Za naravno rdečo barvo pirhov vzamem teran, (ne, ni ga škoda, uporablja se samo za potrebe kuhanja :)) Jajca veselo skačejo v vreli vodi. Lupine pokajo, kar pa me ne skrbi, Nekaj jih stalno ostane za naslednji dan. Zlomljena naskrivaj pojem, vem, da ne bi smel, Odrežem še kos lešnikove potice in se pripravim... uaaaa, to boli.
odtenek rdeče
vrel teran lomi jajca
podivja žolčnik
blagor ubogim na duhu :)
ubogim v duhu, ne na duhu!
Poslano:
04. 04. 2015 ob 17:59
Spremenjeno:
04. 04. 2015 ob 18:02
Možno, da ti, v duhu :) tiste, ki jih jaz mislim pa so na duhu nekatere pod njim, ob njem, nemogoče skorajda, v njem , čeprav se mi zdi da so spolni položaji pač stvar posameznika :)
ps...kdor čaka dočaka :) kakršnokoli drugačno reakcijo pa seveda nisem niti pričakoval.....odtenki besednih zvez so pretanjena stvar. Niso za vsak duh.
Poslano:
04. 04. 2015 ob 18:48
Spremenjeno:
04. 04. 2015 ob 18:55
ni
koga ali česa ni?
kakršnokoli drugačno reakcijo pa seveda nisem niti pričakoval....
rodilnika?
,,,,,,,,,,,,,
4. 4. 1 Blagor ubogim v duhu
Poudarek je na besedi v duhu (ubogim v duhu ali ubogim po duhu). S tem so
mišljeni tisti, ki imajo duha uboštva in zaupanja v Boga, v nasprotju z duhom
arogance in prepotentnosti tistih, ki so zakrknjenega srca. »Duh« tukaj ne označuje
človekove »duhovnosti« (v nasprotju s »telesnostjo«) in tudi uboštvo ne označuje
materialnosti, ampak gre za neizrekljivo in nedoumljivo središče celotne človekove
osebe, prostor njene odprtosti za skrivnost Božjega Duha. Izraz v duhu se po pomenu
približuje izrazu v srcu (prim. v. 8: Blagor čistim v srcu). Ubogi v duhu so tisti, ki so v
celoti in do poslednjih globin prežeti z zavestjo o svojem uboštvu, svoji popolni
odvisnosti od Boga; ne gre za materialne potrebe, ampak elementarno potrebo po
Bogu.
Blagrovan je tisti, ki vidi in prizna svojo stisko, svojo odvisnost, svojo
ogroženost in omejenost, svojo nemoč in bednost ter to v molitvi, vdanosti in v
zaupanju prinaša pred Boga. Nasprotje od človeka ubogega srca je zakrknjeni, ki v
bistvu trdi: »Ne želim biti odvisen od nikogar, tudi od Boga ne. Ne potrebujem Boga
in od njega ne pričakujem ničesar in od njega si ne pustim ničesar reči«.
Ubogi v duhu so v resnici pravični - osnovna biblična kategorija blagrovanih
ljudi (prim. Ps 1; 146,5; Iz 58,s; 61,1); to so tisi, ki so izbrali »pot popolnosti«. So tisti,
ki so s svojo modrostjo na koncu in so se sposobni odpreti Božji modrosti.
Prvi blagor torej zajema osnovno držo pred Bogom. Je tolažilen in pomirjujoč, ker
ne zahteva storilnosti ali prednosti katerekoli vrste. Prav v stiski, slabotnosti in
revščini smemo priti k Bogu in naj bi šli k njemu; samopašnost in samozadostnost sta
izključeni. Ubogi ne bodo dobili kraljestva v posest šele v prihodnosti, Kraljestvo je
njihovo.
»Ubogi v duhu« - Mt gotovo ne misli teh, ki so kljub temu, da so zdravi,
duhovno nezdravi. Fraza zelo verjetno odmeva iz Iz 62, 1 (glej Lk 4, 18). Obe frazi
označujeta razred revnih, ki je sestavljal veliko večino populacije helenistično –
rimskega sveta. V poznejši SZ in judovski literaturi je ime tega razreda nawim oz.
niyyim (zelo pogosto zamenjani zaradi podobne izgovorjave) postal skoraj terminus
technicus za Jude, ki so resno in strogo izpolnjevali vse predpise.
Blagor ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo (5,3). Blagrovani so, ker
pripadajo suvereni Božji oblasti. Bog sam, Vsemogočni, Stvarnik neba in zemlje, je
njihov milostni kralj in Gospod, ki skrbi za vse. Prišel bo čas, ko se razodene njegova
oblast, ko ne bomo več molili, da bi prišlo njegovo kraljestvo (6,10), ker bo to
kraljestvo že tu, ko bodo vsi drugi gospodje in moči in oblasti izginile in ko bo samo
še Bog povsem javno odločal in vladal. Takrat mu bodo v polnosti pripadali.
Nebeško kraljestvo pomeni uresničenje popolne pravičnosti v dobro malih in ubogih.
V prvem blagru je podan ključ za približevanje nebeškemu kraljestvu: "Blagor
ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo"(5,3). Pri tem ne gre za
kakršnokoli psihično ali umsko prizadetost kot so to v zgodovini interpretirali
nekateri filozofi (npr. Schopenhauer), temveč za globoko zavest o lastni majhnosti, o
lastni nezmožnosti, da bi bil samozadosten, da bi bil suveren gospodar svojega
življenja. Za resnicoljubno priznanje, da sem brez Božje pomoči in milosti izgubljen.
