prolog: stihoklepčevi subtilni naturi
je uspelo vzburjene ganglije oviti v rešilno predivo
stkano iz ažurnega nitja vigrednih spominčic
predvsem zaradi septične metamorfoze
blagosti in miline v želatinaste furunkle kvant
in adenomnih konglomeratov abot v štofu besedja
ko se je začelo
napaberkovanemu vezenju stihov
sumljivo transformiranje v pregrobo raševino
je postala neuporabna kot juta za spodnje gate
stihoklepec je pet minut
pred udarcem poznojesenskega kemblja
iz resorja miniaturnega separeja lobanjskega lajta
paralelno izkašljal še povzročitelja usmrajevanj
neusmiljenega davitelja in maničnega prišepetovalca
korepetitorja v nekroznih globelih medušesnega strna
v ritmičnem žužljanju tinitusa je zagrabil ostaline trhlin
v razmetanem besednem šavju lobanjskega depoja
prvič: v zelo upravičeni nadi
da mu še nekaj reliktov rafinirane substance in opojnih žametnih curkov
ne bi v prečrnih nočeh vskočilo med hudo privlačni defile:
-brezjajčnih kubistov in fantazmagorij betonskih puščav
-infantilnih egotističnih napihovalcev
-poženščenih žigolojčkov pocukranih kičarij
-izloščenih temen s seksističnimi cvikerji na stearinskih ksihtih
-zmehčanih falusov v kabrioletih prestižnih makin
-tetoviranih goskic s pirsingi na silikonskih medicinkah
-v displej vzdihujočih onanistov med tačskrin koitusom
-šarlatanov v armanijevih špičakih številke dvainšestdeset
-ponarejenih hipsterjih v krznenih kapucah mejd in čajna
-gumi športnikov v pozi devetinšestdeset
-prenapetih štrlin v robinhudovskih pajkicah
-robotov z acidnimi spužvami nizkih gramatur in skopljenih čutil...
drugič: je tako še trdneje ovil prste okoli krepelca
saj mu je nedvomno stihoklepljenje začelo zaudarjati
kot puhteče kepice sekret papirja izza robinije v mestnem parku
spin stihoklepčevih polnočnih miselnih pinkponkov
je bil tako učinkovit da je temeljito
katarzo poiskal v paralelnih kalejdoskopih časa
razpršenega v kaskadah in prelivajočega
skozi medzvezdne istmuse
v za silo še dišečih jesenskih jutrih
epilog: je bilo že nujno da stihoklepec
zaradi kapljanja solzavih sijev elegičnega sonca
in večernih smehljajev paralelnega vesolja
spoka kufer umazanega besedja in jo nemudoma odkuri
v čistilnico talamusove manufakture
kjer se še vedno brezhibno tkejo niti svilenih stihov
v mesečinah naplavljenih zvezd in spokojnih zor
Izredna izdaja poduka
kako najti sebe v sklopu
teh nadobudnih tujk,
ko še sebe ne najdem,
Tako nekako vsi poizkušamo
najti svojo originalno partituro,
ki pa je sestavljena iz že poznatih besed.
LP tomi
Lepa hvala, Tomi, za te besede. Da, vsi se nekako poizkušamo usmerjati tja, kamor nas vodi srce in stopinje k smislu ter radoživosti življenja.:-)
Pa lepih pomladnih dni ti želim! Sašo
Sašo, veličasten liričen esej o neznosni lahkotnosti klepanja z različnimi kladivi. Epilog si bom natisnila. Ne, vse si bom natisnila, epilog pa vtisnila.
Lp
Pi
Se iskreno zahvaljujem za pohvalo, Pi. :-)
Lp Sašo
Poslano:
16. 04. 2015 ob 08:18
Spremenjeno:
16. 04. 2015 ob 08:29
Vsi smo stihoklepci. Vsaj semtertja. Ko človek začne pisati, je nemogoče, da ne bi bil vsaj malo stihoklepec. To slepilo, ta zacopranost od lastnih besed je nujna, da se nekdo vzpostavi kot pesnik. Hudir pa je, če ga premaga navdušenje in se ni venomer znova pripravljen kosati z besedami.
Najboljša obramba pred tem je, če človek vsaj kdajpakdaj prebere kakšen resnični presežek in se potem iskreno vpraša ter si odgovori, če se je v kakšni pesmi temu vsaj malo približal. Ena od takšnih pesmi je zame npr. Molitev za Marilyn Monroe od Ernesta Cardenala.
Oznaka stihoklepec sicer zna biti kar hudo žaljiva. Kako bi lahko nekdo obsojal
kakšnega iskrenega in dobrohotnega človeka, ki mu je pisanje prvenstveno čustveni ventil ali pa vsakodnevni obred - kot nekakšna molitvica s katero se orientira v duševnem goščavju. S tega vidika je izpovedna moč in umetniška vrednost povsem obstranskega pomena. Čeprav po drugi strani zna biti ta ujetost v "večno trpljenje" za poeta škodljiva, branje tovrstnih izlivov pa naporno, dolgocajtno ali pa celo komično. Toda kdo bi to obsojal ... in takšnega pisca zmerjal s stihoklepcem. Jaz, Polde, zagotovo ne.
Oznaka stihoklepec zame ne obstaja, dokler kakšna večno samozadovoljna pesniška ličinka ne začne udrihati po poeziji, ki je ne razume.
Sem pa na tem portalu zaznal kar nekaj pesnikov, ki imajo pogoste stihoklepske izbruhe.
Spoštovani Polde, hvala za obširen komentar.
Poslano:
17. 04. 2015 ob 07:47
Spremenjeno:
17. 04. 2015 ob 07:47
Ah, malenkost, saj ni nevemkakao obširen za takšnega skribomana, kakor sem jaz.
Sem potihem upal, da bo še kdo kaj pridal o borbi z lastnimi besedami in melioriranju t.i. navdiha.
Zanimiva pesem o vlečenju muze za lase :)))
Hec. Pravzaprav pesem vredna izpostavitve zaradi bogatega besednjaka, ki ni kar tako, ampak stvari logično vleče. Fajn pesem, ker obsega dobršno mero samokritičnosti in ironije in le zato, ker pesem berem kot prvoosebno izpoved, lahko kot bralka v njej vidim tudi sebe. Na vsak način bi bilo vakomur drugemu (razen sebi, seveda) žaljivo reči stihoklepec.
;)LP, Lidija
PS: ponarejenih hisperjih (hipsterjih???) v krznenih kapucah mejd in čajna
Poslano:
24. 04. 2015 ob 07:49
Spremenjeno:
24. 04. 2015 ob 08:27
Lepa hvala, Lidija, za izkazano pozornost. Pravzaprav je bilo, ob pozornem branju, to "stihoklepljenje" nedvomno namenjeno le prvoosebni izpovedi in se nikakor ni nanašalo na kogar koli drugega, ki mu je vezenje stihov najnežnejši izliv svojih tankočutnih in blagodejnih občutij, katera s kakšnim grobim "stihoklepstvom" nimajo nikakršne zveze.
Lp Sašo
P. S: Lidija, prosim za popravek. Seveda tisti lapsus: Hipsterjih
Prav lepa hvala, Pi! :-)
Lp Sašo
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: Sašo Zorc
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!