SPOMEN NA OCA



Otac je pokazivao svoje veštine.

Gađao je iz vazdušne puške goluba
na vrbi preko reke.

Golub je pao u vodu.

Bilo mi je žao.
Bilo je tužno.

Otac je rekao:
- Hajde, jebo te golub,
neću više.

Vrba i danas stoji na obali reke.
Goluba i oca dugo nema.

Mikailo m.z.

jagodanikacevic

Poslano:
10. 08. 2019 ob 09:46

Svaki roditelj želi da svom detetu bude uzor, da se predstavi na najbolji način i u najboljem svetlu, da pokaže neko znanje ili veštinu kojima bi zadivio ili pružio primer. Nesrećan izbor oca ovog p.s. u pokazivanju svoje veštine više govori o samom p.s. - stepenu njegove empatije, samilosti i topline, kojima menja i očev stav. Sam kraj pesme je očekivan - prolazni smo. Pa i ta vrba, na kraju krajeva, će jednom nestati.

Topla, iskrena i nežna pesma koja i u nama budi sećanja na naše očeve, junake naših odrastanja. Čestitam,

lp

Jagoda

Zastavica

Denisa

Poslano:
10. 08. 2019 ob 13:25

povezanost oca i sina...u meni se stihovima također podižu sjećanja na mladost i odrastanje , privrženost ocu čija sam bila mezimica...sviđa mi se i forma pjesme koja joj daje dodanu vrijednost u smislu dinamičnosti i poruke


Denis

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
11. 08. 2019 ob 04:11

Jagoda, uočio sam trenutno, da bi reči  RAZNE VEŠTINE  bolje stajale od SVOJE VEŠTINE. Pokušaću ih zameniti ako bude moglo posle PODČRTAVANJA.

Ja obično pesmicu ostavim neko vreme da joj se vraćam, jer uvek se nađe nešto što treba doraditi pa bilo to jedno slovo. 
A posebno mi je stalo da u pesmici ne bude višak reči. To pesmu degradira ma koliko bila dobra, ma koliko imala jaku osnovu.

Pozdravljam te.

Zastavica

Dean

Poslano:
11. 08. 2019 ob 04:36

Mikailo,

Kada bi pesma bila moja, onda...

Ah, pardon; Mikailo, dozvoljavaš li da kažem šta bih (kada bi bila moja)?

Srdačan pozdrav,

Dean

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
13. 08. 2019 ob 03:48

Deane nravno. Uostalom sve je palimpsest. Reci slobodno.


Pozdravljam te.

Zastavica

Dean

Poslano:
13. 08. 2019 ob 19:59
Spremenjeno:
13. 08. 2019 ob 20:09

Spomen na oca

Otac je pokazivao svoje veštine.

Gađao je vazdušnom puškom goluba
na vrbi preko reke.

Golub pade u reku.

Bio sam tužan.

Otac me pogleda, uzdahnu:
- E, jebo me golub.

Vrba još stoji na obali.
Ni goluba, ni oca...

---

palimpsest

Hehe, držim se onoga "Ako šta nije vredno svog pergamenta (papirusa, lista papira) nije vredno uopšte". :-)

---

Pesma je kratka, napisana govornim jezikom i topla. Zbog kratkoće, bojim se da bi se toplina izgubila menjanjem "svoje veštine" u "razne veštine"; nekako "razne veštine" pomeraju pesmu od subjektivnog govora ka objektivnom govoru i hlade pesmu.

Pre bih poradio na književnom govoru, mada može ostati i u usmenom.
Ubija se iz zasede, ubija se iz zgrade (Đinđić je ubijen iz zgrade Zavoda za fotogrametriju Beograd sa/kroz prozora/prozor, puškom, a ne iz puške, a ne sa puškom).

Gađao ga je kamenom i pogodio ga je kamenom.

Književno bi bilo
Gađao ga je praćkom i pogodio kamenom, ne Gađao ga je iz/sa praćke/praćkom i pogodio ga je kamenom.

Isti taj tekst bi u sudstvu ili nauci bio

Gađao ga je upotrebivši praćku kamenom i pogodio ga je kamenom.


No u nestručnim tekstovima je književno dozvoljeno izostaviti 'upotrebivši'/'koristeći', jer je kontekstualno jasno šta je "progutano", ali nije 'prestižno' upotrebljavati "iz" "sa"... mada je u korpus ušlo.

Dakle
Gađao je vazdušnom puškom
(da je na sudu bi bilo
Gađao je upotrebivši vazdušnu pušku i pogodio je dijabolom)

Šta simbolizira voda ne znam, znao bih da je reka tako da ne znam da li je bolje

Golub je pao u vodu
ili
Golub je pao
ili
Golub je pao u reku

Voda je potok, reka, jezero, more, ali 'voda ga odnela' (što sad piše među redovima) je najjača za reku... tako da translacija odlaska sa goluba na oca mi se čini najjača ako golub padne u reku, a prolaznost='voda odnela' se potom nameće sama od sebe.


Bilo mi je žao
Bilo je tužno

bih zamenio ovim

Bio sam tužan

jer već sledeće reči, očeve, maestralno dočaravaju (da su se tvoja tuga i žalost rasprostrle na sve prisutne)

Verujem da je doista rekao
- Hajde, jebo te golub, neću više.
uobičajena situacija, ali bih ipak modifikovao u
- E, jebo me golub, neću više.
ili
- E, jebo me golub.

Sada bih Jagodinu prolaznost (pa i ta vrba, <> će jednom nestati) dočarao sa 'još'.

