlo lepo gor ;) Z mamo sva tudi štrikala na plise; recimo garn - tista težka in gladka volna - si se moral, kar zavrteti, da se krilo razširilo ... Ja - če pa je tkanina, blago lahkotnejše, pa hitreje prihaja do raznih razkritij ;)

hvala za komentar :)

LP, Jure

Zastavica

Andrejka

Poslano:
08. 04. 2012 ob 12:13
Spremenjeno:
08. 04. 2012 ob 12:25

ja, Jure nam je v vsako gubo pliseja položil en vtis(spomin) in ponudil v odkrivanje, tako vsaj razumem njegovo pesem. Všečno, lahko pa bi bilo metaforično močneje, ker sem prepričana, da avtor to zna, tako bi bralca   siloveje prežemale podobe filo faksa, mračni podhodi na poti do tja, tesnost nizkih stropov v učilnicah, ali nasprotno, razsežnost ogromnih brezosebnih stropov, pa vonj po cigaretni blaženosti v odmorih in lahkoten feeling mladosti...

Andrejka

 

 

Zastavica

÷

÷

Poslano:
08. 04. 2012 ob 12:25

Hvala Andrejka za tvoj lep komentar. Dala si mi vzpodbudo:) Hvala. Res nisem preveč iskal, kako bi zavijal, nabiral metafore. Mogoče bi res lahko, a ta je nekako nastala skozi mojo izkušnjo in bo verjetno ostala tako ... moja. Da si prepričana ... - mi je v veliko veselje. Hvala :)

in lp,

Jure

Zastavica

Lea199

Poslano:
08. 04. 2012 ob 16:28
Spremenjeno:
08. 04. 2012 ob 16:35

Čudovita pesem:)

vedno znova jo prebiram:) moje čestitke:)

morda samo droben dodatek o pliseju, kot delavka v konfekcijski tovarni sem ga imela prilko dobro spoznati.

Moje prvo vedenje je bilo "plisirano krilo", ki si ga je mama kupila v začetku 60 - ih v Italiji. To je bilo res, če že ne težko, pa močno zalikano v gube.

Pozneje sem se, ob delu, vedno znova srečavala s pliseji, vedno lahkotnejšimi, rezani v šrek (knižnega izraza ne poznam, zato sem uporabila šivilski žargon), potiskanimi z barvitimi vzorci. Zelo lepimi lahkotnimi, ki so se v vetru valovito poigravali okrog ženskih teles.

Upam, da nisem nakladala preveč, šivilja pač:)))

Lp, Lea

Zastavica

÷

÷

Poslano:
08. 04. 2012 ob 18:17
Spremenjeno:
08. 04. 2012 ob 20:24

Hvala Lea :)

jaz sem poznal plise, ki ga ustvariš s pregibki, robovi v sami tkanini, je sestavni del kroja. Pri štrikanju (strojnem pletenju) gre to brez problema. Krilo stoji v plise samo po sebi, ni bilo potrebno likati teh pahljač. Verjetno, če je plise ustvarjen s krojem samim ni toliko težav z odkrivanjem ...

Nisi nakladala nič preveč, jaz sem končno dal popravit mojo Ružo Step.

lp Lea in fino bodi

Jure

Zastavica

Lea199

Poslano:
08. 04. 2012 ob 20:21

lepo Jure, tako sem zvedela še nekaj o strojnem pletenju:) na tem področju res nisem najbolj doma:)

tudi tebi vse lepo

lp, lea

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
09. 04. 2012 ob 00:37
Spremenjeno:
09. 04. 2012 ob 00:38

Sorry, jaz bom pa malo bolj kritična.

Tale pesem je neizdelana in brez punkta. Tudi, če hočeš neurejeno pesem, je ta neurejena na način, ki me ne prepriča.

Imaš odlične nastavke, ampak nobena stvar ni izpeljana.  Tudi nedosledna je. Namreč, informacija o oknih je podana tako, da ji ne verjamem. Ker se mi zdi nakladanje ...

V tej pesmi so pomembne stvari: Kletna predavalnica, okna pod stropom in obrazi obrnjeni proti svetlobi.

Plise kikle, york cigarete, bakla ob 9.47 so zaćimbe in niso vitalnega pomena. So zabavne, ne nosijo pa nobenega presežka.

Presežek je v tem pogledu proti svetlobi, obrnjeni glavi navzgor, ker to pomeni, da ste študirali z neko vizijo, željo itd. Zraven ste imeli profesorja v kletni predavalnici ... A razumeš? In jasno, da vas je ob vsem tem kdaj  zmotila kakšna plisirana kikla, v tem je žmoht, punkt je pa drugje.

jaz bi se s tole pesmijo še veliko ukvarjala.

Lp,

Z

Zastavica

÷

÷

Poslano:
09. 04. 2012 ob 10:23
Spremenjeno:
09. 04. 2012 ob 11:13

wuaw Zalka, super,

 

razumem, in jaz se strinjam - tisto z okni  pa - ne vem, mogoče je napisano tako, da ne prepriča, a drugače je tako. - se reče svetlobni jašek, povrhu je rešetka in seveda na stran objekta - okno. poglej kje (precej stavb ima tako rešitev za svetlobo v kleti), da je tako. ,   res so začimbe, ki ne zadišijo dovolj, kaj je pomembno,   in presežek si tudi jasno izrisala. :) Hvala za tako jasen komentar. Ko sem videl, da je podčrtana sem se začudil??? Super si jo postavila na svoje mesto.

Veliko??? ja seveda, verjetno res veliko. No bom videl, se bom (enkrat) lotil, pa bomo videli kaj lahko nastane.

 

hvala, bom poskusil - (a ne vem če bo ta za žile rezat;)

Hvala Zalka,

lp,

Jure

 

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
09. 04. 2012 ob 10:38

No, me veseli, ruj, da si našel nekaj uporabnega v mojem pisanju.

Lp,

Z.

Zastavica

÷

÷

Poslano:
09. 04. 2012 ob 10:48
Spremenjeno:
09. 04. 2012 ob 11:13

ogromno :)

lp,

Jure / (lahko sem tudi ruj, kakor komu drago)

Zastavica

Zalka Grabnar

Poslano:
09. 04. 2012 ob 11:11
Spremenjeno:
09. 04. 2012 ob 11:12

Kul, Jure!

Tako kot moj sin, heh.  V šoli so ga sošolci začeli klicat Goba (prišlo iz Jurčka, kar se mu zdaj, pri 12 letih zdi strašno otročje in neprimerno imenovanje) In je z Gobo kar zadovoljen. Od kje pa Ruj?  Jur <>Ruj?

Lp, Z

Zastavica

 1 2 > 

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

÷
Napisal/a: ÷

Pesmi

  • 06. 04. 2012 ob 17:46
  • Prebrano 2208 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 593
  • Število ocen: 14

Zastavica