Prav o tem govori apostol Pavel, ko izreka navidez paradoksalno trditev: "Kadar sem
šibak, sem močan." Lahko bi dodali: ne močan v sebi, temveč v Bogu. Ko Jezus
blagruje uboštvo v duhu torej blagruje moč v nemoči, stanje razlaščenosti iluzije o
samem sebi, stanje ko smo posebej odprti Božji milosti in so nam "vrata nebeškega
kraljestva" prav zato še posebej na stežaj odprta.
V širšem smislu so pravzaprav vsi blagri naravnani na vstop in bivanje v
nebeškem kraljestvu, zato jih nekateri imenujejo kar ustavna listina Božjega
kraljestva.
vir: Maksimilijan Matjaž
Eksegeza Nove zaveze
zanimivo .)
ampak,,,,mimo....blagor ubogim na duhu nima nobene veze z blagor ubogim v duhu,,, v tem primeru bi seveda napisal vir :)
sem že napisal kaj sem imel v mislih, če bi prebral, bi si (pa tudi meni) prihranil čas.
vsekakor spoštujem tvoje versko prepričanje, še več,:
Čeprav se morda ne strinjam z njim, sem pripravljen narediti vse, da ga lahko izražaš. Ampak, prosim lepo, ne kot Jehovine priče, skorajda nasilno, nepovabljeno, nezaželjeno, zateženo pri meni.
Rodilnika ? Ja pa kaj,, mislim, da lahko pišem kakor hočem...če te moti pač ne beri,,, tudi to je demokracija
In....ker to nima nobene veze s prispevkom, mislim, da si na napačni strani (to vsekakor) in s tem zaključujem in prosim uredništvo, da zapre komentiranje.
Seveda pa še enkrat blagoslovljene velikonočne praznike :)
a zdaj pa kar naenkrat ni šlo za napačno navajanje božje besede ...?!
četudi sprejmem to izmotavanje mi še vedno ni jasno zakaj naj bi bila ubogost na duhu blagor ...?
in res ne vem kakšno povezavo ima tvoj uvodni komentar s tvojo velikonočno objavo, sploh zato ker praviš da ni božja beseda ...
ali je morda v ozadju meni nedoumljiva pretanjenost ?
ker si tako taktno omenil rit imam zate tole obujenko
http://www.pesem.si/a/objava/prikaz/53207/neprebavljivo
Poslano:
05. 04. 2015 ob 10:35
Spremenjeno:
05. 04. 2015 ob 10:37
Možno, da ti, v duhu :) tiste, ki jih jaz mislim pa so na duhu nekatere pod njim, ob njem, nemogoče skorajda, v njem , čeprav se mi zdi da so spolni položaji pač stvar posameznika :)
ps...kdor čaka dočaka :) kakršnokoli drugačno reakcijo pa seveda nisem niti pričakoval.....odtenki besednih zvez so pretanjena stvar. Niso za vsak duh
prepričanje da gre za napačno navajanje Božje besede je zraslo na tvoji njivi
Gre se preprosto za napačno razumevanje Moje besede
Če bi zgornje prebral, morda si, in če bi razumel (vsekakor nisi) bi videl da sem ti na to zadnje že odgovoril.
Vrgel sem kost in ti si pač nasedel provokaciji,,, res ne vem zakaj me enostavno ne ignoriraš in se igraš na svojem peskovniku .
Dve leti teološke gimnazije mi verjetno dajejo dovolj podlage za razlikovanje med Božjo besedo in tem kar so iz nje naredili, predvsem s tem kar sem želel napisati
Blagor (dobra misel) ubogim (dekletom, no morda tudi moškim, ki se zadovoljujejo in zadovoljijo ) na duhu (brez čustven, samozadovoljen, odsoten, egocentričen, skorajda breztelesen, ignorantski (ne se bat, saj ne opisujem tebe, čeprav se morda prepoznavaš) partner)
dober aforizem..... zgleda da se na riti res dobro spoznaš, kaj ti je prišel na misel ko si se zjutraj pogledal v zrcalo :) Majhen predlog:
Če ne preneseš neprijetnih ljudi, se ne postavljaj pred ogledalo. :)
Torej če še ti ni kaj jasno ( blagor ubogim v duhu - po pojmovanju nekaterih filozofov (npr. Schopenhauer)), ti kar vprašaj, ampak res bi bilo morda bolje da greš na kaki forum, moj peskovnik pa pusti pri miru.
ja in seveda gre za tebi nedoumljivo (nekaj od mnogih) pretanjenost :)
Poslano:
05. 04. 2015 ob 11:14
Spremenjeno:
05. 04. 2015 ob 11:17
ja, ampak še vedno mi ni jasno, kaj ima Tvoja beseda (nisem vedel da je tvoja, sem mislil, da je ponarodela) s tvojo objavo, ki govori o pirhih.
vem da so mi tvoje nedoumljive višave nedostopne, ampak a lahko vseeno razložiš brez podivjanega žolča.
no, ne se kregat na praznik, ti bom poslal priročnik, in to zastonj
a jest se pa ne smem v peskovniku igrat?
ti ti!
ps kako naj vprašam Šopenhaverja, saj je že mrtev
Fantje, ker se s komentarji sploh več ne dotikate objave, moramo tole zaklenit. Lahko se greste kregat na forum ali pa na zasebno pošto. Ali pa raje ne, imejmo še mi mi MIR, kot ga imajo danes, na svoj praznik, verni. Brez zamere.
LP, Lidija
Komentiranje je zaprto!
Napisal/a: srecok
Uredniško pregledano.
Ocenjevanje je zaključeno!