Ob sotočju, polnem mušic
loviš preperele spomine.
V kavne šalice natakaš svetlobo komolcev
in iz opek smeha ter razraslih vej joka
zidaš kolesarske steze.
Snežni mož na žetone pleše
v škatli za čevlje
in ob zori zaneti tvoj pogled
iz ene same svinčene petrolejke.
Stekel si kot Filipid na podaljšane proge,
kjer se kože zvezd prerivajo
za oddaljena vesolja instant žerjavice.
Kam jo pičiš,
maratonec sipkega optimizma,
potem ko si se zaročil s preveliko številko
nog tujca?
Boš zavriskal , kjer so polži brez jader,
kjer oblak nima sedla
na čmokudrastih ozarah brez vezalk?
Kam greš, naj bosta dva kulija
za štetje vzdihov z robovi
iz nasadov trsja.,
kjer val na zadrgo izpljune mleko
v dupline jamborov
na koncu preperelega časa.
Ne še crknit, spočij se, spij kavo na Partenonu.
Imajo nov avtomat,
kokakolo brez sladkorja
in sendvič na žeton -
ali pa začni rediti zajce.
ko mrtev rokav sanja strugo
mogoce zjutraj uvidi
da bi lahko bil potok
vidiš Igor, ti, ki si lirična duša,
si v tem pisanju našel odvod nečesa potencialno lepega.
vendar pa moram bit iskren: to pisanje je le vaja v slogu, hec, pa tudi eksperiment.
ne zadošča vsem kriterijem, da bi jaz temu rekel pesem.
ni sežeto ne čustvo ne ideja, je tkorekoč brez vsebine.
zanimalo me je, kako pač neke nesmisle spraviti v ritem in potem videti, kako
to učinkuje.
pesmim niso tuje ne naknadne razlage in pomisli, vendar pa pesem ni pesem, če
ob prvih branjih ne učinkuje hipno in pusti jasnega vtisa tako v polju čustva kot tudi ideje - in to se mora zgodit spontano, ne da bralec ob prvih branjih hote nekaj racionalizira, išče za lase privlečene utemeljitve izumetničenih metafor, halucinira, kot pravim temu, manko sporočilnosti ipd.
zadnje čase me močno zanimajo ta različna doživljanja, jasno je, da beremo različno, a vendar - reči zgolj to je skoraj tako kot reči nič.
skratka, zanima me, kaj je ''ideal'' pesnjenja (ni nenalašč v narekovaju) in kakšno je pravšnje razumevanje le tega, ki usmerja k pesmim, ne nekim prividom pesmi.
Mi je zelo blizu to, o čemer pišeš, Srečko. Je tudi vsako moje pisanje na nek način eksperiment, zapis čutenj, impresij, misli, prebliskov, uvidov, nekega flova.
Se mi dogaja, da ne padem v navidez smiselne verze, in obratno, moje znotraj pograbi sestavljanko "nesmislov", pa mi dela sto na uro, kot je bilo pri Mrtvem rokavu. Bil na tripu skozi devet odsekanih kitic. Lahko bi temu rekel pesem ceste. Ali pa tudi kar na kratko pesem.
Na splošno se lahko strinjam s tabo in razumem. Tvoji poetiki, ki je bolj v drugih legah, sicer tak pristop naravno bolj pristoji in se prilega, hlinjenim nastavkom sporočilnosti Mrtvega rokava pa pač ne. Mogoče bom še na dolgo razdelal, zakaj je tako. Ustvarjalnosti na ljubo.
Moram se pa ograditi oz. zanikati: ne mislim, da tovrstna poetika ne more biti za koga celo navdihujoča ali da celo ne bi smela obstajati. Jo pa jemljem drugače -
za razliko od mrtvih rečnih rokavov, ki so polni življenja, v njej prej vidim slepa črevesa pesnjenja, haha. Ki pa so morda spet lahko neka faza v razvoju.
Mimogrede, Igorj, pišeš lepo in zaokroženo poezijo - rahločuten preplet intime in doživljanja narave.
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Srečko Luštrek
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!