10. 11. 2011 ob 19:24

Odlična pesem, kakor vse po vrsti, kar napišeš, Mensur!

ne zameri mi, ampak res ne vem, kaj bi z oznako "sonet" v podnaslovu tvoje pesmi?

LP, lidija

10. 11. 2011 ob 19:36
10. 11. 2011 ob 19:42

hvala Lidija, Danja, Hope, velika mi je čast i radost..Lidija, hvala Ti za predivnu kolegijalnu pažnju i predivne riječi..ne mislim da su mi pjesme odlične, osobno mislim da su prosječne i da ih samo pokušaj, najčešće teško promašen i neuspješan, da se izađe iz klišea i iznađe kakva takva ritmička i sadržajna samosvojnost ponegdje krhko pridržava da ne padnu u potpuno blato i sivilo..što se pitanja tiče hajde ovako, vjeruj mi na riječ da znam što je sonet a da ova moja skalamerija izgleda kako izgleda iz razloga za koji i ne očekujem da bude shvaćen...navešću ovdje (uz iskrenu ogradu za neumjerene pohvale mojoj skromnoj pjesničkoj vještini a koje nisam mogao ,,isjeći" i izbaciti a da značenjski ne okrnjim ono što mislim da bi moglo poslužiti kao nekakvo pomagalo ili prijedlog, putokaščić za mogiuće dobrohotno čitanje ove pjesme) mali ulomak iz osvrta koji je napisala gospođa Begman(inače kao pjesnikinja zastupljena u par svjetskih pjesničkih antologija) pod naslovom Druga realnost a koji se odnosi upravo na ovu pjesmu

"...Teozofsko i antropozofsko učenje pojam uskrsnuća i uznesenja ne dovode samo u kontekst sa uskrsnućem i uznesenjem Isusa - Čovjeka, već i, s obzirom da je Kristus (Božiji Duh) u svima imanentan, sa stanjima kad se duša na tren odvoji od materijalne svijesti i spoji sa Kristusom i osjeti stanja neograničenosti i sveprisutnosti. Ljudi su u stalnom nastojanju da ovo stanje kroz razne izražajne forme umjetnosti prenesu u materijalni svijet, ali samim tim ga već oforme i ograniče. Međutim, nekolicina, koje u nedostatku razumijevanja ove božanske osobenosti poimamo genijima, to stanje stvara u materijalnom svijetu. Ovaj vid stvaralaštva je, po učenju Teozofa, posebno izražen u muzici Mocarta i Hendela. Njihova muzika sadrži (i izražava) element voda, a voda je jedini materijalni element koji je prisutan i u duhovnom svijetu. Osjećaji su također određeni elementu voda. Zato ova muzika, kroz osjećaje, poput vode, nosi u beskonačnost manifestirajući okus stanja kad duša se spoji sa Duhom (alhimijsko vjenčanje). Okus ovakva stanja nam manifestira i poezija Mensura Ćatića, jer svaki pojedini stih povede čitaoca u jedan svijet, i pušta ga da dalje ide sam, jer sljedeći ne nastavlja put, već čini zaokret u jedan novi, bez da se odvaja od predhodnog. Upravo poput muzike Hendela koja nam slika valove vode, svaki val zaseban, a svi jedna jedinka.
U pjesmi "Ninamamograf" Mensur Ćatić nam otkriva jednu drugu dimenziju, izvan vremena i prostora, izvan granica ovozemaljskog i onozemaljskog, i samo još um, zakonom injercije, luta, tražeći uporište u vremenu, prostoru i identitetu. "... jesi li sigurna / da je ono bila sinagoga... / ... jesmo li nas dvoje Židovi.../ i tim traganjem vodi svoj par kroz čistilište gdje sagaraju primjese materijalne svijesti, ...love nas, ljubavi / jesi li umoran.../ i dolazi do esencije čiste svijesti koja je Ljubav sama..."
,, Druga realnost" ulomak
Samira Begman  - Karabeg
književnica, pjesnikinja i prevoditeljica