Vrba još stoji na obali.

(ispustio bih reku, em se zna, em i njeno je prolazno)

Ni goluba ni oca...

---

Oprosti mi na dužini i "cepidlačenju", pa i na uplitanju, doista ovako doživljavam, no ipak nisam siguran da li sam se trebao oglasiti, ipak mi se čini kako je tvoja pesma isključivo tvoja stvar.

Srdačan pozdrav,
Dean

Zastavica

jagodanikacevic

Poslano:
13. 08. 2019 ob 21:10

Fina diskusija, Dean/Mikailo! 

Slažem se oko Deanovih sugestija ("razne veštine"; "puška" i o.k. je da se žalost objavi u jednom stihu; onda, "obala" je dovoljna i na kraju, završni stih je perfektan). Samo, ne slažem se oko ovog "jebo me golub". Mislim da se otac, odrekavši se jedne od "svojih veština", sigurno ne bi odrekao i autoriteta, dopuštajući golubu takvu rabotu ;) Izvesnije je, i pored činjenice da nismo učestvovali u "slučaju golub"da je onako, očinski sočno, rekao - pa, ono prvo.

Pozdrav,

Jagoda

Zastavica

Dean

Poslano:
13. 08. 2019 ob 21:50

Da, Mikailo i ja smo Finci,

I ja bih stavio ruku u oganj da je zvučni zapis, ne zvučni zapis, da u stenogramu piše

"Jebo te golub".

I da razgovaram sa gimnazijalcem bih bio srećan kada bi umesto stenograma imali zvučni zapis, pa bismo preslušavali i preslušavali dok ne bismo uhvatili da kaže "Jebo te golub" a čuje se "Jebo me golub".

No razgovaramo mi koji iskustveno 'vidimo' da "Jebo te golub" očinski zvuči kao "Jebo me golub" - mi koji smo se napreslušali kojekakvih "jebo te" prebrzo, refleksno rečenih a čusmo "jebo me" jer mišljeno je "jebo me".

Ne samo autoritet, no i kuću i imanje, i život bi dao oco za đeta - autoritet očevi ganjamo ne sujete zbog, no života radi (no je druga tema); a kad uvidimo da je autoritetu prošlo vreme, nema više potrebe, prepustimo đetu sve, baš sve, bez zadrške, bez dileme.

U tako kratkoj pesmi nemamo prostora za stenograme, bit je važnija!

Ali, ipak, pesma je Mikailova.

---

Obično oca opterećuju za autoritativnost, a majke (n)ič, a pogledajmo majke ostaju autoritet - čusmo da ko jebe ocu mater, no nikada da ko materi jebe oca. ;-)

Otpozdrav,

Dean

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
14. 08. 2019 ob 01:08

Hvala Deane na komentaru, ali ruku na srce, ništa ja tu nisam razumeo.

No, važno je da se desila pesma.

Plodno ti bilo leto.

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
14. 08. 2019 ob 01:32
Spremenjeno:
14. 08. 2019 ob 01:33

Deane, prvo pročitah tvoj poslednji komentar, a onda otkrih da ima još jedan. 

Odlično, drago mi je da si analizirao ovu pesmicu.
Moguće je da si u pravu ako teramo mak na konac. 
Sad bih ja trebao poći tvojom logikom i reći : Niko nikoga nije ubio puškom, nego metkom iz puške :) - je li tako. Ali kamenom jeste.

Ok. razumeli smo se. U svakom slučaju još jednom hvala na komentaru. 

Bilo bi dobro kada bi se još neko oglasio sa odgovorom na tvoj komentar.

Naravno, mogao bih ići stavku postavku u tvom prvom komentaru, ali ne vidim da bi nešto time dobili. Tvojom logikom sve se može dovesti u pitanje. 


Zastavica

Dean

Poslano:
14. 08. 2019 ob 02:00

Mikailo,

U Tvojoj pesmi je važno samo ono što je Tebi važno!

Ti si autor, Ti odlučuješ!

Srdačan pozdrav,

Dean

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
14. 08. 2019 ob 02:25

Ma, ne Deane, jako mi je važno da moja pesmica dopre do drugog. 

Zato se i pišu pesme. Zato mi je i draga tvoja rakcija. Volim ja čuti drugačije stavove i razmišljanja.  Nije bitno da li ću prihvatiti sugestiju ili ne. Ali je istina da čitalac može uočiti nedostatke koje "autor" ne vidi od emocije koju ima dok piše pesmicu. Zato i volim da pesmica odstoji i da joj se vraćam.
Sve je ok. 

Nego ako si na fejsu - hajde da se nađemo, ja sam Željko Majstorović ( bez kvačica na slovima).

Pozdrav.

Zastavica

Dean

Poslano:
14. 08. 2019 ob 10:50

Mikailo,

Željko,

Ne koristim facebook. Ima ovaj portal zasebno sporočilo (ličnu/osobnu poruku).

Otpozdrav,

Dean

Zastavica

Mikailo m.z.

Poslano:
15. 08. 2019 ob 02:12

Uredu Deane, mislio sam da kometrišemo pesme na fejsu.

Ali pošto nisi tamo, ništa. Tu smo gde smo :)

Pozdrav.

Zastavica

Komentiranje je zaprto!

Podčrtanka

Mikailo m.z.
Napisal/a: Mikailo m.z.

Pesmi

  • 08. 08. 2019 ob 01:10
  • Prebrano 911 krat

Uredniško pregledano.

Ocenjevanje je zaključeno!

  • Število doseženih točk: 217.84
  • Število ocen: 10

Zastavica